IKT a debreceni iskolákban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
1 groupement national interprofessionnel des semences et plants Vetőmagpiac forgalom az Európai Unióban Az EU vetőmag súlya a világ vetőmag termesztésében.

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Dixon Próbadb.Valószínűségi szint (p%) n10%5%1%7.3?4321 7? ,890,940,99pH7,07,27,3 4 0,68 0,770,89n=4 r 10 = (7,3-7,3)/(7,3-7,0) = 0 r 10 =(x 1 -x.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
A TAO támogatási rendszer Magyar Labdarúgás Fóruma
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Havonta új katalógussal jelentkezünk!
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP / projekt költségei. A projekt támogatási összegei Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
A Privatizáció hatásai a dolgozók béreire és bérstruktúrájára JOHN S. EARLE – George Mason University és Közép-európai Egyetem TELEGDY ÁLMOS – MTA KRTK.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
Dr. Gombik Gergely pártfogó felügyelői szakreferens
Multimédiás technikák 1. kérdés Melyik diszkrét médium? a)hang b)videó c)animáció d)kép.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
100-as szög méreteinek gyakorisága (n = 100) db mm.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A számítógép jelentősége a hétköznapokban
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Kalkuláció 13. feladat TK 69. oldal.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Az IKT-metria mérőeszköz
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Helyzetkép Nemzetközi gyakorlat a szépkorúak támogatására Stratégia Szabályozás Esettanulmányok Primer kutatás előzetes eredményei.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
1) 2) 3) 4) 5) Bontsd prímszámok szorzatára, majd ellenőrizd! 6) 7) 8)
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
Háttér, célkitűzések A dohányzás az egyik legsúlyosabb kockázati tényező a rosszindulatú daganatok kialakulásában. A Nemdohányzók védelméről szóló 1999.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Kábítószerek és gyógyszerek szerepe a közlekedésben Varga Tibor-Keller Éva SZTE Igazságügyi Orvostani Intézet SE Igazságügyi és Biztosítás Orvostani Intézet.
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
European Computer Driving Licence
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Kvantitatív módszerek
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Előadás másolata:

IKT a debreceni iskolákban Dr. Buda András Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete IKT a debreceni iskolákban ONK BUDAPEST 2007

Dr. Buda András Debreceni Egyetem A minta jellemzői 31 általános iskola 47 intézmény 16 középiskola 1151 válaszadó 145 – 0 917 nő 225 férfi 220 – 1 1,64 gyerek 9 ? 546 – 2 118 – 3 Dr. Buda András Debreceni Egyetem

Dr. Buda András Debreceni Egyetem Az IKT eszközök elérhetősége A pedagógusok IKT eszközhasználata 9 intézmény „központilag” töltötte ki a számadatokat Dr. Buda András Debreceni Egyetem

tintasugaras nyomtató válaszolt nincs szükségesség fax 707 2 679 3,26 számítógép 692 1 753 3,74 laptop 689 110 702 3,68 videó 715 3,48 írásvetítő 674 3 737 3,27 projektor 664 47 670 3,70 szkenner 661 50 655 3,58 magnó 652 710 3,50 dvd lejátszó 650 66 3,77 tintasugaras nyomtató 648 18 668 3,51 vetítővászon 647 31 695 lézer nyomtató 607 39 658 3,67 cd lejátszó 605 10 691 3,59 diavetítő 585 33 639 3,19 zsúrkocsi 471 280 462 3,49 aktív tábla 445 292 438 3,56 db 0 – 20 0 – 250 0 – 30 1 – 34 0 – 50 0 – 21 0 – 17 0 – 60 0 – 100 0 – 45 0 – 28 0 – 4 0 – 10 nincs 2 1 110 3 47 50 66 18 31 39 10 33 280 292

tintasugaras nyomtató válaszolt db szükségesség fax 707 0 – 20 679 3,26 számítógép 692 0 – 250 753 3,74 laptop 689 0 – 30 702 3,68 videó 1 – 34 715 3,48 írásvetítő 674 0 – 50 737 3,27 projektor 664 0 – 21 670 3,70 szkenner 661 0 – 17 655 3,58 magnó 652 0 – 60 710 3,50 dvd lejátszó 650 0 – 100 3,77 tintasugaras nyomtató 648 0 – 45 668 3,51 vetítővászon 647 695 lézer nyomtató 607 0 – 28 658 3,67 cd lejátszó 605 691 3,59 diavetítő 585 639 3,19 zsúrkocsi 471 0 – 4 462 3,49 aktív tábla 445 0 – 10 438 3,56 1 - felesleges 2 - kevesebb is elég 3 - elegendő 4 - több kell

tintasugaras nyomtató válaszolt db szükségesség fax 707 0 – 20 679 3,26 számítógép 692 0 – 250 753 3,74 laptop 689 0 – 30 702 3,68 videó 1 – 34 715 3,48 írásvetítő 674 0 – 50 737 3,27 projektor 664 0 – 21 670 3,70 szkenner 661 0 – 17 655 3,58 magnó 652 0 – 60 710 3,50 dvd lejátszó 650 0 – 100 3,77 tintasugaras nyomtató 648 0 – 45 668 3,51 vetítővászon 647 695 lézer nyomtató 607 0 – 28 658 3,67 cd lejátszó 605 691 3,59 diavetítő 585 639 3,19 zsúrkocsi 471 0 – 4 462 3,49 aktív tábla 445 0 – 10 438 3,56 14. 2. 4. 12. 13. 3. 7. 10. 1. 9. 5. 6. 15. 11. 8.

Dr. Buda András Debreceni Egyetem Az IKT eszközök elérhetősége A pedagógusok IKT eszközhasználata Milyen gyakran használja az alábbi eszközöket tanórán? Dr. Buda András Debreceni Egyetem

Dr. Buda András Debreceni Egyetem 4=szinte minden órán 3=hetente többször 2=hetente 1=ritkábban vagy soha tábla+kréta tankönyv szakkönyvek szépirodalom magnó szakmai folyóirat CD lejátszó művészeti album 3,58 3,57 2,51 2,09 2,04 2,00 1,91 1,83 írásvetítő számítógép videó lejátszó Internet DVD lejátszó diavetítő projektor aktív tábla 1,77 1,55 1,52 1,38 1,34 1,26 1,19 445 válasz 292  0 Dr. Buda András Debreceni Egyetem

1 2 3 4 5 számítógép ,859 -,041 -,074 -,097 Internet ,824 -,015 ,022 -,011 -,043 projektor ,739 -,059 -,113 -,067 -,030 aktív tábla ,459 ,127 ,048 -,040 ,072 szakmai folyóirat ,088 ,833 -,031 -,039 ,141 szakkönyvek ,164 ,807 ,086 ,031 művészeti album -,149 ,585 ,263 ,144 ,346 szépirodalom -,207 ,492 ,231 ,262 ,173 CD lejátszó ,040 ,130 ,860 -,023 -,019 magnó -,216 ,119 ,794 ,077 -,063 DVD lejátszó ,425 ,515 -,075 ,424 tábla+kréta -,051 ,037 ,863 ,073 tankönyv -,064 ,097 ,055 ,029 diavetítő -,110 ,098 -,168 -,025 ,714 videó lejátszó ,108 ,288 ,070 ,656 írásvetítő -,094 ,315 ,270 ,472

A számítógépes ismeretek forrása Nincs ilyen Önképzés Ped. továbbképzés Családtagok, ismerősök Főiskolai, egyetemi képzés ECDL tanfolyam Egyéb 39 115 171 95 88 51 17 39 529 474 412 270 114 52 414 303 317 182 63 35 Dr. Buda András Debreceni Egyetem

A 30 év alattiak számítógépes ismereteinek forrása Nincs ilyen Önképzés Ped. továbbképzés Családtagok, ismerősök Főiskolai, egyetemi képzés ECDL tanfolyam Egyéb 2 19 4 13 31 2 79 10 64 92 12 16 60 6 51 61 8 14 39 529 474 412 270 114 52 Dr. Buda András Debreceni Egyetem

Hol használják a számítógépet? Otthon Az iskolában Családtagoknál Barátoknál Internet kávézóban Egyéb Otthon és az iskolában 1006 762 108 56 54 11 571 Dr. Buda András Debreceni Egyetem

A számítógép használat területei szövegszerkesztés felkészülés a tanórákra szakirodalom olvasása táblázatkezelés zenehallgatás tanórai szemléltetés játék filmnézés bemutató készítése szépirodalom olvasása adatbázis kezelés 2,93 3,52 3,94 4,38 4,48 4,52 5,05 5,08 5,12 5,14 5,48 1 naponta 2 hetente többször 3 hetente 4 havonta többször 5 havonta 6 nem használja Dr. Buda András Debreceni Egyetem

Hol szoktak Internetezni? Szg. 1006 762 108 54 56 11 571 Otthon Az iskolában Családtagoknál Internet kávézóban Barátoknál Egyéb Otthon és az iskolában 735 725 93 64 62 16 381 Dr. Buda András Debreceni Egyetem

Mire használják az Internetet? böngészés hírek, információk olvasása levelezés szakirodalom olvasása zenehallgatás programok letöltése szépirodalom olvasása játék zeneletöltés chat filmletöltés online filmnézés 2,73 2,93 2,98 4,09 4,82 5,11 5,25 5,31 5,42 5,43 5,73 5,76 1 naponta 2 hetente többször 3 hetente 4 havonta többször 5 havonta 6 nem használja

A számítógép használat faktorai hírek, információk olvasása böngészés hírújságok olvasása levelezés szakirodalom olvasása szövegszerkesztés felkészülés a tanórákra bemutató készítése táblázatkezelés tanórai szemléltetés adatbázis kezelés filmletöltés online filmnézés zeneletöltés programok letöltése chat játék zenehallgatás filmnézés szépirodalom olvasása Dr. Buda András Debreceni Egyetem

Dr. Buda András buda@delfin.unideb.hu Köszönöm figyelmüket! Dr. Buda András buda@delfin.unideb.hu ONK BUDAPEST 2007