GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília 2010. május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jogszociológia 4. előadás november 13. Uszkiewicz Erik
Advertisements

GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Központi Statisztikai Hivatal
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
„Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián,
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
5 éves a Diákhitel „Ötről a hatra” fotó és novella pályázat avagy A Diákhitel ma már a felsőoktatás szerves része.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Trade Marketing Klub Kozák Ákos GfK Hungária Piackutató Intézet 2009
MTA Regionális Kutatások Központja Vidéki alternatívák – segély és/vagy munka? Dr. Balcsók István tudományos munkatárs MTA RKK ATI Debreceni Osztály.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
© GfK 2013 | Kozák Ákos | Mérők Klubja | február 27.1 A MIKROSZINTŰ FOGYASZTÁS MAKRO HATÁSAI © GfK 2013 | Kozák Ákos | Mérők Klubja | február.
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
1. A családpolitika társadalmi hatásai
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Beszámoló az elmúlt 1 év Munkájáról.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Gyermek, család, társadalom
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Hogy mindenki jobban éljen! Adókedvezmény az átlagos és az átlag alatti keresetből élőknek.
Statisztika Érettségi feladatok
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
Ápolóeszköz kölcsönzés Négy hónap tapasztalatai Dr Pusztai Erzsébet.
Csecsemők táplálási szokásai Magyarországon
1 A Gyermekszegénység Elleni Nemzeti Programtól a Legyen jobb a gyerekeknek Nemzeti Stratégiáig MEH–MTA 2006–2007. évi kutatások beszámolója május.
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
A SZEGÉNYSÉG ÉS KIREKESZTÉS VÁLTOZÁSA, 2001–2006 Ferge Zsuzsa beszámolója MTA MEH 2006–2007-ben végzett stratégiai kutatások eredményeit bemutató ülésszak.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
Gyerekkor - válságban „Válság regionális munkaerő-piaci hatásai” konferencia Miskolc, május 5-6. Darvas Ágnes MTA GYEP, ELTE TáTK.
A válság hatása a háztartások fogyasztására
Háztartási költségvetési és életkörülmény adatfelvétel
A LAKOSSÁG UTAZÁSI SZOKÁSAI (LUSZ)
Dr. Kovács Zsuzsanna, Dr. Scheiber Dóra, Toma Andrea
Demográfiai - társadalmi tükör, 2010 Hazai és európai tendenciák
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Legyen jobb a gyerekeknek! Gyerekszegénység – egészségügy XVI. Magyarországi Egészségügyi Napok Balatonfüred, október 7-9.
Változások a család és a munka szerepében és megítélésében Pongrácz Tiborné „Nők a családban, a munkahelyen és azon túl – Közép-európai együttműködés a.
Időskorúak helyzete Nyíregyházán 2009 Patyán László DE OEC Egészségügyi Kar.
Béren kívüli juttatások Adókedvezmények Adóelőleg Ingatlan.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Sugatagi Gábor : A magyar fogyasztó preferenciái a politikai.
Biztos Kezdetről immáron sokadszor elindult 5 modell program elindult 50 program 2007-elindult Szécsény alkalmazott kísérlet ?
INTEGRÁCIÓ A FEJEKBEN? A romákkal kapcsolatos lakossági attitűdök Magyarországon Bernát Anikó TARKI Társadalomkutatási Intézet október 25.
Holcim Hungária Zrt. © 2010 Ismeri Ön a Holcim Hungária Otthon Alapítványt?
A szociálpolitika kulcsproblémái gyermekvédelmi metszetben Gyermekvédelmi napok 2011 „Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben” konferencia Budapest, 2011.
A nők foglalkoztatása, családi napközi, atipikus foglalkozatás,
Agrár Európa Kft. GfK Hungária Piackutató Kft Budapest, Fillér u. 10/b Budapest, Visegrádi u Élelmiszeripari.
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
Ráckeresztúri Drogterápiás Otthon
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
„LEGYEN JOBB A GYERMEKEKNEK” NEMZETI STRATÉGIA TÖOSZ Polgármesternői Tagozat Budapest, június 7.
A következő kérdések a mai gyerekekre vonatkoznak:  Felkészíti-e az iskola a gyermekeinket a való világra?  Kapnak-e.
Dr. Tóth Péter (PhD), egyetemi adjunktus Széchenyi István Egyetem Regionális-tudományi és Közpolitikai Tanszék A magyar társadalom kiemelt csoportjai között.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Európa válasz(kísérlete) a gyermekszegénységre Dr. Lux Ágnes Országgyűlési Biztos Hivatala Eurochild Április Szécsény.
GYERMEKESÉLY MAGYARORSZÁGON AZ UNICEF-JELENTÉS TÜKRÉBEN XIV. Baranyai Pedagógiai Napok Pécs, április
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
Demográfiai problémáink megoldási lehetőségei
SZEGÉNYSÉG ÉS A SZEGÉNYEKET ÉRINTŐ NÉHÁNY VÁLTOZTATÁS
Kreatív statisztikai módszerek a szegénységmérésben
Területi alapú célzás a szociálpolitikában
III. Demográfia Termékenység
Előadás másolata:

GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília, GfK Hungária - Ügyfélkapcsolati igazgató

2 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5.

3 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Ellentétek világa amerikai luxus babaágy magyar használt babaágy Forrás: Ft Ft

4 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május ezer gyerek él a szegénységi küszöb alatt 2009-ben több mint minden ötödik gyerek olyan családban élt, ahol nem volt aktív kereső. A szegény gyerekek kétharmada a kistelepüléseken él. A cigányok és szegények egyre nagyobb részét szorítja ki a város falura vagy vadtelepekre, és ráadásul e családokban a gyerekszám nő.

5 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Egyre kevesebben lesznek Forrás: KSH, élveszületések A gyermekszületések alakulása között (fő)

6 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Egykék országa? •A családok összetétele az elmúlt 30 évben nem mutat változást •A legtöbb családban gyermeket vállalnak a szülők •A családok összetétele az elmúlt 30 évben nem mutat változást •A legtöbb családban gyermeket vállalnak a szülők Családok összetétele, 2005 Forrás: KSH

7 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Mennyibe kerül egy gyerek? a születéstől… Forrás: Tárki Társadalomkutatási Intézet felmérése, 2007 …az egyetemi tanulmányok végéig Ft

8 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Mennyi babacikkre volt szükség 5 évvel ezelőtt? Forrás: GfK ConsumerScan babapanel PELENKA POPSITÖRLŐ KENDŐ  vásárlás havonta egyszer  elhasználva havonta 152 db  elköltve havonta 946 Ft  vásárlás havonta majdnem kétszer  elhasználva havonta 120 db  elköltve havonta 5120 Ft

9 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Pelenka7.000 – Ft Gyógyszertári alapcsomag – Ft (popsikrém, fürdető, vitaminok) Élelmiszer5.000 – Ft (igényektől függően, pl. szopik-e még) Ruha, babafelszerelés, egyéb 0 – határtalan Mennyibe kerül egy „átlagos” csöppség havonta? Forrás: internetes fórumok az 1 év alatti átlagos gyermekek ellátásáról Minimum: Ft

10 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Mobil és a TV jobban kell, mint a mosógép? Tartós fogyasztási cikkek a háztartásban (100 háztartásra jutó darab) Forrás: KSH, 2007 A gyermektelen háztartásokban ellentétben több hűtőszekrény található A gyermektelen háztartásokban ellentétben több hűtőszekrény található

11 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. mosószergépi mosogatószer Mosni azt biztos kell….. Háztartásonként vásárolt éves mennyiség %-os eltérése az átlagtól (kg alapon) tisztítószeröblítőszerfolttisztító 11,6 5,13,93,6 2 gyermekes háztartás (5 év alatti gyermekkel) gyermektelen háztartás Forrás: GfK ConsumerScan, 2009

12 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Anyai örömök és gondoskodás jobb otthon eltölteni egy-egy csendes estét, mint elmenni valahová a közös családi reggelik fontos szerepet töltenek be az életemben gyakran összejön a család elsősorban a nők feladata, hogy gondoskodjanak a háztartás és a család dolgairól Forrás: GfK Médiaanalízis 2009

13 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Anyai bosszúság és hátrány sosincs elég időm csak az igazán szükséges dolgokra adok ki pénzt gyakran kell kompromisszumokat kötnöm sok mindenről le kell mondania az embernek, ha családja van Forrás: GfK Médiaanalízis 2009

14 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. További információ: GfK Hungária Kft. Custom Research – Fogyasztási Cikk és Kereskedelem Dörnyei Otília, Custom Research, Ügyfélkapcsolati igazgató