A hazai játékújságírás kihívásai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyarországon új sportként, minél szélesebb körben megismertetni az általunk oly szeretett játékot. Olyan környezetet teremteni, ahol harmonikus közösségben.
Advertisements

Mire lehet/ne jó az iskola?
A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A direkt marketing fogalma
Videó kommunikáció ben!  Marketingtorta – IV. Fókuszban a webáruházak  WebSEO Kft. Horváth Ernő.
Náray-Szabó Gábor Fenntarthatatlan fejlődés
GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A print és az online konvergenciája…(!?!) Nagy István - Médiakutatási csoportvezető, GfK április.
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 9.
Mire jó az internet? • Kommunikáció a családdal, a barátokkal • Elérhető információ és szórakozás • Tanulási, ismerkedési, és felfedezési lehetőségek.
A GPSGames.hu bemutatkozik GPSGames.hu – Játék műhóddal! GPSGames.hu GPSGames.hu – Játék műhóddal! GPSGames.hu.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Dr. Ternovszky Ferenc A nemzeti kultúra szerepe, jelentősége.
Mindenki Ságvári Bence másképp VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. Az internethasználat jellegzetességei, a kockázatok.
2011. június 21. Kisfaludy Károly Megyei Könyvtár
 Az alaplap kiválasztása előtt figyelembe kell venni, hogy milyen processzort szeretnénk magunknak, hiszen ettől függ, hogy milyen lapkakészletű/foglalatú.
Mi az Alpha?. A misszióról beszélünk, ami az európai egyház legaktuálisabb feladata. Az adatok szerint az elmúlt évtizedek leghatékonyabb módszere: 25.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Népesedési folyamatok
Privatizáció, foglalkoztatás és bérek Hozzászólás John Earle és Telegdy Álmos tanulmányához Antal Gábor MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézet Szirák 2012.
CSR Magyarországon Szigeti Cecília.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Néha úgy érzed, hogy az árral szemben úszol?
AZ EMBERISÉG ÉLELMEZÉSI HELYZETE
Kozma Judit „Jó gyakorlat - rossz gyakorlat” a roma állampolgárokkal végzett szociálpedagógiai munkában Miskolc, szeptember 12.
A négy világháború története 109.
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 18.
Az ülő Buddha okos gondolatai:
CISC - RISC processzor jellemzők
Tudásvezérelt újraiparosítás az EU-ban De mi lesz a hazai Kkv-kal?
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
A MAGYAR MUNKAVÁLLALÓK MUNKAERŐ-PIACI JELLEMZŐI
Evolúciósan stabil stratégiák előadás
Születésnapi Versek Jókívánságok!
PéPéeS Tökéletes mese «lássuk» PéPéeS
Trendek.  PEST elemzés Politics Economy Society Technology.
Amit szülőként feltétlenül tudnod kell a videojátékokról VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 28. Fekete Zsombor.
Mire jó az internet? Kommunikáció a családdal, a barátokkal Elérhető információ és szórakozás Tanulási, ismerkedési, és felfedezési lehetőségek lehetőségek.
Szülőhazám! Zenével:.
A bűnözővé válás okai és ok nélkülisége
Hálózati Bombermen Belicza András Konzulens: Rajacsics Tamás BME-AAIT.
NETre Kész – IT-mentor roadshow, Pécs A célcsoport munkaerő-piaci helyzetét és életminőségét javító információk az Interneten és azok használata Czanik.
(ágazati) Lehetőségek és kihívások a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia december 6.Eszes Gábor.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÁMOGATÓI AJÁNLAT február 17.
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Keretprogramok az oktatásban
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
A kommunikáció tényezői
Fogalom Kérdezz! Felelek.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Civil Európa – civilek Európában
Az ŐV tábor utat mutat az őrsvezetőknek, ad egy alap tudáskészletet - merre, hogyan lehet – de csodákat nem tudunk tenni a jelöltekkel. Igyekszünk minél.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Nem minden az aminek látszik…
Tantra Indiából
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
A GDP-n túl:a gazdasági teljesítmény és a társadalmi jól-lét mérése …
Számítógépes bűnözés.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
Megbízhatóság alapú menedzsment Jónás Tamás szeptember 3.
Probléma fa Okozat Ok kevés a gyermek az óvodában
Heves Megye Munkaerő-piaci kihívásai 2017-ben
A nemzeti kibocsátás mérése
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
I. generáció II. generáció III. generáció IV. generáció
A KÖZÖS AGRÁRPOLITIKA TÖRTÉNETE I.
Előadás másolata:

A hazai játékújságírás kihívásai Stöckert Gábor IDDQD, Index

Kicsi, káeurópai piac Magyar nyelv, kevés vevő csökkenő példányszámok kb. 2001 óta online próbálkozások is magyarok Szerény erőforrások és lehetőségek magyar médium örül, ha egyáltalán kijut az E3-ra Szélessávú net lassú elterjedése szerencsére ez ma már nem gond

II. Pc-s gyökerek Warezban erős ország ehhez szokott olvasótábor sőt, ehhez szokott szerkesztők Arányaiban még mindig kevés konzol Kevés legálisan vett játék pc-fölény a budget kategóriával új multiplatform játéknál PS3+X360 általában már veri a pc-t

III. Késve követett trendek Még mindig erős pc-túlsúly a nyomtatott lapokban de egyre kevesebb pc-s játék E lapok online jelenléte lehetne erősebb sokáig nem voltak motiválva Játékportálok: sok eszkimó, kevés fóka direkt vetélytárs a Gamespot, IGN gamestar.hu, pcguru.hu, 576.hu is azért vannak biztató jelek

III. Késve követett trendek Alkalmi játékosokkal keveset törődnek cserébe a mainstream média sem foglalkozik sokat a játékokkal pedig igény lenne rá Webkettes lehetőségekre (elsősorban blogokra) sokára haraptak rá itt is érezni fejlődést de a nagy blogszolgáltatókkal kell versenyezni (Rossz PC játékok, IDDQD)

IV. Profizmus hiánya Játékújságírásból nem lehet megélni Ezért kevés a szakképzett újságíró a játékmédiumoknál Amatőrizmus, nem mindig a jó értelemben műfaji bizonytalanságok Viszont szépen virágoznak a közösségek Frostshock, CS, SC II, FIFA, ...

Összefoglalva Kicsi piac Hátrányos helyzetből indult játékkultúra, erős pc-s gyökerek Loholunk a trendek után Néha nem túl profin A fejlődés lassú és megkésett, de létezik

stoki@mail.index.hu idddq.blog.hu Köszönöm a figyelmet! stoki@mail.index.hu idddq.blog.hu