„Understanding and Debating Euroscepticism“

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest, június 30. A Jobbik EU-mérlege Az EU csatlakozás társadalmi és gazdasági hatásai.
Advertisements

Ifjúságpolitika - A fiatalok, mint erőforrás -
Az EGSZB a térképen Az EGSZB helye az intézmények között EGSZB EURÓPAI BIZOTTSÁG EURÓPAI PARLAMENT TANÁCS.
2005. szeptember 28.. Történeti háttér Kiemelkedően magas menekültáradat Igény a menekülők szabályozott érkezése iránt.
Tárki Európai társadalmi jelentés fejezet Állam és piac Janky Béla.
Az Európai Konvent működése Bakos Gábor BGF Külkereskedelmi Főiskolai Kar.
A gondnoksággal kapcsolatos szemléletváltás az új Polgári Törvénykönyv cselekvőképességi szabályaiban Kovács Melinda Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik.
A POLITIKAI-GAZDASÁGI VÁLSÁG ÉS AZ EURÓPAI UNIÓ KÉSZITETTE: GILIGOR ANITA.
Európai Uniós ismeretek Mintafeladatok. Válassza ki a helyes megoldást! 1.Mikor írták alá a Római Szerződéseket? a)1948 b)1957 c)1967 d)1978 Megoldás:
Összehasonlító politikatudomány. 3 egymással összefüggő elem Más országok berendezkedésének izolált tanulmányozása – angolszász kultúra – így csak implicit.
A KÉPVISELETI DEMOKRÁCIÁK
AZ ÁTALAKULÓ ÉLELMISZER-GAZDASÁG FŐBB TERÜLETI, TÁRSADALMI, KÖRNYEZETI ÖSSZEFÜGGÉSEI Prof. Dr. Villányi László Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi.
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
UMVP MB KAP albizottság, KAP-reform Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató Intézet
Szlovákia az európai integráció útján Vass Ágnes Nemzetközi tanulmányok Pannon Egyetem – Veszprém Témavezető: Dr. Molnár Anna Éva.
A francia kormányzati kohabitáció sajátosságai Működésképtelen rendszer vagy ideális kormányzati szisztéma? Hegedűs Márk Politológia szak 2011 OTDK.
Politikai rendszerek típusai II. Állam és kormányformák
Politológia 6.előadás Politikai intézmények I. A törvényhozás működése.
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSÉI TERV (NSRK 2007–2013) KÉSZÍTÉSÉNEK NÉHÁNY VITAPONTJA Dr. Faragó László MTA RKK 44. Közgazdász vándorgyűlés, Nyíregyháza.
Az Új Széchenyi Terv kiindulópontjai Szepesi Balázs, NGM parlamenti és gazdaság-stratégiai államtitkár kabinetfőnöke.
A fiskális és monetáris politika követelményei a fenntartható növekedésben Járai Zsigmond közgazdász véleménye.
II. Gazdasági unió A, Pénzügyi unió Közös pénz → összemérhetőség, könnyebb elszámolás - Euro bevezetése 2002-ben.
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Szövetség. A NATO fontosabb szervei és működésének jellemzői Készítette: Faludi Miklós.
A RÉSZVÉTELI DEMOKRÁCIA FEJLŐDÉSE dr. Kósa Ádám Európai parlamenti képviselő és a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének elnöke november.
A többszintű kormányzás – többpólusú kormányzás értelmezése Az Európai Unió irányításának sajátosságai.
Nemzeti Területfejlesztési Hivatal A RÉGIÓÉPÍTÉS ÉVE ,3 MILLIÁRD FORINT ÁTADOTT FORRÁS A RÉGIÓKNAK március 17. Kormányszóvivői sajtótájékoztató.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Mítoszok és ellenmítoszok az Európai Unióban
 Kutatási kérdés  Euroszkepticizmus – és hogyan kell viszonyulni hozzá   Módszertani probléma: EU-val kapcsolatos attitűdök mérése  pontosan mekkora.
Kormányszóvivői tájékoztató T ö b b e n, j o b b a n, t o v á b b Zöld könyv az egészségügyről.
Olcsóbb és több demokrácia II. A Fidesz- Magyar Polgári Szövetség javaslatai a választások állami költségeinek csökkentésére.
Gazdasági és társadalmi kohézió az Európai Unióban Dr. Kocziszky György egyetemi tanár intézeti igazgató Salgótarján Miskolci Egyetem, Európa Gazdaságtana.
Ágazati kapcsolatok és szociális párbeszéd az EMCEF-ben Balatongyörök, április 29.
Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -
2014. szeptember 12.. A 4 FŐSZEREPLŐ : Az Európai Unió Tanácsa Az Európai Bizottság Az Európai Unió Bírósága Az Európai Parlament.
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
Az igazságszolgáltatás szociológiája
Tudta-e Ön … ?. - Tudta-e Ön, –hogy a parlamenti képviselők összesen havi 360 millió forint fizetést kapnak a büdzséből?
Nemzetközi migráció és az Európai Uniós választások
Európai Unió Európai Unió 27 tagállam lakos km
1 Politikai mélypont Magyarországon? november 22. Somogyi Zoltán, igazgató Political Capital Institute.
Törzsök Erika: Színes szőttest - avagy milyen kisebbségpolitikára van szükség? 2006.
Dr. Iván Gábor, Külügyminisztérium, szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza – szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza.
Út az etikus bank felé – az Ökobank projekt Kapitány Ákos Tanácsadók a Fenntartható Fejlődésért.
CSILLEBÉRC 2015.November Országos Intenzív Képzés és Továbbképzés.
 A politikai berendezkedések: a demokrácia és a diktatúra  A rendszerváltás Magyarországon  Az Alkotmány  A politikai pártok ma Magyarországon.
Az ígéret földjén… avagy a magyar közösségi közlekedési rendszer működési és fejlesztési kilátásai Győr, március 29.Dr. Dabóczi Kálmán Igazgató Stratégiai.
A Számvitelről szóló évi C. törvény módosításai Készítette: Szabó Gabriella.
SZTE Gazdaságtudományi Kar Differenciált integráció – kiútkeresés az Európai Unió válságából Budapesti Corvinus Egyetem április 29. Farkas Beáta.
Dél Baranya Határmenti Települések Egyesülete Siklós, A Közös Agrárpolitika jövője Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
Az Európai Unió gazdasági joga III. Dr. Nagy Csongor István egyetemi docens.
Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége.
A kommunista diktatúrák
Dr. Benkő Péter Osztályvezető Március 8.
Fekete Afrika A 2. Világháború jelentős hatással volt Afrikára. A háború után a legtöbb afrikai országban napirendre került a függetlenség kihívása. A.
Minisztériumok, központi közigazgatás
Magyar Élethosszig Tartó Pályaorientációs Szakpolitikai Tanács
4. Az Alkotmány.
Európai Uniós ismeretek
A HARMADIK BIRODALOM.
Az EU intézményrendszere
Európai Uniós ismeretek
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
A regionális gazdasági integrációk
Európai Parlament – a polgárok érdekképviselete
Gazdaságpolitika 4. ea..
Az LMBTI-személyek egyenlőségének előmozdítása az Európai Unióban
Előadás másolata:

„Understanding and Debating Euroscepticism“ „BECOME VOLUNTEER at fire brigades or other initiatives for a successful EUROPE“

Gondolatai … Semmi sem veszélyesebb, mint a győzelem. Minden válság egy újabb lehetőség. Amit Ön mond, túl világos ahhoz, hogy igaz legyen. Miért kellene lennie egy vonalnak, amelyen túl másképp tekintek az emberekre, mint azokra, akik az én oldalamon állnak? A történelem mankó azoknak, akik nem akarnak maguk gondolkodni. Némi összevisszaság nélkül sosincs haladás. Vannak, akik „valakik” akarnak lenni, és vannak, akik tenni szeretnének valamit. Nem államszövetségeket hozunk létre, hanem az embereket egyesítjük. (Nous ne coalisons pas des états, nous unissons des hommes.) „BECOME VOLUNTEER at fire brigades or other initiatives for a successful EUROPE“

Jean Monnet Jean Monnet (Cognac, 1888. november 9. – Bazoches-sur-Guyonne, 1979. március 16.) francia üzletember, politikus, közgazdász, közismert nevén Európa atyja. Egyszerre volt üzletember, politikus, közgazdász, tisztségviselő, aki alapvetően az együtt cselekvésben látta a jövő politikájának és gazdaságának útját: „ahol szervezettség van, ott van valódi teljesítmény” – írta memoárjaiban.[3] Egyik javaslata méltán lett híres és gyakran idézett: „Ahelyett, hogy szemtől szemben összecsapnak, inkább hagyják magukat kölcsönösen befolyásolni. Így – a másik segítségével – felfedezhetik azt is, amit maguktól nem tudtak, s magától értetődően eljutnak a dialógushoz, a közös cselekvéshez.”[4] Monnet volt az, aki ezt nemcsak felismerte, de a gyakorlatban is megvalósította, s eredményei révén méltán érdemelte ki az Európa Atyja nevet és az Európa díszpolgára címet. „BECOME VOLUNTEER at fire brigades or other initiatives for a successful EUROPE“

„Európát az EU-ellenesség egyesíti” A fiatal európaiak több mint háromnegyede az Európai Uniót puszta kereskedelmi szövetségnek tekinti, nem pedig országokat összekötő, közös kultúrájú szerveződésnek. A fiatalok, képzettebbek, magasabb jövedelműek és városban élők körében általában alacsonyabb az euroszkeptikusok aránya, bár a kutatás megjegyzi, hogy az oktatásban töltött idő Magyarország esetében nem szignifikáns az euroszkeptikus táborban. A régióban egyedülálló módon a magyar euroszkeptikusok között viszonylag nagy a magasan képzettek aránya. „Európát az EU-ellenesség egyesíti” „A német hangya fizet a görög tücsök helyett” „BECOME VOLUNTEER at fire brigades or other initiatives for a successful EUROPE“

Mi az euroszkepticizmus? Az euroszkepticizmus olyan politikai nézetrendszer, amely kritikus az Európai Unió (EU) intézményeivel és centralizációjával szemben. Az euroszkepticizmus számos európai ország pártjának ideológiája, melyek többnyire nemzeti alapról bírálják az EU-t, de vannak ilyen kommunista pártok is. Ezen pártok célja az EU működésében jelentkező hibák bemutatása, és a közvélemény meggyőzése az integráció káros voltáról; az integráció lazítása, az integrációs folyamat lassítása vagy megakadályozása, sőt anyaországuk kilépése az EU-ból. E pártoknak saját frakciójuk van az Európai Parlamentben (EP), a Szabadság és Demokrácia Európája (angolul Europe of Freedom and Democracy, EFD) „BECOME VOLUNTEER at fire brigades or other initiatives for a successful EUROPE“

Az EU-val szembeni ellenérzéseknek számos oka van: az EU igazságtalan, mert olyan társadalmi csoportoknak kedvez, amelyek nem érdemlik meg; a gazdagabb országok képviselői úgy vélik, hogy túl sokat fizetnek be az EU közös kasszájába, s túl keveset kapnak vissza; a szegényebb országok képviselői szerint viszont államuk túlságosan keveset kap a közös kasszából, miközben aránytalanul nagyobb terheket viselnek; valamennyi európai országban az írott-, illetve szokásjog társadalmi konszenzus vagy hagyomány folytán létezik, ezzel szemben az EU a tagállamokra vonatkozó előírásoknak megfelelően, a jogharmonizáció szellemében kötelező érvényűvé teszi a jogszabályait; az EU tisztségviselői, biztosai, tanácsadói nem feltétlenül reprezentálják az őket delegáló országok politikai véleményét és társadalmi akaratát; mivel az országos és az európai parlamenti választások számos helyen nem esnek egybe, továbbá mert több uniós testület vezetői választás nélkül kerülnek a pozícióikba, mindez szükségtelen és kiterjedt konfliktusokhoz vezethet; az EU intézményeinek bürokratikus apparátusa nem elég hatékony, pazarló, fenntartása drága; az Európai Bizottság felesleges dolgok szabályozásával foglalkozik, túlságosan bürokratikus; a Bizottság nem eléggé problémaérzékeny vagy nem jól old meg problémákat; az EU-t rossz politikai kompromisszumok tartják fenn, ezért rossz tagállami struktúrákat konzervál; az EU túlságosan beleszól a tagállamok életébe, a nemzeti szuverenitást csorbítja; az EU a nemzeti kultúrát veszélyezteti; demokratikus deficit: az EU döntéshozó testületeinek legitimációja alacsony, az EU nem közvetlenül választott vezetői nem viselnek felelősséget a rossz döntéseikért az európai polgárok előtt; az EU további bővítése (pl. Törökország felvétele) túlságosan nagy gazdasági és társadalmi problémákat okoz; az EU-ban nem kap megfelelő hangot a markáns, önállóságra törő gazdaságpolitika, egyes kritikus vélemények szerint kereskedelmi és pénzügyi szempontból túlzottan az Amerikai Egyesült Államok alá rendelődik; az EU vezető hatalma a 2008-as gazdasági válság óta a korábbi francia-német tandem helyett gyakorlatilag egyedül Németország lett, és történelmi okokból elutasítják a német hegemóniát; végül az euroszkepticizmus mögött néha egyszerűen a xenofóbia áll. „BECOME VOLUNTEER at fire brigades or other initiatives for a successful EUROPE“

Ki mennyire szkeptikus (kék-zöld), vagy támogató (sárga-piros) az EU-val kapcsolatban „BECOME VOLUNTEER at fire brigades or other initiatives for a successful EUROPE“

„BECOME VOLUNTEER at fire brigades or other initiatives for a successful EUROPE“

Köszönjük a figyelmet!  „BECOME VOLUNTEER at fire brigades or other initiatives for a successful EUROPE“