Visitor Media Research 2011/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – 2010 – 2011 - Médiakutatás az interneten.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Marketingkommunikáció és PR
[fre ]. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda.
Egy innováció nyomában
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Visitor Media Research 2010/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – Médiakutatás az interneten –
Visitor Media Research 2009/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
Mit csinál és mit nem csinál a magyar internetező online?
Magyar Tudományos Akadémia
Visitor Media Research 2007/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
ESR: Fogyasztók a neten
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Akkreditációs Felhívás Tanácsadók részére Tapasztalatok.
Miben mások? A fiatalok internetezési szokásai
Játék és reklám TNS Hoffmann.
Visitor Media Research Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 –
A magyar háztartások fizetési szokásai
Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
Információs társadalom és a társadalmi egyenlőtlenségek Tausz Katalin.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
K&H trambulin tapasztalatok
Közösségi weboldalak és az alumni szervezetek DPR Szakmai Klub I. Hain Ferenc - DPR Szakmai Klub http./
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Háztartási költségvetési és életkörülmény adatfelvétel
A LAKOSSÁG UTAZÁSI SZOKÁSAI (LUSZ)
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
A Berettyóújfalui Kistérség bemutatása
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása december, országos és budapesti hallgatottság -
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
Visitor Media Research 2008/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
K&H gyógyvarázs mesedoktorok a weben. egyszer volt, hol nem volt… 10 év 492 millió forint 134 kórház 136 mentőállomás.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
– Letölthető változat –
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Előadás másolata:

Visitor Media Research 2011/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – 2010 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ

A Visitor Media Research egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére. A kutatás célja hogy: • a hazai honlapok a VMR adatainak segítségével hiteles információkkal lássák el a legnagyobb online médiavásárló és médiatervező cégek munkatársait honlapjuk látogatóinak jelenlegi összetételéről és annak változásairól • a résztvevő honlapok látogatói szegmensei egymással és a hazai internetes populáció egészével is összehasonlíthatók legyenek, továbbá az évente kétszer elvégzett vizsgálat segítségével lehetővé váljon a honlap látogatók demográfiai jellemzőinek folyamatos vizsgálata, a változások nyomon követése • a hazai internetes társadalom honlap látogatási, vásárlási és reklámattitűd szokásait feltérképezve hiteles információkat adjunk a különböző piaci szereplőknek a hazai internetezőkről. Magyarország legnagyobb átfogó online kutatása! Nélkülözhetetlen adatforrás: reklámozáshoz, szolgáltatáshoz, értékesítéshez... NRC VMR2011/1 A kutatás háttere és célja

A hagyományos kutatással megalapozott online kutatás során a honlapok üzemeltetői, a reklámozók és médiatervezők hiteles képet kaphatnak az internetezőkről az alábbi témakörökben: •alap internetezési szokások •honlaplátogatási szokások •online tartalmak és szolgáltatások •social media •e-kereskedelem • online reklámokkal kapcsolatos attitűdök Alapadatok: Alapsokaság: a legalább hetente egyszer internetező15-69 évesek Célcsoport: a vizsgált honlapokat látogató internetezők A honlapok: a legnagyobb hazai portálok és honlapok (343 honlap) Mintavétel:rétegzett irányított véletlen mintavétel közel 300 mintavételi ponton Módszer:online adatfelvétel Mintanagyság: fő Adatfelvétel:2011. június 28 – augusztus 8. Elérés:online reklámok, reklám, NetPanel.hu access panel Hiteles kutatási adatokkal győzzük meg a hirdetőket arról, hogy hirdessenek az interneten és az Ön honlapján. A kutatás tartalma NRC VMR2011/1

Az ESOMAR ajánlása szerint a háztartás társadalmi csoport besorolását az adott háztartás fő- keresőjének jellemzői jelölik ki. Definíció szerint a háztartás főkeresője a háztartásban élők közül az a személy, aki legnagyobb arányban járul hozzá a háztartás jövedelméhez. A társadalmi csoport képző változói az aktív főkereső esetében a befejezett legmagasabb iskolai végzettség és a foglalkozási kategória, az inaktívak esetében pedig a befejezett legmagasabb iskolai végzettség és a vagyoni helyzet. Az ESOMAR-változó képzése az ajánlás által meghatározott szabályok szerint történik. Az ESOMAR társadalmi kategória változó felépítése Az ESOMAR társadalmi kategóriarendszer három változó alkalmazásával épül fel, amelyből aktuálisan két-két változó jelöli ki a csoportba tartozást. •A "főkereső" jelenlegi foglalkozása, (a főkereső a háztartáson belül a legmagasabb jövedelmű személy. ) •A főkereső befejezett legmagasabb iskolai végzettsége •Ha a főkereső nem folytat aktív kereső tevékenységet, a háztartás vagyoni helyzete: tíz, az ESOMAR által kijelölt vagyontárgy, tartós fogyasztási cikk birtoklása alapján. Az ESOMAR társadalmi kategória NRC VMR2011/1

„A” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője önálló vagy alkalmazott értelmiségi (felsőfokú végzettséggel) magasan képzett top menedzser; középvezető vagy más menedzser viszonylag sok (hat vagy több) beosztottal; átlagnál magasabb iskolai végzettségű vagyoni javakkal jól ellátott inaktív „B” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője magasan képzett alsó és középszintű vezető hatnál több beosztottal; középvezető; más menedzser hatnál kevesebb beosztottal, munkafelügyelő; felsőfokú végzettségű hat, vagy hatnál több alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, legalább középfokú iskolai végzettséggel és átlagos vagy átlagnál jobb vagyoni helyzetben lévő inaktív „C1” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője középfokú végzettségű középvezető, vagy más menedzser; középfokú végzettséggel rendelkező vállalkozás tulajdonosa, aki legalább hat alkalmazottal dolgozik; középfokú végzettségű mezőgazdasági vállalkozó „C2” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője irodai alkalmazott; érettségizett szakmunkás, munkafelügyelő; vállalkozás, vagy üzletrész tulajdonos öt vagy kevesebb alkalmazottal, alacsony iskolai végzettségű anyagi javakkal átlagosan ellátott inaktív, illetve középiskolai végzettségű vagyoni helyzetét tekintve átlag alatti inaktív „DE” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője szakmunkás, képzetlen munkás, alacsony iskolai végzettségű hatnál kevesebb alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, mezőgazdasági termelő Az ESOMAR társadalmi kategória tartalma és megoszlása NRC VMR2011/1

VMR2011 I. félév INTERNET HASZNÁLAT ÉS DEMOGRÁFIA

 A éves lakosság 58 százaléka internetezik heti rendszerességgel; ez 4,3 millió embert jelent.  A gyakori (hetente legalább egy alkalommal) internetező éves hazai lakosság 70 százaléka internetezik minden nap, 30 százaléka ennél ritkábban csatlakozik a világhálóra.  A gyakori internetezők nemi szerinti megoszlása kiegyenlített (50-50%), az internethasználat férfias jellege már nem látszik érvényesülni.  A penetráció növekedésével fokozatosan csökken az internetes populáció fiatalos, urbánus jellege is: még mindig e csoportok dominanciája figyelhető meg (66 százalékuk 40 év alatti, 21 százalékuk Budapesten él), azonban a gyakori internetezőknek már 18 százaléka 50 év feletti, és 23 százalékuk községi lakos.  Az internetezők csupán 7 százaléka nem rendelkezik otthonában internet- kapcsolattal. Terjed a mobilinternet és az okostelefonon történő internetezés is: sticken keresztül a netezők egyharmada szokott legalább alkalmanként internetezni, okostelefonon pedig 16 százalék csatlakozik a világhálóra. VMR2011: rövid összefoglaló I. NRC VMR2011/1

 Az internetezők több mint háromnegyede szokott látogatni valamilyen közösségi oldalt, és ugyanilyen arányban használnak ingyenes levelezőrendszereket is. Blogot 60 százalékuk szokott olvasni, saját blogot viszont csak 10 százalékuk ír. Videót az internetezők háromnegyede néz valamilyen online felületen, 18 százalék pedig már töltött is fel videót valamelyik videómegosztóra.  Már a hazai internetezők körében is a Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal: négyből három internetező használja valamilyen rendszerességgel, míg az iwiw esetében csak minden harmadik internetező tekinthető használónak. A Twitter használata továbbra is csak egy szűk körre jellemző: 2 százalék használja rendszeresen,, további 6 százalék alkalmanként.  Az elmúlt egy évben az internetezők 62 százaléka rendelt valamilyen terméket, szolgáltatást az interneten – legtöbben (23 százalék) könyvet vásároltak. Továbbra is hódít a közösségi vásárlás: a netpolgárok 9 százaléka kipróbálta már ezt a vásárlási formát.  Azok aránya is egyre nő, akik pénzügyeiket az interneten keresztül intézik: az online bankolók aránya eléri a 45 százalékot. VMR2011: rövid összefoglaló II. NRC VMR2011/1

VMR2011/1 alapadatok privatbankar.hu

NRC VMR2011/1 10 privatbankar.hu ( n = 672 )privatbankar.hu ( n = 672 )

NRC VMR2011/1 11 privatbankar.hu ( n = 672 )privatbankar.hu ( n = 672 )

NRC VMR2011/1 12 privatbankar.hu ( n = 672 )privatbankar.hu ( n = 672 )

NRC VMR2011/1 13 privatbankar.hu ( n = 672 )privatbankar.hu ( n = 672 )

NRC VMR2011/1 14 privatbankar.hu ( n = 672 )privatbankar.hu ( n = 672 )

NRC VMR2011/1 15 privatbankar.hu ( n = 672 )privatbankar.hu ( n = 672 )

NRC VMR2011/1 16 privatbankar.hu ( n = 672 )privatbankar.hu ( n = 672 )

NRC VMR2011/1 17 privatbankar.hu ( n = 672 )privatbankar.hu ( n = 672 )

NRC VMR2011/1 18 privatbankar.hu ( n = 672 )privatbankar.hu ( n = 672 )

NRC VMR2011/1 19 privatbankar.hu ( n = 672 )privatbankar.hu ( n = 672 )

NRC VMR2011/1 20 privatbankar.hu ( n = 672 )privatbankar.hu ( n = 672 )

NRC VMR2011/1 21 privatbankar.hu ( n = 672 )privatbankar.hu ( n = 672 )

NRC VMR2011/1 22 privatbankar.hu ( n = 672 )privatbankar.hu ( n = 672 )

NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. Fax: (06-1)