1 Előadó: Németh Viktor projektvezető május DRT

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
üzleti ajándék, támogatás áfa-ja,
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
Somogy megyei projektek
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
Humánkineziológia szak
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
„Két keréken Szatmárban“
Koordináta transzformációk
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
A tételek eljuttatása az iskolákba
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
szakmérnök hallgatók számára
Forráskivonás a gyógyszeriparból I. Csőd közeli patikák a gyártók szemével Szolyák Tamás Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
GENERALI Alapkezelő Zrt. Az oroszlán erejével GENERALI Alapkezelő Zrt. Milyen új együttműködés szükséges a választható portfoliós rendszer bevezetése során.
FlyBalaton repülőtér bemutatkozása Hotel Budapest, december 6.
Bontsd fel a zárójeleket, vonj össze, majd helyettesíts be!
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
MENETREND HASZNÁLATÁNAK GYAKORLÁSA Feladat: autóbusz, villamos, trolibusz, fogaskerekű, HÉV menetrend gyakorlása El szeretnénk jutni a Selyemrét megállóból.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Kvantitatív módszerek
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Dr. Nagy József elnök Bükk-Térségi LEADER Egyesület Tibolddaróc, január 30.
A kerékpáros nemzet: jó példák Hollandiából Virág Álmos tudományos munkatárs.
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
Pécs, november 27. Előadó: Micskey Tibor termelési igazgató Pannon Volán Zrt. A nagyvállalatok nehézségei: megoldási lehetőségek a perifériák közlekedésszervezésében.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Előadás másolata:

1 Előadó: Németh Viktor projektvezető 2014. május 21-23. DRT Demand Responsive Transport "Igényvezérelt közlekedési rendszer tesztprojekt eredményei Miskolcon„ Előadó: Németh Viktor projektvezető 2014. május 21-23.

ATTAC (Attractive Urban Public Transport for Accessible Cities - Vonzó városi közösségi közlekedés az elérhetőbb városokért) A Miskolc Holding Zrt. vezette ATTAC projekt összesen 9 partnerrel valósul meg, melyek Olaszországból, Romániából, Szlovákiából, Bulgáriából, Görögországból, Szlovéniából és Magyarországról csatlakoztak a Team-hez. Az ATTAC témakörei: Mobilitási problémák kezelése igényvezérelt közösségi közlekedési szolgáltatás biztosításával. (DRT - Demand Responsive Transport) Innovatív és integrált jegyrendszer, valamint okos kártya rendszer bevezetése. Utas-tájékoztatási rendszer fejlesztése.

Fő elvárások, feltételek DRT projekt - Demand Responsive Transport (Igényvezérelt Közlekedési Rendszer) Tesztprojekt célja: utas szempontból az igényvezérelt közlekedési rendszer működésének elfogadása és annak használati hajlandósága, a közösségi közlekedési szolgáltatáson belül gazdaságosan működtethető-e a rendszer. Fő elvárások, feltételek Min. 4 hónapos tesztüzem Min. 4 db viszonylaton min. 3 db viszonylat, mely a jelenlegi menetrendben is szerepel max. 1 db új viszonylat, mely a jelenlegi szolgáltatásban nem szerepel Utazóközönség számára többletköltséget nem okozhat Jelenlegi közlekedési struktúrába illeszkedjen (megálló, jegy, bérlet) Járműméret igazodjon az igényekhez

Tesztprojekt koncepció I. I. Koncepció: Az MVK Zrt. szempontjainak, érdekeinek szem előtt tartása Költségcsökkentés A kiválasztott 4 viszonylaton a menetrendben meghirdetett késő esti és kora reggeli járatok igényvezérelt rendszerbe illesztése Minimális kommunikáció, az is az utolsó pillanatokban Eredmény: Az indulás előtt egy nappal lefújva Újratervezés

Tesztprojekt koncepció II. II. Koncepció: TÖBBLETSZOLGÁLTATÁS Kommunikáció – kommunikáció – kommunikáció Két lépcsős megvalósítás Első lépcső: 0-1 hónap – 4 meglévő viszonylat üzemidejének kiterjesztése 2-2 járattal, DRT rendszerben. Második lépcső: 2-4 hónap – 3 meglévő viszonylat és 1 teljesen új viszonylat, a jelenlegi szolgáltatással le nem fedett területen 3-4 hónapban a jármű méret igényhez való igazítása is valósuljon meg

Első lépcső I. Első lépcső DRT járatai: Induló dátum: 2013. május 13. (Első lépcső vége: 2013. június 16.) 4 meglévő viszonylaton az üzemidőn túl 2-2 plusz járat (16 járat) Kiválasztás: utas és területi képviselői igények alapján 3A-as viszonylat 21-es viszonylat 24-es viszonylat 31-es viszonylat Búza tér Balaton utca Tiszai pu. Kandó K. u. Repülőtér Szinvapark Avas vk. 20:58 21:10 03:25 03:55 21:30 03:15 03:30 21:28 21:40 23:30 00:00 22:10 21:45 00:43 01:03

Első lépcső eredményei I. Első lépcső: 2013. május 12. – 2013. június 16. (36 nap) Összesen 560 DRT járat 71 fő elszállított utas  Regisztrációk száma Érdeklődő Valós 363 192 Igénybejelentések száma Összesen 3A 21 24 31 65 26 5 13 Alkalmazott módszer Web Telefon Személyes 18 46 1 Szállított utasok száma Összesen 3A 21 24 31 71 27 5 18

Második lépcső I. Módosítás (2-4 hónapra): A két legkevésbé kihasznált viszonylat lecserélése (24, 31) 1 db teljesen új viszonylat bevezetése a 31-es viszonylat helyett 24-es viszonylat lecserélése egy másik meglévő viszonylatra (20-as) Új viszonylattal szembeni alapvető elvárások, szempontok: A jelenlegi szolgáltatással le nem fedett terület bevonása, ellátása Az elmúlt években érkeztek, ellátatlan területekre vonatkozó igények figyelembevétele Üzemeltetési szempontok figyelembe vétele

Miskolc város 300 és 500 m sugarú lefedettségi térképe Második lépcső II. Miskolc város 300 és 500 m sugarú lefedettségi térképe

Második lépcső III. Üzemeltetési szempontok: Kritériumok három nagy csoportba kerültek besorolásra: Forgalmi szempontok (pl.:üzemidő, km, forduló) Gazdasági szempontok (pl.: üzemeltetési ktg., infrastruktúra ktg.) Szolgáltatói szempontok (pl.: terepviszonyok, utazási jelleg, lefedettség, fenntarthatóság) A különböző szempont csoportok súlyozásra kerültek 30, 40, 30 %-os súllyal. A csoportokon belül a szempontok 1-től 10 pontig pontozhatók. A legnagyobb pontszámot elérő új viszonylat megvalósítása javasolt.

Új viszonylat I. 6 db új lehetséges viszonylat: A1 - Búza tér – Pingyom tető A2 - Tiszai pu. – Zsigmondy u. – Repülőtér A3 - Búza tér – Közdomb A4 - Búza tér – Hidegh sor – TV torony A5 – Tapolcai kör járat A6 - Felső-Majláth – Állatkert

A6 A2 A3 A4 A1 A5

KRITÉRIUM RENDSZER EREDMÉNYE: Új viszonylat II. KRITÉRIUM RENDSZER EREDMÉNYE: ZOO RANGSOR ÚJ VISZONYLAT PONTSZÁM I. A6 - FELSŐ-MAJLÁTH – ÁLLATKERT (ZOO) 490 II. A1 - BÚZA TÉR - PINGYOM TETŐ 375 III. A4 - BÚZA TÉR - HIDEGSOR - TV TORONY 320 IV. A5 - TAPOLCA - TAPOLCA 263 V. A3 - BÚZA TÉR - KÖZDOMB 256 VI. A2 - TISZAI - ZSIGMONDI - REPÜLŐTÉR 200

Az ÚJ DRT viszonylat: ZOO Viszonylat jellemzői Üzemidő: 8:30 – 17:00 Napi fordulószám: 11 Forduló táv: 6,7 km Felső- Majláth - Vadaspark ZOO viszonylat Felső-Majláth Vadaspark 08:30 08:45 09:00 09:15 09:30 10:00 10:15 11:00 11:15 12:00 12:15 13:00 13:15 14:00 14:15 15:00 15:15 16:00 16:15 17:00 17:15

Második lépcső (3-4 hónap) További módosítás (3-4 hónap): A jármú mérettel való reagálás elvárás teljesítése Ha 1 fő utas igény esetén ne küldjünk szóló vagy midi autóbuszt Az MVK Zrt. legkisebb autóbusza a Plasma midibusz (43fő) Taxi szolgáltatóval szerződni 1-8 fő utas igény esetén taxi teljesíti a szolgáltatást

Második lépcső összefoglalva (2-4 hónap) DRT MÓDOSÍTÁS A 2. HÓNAPTÓL 2013. június 17.-től (nyári menetrend váltás) bevezetésre kerül (második lépcső vége: 2013. szeptember 12.): ZOO viszonylat 20-as viszonylat Taxi szolgáltatás (július 1-től)

Második lépcső eredményei I. Második lépcső: 2013. június 17. - 2013. szeptember 12. (88 nap) Összesen 2688 DRT járat 4333 fő elszállított utas 3db meglévő buszon: 495 fő ZOO buszon: 3 838 fő  Regisztrációk száma Érdeklődő Valós 1279 904 Igénybejelentések száma Összesen 3A 21 20 ZOO 1149 231 131 28 731 Alkalmazott módszer Web Telefon Személyes 133 1015 4 Szállított utasok száma Összesen 3A 21 20 ZOO 4333 289 153 53 3838

Eredmény Cél Célok: Az utasok részéről a DRT rendszer használati hajlandóságának, elfogadásának, véleményének, vizsgálata Gazdasági előnyök, hatások vizsgálata, elemzése

Eredmény – Utas oldal 1.

Eredmény – Utas oldal 2.

Eredmény – Utas oldal 3. 97,1%

Eredmény – Gazdasági oldal 1. Költség-haszon (ZOO) Tényköltség Utasszám Kalkulált jegybevétel Kalkulált eredmény Időszak Fordulószám tény Futás km Költség Ft Fő 300 Ft/jegy Bevétel/Kiadás (Ft) június 17-30 72 482 173 423 772 231 600 58 177 július 197 1 320 474 504 1 842 552 600 78 096 augusztus 158 1 059 380 567 970 291 000 -89 567 szeptember 1-12 28 188 67 442 254 76 200 8 758 Összesen 455 3 049 1 095 936 3 838 1 151 400 55 464

Eredmény – Gazdasági oldal 2. Menetrendszerinti Igényszerinti Időszak Fordulószámterv Futás km Költség Ft Fordulószámtény június 17-30 154 1 032 370 932 72 482 173 423 július 341 2 285 821 350 197 1 320 474 504 augusztus 158 1 059 380 567 szeptember 1-12 88 590 211 961 28 188 67 442 Összesen 924 6 191 2 225 593 455 3 049 1 095 936 50,8 %

Eredmény – Gazdasági oldal 3. MEGLÉVŐ MENETRENDI VISZONYLATOK Viszonylat Jármű MENETREND szerint DRT rendszerben DRT megtakarítás Futás km Költség Ft 3A busz 1 408 380 112 176 47 514 57% 63% taxi   - - 584 116 785 21 4 226 1 141 145 144 38 903 69%  - 1 585 316 985 20 1 995 538 520 204 55 076 85% 121 24 267 TÖBBLETJÁRATOKRÓL VAN SZÓ 20-as viszonylat eredményeit nem vettük figyelembe

EREDMÉNYEK- GAZDASÁGI OLDAL 4. TAXI szolgáltatás 50-60% 56 % Menettrendi DRT TAXI DRT Akár ~ 70 % megtakarítás

DRT Jelene és Jövője DRT viszonylat tervek: A ZOO viszonylat 2014. április 15. - 2014. szeptember 30. között ismét közlekedik 2014-ben új DRT viszonylatok tervezése DRT kommunikációs, „átnevelő” intézkedések A DRT rendszer előnyének, hasznosságának megismertetése, melynek célja, hogy ne csak mint TÖBBLETSZOLGÁLTATÁST tudjuk alkalmazni, hanem a kihasználatlan késő esti, peremvidéki járatokon néhány éven belül bevezethető legyen.

Igénybejelentések száma Szállított utasok száma A ZOO viszonylat 2014. április 15. - 2014. május 12. közötti eredményei Igénybejelentések száma Alkalmazott módszer Szállított utasok száma Jeggyel utazik   Bérlettel utazik Ingyen utazik Telefon Személyes 101 77 24 866 134 609 123

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! MVK Zrt, Projekt Igazgatóság Németh Viktor projekt vezető Email: nemeth.v@mvkzrt.hu Mobil: +36-70/366-6908