Gazdaságos Lakó-út pályaszerkezet Tervezés – Pályáztatás - Kivitelezés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komlói andezit anyagminősítése és felhasználási területei
Advertisements

Egyedül a zsákutcában A paksi néhány ezer helyett százezer zöld munkahelyről szól az április választás.
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Norvég Alap Zöld ipari innováció. Célok – Zöld ipari innováció Zöld vállalkozások versenyképességének erősítése, meglévő iparágak zöldebbé tétele, zöld.
Kedvezményes MFB források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
EuroScale Mobiltechnika Kft
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
AZ MSZ SZABVÁNYSOROZAT SZÜKSÉGESSÉGE
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
Adómegtakarítás - Off shore HASZON, szeptember 19.
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
Szeretettel köszöntünk minden Kedves Vendéget! Építési geodézia a gyakorlatban 2010.
Társaságunk bemutatása 2009.
A hosszú élettartamú betonburkolatok európai gyakorlata Dr. Gáspár László kutató professzor, KTI Kht. egyetemi tanár, SZIE II. Nemzetközi Betonút Szimpózium.
1 Autocolor Kft. Gémosz Konferncia
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Luxemburg, Málta,Hollandia
Piac és Profit - Pénzek a régióban március 21. Nézd meg kivel kötsz üzletet!
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Vállalkozások. A vállalat: olyan szervezeti egység, amely a piac más szerepl ő it ő l elkülönülten gazdálkodik, ezekhez piaci kapcsolatok f ű zik, megteremti.
MagNet Magyar Közösségi Bank Kedvező finanszírozások a fenntarthatóbb jövőért Piac & Profit Klub Pénz de honnan konferencia május 29. Dakó Andrea.
Távhővezetékek csapadékvíz elleni gazdaságos és tartós szigetelése
A KÉTTÉNYEZŐS TELEPÜLÉSI HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSI DÍJ Előadó: Kneifel Ferenc ügyv. igazgató Gyulai Közüzemi Kft.
Eredménykimutatás 8. feladat (479. o.)
29. Feladat 6-7-es Termelő Kft..
41. feladat Könyvviteltan szemináriumi és gyakorló feladatok Budapesti Corvinus Egyetem, Számvitel tanszék 2007/2008. tanév.
Közfoglalkoztatás ’2011 Szolnok, október 26. Dr. Czomba Sándor Foglalkoztatáspolitikáért felelős Államtitkár.
Civil Kezdeményezések Programja
Közlekedéstudományi Intézet Kht. Út- és Hídügyi Tagozat Aszfalt-, Beton- és Geotechnikai Laboratórium 1116 Budapest, Temesvár utca Telefon: (06-1)
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
Megújuló energiaforrások – Lehetőségek és problémák
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
2010 a konszolidáció éve volt a budapesti újlakások piacon.
ÚTÉPÍTÉSI BERUHÁZÁSOK HATÉKONY LEBONYOLÍTÁSÁNAK FELTÉTELRENDSZERE DR. KOVÁCS ANDRÁS GKM – Közúti Közlekedési Főosztály Visegrád, november 17.
Tervezők észrevételei Boda János Dr. Patziger Miklós. MMK.
KRIMINAL EXPO BUSINESS ÉS BIZTONSÁG a tervezés és az üzemeltetés konfliktusa a bevásárlóközpontok esetében.
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
Gazdaságos Lakóutak Tervezése, Pályáztatása és Kivitelezése
Schmidt Csaba polgármester október 24. Városi Fűtéskorszerűsítési Program Tatabánya.
Remix és újrahasznosítás helyzete napjainkban
Az energiahatékonyság a legolcsóbb energiaforrás Budapest, november.
KÖLTSÉGBECSLÉSI ELJÁRÁSOK alkalmazása
Környezeti nevelés uniós forrásokból
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
AKTUÁLIS KÉRDÉSEK A komplex feltételrendszer megváltozása hagyományos problémáról - problémára szemléletmód felváltása a műszaki, gazdasági és egyéb feltételek.
A közlekedés építésföldtana Építés- és környezetföldtan 4.
Varga Zoltán ügyvezető AGRIAPIPE Kft.. Agriapipe Kft. főbb tevékenységei: Szaktanácsadás Csővezetékek mechanikus tisztítása Csővezeték hálózatok vizsgálata.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
SERENAD ÉPÍTÉSI RENDSZER Orosz Zsuzsanna Ügyvezető Orosz Zoltán Okl. Gépészmérnök, feltaláló.
Dr. Gáspár László és Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft.
Építés- szerelési biztosítások
Előadás másolata:

Gazdaságos Lakó-út pályaszerkezet Tervezés – Pályáztatás - Kivitelezés U1100217 -Útpályaszerkezet kisforgalmú utakhoz GALATER® Gazdaságos Lakó-út pályaszerkezet Tervezés – Pályáztatás - Kivitelezés MAFE MAGYAR FELTALÁLÓK NAPJA 2012-06-08 Subert István Okl..építőmérnök, okl,közlekedésgazdasági mérnök AndreaS Építőipari Fejlesztő és Szolgáltató Kft 2011 .

Útpályaszerkezet kis terhelésű utakhoz Előnyei: GALATER® U 11 00 217 Útpályaszerkezet kis terhelésű utakhoz Előnyei: Nagy tömegben, olcsón épülhet kétszeres élettartammal >20év gyors tervezés, gyors kivitelezés nem reped, nem kátyúsodik kis fenntartási költség 30-100% bontott anyag az építéséhez max40% helyi homok, vagy meddő teherelosztó membrán min 25 év javított úttükör felhasználása Kopóréteg választható: pormentesített felület (CaCl2, Bagger) betonelemes burkolat bitumenes bevonatok hidegaszfalt, lágyaszfalt

GALATER® U 11 00 217 Útpályaszerkezet kis terhelésű utakhoz Tervezés – Típusterv Online-letölthető tervek Csak tervezői adaptálás kell Kiegészítők, típus-elemek: kapubejáró árok-szikkasztó előregyártott forgalomcsillapítás kisbetonelemes szikkasztókutak előregyártott

Politikai támogatás forrásigény nélkül beindítható projekt GALATER® - egy javaslat, az önkormányzati LAKÓUTAK olcsó kiépítésére. Politikai támogatás forrásigény nélkül beindítható projekt 10% mart aszfalt, törtbeton, mint állami hozzájárulás + 90% uniós támogatás 500 milliárd HUF projektérték 10 év alatt cél: önkormányzatok (lakóutak kiépítésének) támogatása uniós támogatások lehívhatók olcsó, de tartós utak épülhetnek látványos mennyiségben munkahelyeket teremt a településen előnyben részesíti a kisvállalkozásokat vállalkozásoknak árbevétel úgy, hogy az uniós támogatásból származik a magyar vállalkozásokat támogatja Tudatosítja a vállalkozásokban, hogy segíteni kell a nemzetgazdaságot felpörgetni ÖTLET - Lakóútépítést újra kell gondolni szakmailag: ne repedjen, ne kátyúsodjon, 20 évig hozzá se kelljen nyúlni Galater® rendszer garantálja, hogy olcsó, szakszerűen kivitelezett, valóban jó utak épüljenek támogathatók az önkormányzatok az állami mart aszfalttal, tört betonnal, újrafelhasználható bontott anyagokkal A tört beton és mart aszfalt állami tulajdon. A Magyar Közút a mart aszfaltot tárolja, de nem tud vele mit kezdeni… Állami monopólium – Kincstár!!! Minden állami tulajdonból (út, híd, épület) származó tört/zúzott beton is állami tulajdon! A kincstárnak ellenőriznie kell ezek felhasználását! Támogassuk!

Javaslat indokoltsága, elhelyezése: számok & statisztika Állami úthálózat hossza csak kb 40.000km fele, mint az Önkormányzati úthálózat: 1.272km autópálya, 2.155km elsőrendű főút, 4.417km másodrendű út, 18.078km összekötőút, 4.567km bekötőút, 485km állomáshoz vezető út, összesen csak 31-36ezer km hosszú a Magyar Közút Kht kezeli Önkormányzati utak: közel 100 ezer km: kiépítettsége 12%-os, kiépítendő 100% GALATER®-rel épülő belterületi lakóút legyen kb 50% (44.000 km) Átlagos szélesség 3,5m (min), 4m 154millió m2 GALATER® pályaszerkezet költsége hozzávetőleg 2.500-3.500Ft/m2 Hagyományos megoldás (beton-aszfalt) költsége 9.000-12.000Ft/m2 Nemzetgazdasági megtakarítás állami finanszírozással: 900-1.000 milliárd HUF/10év Támogassuk!

Támogassuk! Szükség van rá! Kisvállalkozások, építőipar, mélyépítés ma… mélyépítés „mélyrepülése” ma közismert kisvállalkozók bedőlnek, túlélést ki támogatja? bankok a hiteleket felmondják… nincs remény a munkára, megrendelésre… nincs remény a foglalkoztatásra… munkahelyek megszűnnek, szakképzetlen munkaerő nem kell… nincs elég adó és járulékfizető… nincs pénze az önkormányzatoknak… Önkormányzati lakóutak közel 40 ezer km  154-180 millió m2 GALATER® árban 154millió m2 x 3eFt/m2  460-540 milliárdos piac Támogassuk! Szükség van rá!

Miről beszélünk? Mi az, ami ma van… Magyar Közút telepein 160ezer m3 martaszfalt depóban áll.. állami utakról felmart aszfalt, tört beton állami tulajdon, ma ellopják 100-200em3 mart aszfalt keletkezik minden évben, bontott beton nincs is nyilvántartva Állami Vagyonkezelő felügyelete alá kell tartozzon Mit kezdjünk a mart / tört újrahaszosítható anyagokkal? Uniós támogatású infrastruktúrális projektek: 10% állami pénz mellé 90% uniós támogatást lehet lehívni van 10% önrész? Nincs (vagy mégis?) csatornaépítés után a lakóút építés jön - miből? lakossági hozzájárulás% kicsi lehet +helyi adó kedvezmény is lehet Van állami tulajdonú mart aszfalt, tört beton? Értéke 300Ft/m2 az állami hozzájárulást fedezi (10%) reális ár/érték = támogatás Újrahasznosítható bontási anyag van és folyamatosan lesz.. NEM TÖRŐDNI AZ ÁLLAM TULAJDONÁVAL BŰN… Támogassuk? Lehívható uniós támogatások kihagyása Pótolhatatlan veszteség…

Mit hagyunk ki? Hagyjuk ki? Nem kell? kisvállalkozások helyi munkához juthatnak foglalkoztatás a helyi munkanélküliekből, szakképzetlen munkaerő is alkalmazható mélyépítés, útépítés ott ahol laksz és élsz kisvállalkozók dolgozhatnak, adóznak bankoktól nem kell hitel remény a munkára remény a foglalkoztatásra munkahelyek teremthetők lehet elég adó és járulékfizető (adók és járulékok) pénzt generál az önkormányzatoknak (iparűzési adó) ÁFA bevételt generál GALATER® 460-540 milliárdos piac Hagyjuk ki? Nem kell?

Uniós támogatás nem hívható le örökké… mélyépítés, útépítés egyre csökken, az él még, aki megnyerheti kisvállalkozókat a multi nem fizeti ki, nem adózik utánuk nyereséget a multi külföldre viszi… mekkora a haszon az útépítésen? Mekkora a remény a foglalkoztatásra? Van munkahelye a szakképzetlen munkaerőnek? Van elég adófizető, van elég járulékfizető, vagy kergetni kell őket? A MEGOLDÁS: GALATER® Mi haszna van ebből az országnak? Mi haszna van ebből az önkormányzatoknak? Mi haszna van a mikro és kisvállalkozásoknak ebből egy településen Önkormányzati utak közel 40 ezer km  154-180 millió m2 GALATER® árban 154millióm2 x 3eFt  460-540 milliárdos piac Kell? Támogassuk!

GALATER® Mi az a GALATER®? Gazdaságos Lakóút Tervezési és Építési Program Egy átgondolt, egységes rendszer Jogos gazdaságossági és politikai elvárás, hogy az adott pénzügyi keretből minél több lakóút legyen megépíthető. Miért kellene „autópálya” pályaszerkezet egy lakóútra, ha hetente egy kukásautó az összes teherforgalom? Miért hagyjuk ellopni az állami tulajdont, amikor az az uniós támogatás önrésze lehetne?

Átgondolt, megújult szempontok… Mitől új a GALATER®? Mert más, új alapokra helyezi a hangsúlyt: a kisforgalmú lakó utat az időjárás, az idő, hanem a tervezéssel, a rossz pályaszerkezet választással bevitt „időzített bomba” teszi ma tönkre és nem a nehézgépjárművek! Ezért: Új szemléletű pályaszerkezet anyagok és rétegek alkalmazása szükséges Új forgalmi tervezési kategóriát vezet be (A0). Maximálja az élettartamot, minimalizálja a lehetséges meghibásodásokat Típusterveket alkalmaz = biztos minőség, egyszerű minősítés Egyszerű forgalomcsillapító típus-megoldást alkalmaz Egyszerűsített, gyors közbeszerzést tesz lehetővé Biztos szakmai felügyeletet biztosít Eredmény: Kétszeres élettartam: 20 év! (a mostani 10 év tervezett helyett) Nincs lokális besüllyedés, nincs kátyú a pályaszerkezet kialakítása miatt Garantáltan elmaradó, vagy minimális fenntartási költség Átgondolt, megújult szempontok…

Miért érdemes alkalmazni ezt az eljárást? Korábbi hibákat kivédi: Nincs keresztrepedés, kizárja a beton útalap alkalmazását Rugalmas a pályaszerkezet, a deformációkat átrepedés nélkül követni képes a kopóréteg nincsenek beépített pályaszerkezet-tervezési „bombák” kis fenntartási költség, a meghibásodás lehetősége minimális könnyen kivitelezhető, helyi kivitelezőknek munkát (és bevételt) ad Szakaszolható az építés kopóréteg egyszerre, nagy mennyiségben pályáztatható szakkivitelezőknek Nincs lokális földmű-süllyedés, georács elosztja a lokális terhelést A megoldás az altalaj teherbírását növeli, az építendő alap vastagságát csökkenti alapréteg tartóssága nő, a forgalom vibráló „pumping” hatása ellenére sem csökken a rétegvastagság, az anyag nem nyelődik el Jelentős előnyöket biztosít Jóval hosszabb az élettartam, meghibásodások nélkül, olcsóbb hibamentes, kis fenntartási költségű Előnyös műszaki tulajdonságok!

Kíméli a környezetet, kíméli a lakosságot Rövid építési idő (1-2 nap!) csökkenti a polgárok zavarását az építési munkákkal építése környezetbarát és energiatakarékos, mert nem jár felesleges földkiemeléssel, elszállítással, a meglévő tükör anyaga hasznosul a pályaszerkezetben bontott beton, mart aszfalt nagy mennyiségben újra-felhasználható nem porol, szakaszos építésnél is megoldott a pormentes felület építés közben is megközelíthetők az ingatlanok, nincs „gödör” a kapubejárók előtt nem kell a kukákat kihúzni az utca végére, építés alatt is bejöhet a kukásautó a burkolat a polgárok által kedvelt, nem kátyúsodó felületet ad lényeges kisebb útépítési költséget eredményez, mint a beton alap + aszfaltrétegek típusok. a GALATER® ára a „hagyományos” beton-aszfalt pályaszerkezet fele-harmada, ezért a lakossági hozzájárulás is fele-harmada lehet, mint a szokásos azzal hogy olcsóbb, több út építhető egy projekt keretből (akár 2-3-ször több) Környezetbarát!

Tömörítés: Altalaj teherbírás Ed>60Mpa , dinamikus tömörség >90% GALATER® Lakóút négy fő eleme: altalaj - georács - szemcsés alap - kopóréteg GALATER® - lakóút négy fő eleme: 1. Megfelelő, teherbíró út-tükör 2. időtálló szőtt georács vagy geokompozit (minimum 25év) 3. újrahasznosított, szemcsés útalap-réteg megfelelő fagyállósággal 4. deformáció követésére alkalmas, időtálló hosszú élettartamú kopóréteg 1.) Altalaj - elvárások javított földmű jelleg biztosítása a felső 15cm-ben teherbírás (dinamikus módszerrel) mérés tömörség (dinamikus módszerrel) mérés homogén legyen Tömörítés: Altalaj teherbírás Ed>60Mpa , dinamikus tömörség >90% A tervezett élettartam ezért lehet >20 év, magasabb, mint az ÚT2-1.503 szerinti!!!

2.) Georács – homogén teherelosztás GALATER® - lakóút négy fő eleme: altalaj –georács -szemcsés alap - kopóréteg 2.) Georács – homogén teherelosztás 25 év élettartam Magyar Közútnál bejegyzett ÉME közmű szerelvényeknél könnyen átvágható (X) szőtt terítési szélesség 2,5-5m (széleit le kell terhelni, vagy fel hajtani) az alapréteg vastagságának megtakarításával jár 3.) Alapréteg Szemcsés anyagból: folytonos szemeloszlású, szemcsés anyag, homokkal kiegészített min 40%-ban mart/tört aszfalt, mart/tört beton, murva, bányameddő stb is. Alkalmasak továbbá az MSZ EN 13285, ÚT2-3.206 és ÚT2-3.207 szerinti, az M56, M80, FZKA0/32, FZKA0/56. rétegek, martaszfalt, törtbeton, helyi homok adalékkal. A0 forgalmi terhelési osztályban 20 cm tömör vastagságú A1 forgalmi terhelési osztályban 25 cm tömör vastagságú A2 forgalmi terhelési osztályban 30 cm tömör vastagságú megadott típusú szemcsés alapréteg VAN TÖRTBETON, MARTASZFALT?

3.) Alapréteg építési követelményei bármelyik alapréteggel: GALATER® - lakóút négy fő eleme: altalaj –georács -szemcsés alap - kopóréteg 3.) Alapréteg építési követelményei bármelyik alapréteggel: A0 osztályban Ed>80MPa, Trd%>95% legyen A1 osztályban Ed>90MPa, Trd%>95% legyen A2 osztályban Ed>100MPa, Trd%>95% legyen tömörítési víztartalom megengedett eltérése wopt +/-2% Megfelelő teherbírás + kiváló tömörség = tartós teherbírás

4.) Kopóréteg – GALATER® elvárások GALATER® - lakóút négy fő eleme: altalaj –georács -szemcsés alap - kopóréteg 4.) Kopóréteg – GALATER® elvárások Repedés nélküli deformációra legyen képes! Legyen időálló, tartós Nem repedhet élettartama alatt, nem kátyúsodhat! Kopóréteg – alkalmazható típusok kétrétegű felületi bevonat ÚT2-1.503, DUPLEX® emulziós bevonat ÚT2-1.503 szerinti hidegaszfalt keverék ÚT2-1.503 Lágyaszfalt MSZ EN 13 108-3, visszanyert aszaltból előállított hideg keverék MSZ EN 13 108-8 ÚT2-1.302 melegaszfalt, de csak kiegészítő követelményekkel kisbeton-elemes burkolat Megoldható?

Tervezés letölthető Lakóút-típusterv önkormányzatoknak Egyszerű? On-line kitöltés Letölthető típustervek, részletrajzok terv adaptálás: akkreditált tervező (licenc) egyszerű közbeszerzés biztos tervezési megoldások elvárt élettartam valóban garantált megfelelő forgalomcsökkentési megoldások Nem választható a típusterv, ha: műtárgy van, ha közúthálózathoz csatlakozik Típus-tervben szabályozott a minősítési dokumentáció: MMT Mintavételi és Minősítési Terv (Típusterv része) TU Beépítéstechnológiai Utasítás (Típusterv része) Jogosultságok (Licenc) = minőség (Típusterv része) Minősítési dokumentáció minta (Kivitelezői licenc része) Egyszerű?

Közbeszerzési eljárás: Tervezés / Kivitelezés KÖZBESZERZÉS - TERVEZÉS (adaptálás) tervezőnek Galater® tervezési jogosultsága (licence) kell legyen hirdetmény nélküli, tárgyalásos egyfordulós KBT 125§ 2bek(b)pont Közbeszerzési Döntőbizottság tájékoztatás KBT 132§ illetve a 135§ (2) bek gyorsított eljárás KBT 136§ KÖZBESZERZÉS - KIVITEZÉS KBT szokásos előírásait kell alkalmazni vállalkozói alkalmasság előzetes elbírálása (licenc) gépek, referenciák elbírálása és szakoktatás igazolása Garantált GALATER® minősége és a tartóssága!

GALATER® Környezetvédelmi előnyök: csökkenti a környezet szennyezését, a széndioxid kibocsájtást, és a legkisebb szénlábnyomot adja. Nem kell új bányatermékeket alkalmazni, ásványi vagyont védi A porszennyezést, kipufogógázok okozta szennyezést, a szállítási útvonalak tönkremenetelét csökkenti Alapréteg nem igényel új cementfelhasználást és a törtaszfalt nem kér felmelegített, forró bitument Tartalékolható a fosszilis energiaforrás más, fontosabb célokra kopóréteg és a szemcsés alap is újra felhasználhatók A zaj, a por és füstgázok kibocsájtásának csökkenésével jár Nem tartalmaz új cementet, aminek előállításához fűtőanyagot kell elégetni. Ezzel a szén-lábnyoma jelentősen kisebb, mint más lakóutaknak CO2 kibocsátás csökkenése a bolygónk felmelegedését, az üvegház-hatást csökkenti, késlelteti Bagger-emulzió 60% növényi olajból áll, fosszilis kőolajat nem tartalmaz. Az olajat adó növények a levegő szédioxidját felhasználják, ezzel csökkentik a globális felmelegedés, klímaváltozás folyamatát Kalciumklorid pormentesítés környezetbarát, a növényeket (padkán növő füvet, környező bokrokat és fákat) nem hogy nem károsítja, hanem azoknak tápanyagként szolgál – azaz műtrágyaként hasznosul

Kell autópálya pályaszerkezet egy lakó-útra? LEGYEN HÁT VÉGE AZ AUTÓPÁLYA ÉPÍTÉSNEK A LAKÓ-UTAKON ! A BONTOTT ANYAG tulajdonosa az állam, vagy az Önkormányzat, AZ, AKI AZT ÉPÍTÉSKOR EGYSZER MÁR KIFIZETTE!

Köszönjük figyelmét! Hajrá Magyarország! Hajrá MAFE! „A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Einstein) Hajrá Magyarország! Hajrá MAFE!