A Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közalapítvány, Ipari Kommunikációs Technológiai Intézet egyes új kutatás-fejlesztési eredményei Innováció és fenntartható.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

Smart Country: szolgáltatások közös adatokon november 4 Szabó Róbert BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Big Data analytics Benczúr András „Big Data – Lendület” kutatócsoport
GPS Nap - CHS Hungary Kft Június 16.. A Mio Spirit sorozat.
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
Navigáció mobiltelefonnal
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Járműfedélzeti kommunikációs eszköz a BKV járműparkja számára - kutatási munka ismertetése Imre Sándor Szabó Sándor BME Híradástechnikai tanszék.
IKTI - Ipari Kommunikációs Technológiák Intézete Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közalapítvány, Szenzor és mobil hálózati alkalmazások.
INFRASTRUKTÚRA MENEDZSMENT
IKTA beszámo ló Testre szabott on-line tartalomszűrés és alkalmazása mobil kommunikációban Dr. Harmat Péter projektvezető, üzletfejlesztési igazgató.
MTA Távközlő Rendszerek Bizottság tevékenysége Sallai Gyula, elnök Imre Sándor, titkár.
Ekler Péter Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben
ITS Budapesten.
A tárgyak internetén használatos kommunikációs technológiák Előadó: Balla Tamás I. éves PhD hallgató Témavezető: Dr. Terdik György április
PPKE ITK 2008/09 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás
Mobiltelefonokra optimalizált árfolyamlista és pénzváltó kivitelezése IX. VMTDK Témavezető: Dr. PATAKI Éva Szerző: SZÉKEJ É. Krisztián, I. évfolyam, Szegedi.
Vezeték nélküli hálózatok eszközei F ű rész Attila Salamon Róza (felkészít ő tanár) 8.A Dr. Török Béla Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola,
Iskolai internetbiztonsági prevenciós programok – a rendőrség szerepe a felvilágosításban Internet safety preventions at schools – the role of Police in.
Levelezés, és a többiek Takács Béla Irodalom Bodnár –Magyari: Az Internet használata I. (Kiskapu) Bodnár –Magyari: Az Internet használata.
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
Az RTO paneljei RTB RTA SASSCISETISTAVTHFMMSG Systems Concepts and Integration Rendszer- koncepciók és Integráció Studies, Analysis and Simulation Tanulmányok,
Konzulens: Mészáros Tamás Írta: Lóska Ádám.  A feladat ismertetése  Elméleti áttekintés  Ötletgyűjtés  Architektúra  Megvalósítás  Teszteredmények.
A Dublin-i Future Internet Assembly üzenetei Sallai Gyula, Vilmos András Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapest, június 4.
Budai Péter Szakmai és biztonsági vezető Microsoft Magyarország.
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
Antal Csaba.  A TMC egy olyan rendszer, ami közlekedésre vonatkozó információkat gyűjt össze, kódol és továbbít.  Elméleti szinten a TMC a következőképpen.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
A térinformatika lehetőségei a közlekedésszervezésben Barsi Árpád BME Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék.
Intelligens közúti kereszteződés
BAY-IKTI Ipari Kommunikációs Technológiai Intézet AAL-Ambient Assisted Living Általános leírás Az Infokommunikációs eszközökkel segített életvitel (Ambient.
A szenzorok és társaik – barátaink vagy ellenségek? Lehetőségek, célkitűzések, programok Megyesi Csaba Budapest, november 26. Elektronikusan támogatott.
Általában a technológiáról A Zigbee lapú vezeték nélküli szenzorhálózatok olyan önálló érzékelők összessége, amelyek egy területen szétszórva, rádiós összeköttetés.
BAY-IKTI BATSY kompetencia Ipari Kommunikációs Technológiai Intézet
BelAmI2 projekt beszámoló Vida Rolland - BME március 1.
Rugalmas, moduláris felépítés Rugalmas telepítés Jól tervezhető szerepkörök Folyamatos rendelkezésre állás Egyszerű felügyelet Elérés bárhonnan Postafiók.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár.
A doktori képzés színvonalának és minőségének fejlesztése alprojekt TÁMOP-4.2.2/B-10/ Tudományos képzési műhelyek támogatása és a tehetséggondozás.
Jövő Internet fejlesztések és alkalmazások
PPKE ITK 2009/10 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás
1 AZ IKTA-2000 projektjeinek szakmai bemutatója IKTA-144/2000 projekt november 28.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Hatékony, felügyelt adatmegosztás mobil környezetben
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Okostelefon felhő Prof. Dr. Gyimóthy Tibor Szegedi Tudományegyetem.
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
Advanced Next gEneration Mobile Open NEtwork ANEMONE Promóciós Nyílt Nap Nyitó előadás 2008 április 22. Dr. Imre Sándor
4.Tétel: xDSL, VoIP, FTTx, NGN
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, 5. esettanulmány: Dunacenter csomópontja Assignment, case study 5: Dunacenter intersection Közúti Biztonsági.
Virul az ISO szabványcsalád
3D képek a fotóidból Tövissy Judit.
Kiss Tibor System Administrator (MCP) ISA Server 2006.
Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia Nyitott kérdések a drónok alkalmazásában Budapest, november 3-4. Presented by : Gyula GYŐRI, president.
Intelligens közlekedés Smart City Meetup 2016 május 25. Csepinszky András.
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
Internet-alapú információcsere és adatvalidáció bibliográfiai adatbázisok között Internet-based information exchange and content validation between bibliographic.
A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki.
Michel Vieira - President of Kairos Technologies Otokar Kasynets - Director of Network Development Alex Kocherev - Director of IT Department KAIROS TECHNOLOGIES.
Intelligens közlekedési rendszerek
Baross Gábor Program – EM_ITN3_07 NAVENTER (Földcímke) NAVENTER
Simon Péter főtitkár Bolyai János Matematikai Társulat
Óbudai Egyetem, NIK Kalla Mór
Autonóm járművek a jövő intelligens városaiban
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

A Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közalapítvány, Ipari Kommunikációs Technológiai Intézet egyes új kutatás-fejlesztési eredményei Innováció és fenntartható felszíni közlekedés Budapest, Laborczi Péter, Ph.D. Gordos Géza egyetemi tanár, MTA doktora, CEO Ipari Kommunikációs Technológiai Intézet (IKTI) MyTraffic – GPS alapú közlekedési információk mobilon

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Tartalom 1. Forgalmi információs rendszerek, navigációs rendszerek 2. MyTraffic: közösségi alapon, a felhasználók mobiltelefonjairól származó adatok alapján határozza meg a forgalom aktuális helyzetét, így a közlekedők térben és időben releváns forgalmi térképet kapnak 3. Néhány a témába vágó új kutatási eredmény

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány 33 IKTI Témák 1. Infokommunikációs hálózatok 2. Szenzorok és aktuátorok 3. Intelligencia / algoritmusok I.Közlekedésben (ITS) a.Intelligens mobilitás b.Car-2-Car kommunikáció c.Közlekedési információs rendszerek II.Otthonokban a. Ambient Assisted Living (AAL) b.Szenzorhálózatok c.Helyzet- és mozgásdetektor III. Iparban (AAW) a.Ambient Assisted Working b.RFID

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Traffic jam

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Közlekedési hírek (1)

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Közlekedési hírek (2)

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Közlekedési hírek (3)

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Web 2.0  A közlekedők egy részhalmaza megosztja egymással az aktuális információit  Manuális – pl. sms  Automatikus – Floating Car Data (GPS alapon)

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Navigációs rendszerek (1) Első generáció 1. Digitális térképek 2. Algoritmusok: útvonaltervezés 3. Navigáció 4. POI-k Második generáció 1. Közlekedési információk integrálása a. TMC b. Nagyobb sávszélesség (mobilinternet)

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Probléma: túlreagálás (overreaction) Egységes közlekedési információ a kerülőutakon okoz torlódást

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Navigációs rendszerek (2) Harmadik generációs navigációs rendszerek – Hálózatba kötött, – Közösségi alkalmazások, – A forgalmat optimálisan szétosztják a hálózatban  Előnyök: – Más felhasználóktól és a központból származó információk, – Központ optimalizál, – Közlekedési információk és más helyhez kötött információk  Például: – Melyik út a leggyorsabb ADOTT IDŐBEN, ADOTT FELHASZNÁLÓNAK? – Hol tankoljak? – Melyik étterembe térjek be? (személyre szabott, a felhasználók értékelése alapján készített javaslat)

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány GeoWeb a járműben  Most – +/- 1 óra  Itt – Útvonal környékén  Tömör – 1-2 mp alatt felfogható  GeoWeb: Geogáfiai (hely alapú) információ és a mai Internet összeolvasztása  Közlekedési és más információk Forrás: NavNGo

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Alkalmazások S. Hess: eSafety Conference – Berlin 5-6 June 2007

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány „Connected Car”

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány MyTraffic rendszer  Eszköz: GPS-szel és mobil internettel felszerelt okos telefon vagy PDA:  egyrészt adatszolgáltatók a rendszer számára,  másrészt „cserébe” a információt (pl. forgalmi helyzetet ábrázoló térképet) kapnak  Server park MyTraffic client GPS, parkolóhely, stb. adatok Feldolgozott, összesített, adatok + előrejelzés Adatbázisok, algoritmusok

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Adatkapcsolat A készüléken elérhető internetkapcsolaton keresztül: - 3G/HSDPA: optimális az alkalmazás sebessége - EDGE: használható, de előfordul, hogy pár másodpercet várni kell a térkép letöltésével - GPRS: igen lassú a letöltés - A MyTraffic program napi rendszeres használata kb. havi 0,5 GB adatforgalommal jár.

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Információ előállítása  A szerveren a felhasználók mozgásaiból, és egyéb rendelkezésre álló adatokból intelligens algoritmusok (gráfelmélet, adatbányászat, predikció) meghatározzák az aktuális forgalmi helyzetet.  Az információ forrásai maguk a rendszert használó autósok   minél többen használják a MyTraffic alkalmazást, annál teljesebb, pontosabb kép alakul ki az adott terület útjainak forgalmi helyzetéről  Ha kevés MyTraffic felhasználó autózik a városban  bázisflotta: más flottakövető partnerek adatai alapján  A rendszer természetesen csak anonim GPS adatokat használ, semmilyen személyes adatot nem kezel.

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Ismerje meg Töltse le Regisztráljon Installálja Használja

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány FORRÁSADATOK JELLEMZÉSE („BENCHMARKING”)

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Forrásadatok minősége  Mivel a Floating Car Data rendszerek jellemzően flottakövető cégektől, illetve magánszemélyektől származó adatokat használnak, nem garantált a forrás GPS adatok minősége  Ezért fontos, hogy a rendszer forrás adatait minősítsük, „benchmarking” mérőszámokkal jellemezzük  A GPS adatok térbeli és időbeli eloszlását elemezve néhány egyszerű mérőszámmal jellemezzük az adatforrásokat  Kérdések: – Mely adatforrás nyújt „jobb” adatot? – Az adatok alapján lehet megbízható információt nyújtani? – Minőség folyamatos monitorozása

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Általános mérőszámok  Járművek száma  Rekordok száma  Félre vezető lehet  Adatok mélyebb analízise szükséges

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Időbeli eloszlás

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Térbeli eloszlás

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány FCD adatok összehasonlítása  Időbeli és térbeli lefedettség  Flották egymással és önmagukkal történő összehasonlítása  Pl. #1 és #2: önmagukkal történő lefedettsége ~ 60%  Egymáshoz viszonyított lefedettsége > 40%

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány FCD adatok minősége  Út osztályok szerint  Fontosabb utakon nagyobb a lefedettség

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány CAR-2-CAR KOMMUNIKÁCIÓ, SZIMULÁCIÓ

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány 27 Information Dissemination  Focus: Information Collection and Dissemination via Wireless Vehicular and Sensor Networks  Design wireless ad-hoc communication protocols for AmI systems: – Ambient Assisted Living/Working (AAL) – AAL in vehicles:  Aim: ease the every day life of drivers by reducing the risk of accidents, improving safety, increasing road capacity and reducing traffic jams  Pile-Up avoidance – reliable, fast communication  Ad-hoc Tempomat – reliable, persistent communication  Traffic Information – real-time processing and interpretation of huge amount of vehicle data

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány 28 RUBeNS Simulator  Simulation Integration Framework  RUBeNS - Rural & UrBan e-Travelling Network Simulator:  Simulator environment to develop and analyze Vehicle2Vehicle and Vehicle2Infrastructure communication protocols by simultanously modeling both vehicle movements and the communications among them  Protocol and Algorithm development based on RUBeNS:  Ad-hoc Tempomat  Pile-up Avoidance  Traffic information: e.g. how spreading of information ( e.g. about a jam) effects the behaviour of nearby vehicles

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány 29 Spatially Constrained Dissemination of Traffic Information  Protocols for ad-hoc traffic information: – Target field pf application: Car-2-Car communication of traffic information – Problem with current protocols: Huge amount of data  broadcast storms  Developed dissemination protocol with Spatially Constrained Dissemination of Traffic Information  SPAtial Context awarE (SPACE) Algorithm: calculate areas of interests where information about a traffic jam must be forwarded

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Új publikációk a témában  A. Török, P. Laborczi, G. Gerháth, “Constrained Dissemination of Traffic Information in Vehicular Ad Hoc Networks”, IEEE 68th Vehicular Technology Conference (VTC2008- Fall), Calgary, Canada, 21–24 September  J. Szigeti, P. Laborczi, G. Gordos, „Benchmarking of Floating Car Data Sources”, accepted for presentation at the 16th World Congress on Intelligent Transport Systems, Stockholm, Sweden, September 2009, Paper no (scientific paper)  A. Török, P. Laborczi, B. Köves, G. Gerháth, „Intelligent Information Spreading Protocol for Vehicular Ad hoc Networks” accepted for presentation at the 16th World Congress on Intelligent Transport Systems, Stockholm, Sweden, September 2009, Paper no (scientific paper)  P. Laborczi, A. Török, M. Mate, R. Vida, "Routing and information spreading in ITS networks", accepted book chapter in book Wireless Technologies for Intelligent Transportation Systems, Nova Science Publishers, Inc., to be published in  A. Török, P. Laborczi, B. Mezny, „Spatial Context-awareness in Vehicular Ad Hoc Networks”, accepted for presentation at the IEEE International Workshop on Vehicular Communications, Networks, and Applications (VCNA 2009), Kaohsiung, Taiwan, December  B. Mezny, P. Laborczi, G. Gordos, "Ad-hoc Adaptive Cruise Control Algorithm”, Infocommunications Journal, Selected Papers Vol. 64, No. 1., 2009.

BAYZOLTÁN Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Konklúzió  Téma: intelligens közlekedési rendszerek rohamosan fejlődő ága: közlekedési információk gyűjtése és terjesztése  Közlekedési információk is az ún. helyfüggő szolgáltatások részét fogják képezni, melyben például adott pozícióhoz közel eső szolgáltatások kereshetőek  Intézetünk azon dolgozik, hogy a közlekedési információk minőségét is javítva, azokat más helyfüggő szolgáltatásokba is integrálja, valamint a járművezetővel való intelligensebb kommunikációt is megvalósítsa (pl. beszédszintézis, és beszédértés segítségével)