közúti vagyonelemek létrehozása,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Megbízó: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Projekt általános bemutatása
„Fenntartható” utak K+F bizottság Szakmai Fórum február :00 Magyar Közút NZrt. Holnapy László NFM főosztályvezető-helyettes, a bizottság vezetője.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
Közúti Közlekedési Főosztály helyettes vezetője
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
műszaki osztályvezető
A CONNECT és az Autópálya
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Galovicz Mihály, IH vezető
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Kővári János országgyűlési képviselő,
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
4. sz. főút Kisújszállás elkerülő Eredményhirdetés
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
ÚTÉPÍTÉSI BERUHÁZÁSOK HATÉKONY LEBONYOLÍTÁSÁNAK FELTÉTELRENDSZERE DR. KOVÁCS ANDRÁS GKM – Közúti Közlekedési Főosztály Visegrád, november 17.
Kerékpárutak építésének engedélyezése
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
Az Építőipari Piactér Oravecz Péter szóvivő Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
TOP vas megyei aktualitásai
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
2017. július 5..
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Főutca program PILISVÖRÖSVÁRON
Előadás másolata:

közúti vagyonelemek létrehozása, azaz 2018-as útfejlesztések a NIF Zrt.-nél Vagyongazdálkodási Konferencia Pántya József Igazgató NIF Zrt Mátraháza 2018. április 17-18. 8. sz. főút Várpalota elkerülő

BEVEZETŐ, TARTALOM A NIF Zrt. 2018 évre tervezett beruházói feladatai számokban A NIF Zrt. Beruházásában tervezett közúti fejlesztések a 2016–2020 (2022) évek közötti programozási időszakban - Tervezett források, megvalósítani tervezett projektek, szerződéses állomány - Kerékpárút fejlesztési programról röviden - Röviden a vagyonátadás helyzetéről - Innováció az útépítés területén: gumi- bitumen, okos út 8. sz. főút Várpalota elkerülő

Összes forrásigény (Bruttó Mrd Ft) Források 2016-2020 (2022) években összesen A programozási időszakban várhatóan rendelkezésre álló források bemutatása Összes forrásigény (Bruttó Mrd Ft) Magyar központi költségvetés (Hazai forrás) 1.403,2 IKOP 1. * prioritás Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Nemzetközi közúti elérhetőség javítása (TEN-T utak) (314,89) 733,3 IKOP 4. * prioritás Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (nem TEN-T utak) (110,87) 382,0 CEF * (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz)* nemzeti boríték 69,3 Összesen: 2.587,8 Adatok az 1505/2016. (IX. 21.) Korm. határozat módosítása szerint * Zárójelben az 1247/2016 (V.18.) Korm. határozat szerint az Unió által ténylegesen biztosított keretet tüntettük fel.

A NIF Zrt. 2018 évre tervezett beruházói feladatai számokban

Források 2016-2020 (2022) években Adatok az 1181/2017. (III. 29) Korm. határozattal módosított 1505/2016. (IX. 21.) Korm. határozat szerint

2016 – 2020 (2022) évek között Uniós és Hazai forrásból megvalósítani tervezett Útprogram projektek A 2016 - 2022 évek közötti időszak közúthálózat fejlesztései Fejlesztések Átadott és kivitelezés alatt, előtt lévő projektek (km) Előkészítési projektek (km) Összesen (km) 2x2 sávos gyorsforgalmi út* 620,6 419,9 1.040,5 2x1 sávos gyorsforgalmi út 28,9 25,0 53,9 2x2 sávos főút 99,9 278,7 378,6 2x1 sávos főút 63,2 22,0 85,2 11,5 t burkolat megerősítés 59,4 10,0 69,4 2x1 sávos új, egyéb út 44,2 40,9 85,1 új híd (db)** 2 3 5 *Az R67 jelenleg a 2x2 sávos gyorsforgalmi utak között került figyelembe vételre **Megvalósítás: 2 Duna-híd; Előkészítés: 2 Duna-híd, 1 Tisza-híd

A NIF Zrt. beruházásában tervezett közútfejlesztési projektek a 2016 – 2020 (2022) évek közötti programozási időszakban Előkészítésre tervezett költség: 67,7 Mrd Ft Határmenti fejlesztések Előkészítés + kivitelezés TSz-szel rendelkezők: 7.6 Mrd Ft TSz-szel nem rendelkezők: 13.0 Mrd Ft

2016 – 2022 évek között Uniós és Hazai forrásból megvalósítani tervezett Útprogram projektek

8. sz. főút Várpalota elkerülő

Évenként megkötésre kerülő építési szerződések értéke (bruttó Mrd Ft)

NIF Zrt Útfejlesztési Igazgatóság tény és tervezett kibocsátása 2015-2022 között (Bruttó Mrd Ft)

A NIF Zrt. beruházásában tervezett kerékpárút fejlesztési projektek a 2017 – 2020 (2022) évek közötti időszakban Fő gerinc megnevezése Érintett települések EuroVelo 6,11 Rajka-Dömös-Szentendre-Budapest-Dunakeszi-Érd-Százhalombatta, Poroszló - Tiszafüred Balatoni Bringakör Tihany-Balatonkenese-Zamárdi-Balatonlelle-Keszthely-Kisbalaton-Balatongyörök-Tihany Budapest - Balaton Budapest-Etyek-Velence-Székesfehérvár-Balatonakarattya- Egyéb kerékpárutak Pannonhalma; Tokaj; Veszprém térségi kerékpárutak, Tarcal-Bodrogkeresztúr; Berettyóújfalu; Vámospércs Átadott és kivitelezés alatt álló kerékpárutak költsége 10,7 Mrd Ft Előkészítés alatt álló kerékpárút fejlesztések becsült költsége 50,0 Mrd Ft A tervezett összes hossz: 640 km

Közúthálózat fejlesztési feladatok vagyonátadása (Mrd Ft) Röviden a vagyonátadás helyzetéről 2013 – 2017 évek közötti vagyonátadási adatok (M Ft)   2013 év 2014 év 2015 év 2016 év 2017 év 2013-2017 összesen db Összeg Út 155 345 365 47 423 797 60 453 944 23 114 217 262 1 223 106 Vasút 152 599 13 217 244 3 83 126 10 170 258 476 49 623 227 Összesen 168 562 609 50 506 923 70 624 202 114 693 311 1 846 333 * A közútfejlesztési projektek esetében a 2014 évi adatok a 2009 – 2013 évek között forgalomba helyezett projektek összesített adatait tartalmazzák 2018 évi terv Közúthálózat fejlesztési feladatok vagyonátadása (Mrd Ft)   2018 évi terv db Összeg Út 14 181 186 Vasút 8 78 946 Összesen 22 260 132

Magyar Közút felhívása: pályázat kísérleti út- hídépítési munkákra Innováció a közúti közlekedés területén Gumibitumen felhasználás e-út, „okos” út, önvezető autók Gumibitumen technológia alkalmazási lehetőségei, feltételei: Az NFM a „K” és „R” forgalmi terhelési osztályú utak kivételével engedélyezte a GmB45/82-55 típusú gumibitumen alkalmazását Előnyei: Jobb tapadás – nagyobb forgalombiztonság 50 %-kal tartósabbak a hagyományos aszfaltburkolatnál Gumiabroncs hulladék környezetbarát hasznosítása Az Útügyi Műszaki Szabályozási Bizottsággal egyeztetve NIF Zrt a közeljövőben több útszakaszon is alkalmazni kívánja ezt a terméket. (Mintegy 66.000 m3) A tesztúttal („okosúttal”) szemben támasztott követelmények: Vízszintes és magassági vonalvezetés (ideális lenne a 210 km/h tervezési sebesség!) Külső és belső közúti visszatartó rendszerek változatos, különböző típusainak kiépítése Pályaszerkezet, világító útburkolati jelek, napelemes útburkolat Csomópontok kialakítására vonatkozó elvárások, (körforgalmi, jelzőlámpás) Pályaműtárgyak, kamera, radar, ITS Unit, rögzítő oszlopok, stb. Gyorsút feletti műtárgyak, változtatható jelzésképű táblák (VJT) elhelyezésére Pihenőhely kialakítása, Leállóöblök elhelyezése Üzemi hírközlés, vízréteg érzékelők, forgalomszámláló berendezések, meteorológiai állomások, térfigyelő és eseményfigyelő kamerák Intelligens szolgáltatások, követelmények, nagysebességű optikai hálózat kiépítése Az igények és lehetőségek közötti eltérések közelítése jelenleg is folyamatban van Az „R” és „K” forgalmi terhelési osztályú M25, M85, M30 gyorsforgalmi utakon kb. 2-2 km hosszban az UB engedélyével kísérleti jelleggel épül. Út megnevezése Főpálya m3 Egyéb utak m3 Összesen m3 M25 autóút 7.400 2.800 10.200 M85 autóút 27.000 34.400 M30 autópálya 9.700 - 338. sz. főút 11.700 A gumibitumen alkalmazásának lehetőségét már az induló tervezési feladatoknál figyelembe vesszük! Magyar Közút felhívása: pályázat kísérleti út- hídépítési munkákra

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! M85 autóút Csorna II. Ütem