SZAKDOLGOZAT a tudományos munka iskolája Szabó János dr. – Vajer Péter dr. SE. Családorvosi Tanszék
Mit tudunk megtanítani a medikusnak? A témaválasztás sokszínűségét: Betegségek (gyakori-ritka, szomatikus-pszichés) Tünet, panaszorientált megközelítés Praxis analízis Management
Mit tudunk megtanítani a medikusnak? Irodalomkutatást: Hazai háziorvosi folyóiratok Nemzetközi házorvoslással foglakozó folyóiratok Internetes adatbázisok, könyvtárak használata
Mit tudunk megtanítani a medikusnak? Az irodalom kritikus és értő olvasását.
Mit tudunk megtanítani a medikusnak? A pontos kérdésfeltevés fontosságát.
Mit tudunk megtanítani a medikusnak? Módszerválasztást: Módszerek előnyei – hátrányai Multicentrikus vizsgálati lehetőségek Időfaktor Költség, anyagigény tervezése Adatrögzítés, adatfeldolgozás módja Adatvédelem Etikai kérdések
Mit tudunk megtanítani a medikusnak? Vizsgálati adatok feldolgozásának módját, interpretációját. Statisztikai elemzések szabályai Jól áttekinthető, könnyen értelmezhető ábrák, táblázatok
Mit tudunk megtanítani a medikusnak? A vizsgálat eredménye(i)nek helyes értelmezését Eredmények összevetése az irodalmi adatokkal Egyezések, különbségek értelmezése Nyitott kérdések
Mit tudunk megtanítani a medikusnak? Strukturát. Bevezetés Irodalmi áttekintés Saját vizsgálat - helye, ideje, módszere Vizsgálat eredményei Megbeszélés Összefoglalás Irodalomjegyzés Függelék(ek)
Mi a konzulens felelősége? A medikus pontos tájékoztatása Lehetőségek Struktúra Idő Az önálló kérdésfeltevés és a megfelelő vizsgálati módszer kiválasztásának segítése Motiválás
Mi a konzulens felelősége? Segíteni a medikust a szakdolgozat eredményeinek széleskörű ismertetésében Közös előadás szakmai konferencián Publikáció szakmai folyóiratban A vizsgálat nyitott kérdései alapján ösztönözni a hallgatót további közös vizsgálat végzésére
Mit tudunk megtanítani a medikusnak? A háziorvos kutatási lehetőségeinek széles palettáját Rendszerszemléletű gondolkodást Kritikus, elemző igényességet A tudományos munka fontosságát, izgalmát, szépségét