Kis- és középvállalkozások és a kommunikáció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Kutatási eredmények Az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár ügyfelei között végzett telefonos közvéleménykutatásról 2008 Április.
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
DPR kommunikáció alapelvei
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
2013. október 10. Bogsch Erik A gyógyszeripar válasz a kihívásra.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
JVSZ EU Bizottság február 09. „A gazdaságfejlesztési pályázatok módosuló feltételrendszere és a gazdasági válság: könnyítések és kockázatok”
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Béres Egészség Hungarikum Program Egészségrecesszió Kutatás Sajtótájékoztató április 23.
Magyar kis-és középvállalkozások kilátásai Előadó: Kiss Ambrus.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
A tételek eljuttatása az iskolákba
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
A munkaerő struktúra alakulása 2015-ig Készítette: Nagy Viktória.
Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Az észak-alföldi közép- és kisvárosok feldolgozóipara az ezredfordulón
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
A kutatás-fejlesztési tevékenység évi adatai Kiemelt fontosságú diák a 143. diás ppt-s bemutatóból: 2-3, 5,7,20,21,24,42,44,54,55,57-58,60,62,65-66,71-72,73-74,87-89,91-94,95-98, ,,119-
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Sponsorare necesse est
Minőség menedzsment 6.előadás
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
© GfK 2012 | KKV Kutatás| június 1 CIB BANK KKV ÜZLETÁG CIB STAFÉTABOT KUTATÁS Kutatási eredmények a sajtó képviselői részére június.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Növekedési Hitelprogram – a második szakasz eredményei Pulai György Hitelösztönzők főosztály vezetője január 14. Elemzői.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Borsod-Abaúj-Zemplén megye gazdasági folyamatai
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
A kutatási program leírása
A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése
Előadás másolata:

Kis- és középvállalkozások és a kommunikáció 2010

KUTATÁSI HÁTTÉR ÉS MÓDSZERTAN

A KKV TGI 2010. kutatás módszertani háttere Megközelítése a TGI (Target Group Index) kutatáshoz hasonló, azaz nagymintás, kérdőíves kutatás, amely a célcsoport (első számú döntéshozó, vagy közvetlen helyettese) minél részletesebb megismerését szolgálja. MINTANAGYSÁG A KKV TGI elemszáma 600 cég – Kis-és középvállalatok KVÓTA, MINTA KIALAKÍTÁS Nem arányos, véletlen mintavétel. A felkeresett cégek közül 50% volt a 10-19 fős cégek, 30% a 20-49 fős cégek, és 20% az 50-249 fős cégek aránya. További kvótaszempontok a minta kialakítása során: régió, ágazat. TEREPMUNKA A kutatás adatfelvétele 2010. május – 2010. július időszakban történt. KÉRDEZÉSI MÓDSZER Mix módszertan - Telefonos rekrutálás / előszervezés, majd ezt követően opcionálisan választható online kérdőív, vagy személyes kérdezés. A két kérdőív tartalma és struktúrája teljes mértékben megegyezett. SÚLYOZÁS Létszám, ágazat és régiók szerint a KSH 2008. évi adatai alapján.

KKV TGI SZEGMENTÁCIÓ

KKV TGI SZEGMENTÁCIÓ CÉLJA A szegmentáció során meghatározott komplex cégstílus profilok egyedülálló eszközt nyújtanak a vállalkozói beruházási stratégiák, döntési mechanizmusok megértéséhez, a cégvezető személyisége és a cégstílus közötti összefüggések feltárásához.

KKV TGI SZEGMENTÁCIÓ KUTATÁSI HÁTTERE A szegmentáció pillérei: A gazdasági környezet, ezen belül a vállalkozást gátló tényezők értékelése, A vállalkozás helyzetértékelése (múltja, jelene, jövője) Cégstratégia Szervezet, döntési mechanizmus Vezetési stílus, motiváció N=600 Adatbázis: KKV TGI Adatbázis, 2010. Módszer: Faktor, klaszter analízis

KKV TGI SZEGMENTÁCIÓ EREDMÉNYE A vállalkozás megérezte a válság hatását ennek ellenére bizakodóan tekint a jövőbe. A cégstratégia legfontosabb elemei: a stabilitás, rugalmasság, fejlesztés. Tipikusan a közepes méretű cégek tartoznak a szegmensbe. Erőteljes növekedési pályán lévő vállalkozás. A cég céljai iránt elkötelezett, motivált vezetés jellemzi. Tipikusan a nagy árbevétellel rendelkező cégek tartoznak a szegmensbe. A vállalkozás helyzetét összességében stabilnak értékeli. Nem a fejlesztésre, beruházásra koncentrál, hanem a minél nagyobb pillanatnyi nyereségre. Tipikusan a kisebb árbevételű cégek tartoznak ebbe a szegmensbe. Negatívan értékeli mind az ország, mind a vállalkozása jelenét, jövőjét. Autoriter vezetési stílus jellemzi. A vállalkozás eredményessége és az egyéni egzisztencia erőteljesen összefügg. Tipikusan kisebb árbevételű cégek tartoznak ebbe a szegmensbe.

Szegmens profilok - Összefoglaló Recesszióban lévő, túlélésért küzdő Stabil nyereség centrikus Fontolva haladó, bizakodó Jól prosperáló, fejlődő Firmográfia Kisvállalkozás Autoriter Depresszív Ár, választék Nem jellemző Kisvállalkozás Kockázatvállaló Stabil Ár, választék, minőség, értékesítés Nem jellemző Középvállalkozás Konzultatív Növekedő Fenntartható fejlődés Jellemző Középvállalkozás Elkötelezett Dinamikusan növekedő Innováció Jellemző Vezetési stílus Helyzet-értékelés Stratégia Beruházás

A cégek fejlődését akadályozó tényezők (összevont) A magas járulékokat leginkább a válság alatt is növekedő(87%), a nyugat-magyarországi (83%) és a 20-49 alkalmazottal rendelkező (83%) cégek vezető tartják gátló tényezőnek. Az instabilitást Nyugat-Magyarországon (78%) és a legnagyobb bevételű (74%) cégeknél tartják akadályozóbbnak az átlagnál. A nem megfelelő támogatási rendszer a válság alatt legnagyobbat zuhanók számára hiányzik a leginkább (71%). A bürokratikusság két nagyon különböző cégvezető típusnak jelent az átlagnál nagyobb problémát: a kis bevételű (61%), a válság alatt nagyot bukó (62%) cégek vezetőinek és a legnagyobb bevételű (68%) és a válságot előnyére fordító (71%) cégek vezetőinek. A tisztességtelen üzleti magatartás a válságban nagy veszteségeket elkönyvelő cégvezetők számára a legfájóbb (62%). A magyar lakosság alacsony vásárlóereje a kereskedő cégeknek (57%), a válságot rosszul megélő cégeknek (53%) és a Kelet-Magyarországon működő cégeknek (51%) okoz az átlagnál nagyobb problémát. Az infrastrukturális hiányosságok a legnagyobb bevételű (21%) és a válság ellenére is növekedő (18%) cégeknek jelent nagyobb akadályt, mint az átlagnak.

a cégek Jelene és jövője – beruházások, fejlesztések

A saját cég értékelése Top2 értékek: Határozottan elégedett+inkább elégedett A cégvezetők átlagosan 13 területtel vannak megelégedve saját cégükön belül – saját vállalatukról nagyon kedvező a véleményük. Igazán nagy különbségek nincsenek a cégtípusok között, az egyetlen szignifikáns összefüggés, hogy az elégedettség mértéke leginkább a cég korával függ össze: a rendszerváltás előtt alapított cégek vezetői soroltak fel a legtöbb területet (14) Megjegyzés: a kérdés a minta felén volt lekérdezve N=300

A saját cégen belül fejlesztendő területek Top2 értékek: Határozottan fejlesztendő+inkább fejlesztendő A vezetők átlagosan 11 fejlesztendő területet neveztek meg. A fejlesztendő területek száma leginkább a cég méretével függ össze, az 50-nél több alkalmazottal rendelkező cégek vezetői átlagosan 14 területet neveztek meg, a 100 és 500 milliónál nagyobb bevételű cégek 12-t. Megjegyzés: a kérdés a minta felén volt lekérdezve N=300

Számítástechnika, informatika, internet

Internet – Vállalati honlap A hazai KKV-k 70 százaléka rendelkezik céges honlappal. Még az ipari, mezőgazdasági területen működő cégeknél is 60 százalékos ez az arány, a szolgáltatási szektorban pedig 81 százalék. A cégek létszám alapú méretének növekedésével összefüggésben találunk egyre több, honlappal rendelkező vállalkozást. Bázis: Akiknek van internet hozzáférésük Bázis: Akiknek nincs honlapjuk Bázis: Akiknek van honlapjuk

MÉDIAHASZNÁLAT, REKLÁM

Kommunikációs csatornák használata a hazai KKV-k körében A hazai kis-és középvállalkozások egy harmada semmilyen formában nem szokta népszerűsíteni a vállalkozás termékeit, szolgáltatásait. Az átlagnál is nagyobb mértékben passzívak a kevesebb (10-19) embert foglalkoztató cégek, itt 35 százalék nem él a kommunikációs csatornák kínálta lehetőségekkel. Azok a kis-és középvállalkozások, amelyek legalább egy kommunikációs csatornát használtak, az öt évvel ezelőtti helyzettel összevetve az átlagnál szignifikánsan nagyobb arányban voltak képesek növelni 2010-re az árbevételüket (30 százalék), a nyereségüket (21 százalék), és piacrészesedésüket (18 százalék) egyaránt. Bázis: a magyar KKV vállalatok A legnépszerűbb cég által használt kommunikációs csatornának a hazai KKV-k körében az internet tekinthető (58 százaléka a válaszadóknak említette ezt a lehetőséget), ezt követik a különböző szakmai kiállítások, vásárok (33 százalékos említéssel), és a nyomtatott sajtó (25 százalék). Bázis: a magyar KKV vállalatok Forrás: KKV TGI 2010 – Célcsoport Index Magyarország – © Millward Brown Hungary

A marketing mixben alkalmazott elemek - KKV létszám szerinti bontásban Az elmúlt 5 év „nagy vesztesei” (bevételük vagy nyereségük több mint 25%-át elvesztették) közé a 10-19 fős cégek is bekerültek (66 százalékuk), ezzel párhuzamosan csatornánként vizsgálva, ezen cégek esetén valamennyi kommunikációs eszköz alkalmazása átlag alattinak mondható. A kutatásban vizsgált eszközök vonatkozásában a leginkább aktívnak a – létszám alapján – nagyobb méretű, 50-249 főt foglalkoztató vállalkozások tekinthetők, ebben a szegmensben különösen hangsúlyos a szakmai kiállítások és vásárok szerepe (56 százalék). Bázis: a magyar KKV vállalatok

Internet, mint kommunikációs csatorna használata, reklámozás – részletes bontásban Bázis: a magyar KKV vállalatok

A marketing mixben alkalmazott elemek – online csatornák Az online eszközök közül, legkevésbé a mezőgazdasági, ipari területen működő vállalkozások használják ki a saját honlapot termékeik népszerűsítésére (42 százalék). A display (banner) hirdetéseknél a kereskedelmi területen működő KKV felülreprezentáltak (16 százalék). A szolgáltatási szektorba tartozó vállalkozásoknál pedig az átlagnál szignifikánsan magasabb a keresőmarketing alkalmazása (24 százalék), a banner kampányok (14 százalék), és a jelenlét az internetes közösségi oldalakon (9 százalék). Bázis: a magyar KKV vállalatok

Egyes kommunikációs csatornák hasznosságának megítélése az üzleti döntések szempontjából A KKV cégvezetők számára az üzleti döntések szempontjából leginkább hasznosnak a munkamegbeszélések (36 százalék), cégen belül a kollégák (26 százalék), illetve az informális beszélgetések (24 százalék) bizonyulnak. A „klasszikus” kommunikációs eszközök közül az e-mail hírleveleket (16 százalék), a szakmai lapokat, szaksajtót (16 százalék), a konferenciákat (15 százalék), és a hírportálokat említették (15 százalék) elsősorban. Bázis: a magyar KKV vállalatok cégvezetői, közvetlen helyettesei

KKV cégvezetők reklám tevékenységhez kapcsolódó attitűdjei A hazai KKV-k közül minden második (53 százalék) követi figyelemmel a versenytársak kommunikációját. Azok a cégvezetők, akik bevallásuk szerint nem használnak egy reklámeszközt sem, úgy vélik, hogy kevés pénzből nem lehet hatékonyan kommunikálni, másrészt ezt a tevékenységet a nagyvállalatokhoz kapcsolják. Majdnem 20 százalékuk szerint a reklámra fordított összeg kifejezetten pénzkidobás. Bázis: a magyar KKV vállalatok cégvezetői, közvetlen helyettesei; 14-69 éves korú lakosság (TGI 2009 3-4 -/ 2010 1-2)

Kapcsolat Győri Adél, Senior Consultant (adel.gyori@millwardbrown.com, +36703331205) Millward Brown Hungary Kft. 1062 Budapest, Aradi utca 8-10., t. +36 1 354-5200 f. +36 1 354-5201 www.millwardbrown.com