Az internet használata a marketingmix-ben Damjanovich Nebojsa online marketing tanácsadó www.damjanovich.hu
Bemutatkozás Damjanovich Nebojsa Online marketing tanácsadó Három könyv szerzője E-mail marketing, Keresőmarketing, Online pr Előadások, szakmai publikációk Referenciák: a NOKIA Hungary, a HVB Bank Hungary, a GlaxoSmithKline, az AstraZeneca, az MSD, a Figyelő Fórum, a DHL, a Procter & Gamble, a UPC Magyarország, a Kopint-Datorg, az Office Depot, a Junior Achievemen, az Index.hu, az Italok.hu és a ColourBird.com
Tartalom Keresőmarketing E-mail marketing Banner Szponzoráció Online PR Partnerségek
Tartalom Keresőmarketing E-mail marketing Banner Szponzoráció Online PR Partnerségek
Keresőmarketing Minden off-line, online kampánynál Márkanév, terméknév, fogalom Mennyire vagyunk „láthatóak” a neten? Benchmarking: Keresők, katalógusok, linkgyűjtemények Saját website látogatói statisztikánk
Keresőmarketing Branding Interaktivitás Folyamatos jelenlét Kampány Website optimalizálás Kampány Kulcsszavas hirdetés Költséghatékony jelenlét (website optimalizálás) Kulcsszavas hirdetés – közel 70% ROI
Tartalom Keresőmarketing E-mail marketing Banner Szponzoráció Online PR Partnerségek
E-mail marketing Minden speciális célcsoportnál Nyomtatott sajtó mellett használhatunk: E-mail hírlevél (saját) Hirdetés e-mail hírlevélben (média) Direkt e-mail (saját listára) E-mail kutatás (saját, média vagy e-mail listatulajdonos listájára) Autoresponder
E-mail marketing Interaktivitás Branding Kampány Folyamatos jelenlét Technikailag és vizuálisan gondozott e-mail kommunikáció magas szintű márkaismertséget biztosít Az eszköz rendkívüli interaktivitási lehetőségekkel rendelkezik E-mail
Tartalom Keresőmarketing E-mail marketing Banner Szponzoráció Online PR Partnerségek
Banner Vényköteles gyógyszerek esetében csak a speciális website-okon Banner, box, „felhőkarcoló” stb. Kisebb válaszadási arányok Jó márkaismertséget növelő eszköz „Felhívás a cselekvésre” kötelező használni!
Banner (hirdetési csík) Branding Interaktivitás Folyamatos jelenlét Kampány Banner Banner Rövid idő alatt nagy elérés Offline kampány támogatása is lehetséges Kiegészítő online reklámeszköz! (speciális website-okon)
Péda
Tartalom Keresőmarketing E-mail marketing Banner Szponzoráció Online PR Partnerségek
Szponzoráció Stratégiailag fontos website-okon Akár kampányszerűen Az üzenet, kreatív és az egész tartalom változhat Minimum fél, de optimális az 1 év Online szponzoráció MÉRHETŐ
Eredmények mérése A feladattól és a céltől függően történik az eredmények mérése Akció típusok: Cikkek, hírek, kvízek, fórumok, játékok, más Médiateljesítmények: Összes és egyéni látogató, összes és egyéni oldalletöltések, összes és egyéni rákattintások, kitöltött kérdőívek stb.
Szponzoráció Branding Interaktivitás Folyamatos jelenlét Szponzoráció Kampány Szponzoráció Szponzoráció Leginkább használatos eszköz a vényköteles gyógyszerek online promóciójában PR jellegével nagyob érdeklődést vált ki és „hitelesebb” Rendkívülien költséghatékony
Tartalom Keresőmarketing E-mail marketing Banner Szponzoráció Online PR Partnerségek
Online PR Sajtószoba a website-on Sajtóközlemények – PR ügynökség Több célcsoport használatával Linkek elhelyezése minden anyagban Fizetett PR cikk
Online PR Branding Interaktivitás Folyamatos jelenlét Online PR Kampány Online PR Sok lehetőség a kihasználására (vállalati website, brand-site, speciális website-ok, e-mail hírlevelek, chat, fórum, levelező listák
Mit keresnek a médiaképviselők általában a Sajtószobában? PR kapcsolat (elérésekkel) Alapvető adatok ellenőrzése a szervezetről Vezetők helyes névírása, kor, telep- és székhely címek stb. A vállalat saját közleményei Pénzügyi információk Képek letöltése a cikkhez
Sajtószoba nyitóoldala Login felület Utolsó 3-4 képes hír lead-ben + link További hírek - link Pop-up ablak – felhívás a regisztrációra Magyarázat a regisztráció szükségességéről
Regisztráció Előnyök hangsúlyozása és a lehetőségek bemutatása Regisztrációs lap Privát és médiaadatokkal Hírlevél és a többi közlemény engedélyezése Manuális engedélyeztetés/visszaigazolás
Kapcsolatok Kontaktszemélyek neve, címe, arcképe, jogosultsági körök, direkt elérései, munkaidőn kívüli elérések, helyettesek Kiemelt helyen Kontaktszemélyek önéletrajza NEM: pr@ vagy sajto@cegnev.hu
Sajtóközlemények Sajtóközlemények címoldala és rajta Az anyag címe, kelte, téma és a teljes szöveghez és háttéranyagokhoz vezető link Interaktív szövegek és képek Nyomtatási könnyítések Sajtóközlemények archívuma
Keresők Belső Külső Segíti a sajtóképviselő gyorsabb navigálását Speciális információ keresést Archívum jobb áttekintése/használhatósága Sajtóközlemények, képek, szavak és szókapcsolatok Külső Valamelyik kereskedelmi kereső
Termékek/szolgáltatások Új termékek/szolgáltatások, frissítések, visszavonások, esettanulmányok, fogyasztói tanusítványok, hang- és videó klippek, mediakit, nyomdakész szöveg/kép anyagok
Vállalati események Rendezvények, konferenciák, új belépők, előléptetések, leépítések, pénzügyi hírek és évi jelentések, részvényárfolyam, előrejelzések, háttéranyagok a menedzsment önéletrajzai és elérései fényképek (nyomdakész is) tanulmányok, elemzések stb.
Levelezési lista PR kapcsolat (mező) E-mail listák Sajtótájékoztatók Sajtóközlemények Esemény beharangozások Follow-up üzenetek Speciális kérések (automatizált e-mail)
Hasznos linkek A vállalat egységei A vállalat partner- és beszállító listája Együttműködő és hivatalos szervezetek Az üggyel kapcsolatos non-profit szervezetek Más, az iparághoz kapcsolódó linkek
Iparág információi Minden anyag, tanulmány vagy esemény az iparággal kapcsolatban Összehasonlító elemzések, kutatási adatok A lényeg, hogy a sajtóképviselők egy idő után forrásként használják (és jelöljék meg) a website-unkat
Díjak és elismerések Minden információ a kapot díjakról és elismerésekről Forrásokkal, kapcsolat információval Letölthető, nyomdakész szöveg-kép anyagokkal
Segítség Struktúrált, felhasználóbarát „segítség” eszköz nélkül kudarcba fulladhat a „Sajtószoba” A fejlesztő feladata 10%-ra csökkenteni az ember beavatkozását (ügyintést) Minden oldalon szerepeljen!
Tartalom Keresőmarketing E-mail marketing Banner Szponzoráció Online PR Partnerségek
Partnerségek Szakmai szolgáltatás az online tartalomszolgáltatóknak Tartalom szolgáltatása speciális website- oknak Tanulmányok, cikkek, hírek, képek, konferenciák, bemutatók Inkább PR, mint reklám!
Partnerségek Interaktivitás Branding Kampány Folyamatos jelenlét Mindkét félnek hasznot kell húzni a partnerségből Releváns és „többlet értékű” tartalmak Partnerségek
Kérdések? Eléréseim: Damjanovich Nebojsa Telefon: (30) 206-4305 E-mail: nebojsa@damjanovich.hu Website: www.damjanovich.hu