A Tisza Volán Zrt. alkalmazkodási stratégiája Közgazdász vándorgyűlés Zalakaros 2009 szeptember 25. Előadó.:dr. Szeri István.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 groupement national interprofessionnel des semences et plants Vetőmagpiac forgalom az Európai Unióban Az EU vetőmag súlya a világ vetőmag termesztésében.
Advertisements

Dél-dakotai Mezőgazdasági Minisztérium
MegyeVersenysport (fő)Amatőr sport(fő) Baranya Bács-Kiskun 38 Nincs adat Békés 26 Nincs adat Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Csongrád.
Dixon Próbadb.Valószínűségi szint (p%) n10%5%1%7.3?4321 7? ,890,940,99pH7,07,27,3 4 0,68 0,770,89n=4 r 10 = (7,3-7,3)/(7,3-7,0) = 0 r 10 =(x 1 -x.
Elszámolás amit az oktatók 90%-a használ (NAV)  SUZUKI SWIFT 1,3  Gyár által megadott fogyasztás: 7,4liter  NAV által engedélyezett szorzó 1,9  NAV.
„ A jó példa legyen ragadós! Legjobb gyakorlatok a közpénzek felhasználásánál” szeminárium „Önkormányzatok jó gyakorlata a takarékos gazdálkodásért” 2011.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
M IKOR MENNYIT KERESEL ?. J ÁRMŰ ÜZEMELTETÉS KÖLTSÉGÉNEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA 2x96+18=210 óra x 53900/40 = 1350 Ft 168 óra x 3500 Ft.
1 Szigethalom Város Helyi Gazdaságpolitikája Közmeghallgatás November 11.
A TAO támogatási rendszer Magyar Labdarúgás Fóruma
MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. Vingelman József, vezérigazgató Budapest, július 14.
Költségvetés főösszegei Év Költségvetés főösszege
A TÁMOP / projekt költségei. A projekt támogatási összegei Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola.
Érettségi eredmények 2011/2012. tanév május-június.
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
A tételek eljuttatása az iskolákba
Európa népessége (egyéb elemek). A., Népsűrűség I. Meghatározó tényezők 1. természeti környezet a., domborzat b., éghajlat 2. gazdasági tényezők II.
A DEBRECENI EGYETEM TUDOMÁNYEGYETEMI KAROK ÉVI BELSŐ GAZDÁLKODÁSI KÖLTSÉGVETÉSE Debrecen, március
PÉLDA OSZTALÉKBÓL TÖRTÉNŐ KIVÉTKIEGÉSZÍTÉSRE. Adatok: Társaság adóalapja: Megfizetett adó (kedvezmény után): Átlagos adómérték: 14,92%
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
A költségvetés szerkezete: I. Összbevétel II. Parlament III. Tanács IV. Bizottság V. Bíróság VI. Számvevőszék VII. Európai Gazdasági és Szociális.
HASH-elés Eredmények. Eredmények (997 rés esetén) Max. ütközés 16, 17 ütközés Lineáris szórás Négyzetes szórás , , ,0615.
Az építőipar fejlődése és válsága Dél-Dunántúlon.
Túl magas-e Magyarországon a jegybanki alapkamat? Készítette: Kiss Marianna.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
100-as szög méreteinek gyakorisága (n = 100) db mm.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
DIT-ÚMVP III-IV. tengelyét érintő programmódosítási javaslatok
2012. évi adótörvény változások. Béren kívüli juttatások új rendszere: Béren kívüli juttatások esetén az adóteher 30,94 % - = Erzsébet utalvány: havi.
Fekete László Született: Csillagjegye: Vízöntő
szakmérnök hallgatók számára
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
41. feladat Könyvviteltan szemináriumi és gyakorló feladatok Budapesti Corvinus Egyetem, Számvitel tanszék 2007/2008. tanév.
Kalkuláció 13. feladat TK 69. oldal.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
VII. Nevelésügyi Kongresszus 7. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás Ifi István ügyosztályvezető, Budapest Főváros Főpolgármesteri.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ A TÁMOP program 2008-as eredményei a Dél-dunántúli régióban.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
TOLNA MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT. ILLETÉKBEVÉTEL ( m Ft-ban) Teljesített és várható bevétel Változás.
Helyzetkép Nemzetközi gyakorlat a szépkorúak támogatására Stratégia Szabályozás Esettanulmányok Primer kutatás előzetes eredményei.
7. Házi feladat megoldása
1 A Nyugat- és Közép-Dunántúl megyei jogú városainak összehasonlítása a KSH statisztikai mutatói alapján év
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
MVM Trade portfoliója 2009-ben
1 A Nyugat- és Közép-Dunántúl megyei jogú városainak összehasonlítása a KSH statisztikai mutatói alapján év
Közép-Dunántúl, Veszprém megye és Várpalota munkaerő-piaci helyzete
Ki az aki meg van elégedve az anyagi helyzetével? Ki az aki nincs megelégedve az anyagi helyzetével? Ki az aki szeretne az anyagi helyzetén változtatni?
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Forrás allokáció LHH Ft/ 1 Euro HPME katalógus III. tengely Összforrás: Euro Ft LHH forrás: Euro Ft nem LHH.
KERESETEK ALAKULÁSA 2011 JANUÁR 18 jövedelmi szint.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Kábítószerek és gyógyszerek szerepe a közlekedésben Varga Tibor-Keller Éva SZTE Igazságügyi Orvostani Intézet SE Igazságügyi és Biztosítás Orvostani Intézet.
A tanulmányi munka értékelése (2008/2009.). Az iskolai tanulmányi átlag az utolsó 11 tanévben.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények Vizsgázók száma: 114 fő Rendes vizsga: 82 fő Előrehozott vizsga: 32 fő (30+2) Összes értékelt tantárgyi vizsga: 495 Összes.
Baróczi Lóránt BSc gépészmérnök jelölt GÖRDÜLŐCSAPÁGYAK REMANENS ÉLETTARTAMÁNAK VIZSGÁLATA Tervezésvezető: Dr. Szilágyi Attila egyetemi docens Konzulens:
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Kvantitatív módszerek
2011/2012 tanév félévi statisztikai adatai. Hiányzások, mulasztások a tanév során (az első 20) Osztály Egy főre eső igazolt órák száma Egy főre eső.
Kiugró adatok szűrése Dixon Próba db. Valószínűségi szint (p%) n 10%
Budapesti Corvinus Egyetem, Számvitel tanszék
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Értékek – Elvárás Diákok Szolgáltatói kultúra értékei ÁgazatSZMSZKIBarossÉpítészetiJendrassikPálfy- Vízügyi
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Előadás másolata:

A Tisza Volán Zrt. alkalmazkodási stratégiája Közgazdász vándorgyűlés Zalakaros 2009 szeptember 25. Előadó.:dr. Szeri István

A válság közvetlen hatásai • Munkahely megszűnések (csökken a hivatás forgalom) • Iskola összevonások (alacsonyabb fedezet képességű iskolajáratok ellátása) • Forint árfolyamromlása (deviza alapú lízingek és bérletek magasabb költséghányada) • Általános életszínvonal csökkenés (kényelmi utazások csökkenése, utazási gyakoriságok csökkenése) • Rossz érdekeltség politika (lásd egyéni motorizáció adópolitika általi ösztönzése) • A közlekedéspolitika közösségi közlekedési távlatainak hiánya

A válság okozta törvénymódosítások •A 2009.évi XXXV.sz.törvény(egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról) 15 törvényt módosított •Szja alsó sávhatár emelése (új 1900 eFt) 36 eFt/fő nettó kereset növekedés (+ hatás) •Áfa növekedés 25% (- hatás) •Jövedéki adó növekedés +5,5Ft/l (- hatás) •Tb. járulék 3% csökkenés 143 e Ft/hó keresetig (+ hatás) •Munkaadói járulék 2%-ék csökkenés (143 e Ft/hó keresetig) (+ hatás)

Folytatás •Baleseti táppénz csökkenés 10 %-al (semleges hatás) •Beteg szabadság csökkenés 10 %-al (+ hatás) •Táppénz 2 éves biztosítása alatt 10 %-os csökkenés (+ hatás) •2 éves folyamatos biztosítás mellett 10 %-os csökkenés (+ hatás) •Munkaadói járulék 2 %-os csökkenés a minimálbér kétszereséig (+ hatás) •Szakképzési hozzájárulás, pályakezdők foglalkoztatása, egyéb változások (- hatás)

Volán társaságok naturális adatai I. félév I. félév összehasonlításában

helyi hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt.* Zala Volán Zrt volán átlagosan

helyközi-távolsági hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt.* Zala Volán Zrt volán átlagosan

helyi hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt. 190 Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt Zala Volán Zrt volán átlagosan

helyközi-távolsági hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt Zala Volán Zrt volán átlagosan

várható közgazdasági átlagéletkor dec. 31-én Agria Volán Zrt. 11,08 Alba Volán Zrt. 10,85 Bakony Volán Zrt. 10,21 Balaton Volán Zrt. 12,1 Bács Volán Zrt. 11,22 Borsod Volán Zrt. 13,81 Gemenc Volán Zrt. 9,46 Hajdú Volán Zrt. 7,29 Hatvani Volán Zrt. 13 Jászkun Volán Zrt. 8,54 Kapos Volán Zrt. 12,05 Kisalföld Volán Zrt. 10,25 Körös Volán Zrt. 9,9 Kunság Volán Zrt. 13,5 Mátra Volán Zrt. 9,98 Nógrád Volán Zrt. 11,42 Pannon Volán Zrt. 13,1 Somló Volán Zrt. 10,2 Szabolcs Volán Zrt. 8,9 Tisza Volán Zrt. 10,7 Vasi Volán Zrt. 11,3 Vértes Volán Zrt. 11,96 Volánbusz Zrt. 9,22 Zala Volán Zrt. 10,6 1 volán átlagosan 10,86

*eladósodottság mértéke, % Agria Volán Zrt. 28,30 Alba Volán Zrt. 105,18 Bakony Volán Zrt. 21,00 Bács Volán Zrt. 12,91 Borsod Volán Zrt. 21,83 Gemenc Volán Zrt. 39,68 Hajdú Volán Zrt. 16,00 Hatvani Volán Zrt. 69,62 Jászkun Volán Zrt. 49,00 Kapos Volán Zrt. 15,75 Kisalföld Volán Zrt. 61,90 Körös Volán Zrt. 12,20 Kunság Volán Zrt. 9,40 Mátra Volán Zrt. 34,20 Nógrád Volán Zrt. 72,10 Somló Volán Zrt. 32,40 Szabolcs Volán Zrt. 18,90 Tisza Volán Zrt. 46,82 Vasi Volán Zrt. 41,00 Vértes Volán Zrt. 42,00 Zala Volán Zrt. 40,30 1 volán átlagosan 37,64 * kötelezettség/saját tőke

a vállalat jármű lízing és bérlet kötelezettségei a következő 5 évben Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Zala Volán Zrt.* volán átlagosan

helyi hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt Zala Volán Zrt.* volán átlagosan

helyközi-távolsági hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt Zala Volán Zrt.* volán átlagosan

menetrendszerinti összesen hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt Zala Volán Zrt.* volán átlagosan

hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt Zala Volán Zrt.* Volán összesen Volán átlagosan

Tisza Volán Zrt. specialitásai az alágazaton belül • Az ország 2. legnagyobb autóbuszos távolsági hálózat üzemeltetése • Az átlagon felüli diák szállítási igény (Szegeden egyetemista tanul) • Román és Szerb határ mentiség (jelentősebb kishatárforgalom) • Az átlagosnál kevésbé iparosodott ellátási terület (alacsony munkásszállítási igény) • Erős konkurencia harc a magánszférával (Központ régió után a legtöbb szabadáras autóbuszos egyéni vállalkozó)

Kitörési pontok a stabilizáció érdekében (1) • Vállalati közvetlen költségek csökkentése(menetrend szűkítés) • Járatgyakoriságok ritkítása(alapellátási kritériumok,közszolgáltatási minimum) • Vállalat méret optimalizálása(általános ktg-ek csökkentése) • Bevétel növelési eszközök diverzifikációja(hatékonyabb ellenőrzés,vásárlás ösztönzési módszerek alkalmazása)

Kitörési pontok a stabilizáció érdekében (2) • Új ellátási területek megszerzése elsősorban Szerbia és Románia magyarok lakta területein • Települési alvállalkozók bevonása a gyér forgalmú vonalakon • Vasúti mellékvonalon közlekedő személyszállítási vonatok kiváltása autóbusz közlekedéssel • Jármű szolgáltatási minőség javítása(hatékony jármű felújítási program)

Kitörési pontok a stabilizáció érdekében (3) • Utas érzetű szolgáltatási minőség javítás (hatékony utas tájékoztatás) • Utas központú értékesítés,(elektronikus jegy és bérletrendszer,elővétel,e-jegy,mobil telefon felületen valóértékesítés,helyfoglalás stb.) • Tarifa és szolgáltatói közlekedési szövetségek kialakítása(városi és vasúti szolgáltatókkal,egységes elszámolás)) • Dél-alföldi Közlekedési Klaszter működtetése(SZKT,Volánok,KKV-k, később vasúti szolgáltatók)

Köszönöm a figyelmüket! Mobil: Telefon: Fax: Honlap: