A Mozgássérültek Budapesti Egyesülete

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Advertisements

A M OZGÁSSÉRÜLTEK B UDAPESTI E GYESÜLETE Földesi Erzsébet elnök Egyetemes Tervezés Információs és Kutatóközpont (ETIKK)
TÁMOP Mozgáskorlátozottak interaktív honlapja.
Fogyatékos személyek helyi, regionális és országos szervezeteinek működési és szakmai programjainak támogatása 2013 (kód: 41321) Az eddig megvalósult akadálymentesítések.
FOR EVER GURULÓ XII. FESZ Kongresszus, Velence, szeptember 29. Kogon Mihály.
FOREVER GURULÓ Infokommunikációs fejlesztések, támogató technikai eszközök RECIKLI , Nyíregyháza, február 13.szeptember 27. Kogon Mihály igazgató.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
A könyvtárak szociális funkciói. Visszatekintés  70-ES ÉVEKTŐL - “MŰVELŐDÉSI HÁTRÁNY”  MANFRED NAGEL(1982) - SZOCIÁLIS FUNKCIÓ MEGHATÁROZÁSA - “ KÜLÖNLEGES.
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
Az önkéntesség helyi népszerűsítése és önkéntes pont létrehozása Mezőkovácsházán külföldi modellek hazai alkalmazhatóságának lehetőségei Előadó: Tóth Zoltánné.
Rövid beszámoló egy tört évről 2013 Klaszter Klubest Bertalan Zsolt elnök.
ESÉLY CENTRUM Nyíregyháza, Tiszavasvári út 41.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Gábor Dénes Tehetségpont
A fogyatékossággal élő személyek, mint fogyasztók Szöllősiné Földesi Erzsébet Mozgássérültek Budapesti Egyesülete.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
KAPOSVÁR ÉS AZ AKADÁLYMENTES TURIZMUS. A „Tapintható város” Szociális és Munkaügyi Minisztérium 1.4 M Ft ( 70%-30%) Vakok – és gyengénlátók számára.
Tranzit foglalkoztatás a Civil Nonprofit Kft-nél
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Akadálymentes tervezés
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Fogyatékosügyi portál előkészítése Projekt szakértő: Szikora Tamás.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Széchenyi István Egyetem, Győr
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
Esélyek egyenlősége a felsőoktatásban
Akadálymentesítés.
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
Hallássérült fiatalok képzési, elhelyezkedési lehetőségei
Éves Konferencia- Annual Report Irányító Bizottság: Elnök: D. Terdik György DE IK dékán Tagok: Dr. Kardon Béla EMMI Dr. Sallai Gyula BME, FIRCC Nagy Miklós.
A fogyatékos emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Siketvak személyek szükségletei F ogyatékos E mberek Sz ervezeteinek T anácsa – Királyhidi.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
"Tudás és kompetencia Szakmai képzések az egyenlő esélyű hozzáférésért TÁMOP A-12/ Németh Orsolya alelnök, projektmenedzser Vakok.
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
A évi allokáció általános bemutatása- zárása
a segítő kommunikáció (AAK) oktatásához
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
 Fizikai és infokommunikációs akadálymentesítés  Digitális tananyagok akadálymentesítése  Gépi beszédfelismerés.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM JOG- ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI TANSZÉK Biztosítás és kockázatkezelés (oktatás – kutatás) dr. Farkas Szilveszter.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE
Műszaki Földtudományi Kar, Kőolaj és Földgáz Intézet
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Hallássérültek a könyvtárban
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Egyetemes tervezés a közbeszerzési eljárásokban FÖLDESI ERZSÉBET
Egyenlő esélyű hozzáférés mozgáskorlátozott személyek számára a turizmusban és az autóbuszos utaztatásban Kovács Ágnes elnök.
Vezetői Információs Rendszer
Előadás másolata:

A Mozgássérültek Budapesti Egyesülete Egyetemes Tervezés Információs és Kutatóközpont (ETIKK) Földesi Erzsébet elnök 2013. 10.01.

Globális gondolkodás, helyi intézkedések

Bemutatkozás Közösségformálás Érdekképviselet Szolgáltatások nyújtása összfogyatékossági szinten A mozgássérült személyek érdekvédelmi szervezete 1977 óta Cél a fogyatékos emberek társadalmi beilleszkedése

Egyetemes Tervezés információs és kutatóközpont - Kiválósági Központ A központ létrehozását az Emberi Erőforrás Minisztérium Szociális Államtitkárságának támogatta. Használata: 1. Aktív munkahely. Bemutató és képzési központ (munkáltatóknak és szakmai szervezeteknek, média szakembereknek, újságíróknak) 2. Kisegítő technológiák bemutató központja a fogyatékos személyek számára 3. Hozzáférhető helyszín hivatalos tanácskozásra és rendezvényekre 4. Kutatási és szakértői központ, adatbázissal, könyvtárral, (műhelymunka lehetősége kutatók, PhD hallgatók részére)

Egyetemes Tervezés Információs és Kutatóközpont 1. Konferencia terem 2. Iroda és Oktató Központ 3. Tervezői Teszt Csoport

Konferencia terem Egyetemes Tervezés szerint Jellemzők:   Akadálymentes bejutás: parkoló, lift , vezetősáv, hangos t érkép, piktogramok Akadálymentes konferencia terem: helyigény biztosítása, orientációt segítő kontrasztos színezés, indukciós hurok Akadálymentes előadások: jelnyelvi vagy jegyzetelő tolmácsolás, indukciós hurok Megfelelő székek (karf, karfa nélküli, írótáblás, jobb és balkezes, kerekes szék, orientációt segítő színes székek Akadálymentes büfé, mosdó, ruhatár

Iroda egyetemes tervezés szerint Jellemzők:   Jelzőrendszerek: kaputelefon, ajtócsengést és nyitást jelző hang és fény Ergonomikus, guruló, állítható bútorok (székek, asztalok, polcok, lábtartók) Kommunikációs eszközök: iphone, hanggal, fénnyel, rezgéssel jelző telefonok, indukciós hurok, orientációt segítő színek Számítógép használatot segítő eszközök: speciális egér, kontrasztos billentyűzet, nagy méretű képernyő

Vezetősáv

kapucsengő

Iroda egyetemes tervezés szerint Jellemzők:   Jelzőrendszerek: kaputelefon, ajtócsengést és nyitást jelző hang és fény Ergonomikus, guruló, állítható bútorok (székek, asztalok, polcok, lábtartók) Kommunikációs eszközök: iphone, hanggal, fénnyel, rezgéssel jelző telefonok, indukciós hurok, orientációt segítő színek Számítógép használatot segítő eszközök: speciális egér, kontrasztos billentyűzet, nagy méretű képernyő

oktató terem Jellemzők:   Akadálymentes oktató terem: helyigény biztosítása, orientációt segítő kontrasztos színezés, indukciós hurok Akadálymentes előadások: jelnyelvi vagy jegyzetelő tolmácsolás, indukciós hurok Megfelelő székek (karfa, karfa nélküli, írótáblás, jobb és balkezes, kerekes szék, orientációt segítő színes székek Oktatást segítő interaktív tábla :: magassága elektromosan állítható, ultrarövid projekt távolság (éles, káprázatmentes), 3D kamera, állítható betűméret magassága elektromosan változtatható, akár egy könnyen megmarkolható teniszlabdával is lehet rajzolni Ultrarövid projektortávolsággal a vetített kép éles, nem káprázik, nem takarnak bele árnyékok. A szemléltetés egyszerűen megoldható a 3D-s kamerával, a bemutatott tárgyat forgatni is lehet a jobb megismerés érdekében. A tanulóprogram vizuális- és hangeffekteket is tud, amivel könnyebben megérhetővé válik a tananyag. A digitális tartalmú anyagokban állíthatóak a betűméretek is, ha a jobb láthatóság a cél. A feleletadó- és szavazórendszer távirányítói nagy színes gombokkal rendelkeznek, látássérülteknek különböző tapintható, könnyen érthető jelekkel, amellyel egyszerű a részvétel és válaszadás és fenntartható az órán a figyelem. A program képes arra, hogy egy adott időszakban lekövesse egy tanuló fejlődését. Az eszköz nagyban megkönnyíti a fogyatékos emberek számára tartandó képzéseket és továbbképzéseket.

Fogyatékos művészek alkotásainak kiállítóterme

AZ AKADÁLYMENTESSÉG ESZKÖZEI Bútorok Állíthatóság Egyéni szükségleteknek megfelelően személyre szabhatóság Helyigények figyelembevétele Infokommunikációs akadálymentesítés Tájékoztató feliratok Indukciós hurkok, videós jelnyelvi szolgáltatás Hangzó és tapintható információ Eszközbeszerzések

Honlap, arculat AA szint Logó ISO/IEC 40500 Nincsen külön „akadálymentes vakbarát oldala”, az eredeti honlap mindenki számára elérhető, amely alapján az információ mindenki számára frissítésre kerül, hiszen a honlap egy közös felületet biztosít az összes felhasználó számára (pl. nagybetűre, Braille-írásra, beszédre, szimbólumokra, egyszerűsített nyelvre, jelnyelvre kódolás). A program biztosítja, hogy az oldalon lévő összes szöveges elem mérete növelhető legyen minden böngészőben. A honlap kihasználja a teljes oldalszélességet és a tartalmat ne kelljen egyszerre vízszintes és függőleges irányba is görgetni. A honlapon fel van tüntetve minimum egy e-mail cím, egy telefonszám és egy postacím, ahová probléma esetén a felhasználók fordulhatnak. A képekhez magyarázó szöveg tartozik, amely felolvasható. Fel van tüntetve továbbá minden oldal készítésének vagy utolsó frissülésének az időpontja. Az ETIKK arculata, logója is megjelenik a honlapon.

Tervezői teszt csoport Jellemzők:   Különféle fogyatékossággal élő személyek – különféle képességekkel, élettapasztalatokkal Önkéntesekkel igény esetén bővíthető Konzultációs lehetőséget biztosít termékek tervezéséhez már a kezdeti szakaszban Semmit rólunk, nélkülünk! Képességeik legjobb ismerői magassága elektromosan változtatható, akár egy könnyen megmarkolható teniszlabdával is lehet rajzolni Ultrarövid projektortávolsággal a vetített kép éles, nem káprázik, nem takarnak bele árnyékok. A szemléltetés egyszerűen megoldható a 3D-s kamerával, a bemutatott tárgyat forgatni is lehet a jobb megismerés érdekében. A tanulóprogram vizuális- és hangeffekteket is tud, amivel könnyebben megérhetővé válik a tananyag. A digitális tartalmú anyagokban állíthatóak a betűméretek is, ha a jobb láthatóság a cél. A feleletadó- és szavazórendszer távirányítói nagy színes gombokkal rendelkeznek, látássérülteknek különböző tapintható, könnyen érthető jelekkel, amellyel egyszerű a részvétel és válaszadás és fenntartható az órán a figyelem. A program képes arra, hogy egy adott időszakban lekövesse egy tanuló fejlődését. Az eszköz nagyban megkönnyíti a fogyatékos emberek számára tartandó képzéseket és továbbképzéseket.

Együttműködési megállapodás 1. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Ergonómia és Pszichológia Tanszék 2. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar 3. Moholy-nagy Művészeti Egyetem Design Intézet (folyamatban) 4. Helen Hamlyn Research Center (folyamatban)

Konferencia és Rendezvény Központ támogatóink Lurdy Ház Igazgatóság Konferencia és Rendezvény Központ Kinnarps Hungary Kft. Poli-Farbe Festék- és Vakolatgyár

Köszönjük a figyelmet! erzsebet.foldesi@etikk.hu