Megbízó: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Projekt általános bemutatása
MHT Országos Vándorgyűlés
Somogy megyei projektek
5. számú főút Szeged, Nyugati elkerülő III. ütem Lakossági fórum, Szeged augusztus 5.
5. számú főút és a jelű összekötő út közötti szakasz, lekötéssel a 43
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Várpalota elkerülő építése
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
„Tapolca-patak revitalizációja”
műszaki osztályvezető
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Baranya Megyei Önkormányzat
Integrált városrehabilitációs fejlesztések a gyakorlatban (tagállami példák és hazai tervek) GYŐR MEGYEI JOGÚ VÁROS VÁROSREHABILITÁCIÓS PROGRAMJA Dr. Ottófi.
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
Galovicz Mihály, IH vezető
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Az országos közúthálózat fejlesztése,
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
Csomóponti elemek I.:.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
4. sz. főút Kisújszállás elkerülő Eredményhirdetés
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Unger Tamás, alpolgármester A 3. változatban teljes felújítás keretében átépülésre kerülnének a meglévő utak, és a járdák. A jelenlegi burkolt.
8 sz. főút Márkó – Herend közötti szakasz fejlesztésének megvalósítása
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
Ipari parki szolgáltatás-fejlesztés Mórahalmon
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Pest megyei közlekedési infrastruktúra fejlesztések
Előadás másolata:

Megbízó: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervező: Tájékoztató a Hódmezővásárhely elkerülő út Tanulmány tervéhez (a 47., 45. sz. és 47. sz főutak közt) Lakossági fórum Hódmezővásárhely 2012. április 25.

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Előzmények A Csongrád Megyei Állami Közútkezelő Kht. megbízásából, a Tetthely Mérnöki és Szolgáltató Kft. 2000. decemberében elkészítette a Hódmezővásárhely északi elkerülő út megvalósíthatósági tanulmányát. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ megbízásából, a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. 2009. májusában elkészítette „A 47 sz. főút fejlesztésének kérdései” című döntés előkészítő tanulmányt, Debrecen és Berettyóújfalu, Berettyóújfalu és Békéscsaba, valamint Békéscsaba és Szeged között a romániai elképzelésekre is tekintettel. A Magyar Kormány 2006. decemberében fogadta el a 2007-2013 közötti időszakra vonatkozó Közlekedés Operatív Programot (KÖZOP) , melynek egyik prioritása a térségi elérhetőség javítása. Hódmezővásárhely Megyei keretében projekt javaslatot nyújtott be a Hódmezővásárhely teljes északi elkerülő út építéséhez. ( a 47. sz., 45. sz. , és 47 sz. főutak között) előkészítő munkái közül a Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítésére, melyet a 2010. szeptember 23-án megtartott Kiemelt Projekt Zsűri ülésen támogatásra ítéltek meg. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szintén KÖZOP keretében projekt javaslatot nyújtott be a 47. sz. főút Békéscsaba – Szeged közötti szakasz előkészítő munkáinak elvégzésére. A 2009. szeptember 3-án megtartott Kiemelt Projekt Zsűri ülésen a kérelmek elbírálásánál elrendelés történt, hogy a 47. sz. főút teljes Szeged – Békéscsaba közötti szakszát összefüggő projektként vegye fgyelembe, arra egységes Megvalósíthatósági Tanulmány készüljön, mely figyelembe veszi a különböző projektek előkészítettségi állapotát és Nagyprojekt Támogatási Kérelem készüljön.

Tervezési paraméterek Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezési paraméterek Csomópontok: 47 sz. főút, „T” csomópont 44116 j. út, külön szintű átemelés 45 sz. főút csomópontja 4521 j. összekötő út csomópontja 130 sz. Tiszatenyő - Szentes – Hódmezővásárhely Népkert vasútvonal külön szintű átemelés 47 sz. főúti végcsomópont Műtárgyak: Aluljáró 44116 j. ök. út alatt Aluljáró 45. sz. főút alatt Aluljáró 4521 j. út alatt Aluljáró Bodzási út alatt Aluljáró földút átvezetés alatt Felüljáró Szolnok-Hódmezővásárhely 130. sz. vasútvonal felett Felüljáró Szeged-Békéscsaba 135. sz. vasútvonal felett Első ütemű kiépítés: Tervezett út besorolása: másodrendű főút Közutak tervezése szerinti tervezési osztály: K.IV.A Tervezési sebesség: vt=110 km/h Koronaszélesség: 12,00 m Épített burkolat szélessége: 7,50 m Forgalmi sáv szélessége: 3,50 m Forgalmi sávok száma: 2x1 Padka szélesség: 2,50 m A nyomvonal hossza: 13,421 km Második ütemű kiépítés: Tervezett út besorolása: autóút Közutak tervezése szerinti tervezési osztály: K.II.A Tervezési sebesség: vt=110 km/h Koronaszélesség: 21,00 m Épített burkolat szélessége: 7,50 m Forgalmi sáv szélessége: 3,50 m Forgalmi sávok száma: 2x2 Padka szélesség: 2,00 m A nyomvonal hossza: 13,421 km

Mintakeresztszelvény Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Mintakeresztszelvény

Áttekintő térkép a vizsgált változatok nyomvonalával Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Áttekintő térkép a vizsgált változatok nyomvonalával ‘A’, ‘B’, ‘C’ nyomvonal változat

Áttekintő térkép a vizsgált változatok nyomvonalával Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Áttekintő térkép a vizsgált változatok nyomvonalával ‘1’ nyomvonal változat

A vizsgált nyomvonal változatok útépítési összehasonlítása Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata A vizsgált nyomvonal változatok útépítési összehasonlítása Nyomvonal-változatok Teljes hossz (m) Földutak kiépítési hossza (m) A. változat 20000 3390 B. változat 16095 5908 C. változat 12792 4322 1. változat 13421 3206 Átkötések az egyes változatok között: Külön megvizsgálásra került, hogy az egyes változatok között hol lehet átjárást biztosítani, mely megsokszorozza a nyomvonal variációk lehetőségét (AB1, AB2, AB3, B1, B2, BC1, BC2, C1 változat) Műszaki szempontok összességét tekintve az 1. változat javasolt.

Tervezett különszintű csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett különszintű csomóponti kialakítások

Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások

Tervezett különszintű csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett különszintű csomóponti kialakítások

Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások

Tervezett különszintű csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett különszintű csomóponti kialakítások

Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások

Tervezett különszintű csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett különszintű csomóponti kialakítások

Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások

Nincs jelentős eltérés a változatok között Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Az egyes alternatívák környezetvédelmi rangsorolása - A változatelemzés eredményei alapján a változatok rangsorolása környezeti elemenként: - A többi környezeti elem esetében nem mutatkozott markáns különbség a változatok között. Környezeti elem illetve hatótényező Legkedvezőbb változat Legelőnytelenebb változat Levegő 1. változat Nincs Élővilág „A” változat Felszíni víz „C” változat Zaj- és rezgés Nincs jelentős eltérés a változatok között

A környezeti hatások bemutatása Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata A környezeti hatások bemutatása Natura 2000 madárvédelmi terület Mártélyi Tájvédelmi Körzet Natura 2000 természetmegőrzési terület Meliorált területek Erdőterületek (rendezési terv szerint) Zajvédelmi hatásterület éjszaka (45 dB) 1 változat Keresztezett vízfolyások Sérülékeny vízbázisok védőövezete Levegővédelmi hatásterült (nitrogén-oxidok)

Köszönjük megtisztelő figyelmüket! Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Köszönjük megtisztelő figyelmüket! 2012. április 25.

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata ‘1’ nyomvonal változat