1 Sajtótájékoztató Externet tőzsdei bevezetés május 30.
2 T ő zsdén az Externet! 1.Az Externet tevékenysége, pénzügyi eredményei 2.A piaci környezet és az Externet stratégiai céljai 3.Kérdések — válaszok
Az Externet tevékenysége, pénzügyi eredményei 3
4 •Szolgáltatások xDSL szélessávú internet hozzáférések Telefonszolgáltatás Mikrohullámú internet szolgáltatás Hoszting és domain név szolgáltatások •Küldetés Meghatározó középvállalattá válni a magyar távközlési piacon A társaság távközlési szolgáltatásokat nyújt lakossági és vállalati szegmensben
5 Az Externet története Magyar tulajdonosi körrel létrejön az Externet Kft., elindul az országos dial-up, később ADSL szolgáltatás A társaságot megvásárolja az econet.hu Nyrt., Pórffy András vezetésével új menedzsment alakul Két új prémium üzleti szolgáltatás a PowerDSL, és WaveMax mikrohullámú internet hozzáférés beve- zetése, duplázódó előfizetői állomány. Az UltraWEB tárhelyszolgáltató megvásárlása Megafone telefonszolgáltatás elindítása lakossági és üzleti előfizetők részére, dinamikusan növekvő előfizetői állomány Decembertől előfizetői hurok bérletén alapuló ADSL-szolgáltatás, akvizíciók megkezdése A VIVAnet Internet Szolgáltató és a TVnet ADSL előfizetőinek felvásárlásával jelentős ügyfélszám- növekedés, tőzsdei bevezetés Éves árbevétel 416 millió forint 751 millió forint 1,5 milliárd forint közel 2 milliárd forint Tőzsdei bevezetés
6 Tulajdonosi és cégstruktúra május 29.
7 Az Externet árbevétele négy év alatt, több mint négyszeresére növekedett Árbevétel (millió forintban) * UltraWEB Kft. nélkül
8 Az EBITDA 12 millióról 224 millió forintra növekedett Eredmények (millió forintban) * UltraWEB Kft. nélkül
9 Növekvő eredményesség, hatékonyabb működés * IFRS adatok, UltraWEB Kft. nélkül Árbevétel és EBITDA (millió forintban)
Árbevétel megoszlása 2007 Q1Árbevétel megoszlása 2008 Q1 10% 80%71% 19% 10% Az árbevételben az ADSL stabil bevétele mellett folyamatosan növekszik a hangszolgáltatás aránya 10
A piaci környezet és az Externet stratégiai céljai 11
12 Az xDSL piac és az Externet növekedése •Az ADSL a piacvezető szélessávú szolgáltatás Magyarországon •Az ADSL piac további növekedése várható •A kiskereskedelmi árak várhatóan stabilizá- lódnak a jelenlegi árszint körül •Az Externet az erős piaci verseny ellenére növelni tudta piaci részesedését •2008-tól lefedettség növelése további szolgáltatási területek bevonásával (volt Emitel, Invitel)
13 xDSL piac alakulása 2005 – 2008 között * Forrás: KSH, NHH xDSL előfizetések száma (ezer darab)
Az Externet ADSL előfizetők számának növekedése jelentősen meghaladja a piac növekedési ütemét Bázis: 2005/I. negyedév * Forrás: KSH, NHH xDSL piaci növekedés (%) • Az Externet az erős piaci verseny ellenére növelni tudta piaci részesedését • 2008-tól lefedettség növelése további szolgáltatási területek bevonásával 14
15 Internet penetráció — jelentős piaci tartalék • Van tere a bővülésnek • Iparági becslés: további ezer új ADSL előfizető a következő években * Forrás: Internet penetráció Európában (2007)
16 Az Externet válasza a piaci kihívásokra •Gazdasági környezet –elősegíti a piaci konszolidációt •Hatékony szervezet, gyors piaci reakciók •Magas fokú automatizálás, törekvés a versenytársaknál hatékonyabb működésre •Innovációs tevékenység folytatása, folyamatos termékfejlesztés •Értéknövelő és kiegészítő szolgáltatásokkal újabb értékek teremthetők •Piaci részesedés növelése organikus növekedéssel és akvizíciókkal •Belépés újabb távközlési piaci szegmensekre
17 A kvizíciók TVnet Kft. •Az Externet 2007 decemberében megállapodást kötött a TVnet Kft. ADSL előfizetőinek megvásárlásáról •Várhatóan 6-7 ezer előfizető kerül ténylegesen átvételre VIVAnet Kft. •2007 decemberében VIVAnet Kft. megvásárlása •A VIVAnet megvásárlása közel 15 ezer új előfizetőt és 1 milliárdos forint plusz árbevételt jelent •A két vállalat egyesüléséből adódó szinergiák 2008 második és harmadik negyedévétől jelentkeznek
18 A tőzsdei bevezetés céljai • A tőzsdei jelenlét elősegíti az Externet szerepvállalását a távközlési piac konszolidációjában • A jövőbeli akvizíciókhoz és beruházásokhoz szükséges potenciális források körének bővítése • A menedzsment nyilvános elkötelezettsége a növekedés, a profittermelés és a részvényesi érték maximalizálása mellett • Középtávon meghatározó pozíció elérése a magyar távközlési piacon
19 Tőzsdei stratégia •Bevezetéskor 562 forintos nyitó árfolyamcél, mely 3,55 milliárdos piaci kapitalizációt jelent •Induló közkézhányad megteremtése •Akvizíciós és beruházási célpontok folyamatos keresése, a tranzakciók finanszírozásához részben vagy egészben nyilvános részvény kibocsátás •Erős menedzsment elkötelezettség a részvényesi érték növelésére •Munkavállalói Részvényopciós Program bevezetése 2009-től várható
20 Összefoglalás •Külső források bevonása nélkül évi 416 millió forintos árbevételét 2007-re közel 2 milliárd forintra növelte •Éves EBITDA-ját 12 millióról 224 millióra növelte •Előfizetőinek száma négy év alatt tízszeresére növekedett, 2008-ra 50,000 körüli előfizető szám •A két év alatt 40%-al csökkent ADSL kiskereskedelmi ár ellenére is növekvő árbevétel •Az egyik legdinamikusabban növekvő távközlési vállalat Magyarországon •A folyamatban lévő akvizíciók zárásával a legnagyobb hazai internetszolgáltatóvá lép elő •Az internetszolgáltatásról a hangsúly eltolódik a távközlés felé, növekvő árbevétel a hangszolgáltatásokból •Fundamentálisan megalapozott, stabil növekedési pálya
21 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Q & A
22
23
Összehasonlítás — TvNetWork Nyrt.