A magyar sport versenyképessége kutatás pozícionálása Tóth Ferenc - BCE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Public Affairs – Issues management
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
A tervezés mint menedzsment funkció
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Ésszerűség - sportszerűség
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Kérdések a második zh-hoz
A HEM kialakulása és fejlődése
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Bauer András - Berács József:
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Egyesületek gazdálkodásának innovatív lehetőségei Budapest, Stocker Miklós.
Alsó-Ausztria Gazdasági Stratégiája RECOM hálózati találkozó – gazdaság/ innováció - Győr, Mag. Florian Riess, MBA, M.E.S.
ONK 2011 Békési Kálmán Budapest november 3-5. A prezentált eredmények alapja a TÁMOP kutatási projekt. A projekt az Oktatáskutató és.
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3.
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
BYTE Projekt FP 7 Gergely László MBA NIIF Intézet Big Data 2016 Európában és a világban – nem csak a szakma, esettanulmányok is.
Növekedés a tőzsdével ELITE Program, együttműködésben a BÉT-tel
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Készítette: Farkasné Veres Edina
SEEM alapok.
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

A magyar sport versenyképessége kutatás pozícionálása Tóth Ferenc - BCE

A kutatás fő célja A kutatás a magyar sportot érintő teljesítményi, gazdasági, működési és menedzsment kihívásokra keresi a lehetséges válaszokat.

Potenciális felhasználók A magyar sport különféle szinteken megjelenő döntéshozói, illetve koordinációs feladatokat ellátói. A mikroszintű egységek sportvezetési szakemberei. Más stratégiai kulcs érintettek (pl. finanszírozók). Képzés, tanácsadás.

A kutatás aktualitása A kutatás aktualitását az adja, hogy a növekvően gazdasági szemléletű és erőteljesen nemzetköziesedett világban a sport művelésének feltételeit jelentő környezet megváltozott és magában a sportban is mélyreható, gyakran globális szintű változások zajlanak, amelyek ezen, a társadalmi közegbe nagyon sokoldalúan beágyazódást igénylő területet olyan kihívás elé állítják, amelyekre nincs közvetlenül adódó válasz.

Tudományos pozícionálás A stratégiai döntéshozatalhoz szükséges kontextus differenciált feltárása Általános és sportágspecifikus jellemzők Hivatásos és szabadidősport Sportszervezeti stratégiai alternatívák elemzése Teljesítménymérés és menedzsment fejlesztési lehetőségek az egyes szinteken Szemléleti keret: a magyar sport nemzetközi versenyképessége

Kutatási témák kialakítási lehetőségei Kutatási probléma-megközelítés Normatív (etikai, kulturális) Intézményi és szabályozási szervezet, szervezeti egység/funkciók Magatartási és motivációs osztály, vagy csoport Tényfeltáró és diagnóziskészítő egyéni csoport/csapat sportág típus nemzeti sport Koncepcionális, modellező Vizsgálati szint lokális regionális nemzeti nemzetközi világ Versenyképességi terjedelem

A versenyképesség szubsztantív tényezői Sport és társadalmi teljesítmény Versenyeredmény Magatartási minta reputáció Aktivizálás és figyelem Sportolói közösség Média Politika Erőforrásvonzás Tehetségek Finanszírozók Költséghatékonyság és jövedelemtermelési képesség Stratégia és menedzsment Belső Külső kapocs Érdekérvényesítési

Menedzsment előfeltevések dilemmái Régi A sport sikere a sportolók teljesítményén múlik. Új A sportolók teljesítményének értékesnek kell lennie az érintettek, így pl. a nézők, a média, a finanszírozók, vagy a sport döntéshozók számára. A sportolóknak és sportirányítóknak a sportban kell járatosnak lenniük. A sportolóknak és az irányítóknak fejleszteniük kell egyéb releváns képességeiket is, pl. nyelv, kommunikáció, kooperációs készség, intellektuális kompetencia, tárgyalás és kapcsolatépítés, menedzsment. A sport teljesítmény megalapozza a finanszírozást és a gazdasági eredményességet. A kapcsolat összetett, többek között a kritikus erőforrások hozzájárulásán és költségén, valamint a sikerrel megszerzett érdeklődés és figyelem piacosíthatóságán és ebben való képességeken múlik. A hivatásos sport eredményességét az érmeken, szabadidősportnál a mozgósító képességen keresztül megmérhetjük. Az eredményesség mérése nem szűkülhet le egy-egy teljesítménymutatóra, hanem az adekvátan megfogalmazott stratégiai eredménycélok és az azokhoz vezető eszközcélok rendszerében mérni kell a célelérés hatékonyságát és az érintetti Kihatásokat és a releváns versenyképességi szint újratermelhetőségét.

Példa a stratégiai modellezésre gazdasági siker preferált sport sztár modell A B gazdasági belépési korlát trade off modell sport siker képességi belépési korlát Szervezeti stratégiai dilemmák: A: gazdasági egyensúly vs. moral hazard B: erőltetett siker vs. resource hazard

A sport kulturális értékteremtése Értékek Teljesítmény Elismerés Népszerűség Önbecsülés Rituálék Himnusz Olimpiai láng Hősök Bajnokok Sztárok Olimpikonok Szimbólumok Csapatzászlók Trikók Csapatindulók

Mit várunk a kutatásról? Problémafeltárás Stratégiai kontextusok differenciált leírása Teljesítménymérés és menedzsment javaslatok Sportmenedzsment képzés fejlesztése Az egyetemi szféra együttműködésének növelése a sportszervezettel és intézményekkel Interdiszciplináris kutatói műhely

Érintetti értékelés Érintett Elvárása Hozzájárulása Kezelése Sportoló Fejlődés Önmegvalósítás Jövedelem Elismerés Sportpiaci érték Sport teljesítmény Érdeklődés növelés Reputáció Értékesíthető erőforrás Monopolizálás Fejlesztés Piaci értékesítés Teljesítmény költségelemzés Politikai szféra Racionális: Alkalmasság a politikai tőke növelésére A szavazók ízlésének megfelelő sport támogatása A támogatás egységére jutó elérhető szavazók száma Általános reputáció növelés Irracionális: Kedvelem én ezt a sportot? Pénzügyi támogatás Sportág, illetve egyedi preferenciák Szabályozási kedvezmény Kapcsolati tőke mobilizálása Megjelenés rendezvényeken Kooperáció keresés Nyilvánosság biztosítása Visszacsatolási lehetőségek kihasználása Vállalat Vállalat image növelési alkalmasság Hirdetési érték Érték és attitűd összekapcsolás „Jó állampolgár” A marketing igény és érték szerinti támogatás Demonstrációs hatás Kapcsolati tőke Informálás bevonás Nyilvánosság biztosítás Aktív népszerűsítés

A versenyképesség mint szemléleti keret Szükségletkielégítésben (fogyasztói értékteremtésben) versenyképes (értékdimenziók) Relatív hatékonyság (másokhoz képest költséghatékony, etc.) /teljesítményi mutatók/ Reprodukálhatóság (sport kultúra, teljesítményel-sőbbséget reprodukáló bázis, innovációs előny, adaptív hatékonyság) Jövőkép súlypontok és stratégiák (stratégiavezérelt, teljesítményelvű és hosszú távú)

A versenyképesség stratégiai menedzsment kerete Vizionált versenyképesség: pozíció és jövőkép I. Kontextus és értékelés II. Stratégiai pozícionálás Menedzsment Megvalósító értékteremtő rendszer V. Teljesítmény értékelés és menedzsment Realizált versenyképesség