„Dürer kora” – fejezetek a német reneszánsz történetéből

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Canaletto
Advertisements

XIX. század második fele
A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
Reneszánsz Reneszánsz.
Korstílus:minden művészeti ágban megjelent
RENESZÁNSZ – ‘újjászületés’
A századforduló művészetei
Ein Gedi Botanikus kert Izrael
A legszebb Szív.
Az érett reneszánsz festészete (A 16. század eleje)
és a legkevésbé teljes az
Német reneszánsz.
Az év denevére: ALPESI DENEVÉR (Hypsugo savii).
A sárospataki Rákóczi-vár udvari loggiája ( )
Térábrázolás különböző életkorokban
A reneszánsz.
A reneszánsz irodalom Reneszánsz: Humanizmus:
Tematika 9. évfolyam irodalom.
Reneszánsz Itáliában született (a renaissance francia szó, újjászületés) A képzőművészetek feladata: -természet kutatása és megismerése -valóság hiteles.
Ghiberti: Jákob és Izsák története
Giorgione: Pásztorok imádása
A 19. századi líra átalakulása
RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.
Reneszánsz festészet RAFFAELLO.
lala001 Zene: Meditation A konzervatórium előtt.
Önarckép (1500). Önarckép (1500) A reformáció Németországának egyik legnagyszerűbb művésze, festő, grafikus, könyvkiadó és művészetelméleti író egy.
A korai németalföldi festészet rejtett szimbolizmusa
DIJONI OLTÁR.
Az Isenheimi oltár Az Isenheimi szárnyasoltár keletkezése, ikonográfiai programja A középkori nyugat-európai festészet szintézise (gótika – reneszánsz)
Szűz Mária életének eseményei reneszánsz művek tükrében
Építészet, szobrászat, festészet
B arokk, mint művészettörténeti stílus
Zene: Gheorghe Zamfir – Kjilmar song of ocarina hijos del sol
T.
Az Újszövetség a művészetekben
A reneszánsz A szó a fr. renaissance ‘újjászületés’ szóból származik
Jan van Eyck: Az Arnolfini házaspár
Itáliai festő, a korai reneszánsz (quattrocento) idején
Vígh Xénia: A reneszánsz művészet
A tér képi megjelenítése 2. rész Geometriai alapok
Reneszánsz művészet.
FRANCESKO PETRARCA Petrarca 1304-ben született fehér guelf családban.
CSAPODY VERA március 29. – Budapest, november 6. "Az én hivatásom, hogy másoljam le a természet szépségeit. Mindegyiket, amennyire csak lehetséges."
KARÁCSONYI GONDOLATOK , VERSEK
Csaták, hadvezérek, katonák
A stockholmi metro A stockholmi metrót "a világ leghosszabb művészati galériájának" nevezik. 3 fő vonala (a kék, a vörös és a zöld) közel 110 km.
Reneszánsz.
A reneszánsz Összeállította: Fazekas Ádám 9.n.
KIÁLLÍTÁS Kovács Szabina: Az Önképzőkörre Hogyha tanulni szeretnél, nagyszerü műveket látni, érteni régi s az új mesterek sok remekét; elcsent perceket.
Ars Sacra Esztergomi Hittudományi Főiskola levelező tagozat
Miért kell jól viselkedni a földön? Hogy a paradicsomba kapjunk jegyet. Másképp a pokol vár!!! De a valóságban a paradicsom és a pokol ugyanaz csak kis.
Készítette: NoNameTeamAnonymus csapat, 2. forduló, 3.feladat
A reneszánsz és az alföldi realista tájfestészet
Hasonlóságok és különbségek a reneszánsz és az alföldi realizmus művészetében.
Nézőpont kérdése… A horizont.
Reneszánsz festészet. A reneszánsz festészet általános jellemz ő i:  Új perspektivikus ábrázolás  Gyakori a természeti háttér  Élénk, gazdag színvilág.
M ű vészeti korok szépségei Játékos vetélked ő Kriván Norbert Buzás Kristóf 12.C 12.A.
KIÁLLÍTÁS.
Készítette: Görgics Zoltán
Zala okt Szentpétervár február 28.
A korai németalföldi festészet rejtett szimbolizmusa
Középkori műveltség.
Velünk élő középkor Forrás:
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Előadás másolata:

„Dürer kora” – fejezetek a német reneszánsz történetéből -záróakkord mélyhegedűre- Öt éve immár, hogy Önképzőkörünk a reneszánsz semmihez sem hasonlíthatóan gazdag és összetett világával foglalkozik. Öt éve, de most lassan befejeződni látszik e stúdium, s miután végigtekintettük Itáliát és Németalföldet, most a német reneszánsz téreit is elhagyni látszunk… Megkérdezzük most hát magunktól, több éves tanulmányok után: miben látni röviden (ha lehetséges röviden) az itáliai, németalföldi és a német reneszánsz különbségeit. Ha három jól megválasztott festményt helyeznénk egymás mellé a három területről, nem volna semmi gondunk a felismeréssel, ámde beszélni erről, pontokba szedni nehezebb. Botticelli Vénusz születését, Hyeronimus Bosch Szénásszekerét és Albrecht Dürer Lovag, Halál és Ördög című metszetét egyikünk sem tévesztené el a besorolásnál. Túl azon, hogy e munkákat rég ismerjük, témaválasztásuk, művészi jegyeik, a háttérben feltűnő táj, a részletek kidolgozottsági foka – mind árulkodóak. Néhány konkrétum álljon itt mégis, mely elkülöníti Észak és Dél reneszánszát! Az Alpoktól északra mintha tovább tartana a középkor a gótika minden szenvedélyével, színével, olykor brutális naturalizmusával, groteszk, torz, riasztó alakzataival, kísérteteivel. A Sacra Conversatione (a Madonna köré csoportosított csendes, szemlélődő együttes) Velencében születik meg – a késő-gót nyugtalansághoz a mozgalmasság, a figurák erősebb kapcsolata jobban illik. Az anatómiai hitelesség, a test törvényeinek kutatása és a mezítelenség ábrázolása általánosságban jobban illik Itáliához, míg a soha, sehol nem viselt leplek szenvedélyes lobogása, a szélfútta ágyékkendők Németföldön teremnek. Szent Sebestyén mögé ágas-bogas fák kerülnek itt, sosem antik oszlopok. Itáliában az alakok jóval világosabban különülnek el az őket körülvevő tértől, míg a németek, németalföldiek figuráinak együttélése környezetükkel elválaszthatatlanabbnak látszik. Nyersebb, darabosabb az a realizmus, olykor durvább is, amit Északon látunk a tudatosan idealizáló, emelkedett és ünnepélyes hatású, a valóságot megszépíteni, kijavítani szándékozó Délnél. És, kiemelve végül külön is Németalföldet – ott születik meg ama „rejtett szimbolizmus”, melynek lényegét oly sokszor igyekeztünk megragadni, s mely számunkra olyképp fémjelzi a flamand művészetet, mint a széltépázta, vad germán erdők és sziklák, vadregényes várak a németséget, Itáliát pedig a szépség, a mindent átszínező, arany Mediterraneum napja alatt.   Fogadják szeretettel reneszánszot búcsúztató bemutatónkat!

Sandro Botticelli - Tavasz

Hyeronimus Bosch - A szénásszekér diadalútja

Dürer - A Lovag, a Halál és az Ördög

Raffaello Sanzio Baldacchio Madonna (Sacra Conversazione)

Melchior Broederlam - A Dijoni oltár

Idősebb Lucas Cranach Tájkép

Albrecht Altdorfer: Nagy Sándor csatája (Isszoszi csata) (részlet)