Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Átváltás a számrendszerek között
Advertisements

2005. október 7..
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Pitagorasz tétel A háromszög ismeretlen oldalának, területének és kerületének kiszámítása (gyakorlás)
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
arányossági tényezős feladatok
A háromszög elemi geometriája és a terület
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
2005. november 11..
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
A feladatokat az április 21-i Repeta-matek adásában fogjuk megoldani
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Valószínűségszámítás
Poliéderek térfogata 3. modul.
50.óra MAJOROS MÁRK.
Bizonyítások Harmath Zsolt.
Térelemek Kőszegi Irén KÁROLYI MIHÁLY FŐVÁROSI GYAKORLÓ KÉTTANNYELVŰ KÖZGAZDASÁGISZAKKÖZÉPISKOLA
A hasonlóság alkalmazása
Hegyesszögek szögfüggvényei
Thalész tétel és alkalmazása
Statisztika Érettségi feladatok
TRIGONOMETRIA Érettségi feladatok
Műszaki ábrázolás alapjai
Thalész tétel és alkalmazása
Szögek és háromszögek.
Háromszög nevezetes vonalai, körei
Pitagorasz tétele.
Hasonlósággal kapcsolatos szerkesztések
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
2006. március 3. Három négyzet oldalai különböző prím- számok. A két kisebb négyzet kerületének ösz- szege egyenlő a legnagyobb négyzet kerületé- vel;
2005. november 18..
2005. október feladat (házi feladat) Pontban 3 órakor az óra mutatói éppen merő- legesek egymásra. Mikor lesznek legközelebb merőlegesek egymásra.
Telefonos feladat A-ból B-n keresztül C-be utaztunk egyenletes sebességgel. Indulás után 10 perccel megtettük az AB távolság harmadát. B után 24 km-rel.
A háromszög elemi geometriája és a terület
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Felvételi feladatok 8. osztályosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Felvételi feladatok 8. osztályosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Összefoglalás 2.. Összefoglalás - 1. feladat (a ; b) = 23·33·7 a szám = 2x·33·72·115 b szám = 24·3y·5·7z x = ? y = ? z = ? Mennyi az x, y és z értéke?
Matematika dolgozat 8.évfolyam.
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
Valószínűségszámítás
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Szögek, háromszögek, négyszögek és egyéb sokszögek, kör és részei.
Számtani és mértani közép
Geometriai számítások
Sokszögek fogalma és felosztásuk
A konvex sokszögek kerülete és területe
Mikroökonómia gyakorlat
Átváltás a számrendszerek között
ZRINYI ILONA matematikaverseny
GRÁFOK Marczis Ádám és Tábori Ármin. Kőnig Dénes ( ) Magyar matematikus Az első tudományos színvonalú gráfelmélet könyv írója.
Felvételi – A, V. Kockákból építkezünk 2005 / M2 Az ábrán látható háromszor hármas táblára olyan kockákat helyeztünk, amelyeknek a lapjai egybevágóak.
TRIGONOMETRIA.
Statisztika Érettségi feladatok
TRIGONOMETRIA Érettségi feladatok
Átváltás a számrendszerek között
Geometria 9. évfolyam Ismétlés.
ELEMI GEOMETRIAI ISMERETEK
Statisztika Érettségi feladatok
TRIGONOMETRIA Érettségi feladatok
Előadás másolata:

Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára 2005. január M-1 feladatlap

1. Leírtunk egymás mellé hét racionális számot úgy, hogy a két szélső kivételével mindegyik eggyel nagyobb a két szomszédja szorzatánál. Keresd meg a hiányzó öt számot! ............. ............. 1 3 ............. ............. ............. -1 0 1 3 2 a) Minden helyesen leírt szám 1 pont. 5 pont Ha valamelyik helyre rossz számot ír, arra nem jár pont, de ha ezzel helyesen számol tovább, akkor a további pontok megadhatók.

2. Egy műszaki áruház raktárában 120 darab televízió van 2. Egy műszaki áruház raktárában 120 darab televízió van. A készlet 15%-a 36 cm képátlójú készülék, 48 darab 72 cm képátlójú, a többi 55 cm képátlójú. a) A legkisebb képátlójú készülékből hány darab van a raktárban? 18 1 pont b) Az 55 cm képátlójú készülékből hány darab van a raktárban? 54 (= 120 – 18 – 48) 1 pont c) Hány százalékkal változik a teljes raktárkészlet, ha 21 készüléket eladnak? 17,5%-kal (= 2 pont

3. Az ábrákon látható táblázatokban többféle módon olvasható el a LOGIKA szó. A bal felső sarokból indulva csak jobbra vagy lefelé haladhatunk. Rajzold be a táblázatokba az összes olyan különböző lehetőséget, amelyben nem lépünk kétszer közvetlenül egymás után jobbra! (Több ábra van, mint ahány lehetőség.)

3. Az ábrákon látható táblázatokban többféle módon olvasható el a LOGIKA szó. A bal felső sarokból indulva csak jobbra vagy lefelé haladhatunk. Rajzold be a táblázatokba az összes olyan különböző lehetőséget, amelyben nem lépünk kétszer közvetlenül egymás után jobbra! (Több ábra van, mint ahány lehetőség.) Minden helyes lehetőség 1 pont. legfeljebb 5 pont

4. A következő ábra köreibe úgy kell beírni az 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 számokat, hogy a nyilak a kisebb számra mutassanak. Pótold a hiányzó számokat!

4. A következő ábra köreibe úgy kell beírni az 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 számokat, hogy a nyilak a kisebb számra mutassanak. Pótold a hiányzó számokat! Minden szám helyes beírása 3 pont Egyébként legalább három szám helyes beírásáért 2 pont adható.

5. Tegyél * jelet a táblázat megfelelő rovataiba!

5. Tegyél * jelet a táblázat megfelelő rovataiba! Minden helyes megoldásért 1-1 pont jár.

6. Egy cég vezetése az éves jutalomalapot legeredményesebb dolgozói között akarta szétosztani. A javaslat szerint Andrea, Béla, Csaba és Dénes kapott volna jutalmat, az egyes jutalmak aránya az előbbi sorrendnek megfelelően 1 : 2 : 3 : 4. Közben kiderült, hogy akinek a teljes jutalomalap ötödét szánták, súlyos hibát követett el. A vezetés úgy döntött, hogy a neki szánt 16 000 forintot is szétosztják a másik három dolgozó között úgy, hogy az ő jutalmaik közötti arány ne változzon. a) Hány forint a jutalomalap? 80 000 1 pont b) Név szerint ki nem kap jutalmat a négy dolgozó közül? Béla 1 pont c) A kiosztott jutalmak közül mennyi volt a legkevesebb? 10 000 Ft 2 pont d) Mennyi volt a legnagyobb kiosztott jutalom? 40 000 Ft 2 pont Ha valamelyik részben hibázik, arra nem jár pont, de ha az eredménnyel helyesen számol tovább, akkor a további pontok megadhatók.

7. Péter szeptember első hetében megmérte a levegő hőmérsékletét az erkélyen reggel 7 órakor és délután 2 órakor. Az eredményekről a következő grafikonokat készítette: a) Mekkora volt a legnagyobb különbség a reggeli hőmérsékletek között? 5 ºC 1 pont b) Hány ºC volt a hat nap átlaghőmérséklete délután kettőkor? 24 2 pont c) Hétfőn mennyit emelkedett a hőmérséklet reggel hét óra és délután két óra között? 12 ºC-ot 1 pont d) Mekkora volt a legnagyobb napi hőmérsékletkülönbség a két mérési időpont között? 15 ºC 2 pont

8. A birkózóverseny eredményhirdetéséhez három darab egyforma tömör fakockából az alábbi módon készítettünk dobogót: – két kocka egy-egy lapját összeragasztottuk, – a harmadik kockát az egyik lapjával párhuzamosan pontosan félbevágtuk, – a két félkockát a rajz szerint hozzáragasztottuk a két kockához. a) A dobogó aljának (a földdel érintkező részének) a területe 108 dm2. Hány dm élhosszúságú volt egy kocka? 6 2 pont b) A dobogó alját feketére, a többi részét fehérre festettük. Összesen hány négyzetlapnyi felületet festettünk fehérre? 12-t 2 pont c) Hány dm2 a fehérre festett felület? 432 1 pont

9. Egy desszertes dobozban háromfajta csokoládé van: – barna csomagolású, amiben két darab mogyoró van, – fehér csomagolású, amiben egy darab mogyoró van, – drapp csomagolású, amiben nincs mogyoró. A dobozban lévő 33 darab csokoládéban összesen 32 mogyoró van. A barna és a fehér csokoládék számának összege kétszerese a drapp csokoládék számának. a) Hány darab drapp csomagolású csokoládé van? 11 2 pont b) Hány darab barna csokoládé van? 10 1 pont c) Hány darab fehér csokoládé van? Jegyezd le a megoldás gondolatmenetét! 12 (= 22 – 10) 1 pont jó megoldásra vezető gondolatmenet áttekinthető lejegyzése 2 pont

10. Egy derékszögű háromszög derékszögű csúcsából induló magasság és szögfelező 15º-os szöget zár be egymással. Készíts ábrát! Jelöld az ismert szögeket! helyesen felrajzolt ábra, megfelelő jelölésekkel 1 pont Mekkorák ennek a derékszögű háromszögnek a hegyesszögei? A háromszög hosszabb befogójára négyzetet rajzolunk. Hány cm2 ennek a négyzetnek a területe, ha a rövidebb befogó hossza 2 cm? α = 30º, β = 60º 1 pont c) c = 4 cm (amit az ábrán jelöl vagy a számításában felhasznál) 1 pont d) b2 = c2 – a2 vagy 42 – 22 = 12 (a Pitagorasz-tétel felírása betűvel vagy számmal) 1 pont e) a négyzet területe: 12 (12 cm2) 1 pont