A nemzetközi és a hazai turizmus területi folyamatai, piaci tendenciái a globalizáció korában Dr. Aubert Antal – Berki Mónika PTE TTK Turizmus Tanszék.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Globalizáció Globalizáció:
Advertisements

BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Turizmus gazdaságtan 12..
MINŐSÉGMENEDZSMENT 2. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Bozzay Andrásné főosztályvezető
A közoktatás általános és területi folyamatai a különböző hierarchiaszintű térségekben PTE TTK FÖLDTUDOMÁNYOK DOKTORI ISKOLA BLAHÓ JÁNOS.
A szabadidő fogalma.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka február 22.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
DAOP turisztikai pályázatok Előadó: Fekete Klára DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft július 29.
A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE
A turizmus rendszer környezete
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Az OTP Travel fő értékesítési stratégiái és csatornái
A társadalmi differenciálódás területi jellemzői Magyarországon
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Nemzetgazdaságunk ágazati megoszlása a GDP%-ában
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
AZ ÚJONNAN IPAROSODÓ FEJLŐDŐ ORSZÁGOK
A NEMZETGAZDASÁGOK VILÁGGAZDASÁGI SZEREPKÖRÉNEK VÁLTOZÁSA
Településmarketing Értékaudit.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia
Dr. Csapó János Egyetemi tanársegéd PTE-TTK-FI Turizmus Tanszék
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A fogyasztóvédelem gazdasági alapjai
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Társadalomtudományi Tanszék
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Összehasonlító gazdaságtan A globalizáció hatása a gazdasági rendszerek változására.
Összehasonlító gazdaságtan
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Hódmezővásárhely az alföldi művészváros
Globális problémák.
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
A kulturális turizmus trendjei és a
Pólustól a fővárosig Civilek a fejlesztési projektekben Glied Viktor PTE BTK Politikai Tanulmányok Tanszék.
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Újraiparosítási folyamatok a Dél-Dunántúlon Feldolgozó ipari helyzetkép a Dél-Dunántúli régióban Kovács Szilárd PhD-hallgató PTE KTK Regionális Politika.
A szakmai gyakorlat megszerzésének lehetséges formái és tapasztalatok a non-profit szférától a for-profit vállalkozásokig. Dr. Fritz Péter főiskolai docens.
Európa és Magyarország helyzete az ipari forradalom évszázadában I.
A turizmus fejlesztésének aktuális kérdései
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
VESZPRÉMI EGYETEM GEORGIKON MEZŐGAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR TÁRSADALOM-ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI INTÉZET AGRÁRGAZDASÁGTANI ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI TANSZÉK KESZTHELY.
1 Globalizáció és lokalizáció a tér és a hely átértékelődő szerepe Gazdaságföldrajz I. Dr. Bernek Ágnes 2008.
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
A turizmus fejlesztési irányai Magyarországon Zalaegerszeg, május 21. Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó.
Desztináció-marketing
A határtérség.
Munkaerő-piaci helyzetkép A munkaerőválság makrogazdasági okai
Új fogalmak és jelenségek a felsőoktatás nemzetköziesedésében: összefüggések a bolognai folyamattal A nemzetköziesedés folyamata a magyar felsőoktatásban.
A turizmus növekedésének és versenyképességének javítási lehetőségei
40. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat
Előadás másolata:

A nemzetközi és a hazai turizmus területi folyamatai, piaci tendenciái a globalizáció korában Dr. Aubert Antal – Berki Mónika PTE TTK Turizmus Tanszék

Bevezetés

Turizmus és globalizáció kapcsolata •Horizontális és vertikális tőke összefonódások a turisztikai vállalkozások területén, •Külföldi tőkebefektetések a hotel-, turisztikai attrakciók és desztinációk területén, •A turisztikai desztinációk konkurenciája a világpiacon, •Globális turizmusmenedzsment kiépülése a hotel-, a légitársaságok és tour operátorok stratégiájában.

A társadalmi gazdasági környezet változásai és a turisztikai trendek kapcsolatrendszere Forrás: Steinecke, 2006.

Keresleti trendek •Motiváció, –Üdülés – pihenés → aktív tevékenységek, –MICE piac erősödése, tevékenységei között szabadidős formák, helyszínek (kulturális programok)‏ •Társadalmi, demográfiai változások –Szeniorok részarányának rohamos növekedése, –Családstruktúrában bekövetkező változások, –Iskolai végzettség általános szintjének növekedése, –Tudás és ismeretek iránti igény emelkedése, •Egészségtudatosság, •Munkaidő/szabadidő értelmezésének átalakulása.

Kínálati trendek •Globalizáció és lokalizáció jelensége, •Egyéniesített termékek tömeges igényekben, •Law cost járatok megjelenése (elterjedése más ágazatokban), •Internet használat, •Professzionalizálódó desztinációk, –Leglátogatottabb desztinációk között a tematikus parkok vannak az első helyen!

Turisztikai terek változásának trendjei •Klasszikus turisztikai desztinációk – új szereplők, –Leggyorsabban fejlődő nagyrégiók: •Kelet-ázsiai/pacifikus (Kína, Hongkong, Szingapúr, Ausztrália), •Dél-ázsiai (Sri Lanka, Maldív-szigetek), –Új típusú desztinációk •Kalandparkok, •Ma még utópisztikusnak tűnő űr, mélytengerek, sivatagok, magashegységek.

A belföldi és a beutazó turizmus alakulása Magyarországon

Forrás: KSH, 2006 *ezer

A belföldi turizmus

Beutazó turizmus