A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása Hajdúszoboszló 2011. október 19.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Advertisements

A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Pályaválasztás 2014/15.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Iskolánkról.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Tehetségpont létrehozása
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
95.jubileumi tanév Év végi mutatók Sikeres pályázatok  Pedagógus képzések (TÁMOP /A )  Tiop-6 új interaktív tábla  Színe-java.
Életút Alapítvány TÁMOP /1
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Gábor Dénes Tehetségpont
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Életút Alapítvány TÁMOP /1 Váci Ifjúsági Információs és Tanácsadó Szolgálat életre hívása közösség és értékteremtő szolgáltatások nyújtásával című.
Tehetségsegítő hálózat kialakítása a Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégiumban TÁMOP-3.4.4/B/08/1.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács szerepe Projektnyitó konferencia TÁMOP-3.4.4/B-08/ Miskolc,
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A kerettantervek fejlesztése
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ 2012/2013-as tanév. Iskolaszerkezetünk 1.Négy évfolyamos – általános tantervű 2.Öt évfolyamos – nyelvi előkészítő (1+4) – HHAJTP.
Szülői tájékoztató 2012.január 26.. Személyi és tárgyi feltételek 770 tanuló 112,5 dolgozó Személyi változások Gazdasági centrum Iskolai költségvetés:510M.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Készítette: Kocsis Erzsébet
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Előadás másolata:

A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása Hajdúszoboszló 2011. október 19.

Névjegyünk Osztályok száma: 24 Tanulók száma:768 Tanárok száma:72 Dolgozói létszám:112,5 Átlag:4,39 Nyelvvizsgák: középfokú komplex (B2): 276 felsőfokú komplex (C1): 29  

Képzési struktúránk Specializáció az utolsó két évfolyamon A második nyelv szabadon választható

Társadalmi háttér 2006- a Nemzeti Tehetségtanács megalakulása 2008- a Nemzeti Tehetség Program elfogadása(126/2008.) OGY határozat) 2009 -a Nemzeti Tehetség Alap létrehozása Fenntarthatóság: 2028-ig Kezelését az Oktatásért Közalapítvány végzi Társadalmi háttér

Magyar Géniusz Program TÁMOP 3.4.4/A 2009. jún-2011 okt.31 700 M Ft Pályázatai: Iskolai tehetséggondozás / TÁMOP - 3.4.3-08/1 Országos Tehetségsegítő Hálózat kialakítása - Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program / TÁMOP -3.4.4/B/08/1 2.341 686 000 Ft

Alapok

Előzmények-megalapozottság Korábbi sikeres pályázatok (HEFOP 3.1.3; HEFOP 3.1.3/B, Tempus) Iskolafokozatokon átívelő kapcsolatrendszer Finn partnerség Közalapítványi bázisiskola Az AJTP alapító intézménye

Az Arany János Tehetséggondozó Program mint bázis Új tantárgyak Tanulásmódszertan Személyiségfejlesztés-önismeret Tánc-dráma Művészetek

Új módszerek és eszközök megjelenése

Pedagógusképzések Tanulásmódszertan Mentálhigiéné,pszi-chológia Tehetségfejlesztés IKT

Egyéni fejlesztési tervek

Hálózatosodás-jó gyakorlatok átvétele

Céljaink Tehetséges gyermekek felkutatása Pszichológiailag megalapozott tehetségsegítés Tehetségbarát környezet kialakítása Tematikus továbbképzések Belső szervezetfejlesztés Hálózatosodás Tehetségpont funkciónk megalapozása Céljaink

Számaink Leltár: 39 zrínyis pedagógus közvetlen érintettsége 467 tanuló bevonása 90 partnerkapcsolat Önkéntesek 7 kiadvány                                         Számaink A projekt főbb adatai: Elnyert összeg: 9.126.252 Ft Megvalósítás ideje: 2010.03.22. – 2011.03.21.

Tehetségpont tevékenységünk területei Tehetségdiagnosztika Az iskolapszichológus és a tehetségfejlesztő tanár végzi A Renzulli-féle „háromkörös” tehetség-koncepció alkalmazása (átlag feletti képesség,kreativitás és elkötelezettség) Többnyire a szakkörök részét képezi Módszerei:vélemény-gyűjtés,pszichológiai vizsgálatok,verseny-eredmények Erős és gyenge pontok megtalálása „Fedett” tehetségek feltérképezése

Tehetség tanácsadás Célja: Pályaorientáció A lehetőségek, az információk személyre szabott megmutatása Szakmai kapcsolatok működtetése A fejlesztés általános területei: Önismeret-fejlesztés Karrierépítési lehetőségek Tehetség tanácsadás

A tanácsadás megvalósult projektjei Tehetségorientációs tanácsadás 8. osztályos tanulók számára Tehetséges tanulók karrierépítésének módszertana (konzultáció tanárok számára)

Pályaorientációs látogatás a Debreceni Egyetemen

A tehetségfejlesztés területei Szociális szféra: partnerség kialakítása csapatban való létezés elfogadása önérvényesítés Kognitív szféra: lehetőség biztosítása az önállóan irányított tanulásra, a tapasztalatcserére, a hatékony tanulási képesség kialakítására Affektív szféra: bátorítás a kérdések feltevésére,a kockázatvállalásra

A tehetségsegítés prioritásai Nyelvoktatás Természettudományos tantárgyak Művészeti nevelés

Nyelvi tehetségnap (2011.április)

Nyílt tehetségsegítő szakkörök Informatika Fizika Kémia Biológia Matematika tantárgyakból

Végre van idő kísérletezni!

Művészeti műhely

Kiállítások

ZIG-zug pódium

Adventi pillanatok

Tevékenységi formák Nagyrendezvények: Művészeti gálaest Tehetségpont toborzó nyitókonferencia Információs szülői nap „Mesterek és tanítványok” című gálaműsor Projektzáró szakmai rendezvény

A szakmai nyitás és zárás

Mesterek és tanítványok

Tehetségkutató versenyek „Find your way!” „Színház az egész világ” Német nyelvi verseny az általános iskolák 8. osztályos tanulói számára Matematikai projektverseny Kiművelt emberfők: megyei tudománytörténeti vetélkedő

Színház az egész világ!

Képzések szervezése tehetségsegítés témakörben-szolgáltatói szerep Tehetségpontról a tanárképzésben Tehetséges gyermek a kollégiumban Kreátor-játékóra

A finn csoda nyomában

A finn oktatási rendszer sajátosságai Nyitottság Partnerség

Gyakorlatiasság Rugalmasság

Az egyetemen Risto Hotulainen Prof.Hautamaki

Egy sikeres disszemináció AJTP konferencia-Szeged(2011.márc.31.)

A projekt mérlege A tehetségsegítés tudatosabbá vált Szervezetfejlesztés Kinyílt az iskola

Akiktől tanulhattunk,tanulhatunk…

Pedagógusképzések(TÁMOP-3.1.5-09/A/2) „ „„ „ Indukció és innováció Kisokos”Matematika tehetségműhely (NTP-OKA-II./1) ZIG” Angol nyelvi tehetségműhely (NTP-OKA-XXI.) TÁMOP-3.4.4/B/08/1 Angol nyelvi tehetségnap (NTP-OKA-XXI.) „ZIG” képzőművészeti tehetségműhely (NTP-OKA-II./1) Pedagógusképzések(TÁMOP-3.1.5-09/A/2)

Partnerek Bem József Általános Iskola -Petőfi Sándor Általános Iskola Nyírség Utazási Iroda, Nyíregyháza - Kiss-Szabó Kft. -Dr. Czeglédy István (Nyíregyházi Főiskola) -Dr. Kovács András (Debreceni Egyetem) Bem József Általános Iskola -Petőfi Sándor Általános Iskola -Képes Géza Általános -Széchenyi István Általános Iskola -Kállay Miklós Általános -Wesley János Általános -Beregsurányi Általános Megyei Környezetbarát Szövetség -Környezetvédelmi Felügyelőség -Megyei Hulladékgazdálkodási KHT -E-Misszió -Apáczai Csere János Általános Iskola Móricz Zsigmond Kulturális Egyesület Jósa András Múzeum, Nyíregyháza Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár Móricz Zsigmond Színház - Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Gimnázium, Nyíregyháza - Sipkay Barna Kereskedelmi, Vendéglátóipari, Idegenforgalmi Középiskola, Szakiskola és Kollégium, Nyíregyháza - Tiszavasvári Középiskola Váci Mihály Gimnázium Tagintézmény

Feladatok Komplex tehetséggondozó programok alkalmazása Tanácsadás erősítése Egyéni fejlesztési programok alkalmazása A kialakult hálózatok működtetése,fejlesztése Új pénzügyi források felkutatása

Élet a TÁMOP után A jó gyakorlatok beillesztése a mindennapokba Kapcsolatok működtetése Konzorciumi részvétel Önkéntesség szerepének növelése Támogatók keresése Versenyeztetés

A 9.évfolyam mérése Anyanyelv Matematika Motiváció Eredmények alapján felzárkóztatás vagy tehetséggondozás (Tanszobai keret) Módszer:

Kapcsolatok működtetése Részvétel a tehetségnapokon (Nyírmeggyes) Kapcsolatfelvétel a városi matematika szakkörrel AJTP Tehetségtanács Nyíregyházi Tehetségtanács Delegálás a tehetségbónusz programba

Önkéntesek bevonása: Kutatók éjszakája 2011.szeptember

Konzorciumi részvétel Emlékeink a jövő záloga (TÁMOP - 3.2.11/10/1/KMR/2010-0059 ) Együttműködés a Holocaust Emlékközponttal SZÍ-NE-JA-VA(TÁMOP- 3.2.11/10-1- 2010-0233) Együttműködés a Móricz Zsigmond Színházzal Művészet és személyiség:fotó,film (TÁMOP-3.2.3-09/2-2010- 0014)

Művészeti tábor 2011 nyara

A támogatók lehetséges köre

Épüljünk tovább!

Megérte!

„A család értéket ad,a tanár kapukat nyit,a társak mint katalizátorok hatnak.”(F.J.Mönks)

www.zrinyinyh.hu