Kornai János: VITAINDÍTÓ ELŐADÁS Egészségbiztosítási reform 2007-2009 konferencia 2007. január 25-26.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást.
Copiright by Y. Kinek jó a több biztosító? Ön benne van a szerencsés 0,5%-ban? Programunk segítségével ellenőrizheti!
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
1 BALESETBIZTOSÍTÁS (munkahelyi egészségbiztosítás) az üzleti biztosítók szerepvállalásával Összeállította: Magánbiztosítók egészségügyi reformbizottsága.
A magyar egészségbiztosítási rendszer
Az egészségügy átalakítása Holló Imre Pénzügyi csúcstalálkozó II szeptember 16.
Az egészségügy átalakítása közgazdász szemmel A tervezett reformok hatásai Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft.
12. A díjtartalék számítása
A magyar egészségügy reformja június Dr. Kincses Gyula ESKI Főigazgató.
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Az egészségügy finanszírozásának problémái Adalékok a járulékreform kéréseihez Dr. Kincses Gyula ESKI.
/21 TESZÖV – Fejér Földgázpiac Aktuális információk Székesfehérvár, január 22.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Az öngondoskodás és a magánforrások szerepe az egészségügyi reformban
1 VERSENY és SZOLIDARITÁS a gyógyításban Bokros Lajos közgazdaságtan és közpolitika professzora vezérigazgató Közép-Európai Egyetem Budapest.
Tud Ön hullámlovagolni? 2012 után a kibocsátás-kereskedelemben Baráth Barna Vertis Zrt szeptember 15.
A mindenkori kormányzati intézkedés kritikája mindig szimpatikusabb mint saját hibáinkkal, gondjainkkal történő szembenézés. Dr. Illés BélaGöd 2007 nov.
Műveletek logaritmussal
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Tűrések, illesztések Áll: 34 diából.
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
Az egészségügy reformja Dr. Rapi Katalin egészségpolitikai szakállamtitkár II. Konszenzus az Egészségügyért szeptember 7. - Göd.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
Az anaemia szerepe és jelentősége a betegségek progressziójában
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
MAKROGAZDASÁGI KILÁTÁSOK INFLÁCIÓS JELENTÉS december Virág Barnabás December 22.
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém 2007.
EU II..
szakmérnök hallgatók számára
Zárda Olivér igazgatósági tag december 3. Lesz még hitelbiztosítás a piacon?
Exponenciális egyenletek
Egészségi állapot, egészségügyi rendszerek Dr. Jávor András.
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
1 Mit lehet biztosítani?. 2 Válassza ki, hogy melyik biztosítás érdekli? Vagyon Utazási Egészség, balesetGépjármű.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
13. A zillmerezés, mint bruttó
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
MIRE ELÉG AZ OEP KASSZA? ZELL AM SEE I. Nemzetközi megítélés.
Termék & Márka Kopcsay László.
Információáramlás és kommunikáció 2010/2012. Ön szerint az információ-átadás mely formáját helyezi előtérbe az intézményvezető? (fő) (fő)
www.reformazdravotnictva.sk Az Szlovák egészségügyi reform első lépései Peter Pažitný.
KI FIZET A VÉGÉN ? Dr. Csiba Gábor elnök Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Budapest, november 10.
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
A MEDICSPHERE PROJEKT KÖVETKEZTETÉSEI DR. SOLT KATALIN TÁMOP A-11/1/KONV
A termelés költségei.
Tűrések, illesztések CNC forgácsoló tanfolyam 2008 – 2009
21 a 100-ból: egészségügy Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Hova jutunk 100 lépéssel? GKI Rt. Ützleti konferencia Június 24.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
A termelés költségei.
Problémák és megoldási lehetőségek a magyar egészségügy reformjában Dr. Gaál Péter Hitek és tévhitek az egészségbiztosítási biztosítói modellekről Népszabadság.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Az új rendeletek hatálya az uniós tagállamokra
Kiegyenlítő (kompenzációs) bérkülönbségek
beruházás-tervezési ABCD
Kiegyenlítő (kompenzációs) bérkülönbségek
Költségvetés.
Előadás másolata:

Kornai János: VITAINDÍTÓ ELŐADÁS Egészségbiztosítási reform konferencia január 25-26

1. kérdés Arra kell-e törekedni, hogy szigorúan egyöntetű sémák alakuljanak ki az egészségügyi szolgáltatások biztosítás- jellegű finanszírozásában, vagy elfogadható-e (esetleg kívánatos-e) a formák sokfélesége?

2. kérdés Melyek azok a minimális feltételek, amelyeknek teljesülnie kell ahhoz, hogy a magánbiztosítók készek legyenek belépni az egészségügyi biztosítás piacára?

3. kérdés Melyek azok a minimális feltételek, amelyeknek teljesülnie kell ahhoz, hogy az állam engedélyezze a magánbiztosítók belépését az egészségügyi biztosítás piacára?

4. kérdés A-eset: Csak kiegészítő biztosításra vállalkozhat-e a magánbiztosító, vagy B-eset: Átveheti-e az ”alapvető biztosítási csomag” kezelését is?

5. kérdés Meghatározható-e az „alapvető biztosítási csomag” tartalma?

6. kérdés Milyen processzus dönt az „alapvető biztosítási csomag” folyamatos tartalmi felülvizsgálatáról?

7. kérdés Ragaszkodunk-e a biztosítás és a szolgáltatás szétválasztásához? Vagy beléphetnek-e a piacra integrált (mind a biztosítást, mind a szolgáltatást menedzselő) szervezetek is?

8. kérdés Legyen-e kötelező biztosítást kötni az „alapvető biztosítási csomagra”?

9. kérdés Ki fizeti meg a kötelező biztosítást annak, aki saját erőforrásaiból nem tudja fizetni?

10. kérdés Megvédhető-e minden beteg attól, hogy a magánbiztosító elzárkózzék tőle?

11. kérdés Ki fizeti a veleszületett vagy később krónikussá vált betegségekkel sújtott emberek és az öregek egészségügyi költségeit?

12. kérdés Mennyiben nő és mennyiben csökken a beteg választási lehetősége a biztosítás decentralizálása esetén?

13. kérdés Hajlandó-e az állampolgár egészségügyi biztosítást kötni magánbiztosítóval, A-esetben: csak a kiegészítő szolgáltatásokra, vagy B-esetben: az alapvető biztosítási csomagra + esetleg kiegészítő biztosításra is?

14. kérdés Mennyire szabad az orvos-választás vagy kórház-választás? Mennyire szabad az egymást helyettesítő, de nem azonos áru gyógyszerek közötti választás?

15. kérdés Hogyan ellenőrzik a szolgáltatás minőségét? Milyen processzusok és intézmények védik a beteg jogait?

16. kérdés Mennyire élhetnek a betegek a biztosító-csere lehetőségeivel? Mi a hatása a biztosító-cserének?

17. kérdés Melyek a centralizálás és decentralizálás előnyei és hátrányai a költségek „megfogása” szempontjából?

18. kérdés Melyik tulajdonformában, a centralizáció-decentralizáció melyik kombinációjában kényszeríthető ki a költségvetési korlát keménysége? Melyek a keménység kikényszerítésének feltételei?

19. kérdés Milyen processzus dönti el a kötelező biztosításért fizetett járulékot? A kormány, (esetleg a parlament) a biztosítók meghallgatása után, egyoldalúan döntsön ? A kormány és a magánbiztosítók érdekegyeztető fóruma együttesen döntsön? Utóbbi esetben mi a döntés játékszabálya? Mi történik, ha nem tudnak megegyezni?

20. kérdés Mivel regulált árról van szó, korlátozott versenyű piacon – milyen elv szerint képezzék a járulékot? Mi történik, ha kiderül: a járulék nem fedezi a költséget és tartósan nem hoz nyereséget, sőt esetleg tartósan veszteséget okoz?

21. kérdés Milyen költségelemeket ismerjen el a kötelező biztosítás regulált díja? 21-a. Mi történjék az amortizációval? 21-b. Bármekkora is az adminisztratív költség – ismerjék el legitim, a kötelező járulékkal fedezendő költségnek?

22. kérdés Mindkét oldalon elfogadják-e a kockázati kiegyenlítés elvét? Ha igen: milyen processzussal, milyen szervezetek közvetítésével bonyolítják?

23. kérdés Ki szedi be a járulékot? Ki kényszeríti ki a járulék befizetését?

24. kérdés Mi a decentralizálással kapcsolatos előkészítő fázis minimális idő-igénye?

25. kérdés Tapasztalata szerint igaz-e, hogy „trade- off” összefüggés van a reform-intézkedések előkészítésének gondossága és az intézkedés előkészítésének minőségi színvonala, a hibák gyakorisága között? És ha elismeri ezt az összefüggést, kész-e elfogadni az előkészítési fázis lerövidítése érdekében a változtatás minőségének romlását?

26. kérdés Hajlandóak-e a magánbiztosítók belépni az egészségügyi biztosítás piacára, ha fenyegetőnek érzik a veszélyt: kurzusváltás esetén újra kiszorítják őket? Vagy ha nem is tiltják le a működésüket, a kialkudott feltételeket (pl. a járulékképzésre vonatkozó megállapodásokat) számukra kedvezőtlen irányban módosítják?

27. kérdés Mit kell tenni annak érdekében, hogy nyugodt légkörben, szakszerűen folyjék az egészségügyi biztosítás és finanszírozás reformjának megvitatása?

Az előadás letölthető: