Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
Advertisements

1 A Közép-dunántúli Operatív Program regionális akcióterve ( ) Kormány által elfogadott változat Tatabánya, február 26. Kígyóssy Gábor Közép-Dunántúli.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Magyarország fejlesztési forrásai Aktuális hírek •2006. október 16. –OP társadalmi egyeztetése •2006. október 17. –ÚMFT parlamenti vitája.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
Integrált városrehabilitációs fejlesztések a gyakorlatban (tagállami példák és hazai tervek) GYŐR MEGYEI JOGÚ VÁROS VÁROSREHABILITÁCIÓS PROGRAMJA Dr. Ottófi.
Kutatás-fejlesztésért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala Miniszterelnöki Hivatal Dr. Kolber István, államtitkár Az első Nemzeti Fejlesztési Terv.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Közép-dunántúli régió A Közép-dunántúli Operatív Program regionális akcióterve ( ) környezeti értékek védelmének szemszögéből Baky György Közép-Dunántúli.
Környezeti célú fejlesztések a Dél- Dunántúli Operatív Programban és Akciótervben Miszler Miklós Ügyvezető igazgató Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Környezeti célú fejlesztések az Észak – Magyarországi Operatív Programban és akciótervekben Dr. Gadóczi Bertalan tervezési programigazgató-helyettes.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az Urbanizáció És Városaink Tankönyv:
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
1 „Uniós elvek - magyarországi válaszok„ A Városok megjelenése az Új Magyarország Fejlesztési Terv operatív programjainak tervezetében Önkormányzati és.
Galovicz Mihály, IH vezető
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Gazdaságfejlesztési politika – II. NFT ( ) Eszes Gábor GKM Miniszteri Kabinet Nyíregyháza, december 14.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
A N YUGAT - DUNÁNTÚLI O PERATÍV P ROGRAM ÉVI AKCIÓTERVÉNEK KÖZBENSŐ ÉRTÉKELÉSE.
A Nyugat-dunántúli Operatív Program végrehajtásának előrehaladása ban.
Turizmusfejlesztési prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Regionális gazdaságfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Térségi Integrált Szakképző Központok (TISZK)-ek létrehozása és infrastrukturális feltételeinek javítása (HEFOP ) március 21.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Közép-Dunántúli Régió A Közép-Dunántúli Regionális Akcióterv pályázati lehetőségei Gál Tamás Térségi tanácsadó Esztergomi Kistérség.
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben május 24. Kiss Judit Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Nyugat-dunántúli Régió Brüsszeli Képviselete.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
„A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program évi Akciótervének pályázati lehetőségei Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Klaszter és egyéb vállalkozásfejlesztési pályázatok 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Közép-dunántúli régió A Közép-dunántúli Operatív Program regionális akcióterve ( ) Heinrich Péter ügyvezető igazgató Közép-Dunántúli Regionális.
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Magyar CIVINET harmadik találkozója Debrecen, Gertheis Antal, Városkutatás Kft. / Magyar CIVINET Titkárság.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
Ajka város Belváros 1. akcióterület rehabilitációja KDOP /2f Pályázati összefoglaló KÖZÉP-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS OPERATÍV PROGRAM.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Közlekedéstudományi Konferencia Győr március
Pályázati lehetőségek KKV-k számára, avagy mire figyeljünk ha támogatást szeretnénk január 27.
TOP vas megyei aktualitásai
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
Előadás másolata:

Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség

Városfejlesztés  7 év alatt kb. 28 Mrd Ft, ra 7,8 Mrd Ft  3 intézkedés  Elsősorban városok a pályázók  Bizonytalanság: fős lehatárolás a vidékfejlesztési programmal

3.1 Településközpontok érték-őrző megújítása  Nagyvárosokra és kisvárosokra külön feltételek  Jól lehatárolható akcióterület szükséges  Megalapozott terv a városrésszel kapcsolatban  Támogatás-intenzitás 90%  Adható támogatás kisvárosok esetében m Ft, nagyvárosok esetében m Ft  Elsősorban barnamezős területeken végzett beavatkozások  1 nagyobb és 2 kisebb projekt évente  Jessica konstrukció alkalmazása

3.2 Integrált városrehab. tevékenységek leromlott városi lakóterületeken vagy leromlással fenyegetett lakótelepeken  Lakáscélra az OP max. 3 %-a, a többi közcélú  Panelprogram ide tartozhat, szigorú feltételek a lakóterület lehatárolásával kapcsolatban  Komplex akcióterv kell, hogy készüljön a célterületre (ÖTM kidolgozza a módszertant)  Kötelező ESZA elemek a projektekben  Jessica konstrukció  Várható indítás 2007 második felében, vagy később

3.3 Helyi és helyközi közösségi közlekedés infrastrukturális feltételeinek javítása  Elsősorban nagy és kisebb infrastrukturális fejlesztések, de közlekedési szövetségek is  Autóbusz-pályaudvarokkal kapcsolatos fejlesztések, intermodális közlekedés, vasúti pályaudvarok, intelligens rendszerek, stb.  Térségi tervek, és azok megvalósítása

Projektek Például:  Győr, Széchenyi tér  Szombathely – Új Városliget  Sopron, történelmi városmag rekonstrukció  Zalaegerszeg – belső feltáró út  Nagykanizsa – városközpont rekonstrukció A fenti projektek: kb. 6-8 Mrd Ft  Szinte minden kisebb város esetében is van projekt  Leromlott városrészek fejlesztései  Autóbuszpályudvar-áthelyezések (pl. Hévíz, Kőszeg)  Intelligens közlekedési rendszer (Győr)  Fertő-térségi P+R rendszer

Kapcsolódó OP – UMVP, KÖZOP  UMVP finanszírozza a falvak megújítását, elsősorban a védett értékekre koncentrálva ( fő kérdés)  A KÖZOP finanszírozza a kötöttpályás tömegközlekedést és az elővárosi vasutakat (NyD-on nincs ilyen projekt a KÖZOP-ban)

Főbb kérdések  Nagyvárosok kiemelése a leírt változatban vagy központi projekt?  Közösségi közlekedés esetén központi projektek? (van-e 1-2 nagyobb jelentőségű?)  Sport és kulturális intézmények finanszírozása.