A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása Hajdúszoboszló 2011. október 19.
Névjegyünk Osztályok száma: 24 Tanulók száma:768 Tanárok száma:72 Dolgozói létszám:112,5 Átlag:4,39 Nyelvvizsgák: középfokú komplex (B2): 276 felsőfokú komplex (C1): 29
Képzési struktúránk Specializáció az utolsó két évfolyamon A második nyelv szabadon választható
Társadalmi háttér 2006- a Nemzeti Tehetségtanács megalakulása 2008- a Nemzeti Tehetség Program elfogadása(126/2008.) OGY határozat) 2009 -a Nemzeti Tehetség Alap létrehozása Fenntarthatóság: 2028-ig Kezelését az Oktatásért Közalapítvány végzi Társadalmi háttér
Magyar Géniusz Program TÁMOP 3.4.4/A 2009. jún-2011 okt.31 700 M Ft Pályázatai: Iskolai tehetséggondozás / TÁMOP - 3.4.3-08/1 Országos Tehetségsegítő Hálózat kialakítása - Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program / TÁMOP -3.4.4/B/08/1 2.341 686 000 Ft
Alapok
Előzmények-megalapozottság Korábbi sikeres pályázatok (HEFOP 3.1.3; HEFOP 3.1.3/B, Tempus) Iskolafokozatokon átívelő kapcsolatrendszer Finn partnerség Közalapítványi bázisiskola Az AJTP alapító intézménye
Az Arany János Tehetséggondozó Program mint bázis Új tantárgyak Tanulásmódszertan Személyiségfejlesztés-önismeret Tánc-dráma Művészetek
Új módszerek és eszközök megjelenése
Pedagógusképzések Tanulásmódszertan Mentálhigiéné,pszi-chológia Tehetségfejlesztés IKT
Egyéni fejlesztési tervek
Hálózatosodás-jó gyakorlatok átvétele
Céljaink Tehetséges gyermekek felkutatása Pszichológiailag megalapozott tehetségsegítés Tehetségbarát környezet kialakítása Tematikus továbbképzések Belső szervezetfejlesztés Hálózatosodás Tehetségpont funkciónk megalapozása Céljaink
Számaink Leltár: 39 zrínyis pedagógus közvetlen érintettsége 467 tanuló bevonása 90 partnerkapcsolat Önkéntesek 7 kiadvány Számaink A projekt főbb adatai: Elnyert összeg: 9.126.252 Ft Megvalósítás ideje: 2010.03.22. – 2011.03.21.
Tehetségpont tevékenységünk területei Tehetségdiagnosztika Az iskolapszichológus és a tehetségfejlesztő tanár végzi A Renzulli-féle „háromkörös” tehetség-koncepció alkalmazása (átlag feletti képesség,kreativitás és elkötelezettség) Többnyire a szakkörök részét képezi Módszerei:vélemény-gyűjtés,pszichológiai vizsgálatok,verseny-eredmények Erős és gyenge pontok megtalálása „Fedett” tehetségek feltérképezése
Tehetség tanácsadás Célja: Pályaorientáció A lehetőségek, az információk személyre szabott megmutatása Szakmai kapcsolatok működtetése A fejlesztés általános területei: Önismeret-fejlesztés Karrierépítési lehetőségek Tehetség tanácsadás
A tanácsadás megvalósult projektjei Tehetségorientációs tanácsadás 8. osztályos tanulók számára Tehetséges tanulók karrierépítésének módszertana (konzultáció tanárok számára)
Pályaorientációs látogatás a Debreceni Egyetemen
A tehetségfejlesztés területei Szociális szféra: partnerség kialakítása csapatban való létezés elfogadása önérvényesítés Kognitív szféra: lehetőség biztosítása az önállóan irányított tanulásra, a tapasztalatcserére, a hatékony tanulási képesség kialakítására Affektív szféra: bátorítás a kérdések feltevésére,a kockázatvállalásra
A tehetségsegítés prioritásai Nyelvoktatás Természettudományos tantárgyak Művészeti nevelés
Nyelvi tehetségnap (2011.április)
Nyílt tehetségsegítő szakkörök Informatika Fizika Kémia Biológia Matematika tantárgyakból
Végre van idő kísérletezni!
Művészeti műhely
Kiállítások
ZIG-zug pódium
Adventi pillanatok
Tevékenységi formák Nagyrendezvények: Művészeti gálaest Tehetségpont toborzó nyitókonferencia Információs szülői nap „Mesterek és tanítványok” című gálaműsor Projektzáró szakmai rendezvény
A szakmai nyitás és zárás
Mesterek és tanítványok
Tehetségkutató versenyek „Find your way!” „Színház az egész világ” Német nyelvi verseny az általános iskolák 8. osztályos tanulói számára Matematikai projektverseny Kiművelt emberfők: megyei tudománytörténeti vetélkedő
Színház az egész világ!
Képzések szervezése tehetségsegítés témakörben-szolgáltatói szerep Tehetségpontról a tanárképzésben Tehetséges gyermek a kollégiumban Kreátor-játékóra
A finn csoda nyomában
A finn oktatási rendszer sajátosságai Nyitottság Partnerség
Gyakorlatiasság Rugalmasság
Az egyetemen Risto Hotulainen Prof.Hautamaki
Egy sikeres disszemináció AJTP konferencia-Szeged(2011.márc.31.)
A projekt mérlege A tehetségsegítés tudatosabbá vált Szervezetfejlesztés Kinyílt az iskola
Akiktől tanulhattunk,tanulhatunk…
Pedagógusképzések(TÁMOP-3.1.5-09/A/2) „ „„ „ Indukció és innováció Kisokos”Matematika tehetségműhely (NTP-OKA-II./1) ZIG” Angol nyelvi tehetségműhely (NTP-OKA-XXI.) TÁMOP-3.4.4/B/08/1 Angol nyelvi tehetségnap (NTP-OKA-XXI.) „ZIG” képzőművészeti tehetségműhely (NTP-OKA-II./1) Pedagógusképzések(TÁMOP-3.1.5-09/A/2)
Partnerek Bem József Általános Iskola -Petőfi Sándor Általános Iskola Nyírség Utazási Iroda, Nyíregyháza - Kiss-Szabó Kft. -Dr. Czeglédy István (Nyíregyházi Főiskola) -Dr. Kovács András (Debreceni Egyetem) Bem József Általános Iskola -Petőfi Sándor Általános Iskola -Képes Géza Általános -Széchenyi István Általános Iskola -Kállay Miklós Általános -Wesley János Általános -Beregsurányi Általános Megyei Környezetbarát Szövetség -Környezetvédelmi Felügyelőség -Megyei Hulladékgazdálkodási KHT -E-Misszió -Apáczai Csere János Általános Iskola Móricz Zsigmond Kulturális Egyesület Jósa András Múzeum, Nyíregyháza Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár Móricz Zsigmond Színház - Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Gimnázium, Nyíregyháza - Sipkay Barna Kereskedelmi, Vendéglátóipari, Idegenforgalmi Középiskola, Szakiskola és Kollégium, Nyíregyháza - Tiszavasvári Középiskola Váci Mihály Gimnázium Tagintézmény
Feladatok Komplex tehetséggondozó programok alkalmazása Tanácsadás erősítése Egyéni fejlesztési programok alkalmazása A kialakult hálózatok működtetése,fejlesztése Új pénzügyi források felkutatása
Élet a TÁMOP után A jó gyakorlatok beillesztése a mindennapokba Kapcsolatok működtetése Konzorciumi részvétel Önkéntesség szerepének növelése Támogatók keresése Versenyeztetés
A 9.évfolyam mérése Anyanyelv Matematika Motiváció Eredmények alapján felzárkóztatás vagy tehetséggondozás (Tanszobai keret) Módszer:
Kapcsolatok működtetése Részvétel a tehetségnapokon (Nyírmeggyes) Kapcsolatfelvétel a városi matematika szakkörrel AJTP Tehetségtanács Nyíregyházi Tehetségtanács Delegálás a tehetségbónusz programba
Önkéntesek bevonása: Kutatók éjszakája 2011.szeptember
Konzorciumi részvétel Emlékeink a jövő záloga (TÁMOP - 3.2.11/10/1/KMR/2010-0059 ) Együttműködés a Holocaust Emlékközponttal SZÍ-NE-JA-VA(TÁMOP- 3.2.11/10-1- 2010-0233) Együttműködés a Móricz Zsigmond Színházzal Művészet és személyiség:fotó,film (TÁMOP-3.2.3-09/2-2010- 0014)
Művészeti tábor 2011 nyara
A támogatók lehetséges köre
Épüljünk tovább!
Megérte!
„A család értéket ad,a tanár kapukat nyit,a társak mint katalizátorok hatnak.”(F.J.Mönks)
www.zrinyinyh.hu