© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat a hallgatók körében - ábrasor - 2005.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)

Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Humánkineziológia szak
Mellár János 5. óra Március 12. v
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 MAGYAR GALLUP INTÉZET Országos Kreditmonitoring Projekt 2005.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Műveletek logaritmussal
Elektromos mennyiségek mérése
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Koordináta transzformációk
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Mérés és adatgyűjtés Szenzorok II. Mingesz Róbert
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém /' /
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
7. Házi feladat megoldása
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 Országos Kreditmonitoring Projekt 2005.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
IV. Országos Kreditfórum június 22. Kodácsy Tamás (OKT, KRE) Reflexió az Országos Kreditmonitoring (Gallup, 2005) hallgatókat érintő részéhez A dokumentumban.
1 A Kreditmonitoring oktatókra vonatkozó eredményei, tanulságai Dóka Ottó NYME, az OKT tagja.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. május 15P2P hálózatok 1 Fóliák a vizsgára: 1. előadás  Bevezető: 11-16, 21,  Usenet: előadás:  Bevezető: 3-8  Napster: 
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
Kétszintű érettségi.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
Oktatási és tanulmányi kérdések a Gazdaságtudományi Karon
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Könyvtár – Üllői út 255. Közvéleménykutatás március.
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Móricz Zsigmond Könyvtár – Nagyszeben tér 1. Közvéleménykutatás.
Előadás másolata:

© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat a hallgatók körében - ábrasor

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 1. ábra Elégedettség a kreditrendszer működésével Tájékozottság a kreditrendszerben Tájékozottság és elégedettség Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 2. ábra Tájékozottság a kreditrendszerről

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 3. ábra Tájékozottság a kreditrendszerről

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 4. ábra Megfelelő ismeretek a kreditrendszerhez Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 5. ábra Leggyakoribb tájékozódási pontok a kreditekről, mintatantervről, kreditértékekről Honnan lehet tájékozódni (Bázis: N=1496) (Bázis: akik említik adott lehetőséget) Te honnan tájékozódsz: elsősorban másodsorban harmadsorban % % % 100%

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 6. ábra Kreditrendszerrel kapcsolatos információk/eszközök elérhetősége Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 7. ábra Tájékozódási pontok a kreditekről, mintatantervről, kreditértékekről (teljes minta, N=1496) (akik említették adott lehetőséget, mint tájékozódási forrást)

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 8. ábra A tanulók tájékozottsága az általános tanulmányi- és vizsgakövetelményekkel kapcsolatban 1.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 9. ábra A tanulók tájékozottsága az általános tanulmányi- és vizsgakövetelményekkel kapcsolatban 2.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 10. ábra A tájékoztatási források megítélése 1. Megfelelő-e a tájékoztatás a szabályzatokban, követelményekben bekövetkezett változásokról? N=1496 Adódtak-e problémáid, mert a változásokról nem tudtál?

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 11. ábra A tájékoztatási források megítélése 2. Megfelelő-e a tájékoztatás a szabályzatokban, követelményekben bekövetkezett változásokról? N=1496 Adódtak-e problémáid, mert a változásokról nem tudtál?

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 12. ábra Problémák a változások miatt Adódtak-e problémáid, mert a változásokról nem tudtál? Milyen problémái? Akiknek adódtak problémái, több válasz, a hallgatók százalékában, N=422 1%-nál magasabb említések Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 13. ábra A számítógépes tanulmányi információs rendszer kezelésének nehézsége 1. („Mennyire jelent problémát SZÁMODRA...”)

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 14. ábra A számítógépes tanulmányi információs rendszer kezelésének nehézsége 2. („Mennyire jelent problémát SZÁMODRA...”)

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 15. ábra NEPTUN használatának területei Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 16. ábra Vizsgajelentkezés Elégedettség a Neptunnal a leggyakrabban használt területeken Tantárgyfelvétel Tantárgykínálat Vizsgaeredmények megnézése Ösztöndíj átutalás Kreditek nyilvántartása Segédanyagok letöltése hallgatókkal Teljes mértékben elégedett Egyáltalán nem elégedett NT/NV Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 17. ábra Tantárgyfelvétel és vizsgára való jelentkezés módja Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 18. ábra A tárgyfelvétel módja 1.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 19. ábra A tárgyfelvétel módja 2.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 20. ábra Tantárgyfelvétel és vizsgára való jelentkezés bonyolultsága, és az általa biztosított esélyegyenlőség Bázis: teljes minta, N=1496 Nagyon bonyolult / Teljes mértékben biztosított Nagyon egyszerű / Egyáltalán nem biztosított NT/NV 4 3 2

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 21. ábra Tantárgyfelvétel bonyolultsága és az általa biztosított esélyegyenlőség 1. az 5 +4 válaszok, valamint az 1+2 válaszok százalékos összege

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 22. ábra Tantárgyfelvétel bonyolultsága és az általa biztosított esélyegyenlőség 2. az 5 +4 válaszok, valamint az 1+2 válaszok százalékos összege

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 23. ábra Vizsgafelvétel bonyolultsága és az általa biztosított esélyegyenlőség 1. az 5 +4 válaszok, valamint az 1+2 válaszok százalékos összege

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 24. ábra Vizsgafelvétel bonyolultsága és az általa biztosított esélyegyenlőség 2. az 5 +4 válaszok, valamint az 1+2 válaszok százalékos összege

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 25. ábra Számítógépes rendszer(-ek) elérhetősége és használati nehézségek Elegendő számítógép áll-e a hallgatók rendelkezésére? Milyen gyakran voltak nehézségei a számítógépes rendszer elérésében leterheltség miatt? Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 26. ábra Számítógépes rendszer(-ek) elérhetősége beiratkozási-, vizsga- és szorgalmi időszakban 1. ‘elegendő számítógép áll rendelkezésre’ válaszok aránya

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 27. ábra Számítógépes rendszer(-ek) elérhetősége beiratkozási-, vizsga- és szorgalmi időszakban 2. ‘elegendő számítógép áll rendelkezésre’ válaszok aránya

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 28. ábra Megfelelő minőségűek-e a számítógépek a számítógépes rendszeren keresztüli ügyintézéshez 1.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 29. ábra Megfelelő minőségűek-e a számítógépek a számítógépes rendszeren keresztüli ügyintézéshez 2.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 30. ábra Nehézségek a számítógépes rendszer(-ek) elérésében beiratkozási-, vizsga- és szorgalmi időszakban 1. ‘gyakran adódnak nehézségek’ válaszok aránya

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 31. ábra Nehézségek a számítógépes rendszer(-ek) elérésében beiratkozási-, vizsga- és szorgalmi időszakban 2. ‘gyakran adódnak nehézségek’ válaszok aránya

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 32. ábra A számítógépes tanulmányi információs rendszer osztályozása adott szempontok szerint Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 33. ábra A számítógépes tanulmányi információs rendszer osztályozása adott szempontok szerint 1. az 5 +4 válaszok százalékos összege

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 34. ábra A számítógépes tanulmányi információs rendszer osztályozása adott szempontok szerint 2. az 5 +4 válaszok százalékos összege

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 35. ábra Mi a fontos a hallgatónak a tanulmányi munka szervezésében? Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 36. ábra Mi tart jellemzőnek a hallgató a tanulmányi munka szervezésében? Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 37. ábra Tanulmányok teljesítéséhez meghatározott minimum/félév Meghatározott minimumok a teljesítendő tanulmányokban, valamint a tanulmányok folytatásához Tanulmányok folytatásához meghatározott minimális kredit/szak Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 38. ábra Változtak-e? Tanulmányi követelmények változása és ezeknek hatása Okozott-e ez problémát? Bázis: teljes minta, N=1496 Bázis: akiknél változtak, N=419

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 39. ábra Hány hallgatói munkaórából áll egy kredit (kontaktóra + órán kívüli hallgatói munka együtt) ? 1. átlagok

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 40. ábra Hány hallgatói munkaórából áll egy kredit (kontaktóra + órán kívüli hallgatói munka együtt) ? 2. átlagok

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 41. ábra Mi a fontos a hallgatónak tanulmányok tervezésénél? Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 42. ábra Mi tart jellemzőnek a hallgató a tanulmányok tervezésénél a szakon? Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 43. ábra Tantárgyaid összeállítását.... Tantárgyak összeállítása és ezzel kapcsolatos hallgatói igények Rendszer a hallgató igények fogadására Mennyire hatékony a rendszer? teljes egészében a mintatanterv szerint NT/NV kis mértékben eltérve a mintatantervtõl nagy mértékben eltérve a mintatantervtõl végezted igen, intézményesített formában (működik ilyen rendszer, amelyen keresztül jelezni lehet a hallgatói igényeket a tantárgyfelvétellel kapcsolatban) NT/NV igen, informálisan nem Bázis: teljes minta, N=1496 Ahol működik, N=819 teljes mértékben NT/NV egyáltalán nem

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 44. ábra Mi az akadálya a hallgató szerint a tanulmányok rugalmas szervezésekor? Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 45. ábra Kreditszerzés más szakon, karon, intézményben: fontosság és megfelelő tájékoztatás Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 46. ábra Mennyire fontos, hogy a szakos tanulmányokon túl a hallgató más szakon, karon, intézményben is szerezzen kreditet 1.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 47. ábra Mennyire fontos, hogy a szakos tanulmányokon túl a hallgató más szakon, karon, intézményben is szerezzen kreditet 2.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 48. ábra Kreditszerzési tervek a következő félévben Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 49. ábra Tanultál-e külföldön? Külföldi tanulmányok és kreditek elismertetése Elkívántad-e ismertetni az ott szerzett krediteket? El tudtad-e ismertetni? Tervezel-e külföldön tanulni a köv. 2 félév folyamán? Tervezed-e a külföldi kreditek elismertetését? N=1496 N=53 N=14 N=1496 N=313

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 50. ábra A kreditek elismertetésének egyszerűsége és bonyolultsága Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 51. ábra Végeztél-e áthallgatást karon belül más szakról? Tantárgyak áthallgatása (múlt félév- gyakoriság) Végeztél-e áthallgatást intéz- ményen belül más karról? Végeztél-e áthallgatást más hazai intézményből? Bázis: teljes minta, N=1496 N=minmaxátlagN=minmaxátlagN=minmaxátlag Hány tantárgy at? Hány kreditet? Bázis: akik végeztek áthallgatást

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 52. ábra A kreditek elismertetése az áthallgatott tantárgyaknál A hallgatók 11%-a hallgatott át karon belül más szakról, vagy intézményen belül más karról vagy más hazai intézményből.

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 53. ábra Áthallgatás bonyolultsága, mint visszatartó erő Bázis: teljes minta, N=1496

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 54. ábra Bázis: teljes minta, N=1496 több válasz lehetséges, a hallgatók százalékában Kreditrendszer működésének előnyei Ábrázolva a 3% feletti említések

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 55. ábra Kreditrendszer működésének hátrányai Bázis: teljes minta, N=1496 több válasz lehetséges, a hallgatók százalékában Ábrázolva a 3% feletti említések

© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION 56 Országos Kreditmonitoring Hallgatók -- kiegészítő adatok

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 57. ábra Általános adatok a hallgatói mintáról 1. Kérdezett neme Születési éve Lakhelye Hallgatói létszám Intézmény típusa Kreditrendszer bevezetése Az intézményről, ahol tanul:

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 58. ábra Általános adatok a hallgatói mintáról 2. Alapképzés szak Mikor nyertél felvételt? Hány félévet végeztél összesen ezen a szakon?

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 59. ábra A hallgatók Internet használat szokásai Szoktál-e Internetezni? Hol szoktál Internetezni? Akik szoktak Internetezni, N=1478 Otthoni Internethasználat - nehézség Akiknek nincs otthoni Internetjük, N=628

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 60. ábra Hány kreditet szereztél az elmúlt félévig összesen? Kredit-vadászat A mintaterv ajánlása alapján hány kreditnél kellene tartanod az elmúlt félévig? N=minmaxátlag N=minmaxátlag Átlagok

T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 61. ábra Kredit-vadászat területek szerint átlagok