Adamecz Anna Scharle Ágota Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Advertisements

Nehézségek és lehetőségek a régóta munka nélkül levők elhelyezkedésének segítésében Régi-új alapvetések Források:  HEFOP 
„A Partnerség erősítése” Foglalkoztatáspolitikáért felelős Államtitkár
1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
Az aktív eszközök a munkaerő-piacon
A Kormány intézkedései és tervei
1 A MAGYAR NŐK MUNKAERŐPIACI RÉSZVÉTELE ÉS ANNAK TÁRSADALMI MEGHATÁROZOTTSÁGA Monostori Judit Népességtudományi Kutatóintézet március 28.
Zalaszentgróti Foglalkoztatási Paktum szerepe a foglalkoztatásban
Ötvös Mónika Felelő(s) Közösségek Nemzetközi Konferencia
A munkanélküliség káros hatásának csökkentése foglalkoztatási projektek generálásával egy kistérségben Zentai Gábor Szigetvári Kultúr- és Zöld Zóna Egyesület.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat modernizációjának értékelése Cseres-Gergely Zsombor – Scharle Ágota -
általános főig. helyettes
A KARCAGI KISTÉRSÉG MUNKAERŐPIACI HELYZETE TÁMOGATÁSI LEHETŐSÉGEK
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” c. kiemelt projekt dél-dunántúli regionális alprojektjének.
Baranya Megyei Munkaügyi Központ Állami Foglalkoztatási Szolgálat Pécs, Király u. 46.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Újra dolgozom (HEFOP 232) Integrált szolgáltatások (HEFOP 222) Civil fejlesztések (TÁMOP 553) Újra dolgozom (HEFOP 232) Integrált szolgáltatások (HEFOP.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
TÁMOP C-09/ „Kitárt karok” szeptember február 29. „Első lépés” – alacsony foglalkoztatási eséllyel rendelkezők képessé.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
A foglalkoztatás javítását célzó intézkedések értékelése Mike Károly Hétfa Kutatóintézet április 30.
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH A jelenlegi magyar munkaerő- piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors, Ph.D. Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH.
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH Az ÁFSZ felépítése, a jelenlegi magyar munkaerő-piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó.
Munkaerő-közvetítés recesszió idején Munkaerő-piaci ismeretek EURES hazai tréning 2009 Borbély-Pecze Tibor Bors, FSZH.
Bemutató a NKH Befektetésösztönzési Főosztály munkatársai számára
Munkanélküliség.
A közcélú munka hatása a települési tartós munkanélküliségre
A kötet felépítése és a főbb javaslatok Scharle Ágota Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet Az eltűnt egymillió munkahely nyomában április 11.
Az adó- és transzferrendszer változásainak elemzése mikroszimulációval Benczúr Péter – Kátay Gábor – Kiss Áron Hozzászóló: Varga Júlia MTA KRTK KTI „Bérek,
Hozzászólás Hermann Zoltán: Az iskolatípus hatása a tanulói teljesítményekre Lovász Anna Szirák november 9.
Roma inclusion and impact evaluation …. Adamecz et al. Szirák, november 16.
Észak-magyarországi Operatív Program ( ) Foglalkoztatás Oktatás - nevelés.
Lakónépesség*: Lakónépesség*: ezer fő Foglalkoztatottak: Foglalkoztatottak: ezer fő Munkanélküliek száma: Munkanélküliek száma: ezer fő Gazdaságilag.
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
A megváltozott munkaképességű munkanélküliek aktív programja Nagy-Britanniában Scharle Ágota Pénzügyminisztérium November 27.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Hátrányos helyzetű fiatalok a TÁMOP programban.
Hajdú Éva Budapest Esély Nonprofit Kft Munkaerő-piaci szolgáltatások nyújtása November 27.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
Esély a munkára – Civil együttműködés a hátrányos helyzetű rétegek munkaerő-piaci integrációjáért Projektazonosító: NCA-DP-09-A-0185 Dolgozzunk együtt!
ÜDVÖZÖLJÜK a Térségi Konferencia résztvevőit november.
Ifjúsági munkanélküliség Magyarországon
Látássérült Nők Munkaerőpiaci Reintegrációja a Fehér Bot Alapítványnál A „Sorstárssegítők a Szociális Szférában” című programról.
A nők foglalkoztatása, családi napközi, atipikus foglalkozatás,
Társadalom- és foglalkoztatáspolitikai stratégiák hatása és hatékonysága Scharle Ágota Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet Budapest, november 12.
Munkaerő-piaci helyzetkép Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Munkaerő-piaci helyzet Teljes népesség fő Foglalkoztatottak fő (15.életév és 61. életév között) Munkanélküliség hó,1040 fő (Mnk.ráta.
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
turizmusért felelős helyettes államtitkár
2013. számadatai A VSA kapcsolatba kerülők száma 1348 fő (ISZM: 44 fő, hozzátartozó: 41 fő) 1248 fő kliens Nő/férfi 307 fő / 977 fő 24 % nő, 76 % férfi.
A mainstream szakpolitikai fejlesztések és a gyermekszegénység Scharle Ágota Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet Beruházások a gyermekek érdekében Magyarországon:
A START program(ok) Dr. Borbély-Pecze Tibor Bors Inspires, BCE december 8.
Önkormányzati fórumok február- március – a válság éve A régió ipari termelése 25 %-kal csökkent A foglalkoztatottak száma mintegy 17 ezer.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
AZ IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER ÉS A GINOP 5. 2
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
MUNKAERŐPIACI FOLYAMATOK Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ, Szombathely Szentgotthárd, február 15.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Munkaerő-piaci helyzetkép a Lenti kistérségben. A népesség csoportosítása gazdasági aktivitás, foglalkoztatás és munkanélküliség szerint Népesség Munkaképes.
Mennyire és miért hiányzik a 3 év alatti gyerekek napközbeni ellátása? Scharle Ágota Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet RECWOWE konferencia | Budapest,
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ által végrehajtott TÁMOP program eredményeinek bemutatása.
„Első lépés” a Zemplénben TÁMOP C-09/
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ által végrehajtott TÁMOP program eredményeinek bemutatása.
Előadás másolata:

Foglalkoztathatóságot javító beavatkozások célcsoport- és hatásvizsgálata Adamecz Anna Scharle Ágota Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet www.ujszechenyiterv.gov.hu | Budapest, 2013. április 30.

Miről lesz szó? Programok kiválasztása Felhasznált adatok Hozzáférés és célzás Nyers munkába állási arányok Hatásvizsgálatok Tanulságok Javaslatok www.ujszechenyiterv.gov.hu | Budapest, 2013. április 30.

Programok kiválasztása magyar vs EU15 foglalkoztatási ráta: főként képzetlenek alacsony mutatója miatt tartós munkanélküliek többsége képzetlen NMH adminisztratív adatok elérhetők képzetleneket célzó, NMH által működtetett programok 2007 és 2010 között TÁMOP ráfordítások 56 %-a www.ujszechenyiterv.gov.hu | Budapest, 2013. április 30.

Programok tartalma komplex: mentorálás, képzés, bértámogatás támop 111 – megváltozott mképesség támop 112 – képzetlen, tartós munkanélküli támop 113 – tartós munkanélküli (RÁT) célzott bértámogatás támop 121 – tartós munkanélküli (képzetlen/idős) képzés támop 211 – képzetlen munkanélküli www.ujszechenyiterv.gov.hu | Budapest, 2013. április 30.

Felhasznált adatok Programok PEJ adatai (összesített) NMH álláskeresők regisztere (egyéni) 2009. jan. 20.-i állomány 2009. jan. 20. és 2010. jan. 20. között belépők NMH programrésztvevők (egyéni) 2010. dec. 31-ig belépők EMMA munkába állás dátuma 2012. okt. 20-ig www.ujszechenyiterv.gov.hu | Budapest, 2013. április 30.

Hozzáférés és célzás támop111 támop112 támop113 támop121 támop211 releváns célcsoport képzetlen, tartós munka-nélküli RÁT + roma, képzetlen képzetlen tartós munka-nélküli képzetlen további célcsoport rehab. járadék RSZJ pályakezdő<25 éves >50 éves GYT <35 éves pályakezdőmmk egyedül álló szülő pályakezdő >50 éves GYT RÁT elavult szakma résztvevők (ezer fő) 11,0 50,3 5,8 (13,0) 18,5 RV/cél (%) 23 27 2 n.a. 3 Támop121: start extra www.ujszechenyiterv.gov.hu | Budapest, 2013. április 30.

Iskolázatlanok aránya (%) Iskolázatlan= max 8 általános www.ujszechenyiterv.gov.hu | Budapest, 2013. április 30.

Nyers munkába állási mutatók PEJ azonnali és 180. napon közmunka nélkül csak a programot befejezők NMH 180. napig és bármikor 2012. októberig elhelyezkedik 180 napig nem kerül vissza (program vége után) közmunkával programot elkezdők www.ujszechenyiterv.gov.hu | Budapest, 2013. április 4.

Nyers munkába állási mutatók %   1.1.1 1.1.2. 1.1.3 PEJ mutatók Kilépés iránya: foglalkoztatás 16 48 60 180. napon foglalkoztatottak* 26 34 10 NMH mutatók Elhelyezkedés 180 napon belül 30 61 55 Elhelyezkedés bármikor 68 87 84 180 napig nem kerül vissza a regiszterbe 76 65 Lee esetében nem volt ilyen PEJ mutató, Start esetében nincs értelme ezt nézni. www.ujszechenyiterv.gov.hu | Budapest, 2013. április 30.

A hatásvizsgálat módszere Program-részvétel hogyan hatott az elhelyezkedés valószínűségére Megfigyelt eredmény vs. „Mi lett volna, ha?” Tényellentétes állapothoz való viszonyítás kontrollcsoport választása párosítással (PS matching) kontroll megfigyelhető tulajdonságaiban azonos (kor, nem, iskola, korábbi munkanélküliség, lakóhely) Budapest, 2013. április 30.

TÁMOP 113 hatása (férfiak) Kezeltek negyede került vissza két éven belül a munkanélküli regiszterbe, míg a kontroll minta közel 60 %-a. Ez úgy tűnik, jobb mérce, mint a munkába állás, mert valószínű, hogy a kontroll minta egy része feketén talál munkát, amit az EMMA nem „lát”. www.ujszechenyiterv.gov.hu | Budapest, 2013. április 30.

TÁMOP 1.1.1. és 1.1.3. hatása Résztvevők sokkal nagyobb arányban helyezkedtek el, mint a kontrollok TÁMOP 1.1.1: munkába állás esélye 53-51 %ponttal nő TÁMOP 1.1.3: munkába állás esélye 57-50 %ponttal nő Felső becslés: jelentős és pozitív, de felfelé torzított Más országokban mért hatásoknál sokkal nagyobb Szelekciós torzítás a nem megfigyelt tulajdonságokban (pl. motiváció, etnikai hovatartozás) Fekete munkában dolgozókat nem látjuk Holtteher veszteséget, helyettesítést nem mérjük Két becslés: férfiak - nők Budapest, 2013. április 30.

Bértámogatások tartóssága Három komplex program bértámogatásait vizsgálva: az 1-3 hónapos bértámok lejárta után a résztvevők 2/3-a kilép/elküldik. A hosszabb támogatások esetén jobbak a túlélési arányok. www.ujszechenyiterv.gov.hu | Budapest, 2013. április 30.

Kezelt, bértámogatást nem kapott TÁMOP 1.1.1. – bértámogatás nélkül is hat FÉRFIAK Kontroll Kezelt Kezelt, bértámogatást nem kapott fő % Elhelyezkedett 1. 11 2% 275 53% 134 26% Elhelyezkedett 2. 6 1% 152 30% 101 20% Elhelyezkedett 3. 13 3% 356 69% 214 42%   NŐK 17 531 55% 240 25% 280 29% 183 19% 25 694 71% 402 41%

Kezelt, bértámogatást nem kapott TÁMOP 1.1.1. – tartós m.nélkülieknél is hat FÉRFIAK Kontrol Kezelt Kezelt, bértámogatást nem kapott fő % Elhelyezkedett 1. 6 2% 144 46% 68 22% Elhelyezkedett 2. 2 1% 88 28% 60 19% Elhelyezkedett 3. 8 3% 196 63% 120 38% NŐK 7 217 99 21% 118 25% 81 17% 10 296 62% 178 37%

Tanulságok csak képzetleneket célzó programok hozzáférése szűk elhelyezkedési arányok magasak, időben javulnak résztvevők iskolázottabbak (kiv 211) Támop 111 és 113: jelentős pozitív hatás képzés, mentorálás bértámogatás nélkül is hat rövid idejű bértámogatás hatása nem tartós Támop 111: tartós munkanélkülieknél is hat mentorálás hatása nők esetében nagyobb NMH regiszter alkalmas a monitoringra Adatfelvétel: résztvevők és kontroll (mindkettő lehet kisebb minta) tulajdonságainak felmérése program előtt, közben és után, hogy az admin adatokban nem mért tulajdonságokról is legyen információ. Emelett érdemes kvalitatív eszközökkel felmérni a kirendeltségek gyakorlatát, hogyan történik a résztvevők kiválasztása. www.ujszechenyiterv.gov.hu | Budapest, 2013. április 30.

Javaslatok képzési-mentorálási programokat bővíteni programok felépítését tanulságok alapján módosítani célzást pontosítani: célcsoport, alindikátorok, profiling indikátorokat programok között egységesíteni hosszabb távú (1-2 éves) hatást is mérni új programokhoz részletes, egyidejű adatfelvétel Adatfelvétel: résztvevők és kontroll (mindkettő lehet kisebb minta) tulajdonságainak felmérése program előtt, közben és után, hogy az admin adatokban nem mért tulajdonságokról is legyen információ. Emelett érdemes kvalitatív eszközökkel felmérni a kirendeltségek gyakorlatát, hogyan történik a résztvevők kiválasztása. www.ujszechenyiterv.gov.hu | Budapest, 2013. április 30.

Köszönöm a figyelmet!