Műholdas útdíjszedő rendszerek Verebély Tibor Senior stratégiai presales menedzser T-Systems Magyarország Zrt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Advertisements

KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Intelligens közlekedési rendszerek
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (2) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
A megtett úttal arányos útdíjfizetési rendszer bevezetésével összefüggő rendőri feladatok végrehajtására.
A fuvarozási ágak díjazása
Online pénztárgépek üzembe helyezése Indul az éleslövészet!
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
DKV EURO SERVICE GmbH + Co. KG I Eco Taxe I Oldal 1 ECO Taxe Budapest 2012 Franciaország.
ESR 112 új alapokon Tóth Csaba ESR projektigazgató NISZ Zrt.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Tectia MobileID Express – Kétfaktoros erős autentikáció – 5 percen belül üzemkészen! január 16.
CROATIA—HUNGARY U E F A EURO 2012 Pályázat. Pályázati folyamat mérföldkövei I. szakasz – Pályázati Szabályzat kiadása – Pályázati.
A CONNECT és az Autópálya
Magyar Fuvarozói Fórum november 22. És minket mi hajt? Vicze Anikó MOL Magyarország Kártyamenedzsment vezető.
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Informatikai megoldások egy kézből
EKOP Elektronikus levéltár
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
TÁMOP /2/A/KMR Digitális tananyagfejlesztés a gyógypedagógus képzés BA és MA szintjén Projektmenedzser: Dr. Stefanik Krisztina Szakmai.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
A vállalkozás aktuális kérdései II. félév
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Hírek május 30. Shanghai - Purple Mountain Hotel Az ENSZ Iparfejlesztési Szervezete (UNIDO) ülést tartott az együttműködés elősegítése és az új.
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
) 27/07/2014 A befektetői tőke szerepe a távhőszolgáltatás fejlesztésében Fernezelyi Ferenc Kereskedelmi igazgató Dalkia Energia Zrt. MaTáSzSz konferencia.
WEBBASE - GPS alapú elektronikus menetlevél
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Költséghatékonyság a XXI. századi vállalatirányításban
Vasútszabályozási Osztály
Tartalom A hazai útdíjszedés története – dióhéjban Bevételek és költségek Az egységes, európai díjszedési rendszer Mi az elektronikus díjszedés? De hol.
EME Zrt. 2007/Fürst György/ EME mobilfizetés – bankszámláról?! Füst György Igazgatóság elnöke EME Zrt november 20. EME mobilfizetés - Bankszámláról?!
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
Forgalomszámláló állomások átalakítása tengelyterhelés mérővé
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
ELEKTRA évi működés, évi kiterjesztés Kópházi József.
MTA Regionális Kutatások Központja A DUNA - AZ EU VII. KORRIDORA Horváth Gyula MTA Regionális Kutatások Központja 2008.
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
GEO Professional Portfolio Zrt.
Az úthasználati díj elektronikus úton történő beszedésének gyakorlati kérdései Börzsei Tibor vezérigazgató Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. KTE
Intelligens közlekedés Smart City Meetup 2016 május 25. Csepinszky András.
Patent CSOPORT A vagyonvédelem és az egyedi szoftverfejlesztés lehetőségei Készítette: Tóth Gergő Dátum: november 12.
Intelligens közlekedési rendszerek
Aegon smartCASCO – új generációs okostelefon alkalmazás-fejlesztés www
Előadás másolata:

Műholdas útdíjszedő rendszerek Verebély Tibor Senior stratégiai presales menedzser T-Systems Magyarország Zrt.

Miért van szükség e-útdíjra?

Ft/év A magyar GDP 0.5%-a Ft/nap

Miért van szükség útdíjra?

Pozitív hatások

Hegyeshalom-RöszkeDíjköteles autópályánDíjmentes főúton Úthossz:344 km (315 díjköteles)337 km Időtartam:4 ó 18 p5 ó 9 p Útdíj (85,34 Ft/km):26,916 Ft- Ft Érintett utak:M1, (M0), M51, 85, 81, 7, 62, 6, 51, 52, 53, 502,5 Érintett települések száma:-31 Díjköteles úthálózat - Leterelődési hatás Tipikus, Hegyeshalom-Röszke transzfer útvonal egy 12 t-nál nehezebb, 4 vagy többtengelyes tehergépkocsival:

Útdíjrendszer – Technológiák GNSS - CNDSRC TechnológiaMűholdas, mobilkommunikációval Mikrohullámú Útmenti infrastruktúra építésNincs szükségMinden útszakaszra Fedélzeti egységIntelligensEgyszerű KiterjeszthetőségNéhány hét alattFőutakra irreális ÚthálózatAkár teljes úthálózatGyorsforgalmi utak PéldákNémetország, Szlovákia, Franciaország Ausztria, Csehország, Lengyelország Hibrid technológia: a két technológia hátrányait ötvözi

km úthálózaton

Kiszámíthatóan? ?

Kiszámíthatóan! !

Megbízhatóan! Az üzemeltetőnek (ÁAK Zrt) naponta Ft-ot kell ügyfélbarát módon beszednie több tízezer úthasználótól  OBU logisztika  Adatfeldolgozás  Adatbiztonság  Számlázás  Fizetési módok kezelése  Egyenlegfeltöltés  7x24 ügyfélszolgálat (call center, portál)  Viszonteladói hálózat (benzinkutak, stb.)  Ellenőrzés  Bírságolás  Behajtás  Stb

Toll Collect: a világ első és legnagyobb GNSS alapú útdíj rendszere

Toll Collect: Ft éves bevétel felhasználó, OBU

Satellic Tolling Platform

Satellic Tolling Platform A megoldás elemei On-Board Unit (OBU) az útdíj meghatározására Eszköz menedzsment és díjadat kezelés Szerződés menedzsment, számlázás, fizetés, ügyfélszolgálat Ellenőrzés

PozícionálásTérképi illesztés Jármű pozíciójának felismerése GNSS jelek alapján Díjazott útvonal azonosítása Díjazás GNSS pozíciók térképhez rendelése Az adott útvonal díjkötelességének eldöntése Díjszámítás a tarifa modell alapján Számlázás Pénzügyi folyamatok Díjtételek felhasználóhoz rendelése Fizetések és elszámolás Központi rendszer Térképi adatbázis Fedélzeti egység Satellic Tolling Platform Műholdas pozícionáláson alapuló díjazási folyamat GSM/GPRS

Intelligens OBU – Miért?  Adatvédelem  Az OBU-ból csak a díjrekord jut ki  Sebesség, pozíció, nem jut be a központba  Nem díjköteles úton semmilyen adatot nem küld ki az OBU  Nincs központi járműkövetés  Felhasználói felület  Útdíj egyenleg/ díjazási információk real time megjeleníthető  Menürendszerben felhasználói beállítások (tengelyszám, stb.)  Egy OBU – több jármű (az aktuális jármű menüből választható ki)  Felhasználóbarát megoldás, bizalom  Üzemeltetési megfontolások  A kommunikáció és/vagy a központi rendszer kiesése esetén is működik a díjszámítás  Kicsi adatkommunikációs igény  Járműkiterjesztésnél a központi rendszert nem kell bővíteni  Kisebb üzemeltetési költség, biztos bevétel  Értéknövelt szolgáltatások  Segélyhívás  Interoperabilitás  Helyfüggő forgalmi információk  Km-alapú biztosítás  Flottamenedzsment  Extra bevétel az üzemeltetőnek - érték az úthasználónak

N52°30.500‘ Pozíció/GPS adat E013° ‘ 1.1. Díjszámítás (utazás adatai, szerződés adatai, tarifa) 4.4. GEO-objektum/digitális térkép Térképre illesztés 2.2. Díjazott objektum? Díjazott szakasz/tarifa modell 3. Díjszámítás folyamata az OBU-n Díjadat rögzítés, beküldés 5.5. GSM/GPRS

 A díj egysége:  Távolság (km, szakasz) - útdíj  Idő (perc, nap, hét) – „dugódíj”, parkolási díj  Alkalom (pl. híd, alagút, hágó, komp ) Satellic Tolling Platform Tarifa modell  A díj dimenziói:  Út jellege (autópálya, főút, város)  Járműkategória (tengelyszám, EURO kat.)  Idő (nappal-éjjel, hétköznap-hétvége)  További dimenziók:  Fehér- és feketelisták  Gyakori használók  Helyi úthasználók  Régiók  stb.

Ellenőrzés 20 Az ellenőrzés hatékonyságot befolyásoló tényezők:  A használt ellenőrzési módszerek  Az ellenőrzőrendszer kiépítettségének mértéke  Ellenőrzött járművek aránya, az ellenőrzés pontossága  Büntetés mértéke  Behajtás hatékonysága (pl. pótdíj vagy hatósági bírság)  Kommunikáció

 Mozgó ellenőrzés  Kitereléses, megállításos ellenőrzés  Céges ellenőrzés Ellenőrzési módszerek 21  Fix kapus ellenőrzés  Hordozható kapus ellenőrzés  Út menti, autós ellenőrzés A T-Systems szellemi tulajdona, harmadik félnek csak a cég írásbeli engedélyével szabad továbbadni!

22A T-Systems szellemi tulajdona, harmadik félnek csak a cég írásbeli engedélyével szabad továbbadni! EETS – Egységes Európai Útdíjszedési Szolgáltatás

Köszönöm a figyelmet! Kérdések?