ISO 9001 Tanúsított cég 2006. április 19-21.1 NIIF VoIP projekt aktualitások Ilyés Gábor Mészáros Mihály Szabó Szabolcs NIIF Intézet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
október 5. A HBONE aktualitások október 5. Farkas István NIIFI.
Advertisements

A NEtTelefon – üzleti Előfizetőknek
KSHXML internetes adatgyűjtési rendszer Az utolsó módosítás dátuma: december 18.
ORSZÁGOS ATOMENERGIA HIVATAL Tervezett üzemidő lejártát követő üzemeltetés engedélyezése Dr. Rónaky József főigazgató.
Az NIIF kollaborációs hálózatának megújulása Ilyés Gábor Kovács András NIIF Intézet Networkshop 2010 Debrecen
Bevezetés a VoIP technológiába
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Verfasser · weitere Angaben
február 2. A HBONE aktualitások február 2. Farkas István NIIFI.
május 4. A HBONE aktualitások május 4. Farkas István NIIFI.
2008. augusztus 6.Budapest New Technology Meetup Group1 Zoltan Kalmar: Hahó Zoltan Kalmar: Hahó Kalmár Zoltán Internet Szolgáltatók.
ISO 9001 Tanúsított cég november 8.1 HBONE VoIP szolgáltatás, az elmúlt egy év eredményei Ilyés Gábor Mészáros Mihály Szabó Szabolcs NIIF Intézet.
Informatikai megoldások egy kézből
Mobil Internet BME Híradástechnikai Tanszék 2007/2008 II. félév.
Az ERP bevezetés „művészete” – avagy hogyan csináljuk mi.
Áttekintés Egyszerű architektúrák Nagyvállalati architektúrák Tervezési útmutató.
Jogában áll belépni?! Détári Gábor, rendszermérnök.
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
március 1. A HBONE aktualitások március 1. Farkas István
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
A VoIP és a Microsoft Dynamics CRM Kondás János MCSA, MCSE, MCT System Builders Kft.
Bevezetés a VoIP technológiába
1 Bevezetés a VoIP technológiába Gyakorlat Feladat Hozza létre és konfigurálja az alábbi hálózatot! Telepítsen egy Mini SIP szervert! Hozzon létre.
Module 1: A Microsoft Windows XP Professional telepítése
Dr. Surján György és munkatársai IMEA TEA március 30. IMEA TEA Az Internetes Magyar Egészségügyi Adattár egyéves fejlődése.
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
WebeC A korszerű, és papírmentes ügyfélkapcsolat Szűcs Attila Készpénzlogisztika Készpénzforgalmazási osztály Budapest, október 3.
ORFK PORTÁL On-line bejelentések rendszere
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
Beágyazott internet az alállomási irányítástechnikában Hogyan kerül irodai megoldás az ipari irányítástechnikába? Ez egészen biztosan nagyon veszélyes!
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
2004. November 11.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt.
december 7. A HBONE aktualitások december 7. Farkas István
május 2. A HBONE aktualitások május 3. Farkas István
június 8. A HBONE aktualitások június 8. Farkas István NIIFI.
ISO 9001 Tanúsított cég november 7.1 NIIF VoIP szolgáltatás aktualitásai Ilyés Gábor Mészáros Mihály Szabó Szabolcs NIIF Intézet.
ISO 9001 Tanúsított cég április Az NIIF VoIP szolgáltatásának aktualitásai Ilyés Gábor NIIF Intézet.
A Magyar ClusterGRID projekt Stefán Péter tudományos munkatárs NIIF Iroda
AZ IVÓVÍZVIZSGÁLATOK VÉGZÉSÉNEK, ÉS A LABORATÓRIUMI EREDMÉNYEK JELENTÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI Laczkó András közegészségügyi felügyelő.
Tanuljunk az IKIR-ből! Eredmények, tapasztalatok, lehetőségek
május 13 Hazai kutatói hálózati eredmények és tervek Tétényi István NIIF MT MITE 2003.
Vodafone Iroda Majoros Ádám Telekommunikációs Partner.
Vodafone Iroda Kelemen Balázs Területi vezető.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
2012.FEBRUÁR FEBRUÁR 20-IG!!!. Árajánlat kérése, nemzetközi közösségi weboldal kivitelezésére: Funkciók: - Tag/1-1 kép feltöltése - Min. adatok.
Ritter Dávid NIIF Műszaki Tanács
Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14.
EGEE-III INFSO-RI Enabling Grids for E-sciencE A Hungrid VO szolgáltatásai A Hungrid, a magyar NGI bölcsője Hernáth Szabolcs Szeberényi.
Jövő Internet fejlesztések és alkalmazások
5. Könyvtári Napok, Sopron, MOKKA eredmények – Régi könyvek feldolgozása Bakonyi Géza – Hegyi Ádám.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
Advanced Next gEneration Mobile Open NEtwork ANEMONE Promóciós Nyílt Nap A teszthálózat használata 2008 április 22. Nováczki Szabolcs
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK
Sós Patrik Telekommunikációs Partner
Advanced Next gEneration Mobile Open NEtwork ANEMONE Promóciós Nyílt Nap Nyitó előadás 2008 április 22. Dr. Imre Sándor
4.Tétel: xDSL, VoIP, FTTx, NGN
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
Könyvtár-automatizálás, elektronikus könyvtár a Zala Megyei Kórház Egészségügyi Szakkönyvtárában Informatio Medicata Beke Gabriella.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Csoportmunkát támogató szoftverek
30 éves a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Program
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
Elektronikus dokumentumkezelés
Az NIIF Program helye a kutatóhálózati világban
Délkelet-Európai HPC Projekt
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
Előadás másolata:

ISO 9001 Tanúsított cég április NIIF VoIP projekt aktualitások Ilyés Gábor Mészáros Mihály Szabó Szabolcs NIIF Intézet

ISO 9001 Tanúsított cég április Áttekintés •Az elmúlt év főbb eseményei, eredményei •2006-os fejlesztések •Hívásirányító upgrade •A központi IP PBX projekt •További tervek

ISO 9001 Tanúsított cég április ös események I. •A PSTN hálózatba irányuló hívások végződtetésére új beszerzés kiírása (2005 március) •A nyertes szolgáltató az Invitel Rt. lett. •A legfontosabb: nagyon kedvező percdíjak alakultak ki!! •Elérhetővé vált a belföldi mobil irány (és stabil) •Az új szolgáltató az elvárt minőségben tud szolgáltatni •A voip hálózaton keresztül bonyolított forgalom erőteljes növekedésnek indult

ISO 9001 Tanúsított cég április ös események II. Forgalom alakulása

ISO 9001 Tanúsított cég április ös események III. Forgalom hívásirányonkénti megoszlása

ISO 9001 Tanúsított cég április ös események V. •VoIP ügyfélelégedettségi felmérés (2005 március) –pozitív visszajelzések a szolgáltatási minőségről –visszajelzések a szolgáltatás problémáiról –fejlesztési javaslatok •ISO 9001:2000 minősítés megszerzése a VoIP szolgáltatásra (is) (2005 év vége) •Változások az NIIF hálózati infrastruktúrájának és szolgáltatásainak üzemeltetésében (2005 év vége-2006 év eleje) –üzemeltetés átvétele fennakadások nélkül

ISO 9001 Tanúsított cég április os statisztika •Új NIIF tagintézmények megkeresése, bekapcsolása •Tovább emelkedő forgalom

ISO 9001 Tanúsított cég április os fejlesztések •Külső szolgáltatóval kötött szerződés hamarosan lejár •A tavasszal „szokásos” voip percdíj tender későbbre halasztva •Új nemzetközi voip peeringek kialakítása folyamatban (SANET, AARNET) •Központi hívásirányító upgrade •Központi IP PBX projekt

ISO 9001 Tanúsított cég április os fejlesztések Központi hívásirányítás I. •Hívásirányító szoftver új verziójának tesztelése a voip teszthálózatban •Jelenleg platformtesztek zajlanak •Az új szoftver verzió üzemeltetés oldalról tartalmaz újdonságokat –az új IOS verziókkal való kompatibilitás -> IOS cserék az eszközökön –elvárt formátumú accounting információk küldése –lehetőség adatbázis használatára (pl. accounting esetén) •Platformtesztek tervezett befejezése: április vége •Új szoftver feltöltése az éles környezetbe, tesztelés: május közepe

ISO 9001 Tanúsított cég április os fejlesztések Központi hívásirányítás II. •VoIP teszthálózat felépítése

ISO 9001 Tanúsított cég április os fejlesztések Központi hívásirányítás III. •Következő fontos fejlesztés: az accounting információk gyűjtésének megreformálása •Jelenlegi adatgyűjtés alapja: az intézményi gateway –számos problémával kell(ett) együttélni •Új elgondolás: hívásirányító alapú adatgyűjtés –üzemeltetési és intézményi statisztikák készítése lehetővé válik –accounting üzenetek felépítése rugalmasan, és egy helyen változtatható –érzéketlen a voip hálózat inhomogenitására •Megvalósítás elkezdése: központi hívásirányító szoftver frissítését követően

ISO 9001 Tanúsított cég április os fejlesztések Központi IP PBX projekt I. •Célja: Egyéni felhasználók számára dedikált SIP alapú infrastruktúra és szolgáltatás kialakítása •Felhasználói kör: –pilot: akik az NIIF Névtárban megtalálhatóak –távlati cél:az NIIF közösség •A projekttel kapcsolatos főbb szempontok, jellemzők: –SIP alapú végpontok kapcsolódása (TLS támogatás) –a névtárban levő user accountok felhasználása –a kapcsolódott SIP-es végpontok és a voip hálózatunk hívhatóságának biztosítása (nyilvános irányok hívhatóságát nem tervezzük)

ISO 9001 Tanúsított cég április os fejlesztések Központi IP PBX projekt II. •A pilot fázis jelenlegi állapota: –a központi infrastruktúra elméleti kialakítása megtörtént –a gyakorlati tesztek elkezdődtek –a pilotban és a szolgáltatás indításakor csak hívás kezdeményezés és fogadás lesz

ISO 9001 Tanúsított cég április os fejlesztések Központi IP PBX projekt III. •Pilot befejezésének tervezett időpontja: 2006 ősz •Későbbiekben tervezett funkciók: –hangposta – értesítés nem fogadott hívásról –voice-to-mail –hívásátirányítás (pl. HBONE vezetékes számra) –konferenciahívás –presence információk megjelenítése –kereshető címtár

ISO 9001 Tanúsított cég április os fejlesztések További tervek •21-es számmező igénylése: –elsődleges célja a videokonferencia végpontok számmezőjének lecserélése –a központi IP PBX szolgáltatás esetén is felhasználható lesz –számmező igénylése folyamatban •VoIP használata kis sávszélességű végpontokon –a 2004/2005-ös teszt megismétlése (akkor nem volt biztató a kép) –tervezett időpontja: 2006 utolsó negyedév •VoIP percdíjakra a távközlési szolgáltatók megversenyeztetése –további árcsökkenést várunk –a belföldi mobil percdíjak „letörése” továbbra is célunk –tervezett időpontja: még idén, a tervezett fejlesztések megvalósulását követően

ISO 9001 Tanúsított cég április Összefoglalás •Európai színvonalú szolgáltatást tudunk nyújtani, amely sikeres és sokan is használják •Fejlesztések a szolgáltatásban: –központi hívásirányítás és accounting –IP PBX projekt –21-es számtartomány használata

ISO 9001 Tanúsított cég április Köszönöm a figyelmet!