A hazai játékújságírás kihívásai Stöckert Gábor IDDQD, Index
Kicsi, káeurópai piac Magyar nyelv, kevés vevő csökkenő példányszámok kb. 2001 óta online próbálkozások is magyarok Szerény erőforrások és lehetőségek magyar médium örül, ha egyáltalán kijut az E3-ra Szélessávú net lassú elterjedése szerencsére ez ma már nem gond
II. Pc-s gyökerek Warezban erős ország ehhez szokott olvasótábor sőt, ehhez szokott szerkesztők Arányaiban még mindig kevés konzol Kevés legálisan vett játék pc-fölény a budget kategóriával új multiplatform játéknál PS3+X360 általában már veri a pc-t
III. Késve követett trendek Még mindig erős pc-túlsúly a nyomtatott lapokban de egyre kevesebb pc-s játék E lapok online jelenléte lehetne erősebb sokáig nem voltak motiválva Játékportálok: sok eszkimó, kevés fóka direkt vetélytárs a Gamespot, IGN gamestar.hu, pcguru.hu, 576.hu is azért vannak biztató jelek
III. Késve követett trendek Alkalmi játékosokkal keveset törődnek cserébe a mainstream média sem foglalkozik sokat a játékokkal pedig igény lenne rá Webkettes lehetőségekre (elsősorban blogokra) sokára haraptak rá itt is érezni fejlődést de a nagy blogszolgáltatókkal kell versenyezni (Rossz PC játékok, IDDQD)
IV. Profizmus hiánya Játékújságírásból nem lehet megélni Ezért kevés a szakképzett újságíró a játékmédiumoknál Amatőrizmus, nem mindig a jó értelemben műfaji bizonytalanságok Viszont szépen virágoznak a közösségek Frostshock, CS, SC II, FIFA, ...
Összefoglalva Kicsi piac Hátrányos helyzetből indult játékkultúra, erős pc-s gyökerek Loholunk a trendek után Néha nem túl profin A fejlődés lassú és megkésett, de létezik
stoki@mail.index.hu idddq.blog.hu Köszönöm a figyelmet! stoki@mail.index.hu idddq.blog.hu