Megbízó: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervező: Tájékoztató a Hódmezővásárhely elkerülő út Tanulmány tervéhez (a 47., 45. sz. és 47. sz főutak közt) Lakossági fórum Hódmezővásárhely 2012. április 25.
Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Előzmények A Csongrád Megyei Állami Közútkezelő Kht. megbízásából, a Tetthely Mérnöki és Szolgáltató Kft. 2000. decemberében elkészítette a Hódmezővásárhely északi elkerülő út megvalósíthatósági tanulmányát. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ megbízásából, a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. 2009. májusában elkészítette „A 47 sz. főút fejlesztésének kérdései” című döntés előkészítő tanulmányt, Debrecen és Berettyóújfalu, Berettyóújfalu és Békéscsaba, valamint Békéscsaba és Szeged között a romániai elképzelésekre is tekintettel. A Magyar Kormány 2006. decemberében fogadta el a 2007-2013 közötti időszakra vonatkozó Közlekedés Operatív Programot (KÖZOP) , melynek egyik prioritása a térségi elérhetőség javítása. Hódmezővásárhely Megyei keretében projekt javaslatot nyújtott be a Hódmezővásárhely teljes északi elkerülő út építéséhez. ( a 47. sz., 45. sz. , és 47 sz. főutak között) előkészítő munkái közül a Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítésére, melyet a 2010. szeptember 23-án megtartott Kiemelt Projekt Zsűri ülésen támogatásra ítéltek meg. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szintén KÖZOP keretében projekt javaslatot nyújtott be a 47. sz. főút Békéscsaba – Szeged közötti szakasz előkészítő munkáinak elvégzésére. A 2009. szeptember 3-án megtartott Kiemelt Projekt Zsűri ülésen a kérelmek elbírálásánál elrendelés történt, hogy a 47. sz. főút teljes Szeged – Békéscsaba közötti szakszát összefüggő projektként vegye fgyelembe, arra egységes Megvalósíthatósági Tanulmány készüljön, mely figyelembe veszi a különböző projektek előkészítettségi állapotát és Nagyprojekt Támogatási Kérelem készüljön.
Tervezési paraméterek Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezési paraméterek Csomópontok: 47 sz. főút, „T” csomópont 44116 j. út, külön szintű átemelés 45 sz. főút csomópontja 4521 j. összekötő út csomópontja 130 sz. Tiszatenyő - Szentes – Hódmezővásárhely Népkert vasútvonal külön szintű átemelés 47 sz. főúti végcsomópont Műtárgyak: Aluljáró 44116 j. ök. út alatt Aluljáró 45. sz. főút alatt Aluljáró 4521 j. út alatt Aluljáró Bodzási út alatt Aluljáró földút átvezetés alatt Felüljáró Szolnok-Hódmezővásárhely 130. sz. vasútvonal felett Felüljáró Szeged-Békéscsaba 135. sz. vasútvonal felett Első ütemű kiépítés: Tervezett út besorolása: másodrendű főút Közutak tervezése szerinti tervezési osztály: K.IV.A Tervezési sebesség: vt=110 km/h Koronaszélesség: 12,00 m Épített burkolat szélessége: 7,50 m Forgalmi sáv szélessége: 3,50 m Forgalmi sávok száma: 2x1 Padka szélesség: 2,50 m A nyomvonal hossza: 13,421 km Második ütemű kiépítés: Tervezett út besorolása: autóút Közutak tervezése szerinti tervezési osztály: K.II.A Tervezési sebesség: vt=110 km/h Koronaszélesség: 21,00 m Épített burkolat szélessége: 7,50 m Forgalmi sáv szélessége: 3,50 m Forgalmi sávok száma: 2x2 Padka szélesség: 2,00 m A nyomvonal hossza: 13,421 km
Mintakeresztszelvény Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Mintakeresztszelvény
Áttekintő térkép a vizsgált változatok nyomvonalával Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Áttekintő térkép a vizsgált változatok nyomvonalával ‘A’, ‘B’, ‘C’ nyomvonal változat
Áttekintő térkép a vizsgált változatok nyomvonalával Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Áttekintő térkép a vizsgált változatok nyomvonalával ‘1’ nyomvonal változat
A vizsgált nyomvonal változatok útépítési összehasonlítása Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata A vizsgált nyomvonal változatok útépítési összehasonlítása Nyomvonal-változatok Teljes hossz (m) Földutak kiépítési hossza (m) A. változat 20000 3390 B. változat 16095 5908 C. változat 12792 4322 1. változat 13421 3206 Átkötések az egyes változatok között: Külön megvizsgálásra került, hogy az egyes változatok között hol lehet átjárást biztosítani, mely megsokszorozza a nyomvonal variációk lehetőségét (AB1, AB2, AB3, B1, B2, BC1, BC2, C1 változat) Műszaki szempontok összességét tekintve az 1. változat javasolt.
Tervezett különszintű csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett különszintű csomóponti kialakítások
Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások
Tervezett különszintű csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett különszintű csomóponti kialakítások
Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások
Tervezett különszintű csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett különszintű csomóponti kialakítások
Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások
Tervezett különszintű csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett különszintű csomóponti kialakítások
Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezett körforgalmú csomóponti kialakítások
Nincs jelentős eltérés a változatok között Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Az egyes alternatívák környezetvédelmi rangsorolása - A változatelemzés eredményei alapján a változatok rangsorolása környezeti elemenként: - A többi környezeti elem esetében nem mutatkozott markáns különbség a változatok között. Környezeti elem illetve hatótényező Legkedvezőbb változat Legelőnytelenebb változat Levegő 1. változat Nincs Élővilág „A” változat Felszíni víz „C” változat Zaj- és rezgés Nincs jelentős eltérés a változatok között
A környezeti hatások bemutatása Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata A környezeti hatások bemutatása Natura 2000 madárvédelmi terület Mártélyi Tájvédelmi Körzet Natura 2000 természetmegőrzési terület Meliorált területek Erdőterületek (rendezési terv szerint) Zajvédelmi hatásterület éjszaka (45 dB) 1 változat Keresztezett vízfolyások Sérülékeny vízbázisok védőövezete Levegővédelmi hatásterült (nitrogén-oxidok)
Köszönjük megtisztelő figyelmüket! Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Köszönjük megtisztelő figyelmüket! 2012. április 25.
Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata ‘1’ nyomvonal változat