RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztika alapvetések.
Advertisements

Ballai János NJSZT és ÓBUDAI EGYETEM Konferencia december 13.1.
Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Forgóeszköz-gazdálkodás
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
E – Logisztika 1. szeminárium
Szolgáltató központok fajtái :
munkakör a tanirodai gyakorlatban
V. A készletezés logisztikája
Vevőkiszolgálási szintek, mutatók, normák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Forgóeszköz-gazdálkodás
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Beszerzés K&N Sportlégszűrők
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Forgóeszköz-gazdálkodás
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Logisztika 6.előadás.
A logisztikai vevőkiszolgálás Lipák Mária BGF KVIF 2009.
Mekkora készletet tartsunk?
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Az elektronikus üzletmenet
Szervezet, információs rendszer. Az információs rendszer és a szervezet illeszkedése Mi szervezet? Az egyszerű struktúra Funkcionális felépítés Termék.
A termelés egyszerűsített elvi modellje. 1. Termelési főterv elkészítése: konkrét megrendelések vártható értékesítések prognózis-adatai alapján Tételes.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
infor:COM - Fitté tesszük!
III. A logisztika jövője
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
II. Logisztikai tervezés
Az értékesítési rendszer
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Logisztikai ügyintéző
Europapier Hungária A logisztika szerepe a versenyképességben Laskai István - Kócsó Tamás
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
KNOLL-FÉLE „Innovációs ellátási lánc” --modell 10-- Ellátási láncok,bővítésük és gazdasági elemzésük
alapok és fejlesztési modellek
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Forgóeszköz Azok az eszközök, amelyek várhatóan egy évnél rövidebb ideig szolgálják a vállalkozási tevékenységet Főbb csoportjai: a) készletek b) követelések.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Vállalati modellek 2007.
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Az expressz szállítási iparág mai tendenciái a magyarországi TNT példáján keresztül Október 16.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
11. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
8. tétel.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Ellátási lánc menedzsment
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Vásárlás az interneten
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
MRP számítás.
Előadás másolata:

RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS RENDELÉS: A rendelés, a termelői vagy fogyasztói igény teljesítésének integrált folyamata Folyamatábra : Készlet Kereslet Kínálat RENDELÉS Rendelés lebonyolítás: Előkészítés - Rendelési tételek meghatározása, készletgazdálkodás Szállítási kondíciók ( minőség, mennyiség, helyek,mód, idő, ár ) meghatározása Rendelések összeállítása >Rendelés feldolgozás Rendelés feladása, továbbítása a szállítókhoz Rendelési adatok archiválása >Rendelés követés Rendelés visszaigazolás nyilvántartása Rendelés beérkezésének előrejelzése Visszaigazolás adatainak nyilvántartása, továbbítása Reklamációk ügyintézése >Rendelés teljesítése Áruátvétel, áruátvétel visszaigazolása, reklamáció, visszaszállítás utasítás

Rendelési kommunikáció: Tartalmi elvárások: Szerződő felek, nevek, címek, szállítás tárgya Megrendelés száma,dátuma, szállítási határidők Minőség, mennyiségi specifikációk, szállítás helye, módja, Ár, fizetési feltételek, garanciák Kapcsolattartók Aláírások, bélyegző Rendelés feladási módok: Vevői levél, postai kézbesítéssel Elektronikus úton ( PC, Fax ) E- business

VEVŐKISZOLGÁLÁS, ÜGYFÉLKEZELÉS > VEVŐI IGÉNYEK: 1.Jó minőségű áru ( Korszerű, élelmiszer friss, stb. ) 2. A kereskedelem rendelkezésre állása ( Könnyen megtalálható az áru) 3. Az üzlet a lakáshoz, munkahelyhez, üzemhez kedvező távolságra legyen. 4. Megfelelő legyen a kiszolgálás színvonala. 5. Az ár a piaci viszonyokhoz képest előnyös legyen. 6. A vásárlás átfutási időtartama rövid legyen.( Internet, utánvétel, log. lánc ) 7. Gyors információ az áruról rendelkezésre álljon.( Címke, kezelési leírás ) 8. Vonzó akciók > VEVŐKISZOLGÁLÁS ELEMEI: - A termék elérhetősége, ellátó képessége Megrendelési kényelem Megrendelési információs hálózat intelligens kezelése Szabványosítás Teljesítési idő Megbízhatóság Reklamáció feldolgozás, vevőszolgálati iroda Pénzügyi, adminisztratív elemek könnyű kezelése Vásárlást követő szolgáltatások, csere, szerviz, garancia

VEVŐKISZOLGÁLÁS, ÜGYFÉLKEZELÉS Vevő kiszolgálási kategóriák: > Vásárlást megelőző elemek Vevők száma, kiszolgálási stratégiák, politika kidolgozása Szervezeti felépítés, kommunikáció, kooperáció A rendszer rugalmassága az értékesítési csatornákon Hiánycikk kezelés, megrendelés teljesíthetőség biztosítása Vásárlói tájékoztató, reklám > Vásárláshoz kapcsolódó elemek - A megrendelési információk pontos tájékoztatása - Szállítási gyorsaság, pontosság - Megrendelési ciklusidő lerövidítése ( Kiszállítás / kézbesítés ) - A rendelési kényelem - Termék helyettesítése Vásárlást követő elemek Termék követés, ( hibás termék visszavásárlása ) Jótállás , garancia, alkatrész utánpótlás Vásárlói panaszok kezelése, visszatérítés

VEVŐKISZOLGÁLÁS, ÜGYFÉLKEZELÉS, CMR KÉTIRÁNYÚ KERESKEDELEM CMR ( ügyfélkapcsolat ) jellemzői : A vevő és szolgáltató hatékony, hosszú távú kapcsolata Kölcsönös bizalom Sajátos készletgazdálkodás, vevői igényekhez igazodó készletezés Támogató bank T Az ügyfélkezelés körfolyamat modellje: 1 3 4 7 2 LSC M F K 6 5 M- Marketing 1. Piacot felmér F- Fogyasztó 2. Igényt generál 5. Elad K- Kereskedő 3. Termeltet, vásárol 6. Fogyasztói visszajelzés T - Termelő 4. Leszállít 7. Ellátási lánc módosítása LSC – Logisztikai lánc

E - B U S I N E S S Elektronikus ügyvitelbe bekapcsolható területek: Üzleti javaslatok, döntés előkészítés, üzleti terv Tervezés, fejlesztés, gyártás előkészítés Beszerzés, gyártás kiszolgálás Raktár ügyvitel Disztribúció ( áruelosztás, értékesítés) Pénzügy, érték folyamat, átutalás E- business integrált működését meghatározó tényezők: - Versenyképesség - Piactér virtuális kapcsolatai - Infrastruktúra fejlődése, számítógépes hálózat ( EDI ) - Jogi engedélyek - Élőmunka kezelése, humán erőforrás menedzselése - Környezetvédelem - Kontrolling

Logisztikai szolgáltató E - B U S I N E SS Elektronikus üzleti tevékenység, E – business Modellje: Pénzintézet Kereskedő, értékesítő Logisztikai szolgáltató vállalat VEVŐ, PIAC Informatikai vállalat

RENDELÉSI FOLYAMATÁBRA Rendelés feladás BESZERZÉS RENDELÉS BESZÁLLÍTÓ REKLAMÁCIÓ MEGRENDELÉS MÁSOLAT A SZÁLLÍTÓLEVÉL SZÁLLÍTÓLEVÉL, MEGRENDELÉS MÁSOLAT ÖSSZEHASONLÍTÁSA ÁRU ELLENŐRZÉS SZÁLLÍTÓLEVÉL ÁTVÉTEL KÖVETELMÉNYEK TELJESÜLNEK-E IGEN ÁRUFOGADÁSI OKMÁNYOK KIADÁSA NEM Információáramlás VISSZASZÁLLÍTÁSRA UTASÍTÁS Anyagáramlás