A MABISZ és a fogyasztók I.MABISZ szervezeti átalakulása: érdekképviselet szint szakmai kompetenciaközpontok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
TÁMOP Biztosítás a fogyasztókért Dr. Pintér György Az INDRA egyesület elnöke.
Dr. Csermely Tibor GÉPJÁRMŰBIZTOSÍTÁSI HELYZETKÉP
Polgári jog Biztosítási szerződés PTK XLV. fejezet a biztosítás
SIGNAL Biztosító Partnereink a szakszervezetek
A pénzügyi felügyelés fő irányai a biztosítási szektorban. A jövő szabályozási kérdései és irányai Dr. Banyár József Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata. Megoldás: „A” vállalat: Beszerzés : 100 millió Árrés: ( 12 %) = 100 x 0,12=12 millió Nettó eladási ár =
Biztosításgazdaságtan 9. téma
Biztosításgazdaságtan 7. téma
Biztosításgazdaságtan 10. téma
Biztosításgazdaságtan 6. téma
Európa népessége (egyéb elemek). A., Népsűrűség I. Meghatározó tényezők 1. természeti környezet a., domborzat b., éghajlat 2. gazdasági tényezők II.
Fodrostollú magyar lúd
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Aszociációs kolloidok, micellaképződés
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
Dr. Istvánovics Éva ügyvezető igazgató - Piacfelügyeleti igazgatóság A PSZÁF pénzügyi fogyasztóvédelmi tevékenysége és a témához.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
szakmérnök hallgatók számára
Forráskivonás a gyógyszeriparból I. Csőd közeli patikák a gyártók szemével Szolyák Tamás Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
A kutatás-fejlesztési tevékenység évi adatai Kiemelt fontosságú diák a 143. diás ppt-s bemutatóból: 2-3, 5,7,20,21,24,42,44,54,55,57-58,60,62,65-66,71-72,73-74,87-89,91-94,95-98, ,,119-
Kiegészítés a Minőségbiztosítás II. oktatási segédlethez (BSC) A 2. konzultáción kiemelt diasorszámok: 7-10, 17,18-23,31,34-44,59,66,75-82,85-86,88- 90, ,
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
GÉMOSZ Közgyűlés / május 20. / Ertl Pál Nem- életbiztosítások Ertl Pál, az Igazgatóság tagja GÉMOSZ Közgyűlés Budapest, május 20.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
7. Házi feladat megoldása
GENERALI Alapkezelő Zrt. Nyugdíjpénztári megtakarítás a többi befektetés mellett Schuszter Péter vezérigazgató Generali Alapkezelő 2008/../.. Pénztárkonferencia.
RSM DTM Hungary Adótanácsadó és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. A személyi jövedelemadó évi változásai Lucz Zoltánné főosztályvezető Pénzügyminisztérium.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Miért szeressük a Biztosítókat? A biztosítók több ezer éve létező, valós ügyféligényt elégítenek ki (ma közel 12 millió szerződést kezelnek). A biztosítások.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
ERKÖLCS ÉS JOG …………………………………………………………….…..…4 A jog …………………………………………………..…………………5 A jogrendszer és a jogágak, jogszabályok kapcsolata …………………..6 A MAGYAR.
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Kvantitatív módszerek
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Új szolgáltatási csomag Szundy Zsolt. Mi az új szolgáltatási csomag célja? A tagok számára a hétköznapok során is kézzelfogható előnyöket szeretnénk nyújtani.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 16. A fogyasztóvédelem ügyei a évi őszi ülésszakban.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
A KÖZBESZERZÉS ÉS A BIZTOSÍTÁS KÉRDÉSEI
Előadás másolata:

A MABISZ és a fogyasztók

I.MABISZ szervezeti átalakulása: érdekképviselet szint szakmai kompetenciaközpontok

Két kapcsolódás a fogyasztókhoz -biztosítói panaszok - GKI

II. Kommunikációs stratégia ügyfelek, potenciális ügyfelek tájékoztatása

•Vagyonokat költenek ügyféltájékoztatásra – EU érett fogyasztó – vajon szüksége van-e a fogyasztónak ilyen tájékoztatásra (ld. gjm márkakereskedők hitelközvetítői) •Termékek egyszerűsítése (Országgyűlés Fogyasztóvédelmi Bizottsága) •Közoktatás: nemzeti alaptanterv – állampolgári ismeretek - pénzügyi ismeretek – banki termékek, biztosítás, befektetés, közüzemi szerződések – ÁSZF fogalma •Felsőoktatásban: nincs jelen, SZIF, JOTOKI – érdekképviseleti munka is kárát látja, államigazgatásban sincsenek szakemberekcsak a biztosítási üzemben, a gyakorlatban tanulható a szakma •Felnőttoktatás: Öngondoskodás szerepének tudatosítása: vagyonbiztosítások, ld. idei katasztrófakárok, személybiztosítások – ld. nyugdíj, egyéb eléréses életbiztosítások Ismeretterjesztő cikkek a különböző termékekről – pl hitelbiztosítás, munkanélkülivé válást biztosítási eseménynek tekintő termékek

III. Panaszok kezelése – általános kérdések

•A gazdasági szektorok számára fontos elsődlegesen – aki ma rendezetlen panaszos, holnap nem ügyfél •EU-s tendenciáknak megfelelően nagyobb figyelmet kell szentelni rá, több erőforrást kell allokálni •Panaszokat vissza kell terelni a szolgáltató szektorokba: Ld új PSZÁF törvény tervezete – csak az kezdeményezhet fogyasztóvédelmi eljárást, aki panaszát már a pénzügyi szervezetnél előterjesztette, és az elutasításra került •Panasz fogalmának definiálása – panaszos-e, aki csekket kér •Békéltetés szerepe - hatáskör meghatározása (fogyasztók tömegeit érintő kis értékű ügyek – nem válthatja ki a bíróságok szerepét) - az alávetés szempontjából mindig az a kérdés, ki dönt – megfelelő szakmai ismerettel rendelkező, független arbiterek

IV. MABISZ-os panaszkezelési rendszer változása

Szektorok I. negyedév IV. negyedév I. negyedév I. né./ IV. né I. né./ I. né. darab megoszlás % darab megoszlás % darab megoszlás % változás % változás % Pénzpiaci ,1% ,8% ,8% 122,1% 99,4% Tőkepiaci 90 2,9% 39 1,4% 46 1,4% 117,9% 51,1% Biztosítási ,3% ,8% ,5% 135,3% 125,0% Pénztári 161 5,1% 111 4,1% 128 4,0% 115,3% 79,5% Máshová sorolt ügyek 82 2,6% 217 7,9% 74 2,3% 34,1% 90,2% Összesen ,0% ,0% ,0% 118,2% 103,0%

•Szolgáltatástípus IV. negyedév I. negyedév I. né./ IV. né. •darab megoszlás % darab megoszlás % változás % •KGFB ,5% ,1% 153,6% •Unit-linked életbiztosítás 91 12,9% ,8% 134,1% •Lakásbiztosítás/otthonbiztosítás ,7% ,3% 97,3% •Hagyományos életbiztosítás 57 8,1% 61 6,4% 107,0% •Casco 39 5,5% 60 6,3% 153,8% •Hitelfedezeti életbiztosítás 26 3,7% 45 4,7% 173,1% •Egyéb vagyonbiztosítás 33 4,7% 37 3,9% 112,1% •Felelősségbiztosítás 12 1,7% 19 2,0% 158,3% •Balesetbiztosítás/ •betegségbiztosítás 3 0,4% 17 1,8% 566,7% •Utazási biztosítás 11 1,6% 5 0,5% 45,5% •Hiteltörlesztési célú megtakarítási •életbiztosítás 3 0,4% 2 0,2% 66,7% •Kiterjesztett garancia 3 0,4% 0 0,0% 0,0% •Egyéb 24 3,4% 29 3,0% 120,8% •Összesen ,0% ,0% 135,3%

•Mediálás •Egy önálló, önkéntes alávetésen alapuló, szakemberek által működtetett döntőtestület létrehozása