Internet magyarul? Széphalom, 2009 okt.2. Internetezés és nyelvhasználat A magyar nyelvű tartalmakon kívül milyen tartalmakat használ az interneten? (internetezők.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

Kultúra és internet Csepeli György Budapest, november 7. Neumann János Számítógép-tudományi Társaság konferenciája
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.

Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
IKT = információs és kommunikációs technológia
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Miért érdemes francia nyelvi képzést választani? Franciául a világ minden részén beszélnek: az öt földrészen összesen több mint 200 millió ember beszél.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
Humánkineziológia szak
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
A tételek eljuttatása az iskolákba
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A számítógép jelentősége a hétköznapokban
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
szakmérnök hallgatók számára
A háború és a modern fegyveres erő
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Készítette: Gocsál Ákos, Gocsál Klára, Fehér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Internet az oktatásban – taneszközök.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Internetezés és társadalmi státusz Forrás: TÁRKI Omnibusz december, Medián június Internet-használók aránya a háztartások egy főre jutó jövedelmi.
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. május 15P2P hálózatok 1 Fóliák a vizsgára: 1. előadás  Bevezető: 11-16, 21,  Usenet: előadás:  Bevezető: 3-8  Napster: 
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
A HUNAGI közösség és a CASCADOSS Dr. Remetey-Fülöpp Gábor főtitkár HUN A GI CASCADOSS REGIONÁLIS MŰHELY SZEGED, JANUÁR
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
Az elektronikus szolgáltatások előnyei és veszélyei
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Előadás másolata:

Internet magyarul? Széphalom, 2009 okt.2

Internetezés és nyelvhasználat A magyar nyelvű tartalmakon kívül milyen tartalmakat használ az interneten? (internetezők 1000 fős mintája, 2008) •Angol 51 % •Német 16 % •Orosz 4 % •Francia 3 % •Spanyol 2 % •Egyéb 2 %

A világ internetezői körében használt 10 leggyakoribb nyelv • millió •Angol 464 •Kínai 321 •Japán 94 •Francia 74 •Portugál 73 •Német 65 •Arab 41 •Orosz 38 •Koreai 37 •Minden más 258

A nyelvtudás társadalmi háttere •Életkor •Minél fiatalabbak, annál több nyelvet tudnak •Gazdasági aktivitás •A gazdaságilag aktívak több nyelvet tudnak •Kommunikációs státusz •A kontaktokraták és a levelezők tudnak legtöbb nyelven, a beszélgetők és a kontaktoproletárok és a levelezők tudnak legkevésbé idegen nyelveket

Magyar nyelvű tartalmakkal kapcsolatos többlet igények •naprakész információ 44 % •Új könyvek bemutatása 39 % •Lexikon 38 % •Dokumentumfilmek 34 % •Közönségfilmek 31 % •Könnyűzene 29 % •Irodalmi művek szövegei 28 % •Interjúk 26 % •Múzeumi tárlatok bemutatása 24 % •Kritika 24 % •Színházközvetítés 23 % •Amatőr produkciók 20 % •Népdal, népzene 14 % •Operett 11 % •Opera 10 % •

Használati típusok •Informálódás (politikai, szakmai, kulturális, jogi, egészségügyi, meteorológiai) •Üzleti szolgáltatások (repülőjegy, szálloda, szinház-mozi- múzeum, vétel-eladás, biztosítás, számla) •Ügyintézés (hivatalos és tanulmányi ügyek, képzés, munkavégzés, adóbevallás •Kommunikáció és tanulás (skype-olás, video-konferencia, web- kamerával készített felvételek, digitális fényképek küldése, fogadása, archív anyagok keresése, tanulás-önképzés) •Web 2.0 (tartalmak letöltése, feltöltése, file-csere, blog, chat, játékok letöltése, kollektív játékokban részvétel) •Szórakozás (szerencsejáték, kártyázás, pornó nézés, társkeresés, múzeumlátogatás, mesehallgatás)

Felhasználói típusok •Rejtőzködők (31 %) •Informálódók (29 %) •Tanulók - web 2.0 (18 %) •Befogadók (14 %) •Extenzív felhasználók –netokraták (8 %)

Felhasználói típusok és magyar tartalmak iránti igény • Kollektív Film Előadás Gutenberg •Rejtőz •Inform •Tanuló •Befog •Extenz

Magyar nyelvű kulturális portálok látogatottsága (n=1000) •Film.hu 42 % •Kultúra.hu 32 % Szinház.hu 30 % •Litera.hu 16 % •Terasz.hu 13 % •Fidelio.hu 12 % •Kultblog.hu 9 % •NAVA.hu 6 % •NDA.hu 6 % •Eron.hu 6 %

Magyar kulturális tartalmak elérhetőségével és mennyiségével való elégedettség •1=nagyon elégedetlen, 5=nagyon elégedett •Mennyiséggel való elégedettség mértéke 3.7 •Minőséggel való elégedettség mértéke •3.7

Ingyenesség •Az internetes tartalom ingyenes (59 % vs 19 %) •A kultúráért nem szabad pénzt kérni az interneten (78 % vs 8 %) A magyar kultúráért nem szabad pénzt kérni az interneten 81 % vs. 7 %)

Kinek a dolga a magyar nyelvű tartalmak biztosítása? •1= egyáltalán nem, 5=nagy mértékben •Tartalomkészítő vállalkozások (4) •Kulturális kormányzat (3.7) •Magukon az alkotókon (3.6) •Magukon a befogadókon (3.4) •Alkotói szövetségeken (3.4) •Múzeumokon (3.4) •Könyvtárakon (3.4) •Egyetemek (3.3.) •Kutatóintézetek (3.2) •Államon (3.2.) •Civil szervezeteken (3.0) •Önkormányzatokon (3.0)

Fizetne-e? •Filmekért (21 %) •Zenékért (20 %) •Elektronikus könyvekért (15 %) •Újságokért (11 %) •Tévéműsorokért (7 %) •Képgyűjteményekért (7 %) •Semmiért sem (30 %)