5. számú főút Szeged, Nyugati elkerülő III. ütem Lakossági fórum, Szeged augusztus 5.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. - NIF Zrt. (korábban Nemzeti Autópálya Rt.) az útügyi adminisztráció átszervezése során, többletfeladatok - közúti és vasúti beruházások - miatt február 19-ével került ezen a néven bejegyzésre a Cégbíróságnál. Társadalmi igényeket kiszolgálva - gazdasági és közlekedési szakmai programokat valósítunk meg. Beruházói - gyorsforgalmi utak, közutak, vasútfejlesztés - feladatainkat költséghatékonyan végezzük, megteremtve mindenki számára az európai színvonalú közlekedés lehetőségét.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Ügyfélközpontúság - Minőség - Hatékonyság Meggyőződésünk, hogy a lakosság alapos tájékoztatása elsődleges feladatunk, hogy beruházásaink támogatásukkal, életkörülményeik minimális zavarása mellett, akadálytalanul megvalósulhassanak. Célunk, hogy az Európai Uniós irányelveknek, a hazai jogszabályi követelményeknek, valamint a megbízók elvárásainak eleget téve magas színvonalon, korszerűen végezzük tevékenységünket, kivívva ezzel partnereink elismerését és elégedettségét. Arra törekszünk, hogy munkatársaink szakmai felkészültségére és tapasztalatára - magas színvonalú projekt menedzsment kompetenciák - támaszkodva, valamint modern szervezet kialakításával és folyamatos fejlesztésével feladatainkat hatékonyan, megbízóink és partnereink megelégedettségére végezzük.
•az 5 sz. főút „V” alakban szeli át Szegedet •az elkerülő út gondolata már a 1940-es években felvetődött •az I. ütem 2004-ben, a II. ütem 2006-ban került átadásra •A nyugati elkerülő út teljes megépülte után összeköt(het)i a logisztikai központot, a kiskundorozsmai RO-LA terminált, a regionális repülőteret, az olimpia evezőspályát, nagybani virágpiacot és déli meghosszabbításával a tiszai medencés kikötőt. •Tehát a közúti, a vasúti, a vízi és a légi közlekedési objektumai az út mellé esnek, ami ritka adottság. A beruházás bemutatása (1)
•A beruházás során 1,3 km hosszú, 2x1 sávos elkerülő út épül egy körforgalmi csomóponttal és vasúti felüljáróval (a Cegléd - Szeged vasútvonal felett), illetve szerviz és kerékpárúttal. •A Nyugati elkerülő út az 5 sz. főút km szelvényéből spirális két sávos körforgalmú csomóponttal indul. (lásd átnézeti helyszínrajzot). •2009-ben a közműkiváltások megtörténtek ( gáz, víz, távközlési vezetékeké). •Az elkerülő / feltáró két sávos út a körforgalomból ágazik le és a keresztező Logisztikai Központ bekötő útja felé jobbra egy 100 m-es balra egy 50 m- esszilárd burkolatú sárrázó épül a tervek szerint. Az LK úttal párhuzamosan kerül kiváltásra egy 22 kV-os földkábel. •Tovább a magas töltésen haladva az út keresztezi a km sz-ben Cegléd- Szeged vasútvonalat egy három nyílású előfeszített gerendás felüljáróval.
•A hídon áthaladva bal oldalon fog a feltáró útba becsatlakozni a RO-LA út. •Az elkészült II.B ütembe a magas töltés korrekciójával csatlakozik az elkerülő út. Itt már elkészült a 22 kV-os légvezeték kiváltás •Az út jobb oldalán kerékpárút lesz. Az érintett földterületeket pedig a tulajdonosok stabilizált földutakon keresztül közelíthetik meg. •A beruházás összköltsége (támogatás): bruttó 2 milliárd 276 millió Ft. •Az építési költség: nettó 1 milliárd 358 millió Ft. •A csapadékos időjárás, belvíz, a vezetékjogi engedélyezési eljárás elhúzódása valamint a magas töltés konszolidációja / után tömörödése miatt a befejezési határidőt módosítani kellett november 10-ére. A beruházás bemutatása (2)
• Az építés kezdete: június 5. • Az építés tervezett befejezése: november 10. • Beruházás időtartama: 2007 tervezés, 2008 területszerzés, EU pályázat, kivitelezés 2011 végleges forgalomba helyezés Időtartam
A Projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. •kivitelező: HSZ Konzorcium (konzorcium vezetője: Hídépítő Zrt., konzorcium tagja: SZEVIÉP Szerkezet- és Vízépítő Zrt.) •a kivitelezésre vonatkozó szerződéses megállapodások március 24- én kerültek aláírásra •kiviteli alapszerződéses összege: Ft + Áfa EU támogatás: 85% Hazai támogatás: 15% Kivitelezés és finanszírozás
Töltésanyag tárcsázása szárításhoz
Töltésépítés két sávban
Földmunka géplánc
Cölöpösszefogó gerenda
Pillérek
Gerendák beemelés után
Pályalemez zsaluzása
A készülő vasúti felüljáró
Köszönjük megtisztelő figyelmüket! Kapcsolattartás: • •