Magyarország – Románia Határon Átnyúló Együttműködési Operatív Program keretében 1. Prioritás 1.1. intézkedése, az 1.1.3. pályázati konstrukció Határon átnyúló közlekedésfejlesztés előzetes megvalósíthatósági tanulmány Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány 2010. december 13.
ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Alapadatok begyűjtése Előzetes egyeztetések Kapcsolódó dokumentumok
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Alapadatok begyűjtése Földhivatali alaptérkép Szintvonalas topográfiai térkép Közműnyilvántartás Rendezési terv Geodéziai mérések Talajmechanikai vizsgálatok Forgalmi adatok Előzetes egyeztetések Kapcsolódó dokumentumok
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány Átlagos napi forgalom 2010 Átlagos napi forgalom 2035
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány Átlagos napi forgalom változása 2015 Ha az M35, és a 354-es út nem épül meg Átlagos napi forgalom változása 2015 Ha a teljes elkerülő út megépül
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Alapadatok begyűjtése Előzetes egyeztetések Megrendelővel Közlekedési Hatósággal Városfejlesztési osztállyal Közútkezelőkkel Vízügyi hatósággal Természet, és környezetvédelemi hatósággal Műemlékvédelmi hatósággal Kapcsolódó dokumentumok
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Alapadatok begyűjtése Előzetes egyeztetések Kapcsolódó dokumentumok Európai Uniós Országos Regionális Megyei Debrecen város Jogszabályok Szabványok, műszaki előírások
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Tervezési paraméterek meghatározása Nyomvonalak meghatározása Csomópontok, külön szintű keresztezések szerkesztése Végleges egyeztetések lefolytatása Költségbecslés készítése
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Tervezési paraméterek meghatározása Belső tehermentesítő Külső elkerülő Nyomvonalak meghatározása Csomópontok, külön szintű keresztezések szerkesztése Végleges egyeztetések lefolytatása Költségbecslés készítése
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Tervezési paraméterek meghatározása Nyomvonalak meghatározása Belső tehermentesítő Külső elkerülő Csomópontok, külön szintű keresztezések szerkesztése Végleges egyeztetések lefolytatása Költségbecslés készítése
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Tervezési paraméterek meghatározása Nyomvonalak meghatározása Csomópontok, külön szintű keresztezések szerkesztése Végleges egyeztetések lefolytatása Költségbecslés készítése
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Tervezési paraméterek meghatározása Nyomvonalak meghatározása Csomópontok, külön szintű keresztezések szerkesztése Végleges egyeztetések lefolytatása DMJV PH NKH NIF TKTVFE TKÖH … Költségbecslés készítése
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Tervezési paraméterek meghatározása Nyomvonalak meghatározása Csomópontok, külön szintű keresztezések szerkesztése Végleges egyeztetések lefolytatása Költségbecslés készítése
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány Költségbecslés készítése I. VÁLTOZAT Külső gyűrű II. VÁLTOZAT Belső gyűrű 0+000 - 20+479 km sz. AUTÓÚT (piros) 0+000 - 20+479 km sz. FŐÚT 0+000 - 22+512 km sz. AUTÓÚT (zöld vég) 0+000 - 22+512 km sz. FŐÚT 0+000 - 22+374 km sz. AUTÓÚT (bíbor vég) 0+000 - 22+374 km sz. FŐÚT 0+000 - 13+397 km sz. (kék) 2/2 szakasszal 0+000-13+995 km sz. (bíbor) TERÜLETMEGSZERZÉSKÖLTSÉGEI 2 915 391 531 Ft 2 595 131 534 Ft 2 990 418 880 Ft 3 030 312 537 Ft 3 029 249 519 Ft 3 074 082 849 Ft 1 178 255 136 Ft 1 528 883 847 Ft HATÓSÁGI DÍJAK 1 704 000 000 Ft 1 700 000 000 Ft 1 728 000 000 Ft 1 722 000 000 Ft 1 340 000 000 Ft 1 290 000 000 Ft KÖZMŰVEK 3 278 159 300 Ft 3 092 900 000 Ft 3 679 877 300 Ft 3 400 460 000 Ft 3 675 478 100 Ft 3 400 686 800 Ft 5 938 900 000 Ft 5 898 700 000 Ft ÚTÉPÍTÉS 27 380 620 900 Ft 14 612 484 679 Ft 29 962 802 076 Ft 16 616 206 973 Ft 29 936 693 256 Ft 16 599 847 951 Ft 17 823 345 266 Ft 17 953 221 812 Ft VÍZTELENÍTÉS 6 432 526 410 Ft 4 759 701 120 Ft 7 284 068 498 Ft 5 378 760 980 Ft 7 175 352 722 Ft 5 226 991 720 Ft 2 431 100 000 Ft 2 457 600 000 Ft HÍDÉPÍTÉS,HÍDREHABILITÁCIÓ 5 825 600 000 Ft 3 104 000 000 Ft 7 766 800 000 Ft 4 138 000 000 Ft 6 732 800 000 Ft 5 000 000 000 Ft 7 240 800 000 Ft VASÚTÉPÍTÉS 0 Ft 30 000 000 Ft FORGALOMTECHNIKAIBERENDEZÉSEK 1 235 379 030 Ft 926 335 500 Ft 1 437 926 030 Ft 1 422 138 500 Ft 1 438 217 030 Ft 1 419 701 000 Ft 765 140 000 Ft 615 340 000 Ft KÖRNYEZET/ VADVÉDELEM 2 668 600 000 Ft 2 441 050 000 Ft 3 093 605 200 Ft 2 844 621 100 Ft 3 070 800 800 Ft 2 822 449 400 Ft NÖVÉNYTELEPÍTÉS 599 643 281 Ft 154 576 759 Ft 685 037 521 Ft 507 174 778 Ft 684 927 147 Ft 417 051 747 Ft 267 000 000 Ft 142 800 000 Ft MINDÖSSZESEN (NETTÓ) 52 039 920 451 Ft 33 386 179 591 Ft 58 628 535 505 Ft 39 059 674 869 Ft 57 471 518 574 Ft 37 786 811 467 Ft 34 773 740 403 Ft 37 157 345 658 Ft ÁFA (25%) 13 009 980 113 Ft 8 346 544 898 Ft 14 657 133 876 Ft 9 764 918 717 Ft 14 367 879 644 Ft 9 446 702 867 Ft 8 693 435 101 Ft 9 289 336 415 Ft MINDÖSSZESEN (BRUTTÓ) 65 049 900 564 Ft 41 732 724 489 Ft 73 285 669 381 Ft 48 824 593 587 Ft 71 839 398 218 Ft 47 233 514 334 Ft 43 467 175 504 Ft 46 446 682 073 Ft
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Kiválasztás Pénzügyi elemzés Közgazdasági elemzés Érzékenységvizsgálat Kockázatelemzés
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Kiválasztás Szűrési szempontok: Műszaki megvalósíthatóság és fenntarthatóság Megvalósítás és üzemeltetés kockázatai Megvalósítás és üzemeltetés költségei Pénzügyi elemzés Közgazdasági elemzés Érzékenységvizsgálat Kockázatelemzés
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány Kiválasztás Pénzügyi elemzés Közgazdasági elemzés Érzékenységvizsgálat Kockázatelemzés ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT „1” megvalósítható változat (KÜLSŐ TEHERMENTESÍTŐ) 1/2-es nyomvonal változat „2” megvalósítható változat (BELSŐ TEHERMENTESÍTŐ) 3-as nyomvonal változat Műszaki megvalósíthatóság és fenntarthatóság 9 10 Megvalósítás és üzemeltetés kockázatai 7 Megvalósítás és üzemeltetés költségei Összesen: 29 26
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Kiválasztás Pénzügyi elemzés Beruházási költségek becslése Működési költségek becslése Maradványérték Pénzügyi bevételek becslése Fenntarthatóság Közgazdasági elemzés Érzékenységvizsgálat Kockázatelemzés
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Kiválasztás Pénzügyi elemzés Közgazdasági elemzés Közgazdasági költségek becslése Közgazdasági hasznok becslése Közgazdasági teljesítmény mutatók Érzékenységvizsgálat Kockázatelemzés
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Kiválasztás Pénzügyi elemzés Közgazdasági elemzés Közgazdasági költségek becslése Közgazdasági hasznok becslése Utazási idő megtakarítása 13.085 mFt Baleseti kockázatváltozás 5.277 mFt Járműüzemi költségek 25.982 mFt Környezeti hatások változása 22.348 mFt Hasznok összegzése 66.692 mFt Pénzben ki nem fejezhető hasznok
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Kiválasztás Pénzügyi elemzés Közgazdasági elemzés Közgazdasági költségek becslése Közgazdasági hasznok becslése Közgazdasági teljesítmény mutatók Nettó társadalmi haszon jelenérték (ENPV) 13.861 mFt Társadalmi belső megtérülési ráta (ERR) ERR=6,533% nagyobb mint az alkalmazott diszkontráta Haszon/költség arány (BCR) BCR=1,16.
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Kiválasztás Pénzügyi elemzés Közgazdasági elemzés Érzékenységvizsgálat A változók 1%-os változásának hatására egyik teljesítmény mutató sem lépi át az 5%-os kritikus határt. Érzékenységi vizsgálat eredmény táblázat Változók FNPV FRR ENPV ERR Beruházási költség 1% alatt 1% alatt 1% alatt 1% alatt Működési költség 3 % 2,5 % 1% alatt 1% alatt Bevételek 2 % 2 % 1% alatt 1% alatt Fajlagos időtényező 1% alatt 1% alatt 1% alatt 1% alatt Kockázatelemzés
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Kiválasztás Pénzügyi elemzés Közgazdasági elemzés Érzékenységvizsgálat Kockázatelemzés Műszaki kockázatok Jogi, társadalmi, intézményi, pénzügyi kockázatok
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány ELŐKÉSZÍTÉS TERVEZÉS VIZSGÁLAT JAVASLAT Külső elkerülő ütemezett megvalósítása
Debrecen város keleti körgyűrű építés elő Megvalósíthatósági Tanulmány Köszönöm figyelmüket