Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az MFB Zrt. finanszírozási programjai
Advertisements

Kedvezményes források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
Kedvezményes MFB források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Az MFB Zrt. finanszírozási programjai.. Témakörök •MFB Zrt. bemutatása •Finanszírozási programjaink –MFB Önkormányzati Infrastruktúrafejlesztési Program.
KKV fejlesztés új pénzügyi eszközök bevonásával
Benke Ákos vezérigazgató Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. Az UMVP aktuális helyzetének bemutatása, és a kockázati tőke program K+F+I workshop
JEREMIE Program Magyarországon
Önkormányzatok finanszírozása
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Magyar Export-Import Bank Rt.
EU Források felül- és alulnézetben
PÁTOSZ nap Február 23.. Székesfehérvári Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítvány 20 éve a vállalkozásokért Célunk: a Közép-dunántúli régióban.
Mikrohitel  Igénybevehetik: Kezdő és már működő mikrovállalkozások, melyeknél a bejegyzés vagy a vállalkozói igazolvány kiváltása már megtörtént  Hitel.
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Kormányszóvivői tájékoztató Sikeres Magyarországért Hitelprogramok Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter Veres János pénzügyminiszter.
1 1 Barna-Lázár Zoltán április 11. Településfejlesztés EU-források bevonásával.
Új Magyarország Vállalkozói Program pénzügyi programjai (Jeremie)
Az MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt.
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
1 Vállalkozásfejlesztés - Mikrohitel Dr. Imreh Szabolcs SZTE GTK.
Tőkefinanszírozás biztosíték nélkül Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, május 15.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Kecskemét, november 28.
1. Az RFH csoport bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
Vállalkozáspolitika az EU-ban
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
MagNet Magyar Közösségi Bank Kedvező finanszírozások a fenntarthatóbb jövőért Piac & Profit Klub Pénz de honnan konferencia május 29. Dakó Andrea.
Gazdaságfejlesztési Pályázatok - lehetőségek, tapasztalatok Gáspár Bence, főosztályvezető Budapest,
KKV fejlesztés új pénzügyi eszközök bevonásával Bátora László vezérigazgató-helyettes Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. Eger, szeptember 17.
KKV fejlesztés új pénzügyi eszközök bevonásával Benke Ákos vezérigazgató, Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. Eger, 2008.április 23. Az Új Magyarország.
JEREMIE Programok módosulásai
Új Magyarország Mikrohitel Program Dr
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
A Nemzeti Fejlesztési Terv
MFB Rt. a hazai bankszektorban – A tulajdonos, a tulajdonjog gyakorló – A Bank társadalmi szerepvállalása – A Bank tevékenysége 2.
Elérhető, támogatott hitelkonstrukciók a kkv –k számára.
MGV Zrt. – „Több mint egy bank”
Veszprém november 10.. A vállalkozásfejlesztés Célunk: elsősorban a megyében működő vállalkozások tevékenységének szellemi és pénzügyi segítése.
HEVES MEGYEI VÁLLALKOZÁS- és TERÜLETFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Mikrohitel Programok Heves Megyei Vállalkozás- és Területfejlesztési Alapítvány Vállalkozói.
Vállalkozói mikrohitelek
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Pályázati Tanácsadói Szakmai Nap április 16. START Tőkegarancia Zrt. HOL ÉS HOGYAN KAPCSOLÓDIK A PÉNZÜGYI SZEKTOR AZ ÚMFT GAZDASÁGFEJLESZTÉSI PROGRAMJAIHOZ?
Ügyfélközpontú szemlélet kialakítása, aktuális pályázati lehetőségek Bokor Imre, képviseletvezető.
Kezeljünk válságot fejlesztéssel Az MFB Zrt. hitelei a felzárkózásért, a versenyképességért és a válságkezelésért Kékesi Zsolt igazgató október 1.
ELENA Program – energetikai beruházások előkészítésének finanszírozási lehetősége Szabó Valéria Nemzetközi projektmenedzser.
KKV fejlesztés pénzügyi eszközök bevonásával Verő Mihály, Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. Debrecen október 1. - Az Új Magyarország Vállalkozói.
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
Kombinált Mikrohitel A Mikrovállalkozások fejlesztéséért.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) vállalkozások számára Keller Péter osztályvezető GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály.
Mindent a Mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének növelése célú Hitelprogramról Beruházás, eszközbeszerzés, haszongépjármű vásárlás 0%-os.
1 Magyar Fejlesztési Bank Zrt. Postapartner Program.
Chornitzer Péter igazgató Termékmenedzsment Igazgatóság
Kapacitásbővítő, jelenlegi pályázati lehetőségek
KÖFOP Pályázatokhoz kapcsolódó finanszírozási lehetőségek a Széchenyi Kártya Program keretében.
Mazsu Gergely ügyvezető igazgató
Fejlessze vállalkozását pályázati források segítségével!
Fejlessze vállalkozását pályázati források segítségével!
12 ezer milliárd forintos keret
Európai Uniós ismeretek
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
Előadás másolata:

Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI

 2005-ben került létrehozásra  Fókuszában a városok integrált fejlesztése áll, amely az elmúlt évtizedben kiemelt prioritásává vált az Uniónak és amelyet a 2007-es Lipcsei Karta (fenntartható európai városok) is tartalmaz

 A városok a gazdasági és szociális funkciók csomópontjaként fejlesztésre szorulnak (a forrásigény rendszerint meghaladja a rendelkezésre álló kereteket)  Strukturális Alapok: vissza nem térítendő támogatások a pénzügyi fenntarthatósági szempontok mellőzése miatt fenntartási nehézségek adódtak  Ugyanakkor már léteznek párhuzamosan működő, konkrét céllal létrehozott pénzügyi alapok (visszatérítendő támogatások)

Ezek legfőbb célja:  az ERFA források egy részét – amennyiben a tervezett fejlesztések jellege lehetővé teszi – a visszaforgó városfejlesztési alapokon keresztül áramoltatva újrafelhasználhatóvá tegyék  az integrált városfejlesztési tervekbe illeszkedő projektek esetén kihasználva egyúttal a külső források bevonását eredményező multiplikátor hatást is  Az egyes fejlesztések közötti szinergia alapvető kritérium.  A pénzügyi eszközök kombinálásával olyan projektcsomagokat tesz támogathatóvá, melyeket a „piaci rés” miatt a magánszféra nem tekint célterületének, az önkormányzatok pedig nem képesek megoldani.

 A városi közlekedés és kapcsolódó infrastruktúra, víz-és szennyvíz-kezelés, energiahatékonyság fejlesztése, megújuló energiák hasznosítása  A kulturális örökség turizmussal egybekötött hasznosítása  A barnamezős területek revitalizációja  Ingatlanfejlesztés (irodaház, kutatási központ, mozi, bevásárló központ, szociális-, kulturális intézmények, kórházak, üzleti parkok, parkolóházak)  Városrehabilitáció  Lakásprogramok (ERFA keretből szociális lakásépítés csak az új tagállamokban lehetséges)  Oktatási intézmények, specializált szolgáltatások fejlesztése

 Nem kiegészítő EU-s támogatás, hanem a ROP- okban városfejlesztési célra elkülönített keretből az alapokba allokált forrás  Célja, hogy a strukturális alapok forrásai mellé magántőkét vonjon be a városfejlesztési projektekhez (nemzetközi pénzügyi intézeteken, kereskedelmi bankokon, befektetőkön keresztül)  Ezen kívül kiegészítő finanszírozást biztosítanak a forrás-kiegészítő hitelek, melyeket az EBB és az Európa Tanács Fejlesztési Bankja nyújt a JESSICÁN keresztül

 Nem rendelkezik merev struktúrával sem az intézményrendszer, sem a működés szabályait illetően a kialakítandó alapok rendszere az egyéni igényekhez igazíthatók A városfejlesztési alap:  szakmailag kompetens és független vezetéssel,  átfogó üzleti tervvel,  a jogosult beruházások felvállalásához szükséges anyagiakkal és  szilárd pénzügyi háttérrel rendelkezik  önálló jogi személyként is működhet vagy „független finanszírozási egységként” is létrehozható egy már működő pénzintézeten belül

 Visszaforgatható források: a strukturális alapokra vonatkozó programozási időszak (n+2, 2015) lejárta előtti befektetések, melyek hozamát megtarthatják, illetve új beruházásokba forgathatják vissza  Ösztönző hatás: magánszektor mozgósítása  Rugalmasság: elszámolható beruházási költségek, illetve forrásfelhasználás tekintetében  Szakértelem és kreativitás: bankszektor és a magánszektor együttes szakértelme, tapasztalata a kedvezményezettek javát szolgálja

 Bécs és Pozsony közötti közlekedés fejlesztése  Glasgow-i szociális bérlakások építése  Valencia-i városfejlesztés DE van magyar példa is!  Ferencvárosi városrehabilitációs beruházás (3 milliárd Ft állami tőke 33 milliárd Ft magántőkét mozgatott meg)  Értékmegőrző átalakítás  Lakásállomány struktúrájának javítása  Negatív társadalmi folyamatok megállítása  1992-es indulása óta számos díjat kapott, az ingatlanárak 5 év alatt megduplázódtak

 Közép-Magyarország68,586 mrd Ft  Észak-Magyarország55,0 mrd Ft  Észak-Alföld40,5 mrd Ft  Dél-Alföld29,339 mrd Ft  Közép-Dunántúl23,256 mrd Ft  Nyugat-Dunántúl21,001 mrd Ft  Dél-Dunántúl51,281 mrd Ft  ÖSSZESEN:288,863 mrd Ft

 Cél: a KKV-k pénzügyi forrásokhoz való jobb hozzásegítése  Az egyik legfontosabb piaci elégtelenség orvoslása (hitel-, tőke- és garanciaforrásokhoz való korlátozott hozzájutás), mivel  Finanszírozási problémáik lehetnek a fajlagos tranzakciós költségek nagysága, illetve a szükségszerűen fellépő információs aszimmetria következtében  Magyarország közel 190 mrd Ft-nyi forráshoz juthat a konstrukcióban

 A hitelképes, de nem bankképes mikro- és kisvállalkozásokat segítő legfontosabb eszköz a piaci kamatozású mikrofinanszírozás  Cél: forráshoz jutás megkönnyítése  a mikrofinanszírozás módszereinek fejlesztésével  a rendelkezésre álló források növelésével  Mmkrofinanszírozó szervezetek bevonásával  a hitelhez jutás lehetőségeinek javításával

 Hitelfelvevők köre: mikrovállalkozások  Hitelösszeg: max. 6 millió Ft  Hitelcél: tárgyi eszköz beszerzések, egyéb beruházások, bővítések, illetve kapcsolódó forgóeszköz-finanszírozás  Saját erő elvárás: min. a tervezett fejlesztés 20%-a  Futamidő: max. 5 év beruházás, max. 1 év forgóeszkóz-hitel  Kamat: max. az EU referencia-kamatlába +2%  Türelmi idő: max. 2 év beruházás, max. 2 hónap forgóeszköz-hitel

 Árbevétele max. 200 millió Ft (vagy induló vállalkozás)  Tevékenysége nem esik a de minimis korlátozások alá  Eddig nem tudott bekerülni a banki finanszírozás körébe (méretgazdaságossági és egyéb okokból)  Üzleti tervei jól átgondoltak és ígéretesek (=hitelképes)  Rendelkezik a tervezett fejlesztés min. 20%-ával

 A magyarországi székhelyű KKV-k fejlesztése a hitelhez jutás lehetőségeinek javításával Banki garanciaeszközök alkalmazásával  a piaci pozíció és versenyképesség javítása,  technológiai, infrastrukturális korszerűsítés,  innovatív képesség növelése.

A tőkepiac fejlesztése  közös (magán-állami) kockázati tőkealapok létrehozásával, és  azok üzleti alapon történő működtetésével.  100 milliárd Ft