Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos
A piac korlátai – internet-használat ezer fő Szonda Ipsos – Gfk Hungária: Nemzeti MédiaAnalízis, II. féléves adatbázisok
Online elérés célcsoportokban Szonda Ipsos – Gfk Hungária: Nemzeti MédiaAnalízis, I.
Mire használja az internetet? Szonda Ipsos – Gfk Hungária: Nemzeti MédiaAnalízis, I.
Oldaltípusok havi elérése Szonda Ipsos – Gemius Hungary: gIA fúziós panel augusztus – 15+ belföldi forgalom
Részesedés a webhasználatra fordított időből Szonda Ipsos – Gemius Hungary: gIA fúziós panel augusztus – 15+ belföldi forgalom
Keresések aránya a látogatásokban ● 120 oldal webanalitikai vizsgálata alapján 140 millió látogatás, kb. a total 10-15%-a Szonda Ipsos – Gemius Hungary: gIA gemiusTraffic 2007.október - teljes forgalom
Google részesedés a keresésekből ● Belföldi felhasználók, belföldi oldalakra irányuló látogatásai alapján Rankings.hu / lv / pl / ee / lt gemiusTraffic teljes forgalom
Keresőoldalak havi elérése Szonda Ipsos – Gemius Hungary: gIA fúziós panel augusztus – 15+ belföldi forgalom * Nem kizárólag keresőszolgáltatás * *
Keresőoldalak részesedése: Idő Szonda Ipsos – Gemius Hungary: gIA fúziós panel augusztus – 15+ belföldi forgalom
Keresőoldalak részesedése: Látogatás Szonda Ipsos – Gemius Hungary: gIA fúziós panel augusztus – 15+ belföldi forgalom
Keresőoldalak profilja ● Augusztusban 2 millió 370 ezer felhasználó átlagosan 196 oldalt töltött le 5 óra 13 percet töltött el 30 alkalommal látogatta meg az oldalt ● A közönség 50%-a nő 50%-a éves 7%-a utazik külföldre 16%-a vállalkozó vagy vezető
Keresőoldalak profilja ●Augusztusban 780 ezer felhasználó átlagosan 12 oldalt töltött le 13 percet töltött el 3 alkalommal látogatta meg az oldalt ● A közönség 51%-a nő 49%-a éves 79% háztartásában legalább egy autó van 48%-nak van MP3 lejátszója
Keresőoldalak profilja ●Augusztusban 570 ezer felhasználó átlagosan 22 oldalt töltött le 53 percet töltött el 4 alkalommal látogatta meg az oldalt ● A közönség 48%-a nő 50%-a éves 83% háztartásában legalább egy autó van 33% AB státuszú
Speciális keresők: térkép oldalak havi elérése Szonda Ipsos – Gemius Hungary: gIA fúziós panel augusztus – 15+ belföldi forgalom
Speciális keresők: ár-összehasonlító oldalak havi elérése Szonda Ipsos – Gemius Hungary: gIA fúziós panel augusztus – 15+ belföldi forgalom
Kereső kategóriák – havi egyedi látogatók száma Szonda Ipsos – Gemius Hungary: gIA fúziós panel augusztus – 15+ belföldi forgalom
Mire használják az üzleti döntéshozók az internetet? Szonda Ipsos – Gfk Hungária: Üzleti Döntéshozók MédiaAnalízise, 2007.
Üzleti döntéshozók: mi releváns forrás? Szonda Ipsos – Gfk Hungária: Üzleti Döntéshozók MédiaAnalízise, 2007.
PPC hálózati hirdetésekre klikkelők száma ●2007. augusztus: 811 ezer internetező googlesyndication.com etargetnet.com ctnetwork.hu ●Kikre jellemző az átlagnál jobban a klikkelés? megyeszékhelyen élők 30 évnél idősebbek intenzív rádióhallgatók, tv nézők, újságolvasók főbevásárlók nők diplomásak aktívak Szonda Ipsos – Gemius Hungary: gIA fúziós panel augusztus – 15+ belföldi forgalom
Keresés vásárlás előtt – IAR 2005 ●2005-ben az IAR kutatás keretében kezdtük el vizsgálni a vásárlás előtti keresés szerepét Bár az online vásárlók aránya alacsony, az online/offline vásárlást megelőző online információgyűjtés jelentős ◊a heti rendszerességel internetezők – 17%-a vásárolt interneten – 31% keresett gyakran információt vásárlás előtt Szonda Ipsos – Gfk Hungária: Internet Audience Research , 15+ heti internetezők
Keres a vásárlás előtt az interneten azért, hogy….? Szonda Ipsos: Keresőmarketing Nap kutatás – Capibusz október, 18+ heti internetezők
Vásárlás előtt gyakran információt keresők aránya Szonda Ipsos: Keresőmarketing Nap kutatás – Capibusz október, 18+ heti internetezők
Hol kezdi el a keresést? Szonda Ipsos: Keresőmarketing Nap kutatás – Capibusz október, 18+ heti internetezők
Közönségmérési módszertan: gIA - fúziós panel cookie panel 50,000 paneltag 2,850 paneltag szoftver panel
Köszönöm a figyelmet! Darvas Péter, kutatásvezető Szonda Ipsos