Dr. Eszes István. A sarki online fűszeres Eszes István Ph.D. Budapesti Gazdasági Főiskola www.eszes.net Magyar Marketing Szövetség 17. konferenciája Balatonalmádi,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Üdvözlünk!. Az internetezők 90% - a vásárlás előtt a neten gyűjt információt 1998-ban 70 millió internetező volt a világon, ma kb. 2 milliárd.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
A direkt marketing fogalma
Copyright © 2012, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 1.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
Az e-kereskedelem jövője
A média konvergenciája
ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
Az internet és a web A HTML alapjai.  „Úgy gondoljuk, hogy a világpiacon talán öt darab számítógépet tudnánk eladni.” (Thomas Watson, az IBM elnöke,
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Értékesítési csatornák
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
A kommunikációs mix elemei
Az e-kereskedelem (e-business)
Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra
E-beszerzés Bravo csoport.
Tudástranszfer egyetemi városokban
A marketing új dimenziója: a geomarketing Kovács András főiskolai tanársegéd Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Copyright © 2005 | update software AG | update software Magyarország Kft. Radics Sándor principal IV.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
2009. április 24.XVI.Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Kereslet és kínálat e-book témában Moldován István OSZK.
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On.
Termék & Márka Kopcsay László.
GO! Store Europe LTD. -MAGYARORSZÁG-
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
? ? ? ? ? Molnár Ferenc Milyen a jó informatikai háttér az ügyfélkezeléshez, ügyfél- információhoz? A jó CRM nélkülözhetetlen.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Operatív menedzsment és versenyképesség
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
This is the first level bullet for notes 12 point Arial Regular
Előadás másolata:

Dr. Eszes István

A sarki online fűszeres Eszes István Ph.D. Budapesti Gazdasági Főiskola Magyar Marketing Szövetség 17. konferenciája Balatonalmádi, május 8.

Dr. Eszes István Mit hoz a jövő? Avagy milyen változások várhatók az e-kereskedelem területén •Korábbi próféciák •Szemléletbeli változások •Mindenhol elérhető Internet •Perszonalizáció •Web 2.0 megjelenése az üzleti alkalmazásokban •C2B

Dr. Eszes István Korábbi próféciák •Úgy hiszem, hogy talán öt computer számára van piac.” Thomas Watson, az IBM elnöke, 1943 •„Jövőben a számítógépek nem lesznek nehezebbek 1,5 tonnánál” Popular Mechanics, 1949 •„OK … de mire jó?” egy IBM kutató mérnök a microchip felfedezéséről, 1968 •„Nincs semmi indoka annak, hogy valaki számítógéppel rendelkezzen otthonában” Ken Olson, a DEC elnöke, 1979

Dr. Eszes István Szemléletbeli változások •„rákapcsolódni a hálóra””  „a hálón lenni” •az Internet nem a tevékenység célállomása, hanem inkább a világot összetartó ragasztóanyag lesz •elavult kifejezések: Internet, űrkorszak, atomkorszak •állandó online kapcsolat •számítógépek beépülése mindenhová •CD /DVD halála  letölthető média •globális kommunikáció (YouTube) •„világfalu” megvalósulása (Marshall McLuhan, 1964) •interaktív média •művészet  technológia

Dr. Eszes István A tartalomfogyasztás új korszaka forrás: T-Online

Dr. Eszes István Mindenhol elérhető internet

Dr. Eszes István Az e-kereskedelem fejlődése e-kereskedelem m-kereskedelem u-kereskedelem földrajzi kereskedelem

Dr. Eszes István u-commerce •ubiquitous •magyarul: univerzális kereskedelem •mindenhonnan elérhető •fogyasztói igények megismerése és kielégítése •átstrukturálás

Dr. Eszes István Bolt Eladás Web Direct Mail Call Center Mobil MarketingÉrtékesítésSzolgáltatás vevői adat- bázis u-commerce

Dr. Eszes István Hozzáférés Mindenhol Szolgáltatások és Általános ElérhetőségHálózatok egyesítése Azonosíthatóság Egyedi Adatok és Szabványos LokalizációAlkalmazások egyesítése u-kereskedelem sarokkövei

Dr. Eszes István e-kereskedelmi stratégia változásai e-kereskedelemu-kereskedelem KözvetítőA megcélzott webhelyA mobilközvetítő Elérési pontSzemélyi számítógép + speciális software + távközlési kapcsolat •PDA •Mobiltelefon •Interaktív TV •Állandó vonalkapcsolat •Vezeték nélküli kapcsolatok: WLAN, WiMAX Az ügyfél elérhetőségeCsak akkor, amikor a PC képernyője előtt ül és internetezik •Hetente 7 nap, •naponta 24 óra hosszat és •bárhol Megcélzott ügyfélTudatos, ár-összehasonlító vásárló Bárkinél StratégiaHangsúly a tartalmon:  Webhelyek létesítése  A weblapok testre szabása Hangsúly a kontextuson  közeg  technológia  ott és akkor, amikor szükség van rá

Dr. Eszes István Marketing stratégia ma •Célkitűzésnek megfelelő webhely •individuális kapcsolatot biztosító software •statikus üzleti modell: mozdulatlan webhely – a vevő jön el ide •aktivizálódás a látogatás alatt: ajánlatok, információk •vevői reakció  vásárlás / memorizálás

Dr. Eszes István nem kell belépni a rendszerbe testre szabott kiszolgálás folyamatos interaktivitás hatékonyság fokozása jobb és olcsóbbszolgáltatás vevő beazonosítása

Dr. Eszes István Ne a fogyasztót hozzuk oda a termék értékesítési helyére, hanem az igény felmerülésekor az üzenetünk jusson el az ügyfélhez!

Perszonalizáció / Személyreszabás •Információk, ajánlatok, termékek illesztése a beazonosított vásárló igényeihez •web design, kommunikáció formája

Dr. Eszes István A Web 2.0 az e-üzletben •Divatos kifejezés •Semmi köze az Internet2-höz •Definició olyan második generációs internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek … A felhasználók jellemzően kommunikálnak egymással, és kapcsolatokat alakítanak ki egymás között. A web 2.0 kifejezést Tim O'Reillynek, az O'Reilly Media cég alapítójának tulajdonítják, ből. (Wikipedia)internetesTim O'Reillynek O'Reilly Media2004

Dr. Eszes István A Web 2.0 közösségek térképe

Dr. Eszes István Vállalati alkalmazása (2007 április)

Dr. Eszes István Web 2.0 cégek bevételei forrás: T-Online

Dr. Eszes István Felvásárlások forrás: T-Online

Dr. Eszes István Egy újfajta megközelítés •az eddigi piramis megfordítása •C2B •fogyasztó - kereskedő

Dr. Eszes István Mi a C2B? •egy ügyfél – több kereskedő •piramis megfordítása •ÜGYFÉL a korábbi vásárlás és preferenciák tetszőleges megosztása másokkal •KERESKEDŐ vevői igények pontosabb kiszolgálása •MARKETING CRM igéretek megvalósítása adatok ügyfél adatok ügyfél online kereskedők

Dr. Eszes István A C2B megjelenítése – vevői vásárlási folyamat Online kereskedő

Dr. Eszes István A C2B megjelenítése – vevői vásárlási folyamat ajándékok könyvtár, iskola, munkahely, hitel offline boltok más online kereskedők Online kereskedő

Dr. Eszes István A C2B megjelenítése – vevői vásárlási folyamat Ajándékok könyvtár, iskola, munkahely, hitel Offline boltok Más online kereskedők Online kereskedő Marketing munka ez alapján? Vagy ez alapján?

Dr. Eszes István Ajánlás alapú értékesítés: gyenge Online kereskedő 1. Online kereskedőtől vásárlás (és adatok)

Dr. Eszes István Ajánlás alapú értékesítés: gyenge Online kereskedő 1. Online kereskedőtől vásárlás (és adatok) 2. Értékesítési ajánlat (és minőség)

Dr. Eszes István Ajánlás alapú értékesítés: gyenge Online kereskedő 1. Online kereskedőtől vásárlás (és adatok) 2. Értékesítési ajánlat (és minőség) 3. Ajánlás alapú vásárlás

Dr. Eszes István Ajánlás alapú értékesítés: gyenge Online kereskedő 1. Online kereskedőtől vásárlás (és adatok) 2. Értékesítési ajánlat (és minőség) 3. Ajánlás alapú vásárlás A kapcsolat erőssége:

Dr. Eszes István Az ajánlás alapú eladás C2B módja Online kereskedő könyvtári,iskolai, munkahelyi, hitel adatok offline eladások adatai ajándékok adatai Egyéb online eladások adatai Online kereskedői eladások (és adatok)

Dr. Eszes István Az ajánlás alapú eladás C2B módja Online kereskedő 1. könyvtári,iskolai, munkahelyi, hitel adatok 1. offline eladások adatai 1. ajándékok adatai 1. Egyéb onlie eladások adatai 1. Online kereskedői eladások (és adatok) 2. Eladási ajánlat (és minősége)

Dr. Eszes István Az ajánlás alapú eladás C2B módja Online kereskedő 1. könyvtári,iskolai, munkahelyi, hitel adatok 1. offline eladások adatai 1. ajándékok adatai 1. Egyéb onlie eladások adatai 1. Online kereskedői eladások (és adatok) 2. eladási ajánlat (és minősége) 3. ajánlás – alapú vásárlás

Dr. Eszes István Az ajánlás alapú eladás C2B módja Online kereskedő 1. könyvtári,iskolai, munkahelyi, hitel adatok 1. offline eladások adatai 1. ajándékok adatai 1. Egyéb onlie eladások adatai 1. Online kereskedői eladások (és adatok) 2. eladási ajánlat (és minősége) 3. ajánlás – alapú vásárlás A kapcsolat erőssége:

Dr. Eszes István A C2B jövője: megbízható 3. oldal Könyvtáram (minden média) Preferenciáim

Dr. Eszes István A C2B jövője: megbízható 3. oldal Könyvtáram (minden média) Preferenciáim Online kereskedők

Dr. Eszes István A C2B jövője: megbízható 3. oldal Könyvtáram (minden média) Preferenciáim Hálózatom host gépe (megbízható 3. oldal) Online kereskedők

Dr. Eszes István A C2B jövője: megbízható 3. oldal Könyvtáram (minden média) Preferenciáim Könyvtáram és preferenciák Hálózatom host gépe (megbízható 3. oldal) Anonimizáló szürő (opcionális) Online kereskedők

Dr. Eszes István Ajánlások A C2B jövője: megbízható 3. oldal Könyvtáram (minden média) Preferenciáim Könyvtáram és preferenciák Hálózatom host gépe (megbízható 3. oldal) Ajánlások Ügyfél profil Anonimizáló szürő (opcionális) Ügyfél profil összesített ajánlások Online kereskedők

Dr. Eszes István Ajánlások A C2B jövője: megbízható 3. oldal Könyvtáram (minden média) Preferenciáim Könyvtáram és preferenciák Hálózatom host gépe (megbízható 3. oldal) Ajánlások Ügyfél profil Anonimizáló szürő (opcionális) Ügyfél profil összesített ajánlások Ajánlás alapú vásárlások Online kereskedők Ajánlás alapú vásárlások

Dr. Eszes István Befejezésként … „… a jövő nincs teljesen hatalmunkban, viszont nem áll teljességgel hatalmunkon kívül.” Epikurosz

Dr. Eszes István Az előadáshoz felhasznált források: •Manhattan Research – Opinion Leader Roundtable, April 2007 •The Future of the Internet Pew / Internet, 2006 •Business Crawls onto Web 2.0 eMarketer, May 1, 2007 •A Peak at our Internet Future Michael Pinto •U-commerce: New Challanges for e-business Leslie Leong, Inderscience Enterprises Ltd., 2006 •Why Amazon is not enough Brett Lider, 2005 •T-Online adatok •Gfk Hungaria adatok Köszönöm megtisztelő figyelmüket Eszes István