Script nyelvek előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
HTML nyelv Hiper-Text Markup Language 1. óra.
Advertisements

HTML nyelv.
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
Grafikus tervezőrendszerek programozása 10. előadás.
TOLL, SZÍN ÉS VASTAGSÁG.
2012. március 6. Rózsa Győző Interaktív környezet március Rózsa Győző
Turbo Pascal Színek használata.
Honlap készítés Érdekességek.
HTML nyelv.
STÍLUSOK Tulajdonságok és értékek. Színek megadási módjai H1 {color: #CCF150} H1 {color: rgb(204,241,80)} H1 {color: rgb(80%,95%,30%)} H1 {color: red}
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
Leírónyelvek: HTML és XHTML
© BZ, 2006Stíluslapok használata1 Váltsunk stílust! Stíluslapok a webszerkesztésben.
Készítette: Rummel Szabolcs
Hernyák Zoltán XML és HTML.
Készítette: Nagy-Szakál Zoltán 2007.
A HTML alapjai Havlik Barnabás Készítette:
Számítógépes Grafika 1-2. gyakorlat
HTML dokumentum felépítése
HTML oldal felépítése Készítette: Pataki Arnold
Számítógépes Grafika 1. gyakorlat Programtervező informatikus (esti)‏ 2009/2010 őszi félév.
Webszerkesztés A HTML alapjai.
Microsoft Excel Általános ismeretek.
Microsoft Access Űrlapok tervezése.
Multimédiás programok készítése Macromedia Director rendszerben 2. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt
CSS.
Áramkörök tervezése. Specifikáció Projekt célja: Áramkörök tervezése és modellezése Elemek tárolása: XML adatbázisban Tervező felület: Microsoft Visual.
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
Számítógépes Grafika 1-2. gyakorlat Programtervező informatikus (esti)‏ 2011/2012 őszi félév.
Vizuális alkalmazások a FoxProban Páll Éva Boglárka.
XHTML – a tanultak összefoglalása
2012. tavaszi félév Véső Tamás Véső Tamás OE­NIK / 18.
2012. tavaszi félév Vitéz Gergely. A diasor ismerete nem helyettesíti a tankönyvet, és a példatárat. A diasor ismerete szükséges, de nem elégséges feltétele.
Weblapok és készítésük
A <DIV> tag és formázás CSS-sel
Készítette: Csámer Iván 1 Kommunikáció és Internet A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
CSS A CSS bemutatása.
Előadó Karancsi Zoltán.  Egyszínű ecset  SolidColorBrush  Színátmenetes ecset  LinearGradientBrush  RadialGradientBrush.
Hyper Text Markup Language
Prezentációkészítés összefoglaló
Hyper Text Markup Language
Honlap készítés 2. óra.
Honlap készítés 4. óra.
4. óra. Emlékeztető Igazítások Háttérszín, szövegszín Háttérkép Meta adatok.
Honlap készítés 3. óra.
3. óra. Emlékeztető Oldal címe Sortörés, vízszintes vonal, címsor Betűtípus, betűméret, betűszín.
Web-grafika II (SVG) 1. gyakorlat
Web-grafika II (SVG) 9. gyakorlat Kereszty Gábor.
További lehetőségek Weblapok programozása. Nyelvek csoportosítása Leíró nyelv (HTML, XML, …) Programozási nyelv  Szerver oldali (PHP, ASP, …)  Kliens.
Grafikai lehetőségek WPF-ben Egyszerű grafika (Shape-ek)
Html nyelv (HyperText Markup Language)
Programozás Imagine Logo.
Készítette: Kiscsatári Nóra
Weblapkészítés alapjai
Imagine Logo.
TÁMOP /1-2F Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam Windows Forms alkalmazás készítése Czigléczky Gábor 2009.
Objektumok a Word-ben. OBJEKTUMOK Objektum fogalma Objektumok létrehozása Az objektumok tulajdonságai Az objektum elhelyezkedése Objektumok formázása.
A <DIV> tag és formázás CSS-sel
CSS Cascading Style Sheet HTML.
Fodor Edina, óra feladata Fodor Edina,
Neumann János Informatikai Kar
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
GPGPU – CUDA 2..
Html parancsok.
Táblázatok A táblázat megadása a tag használatával lehetséges. A és tageken belül: a és tagek között adhatjuk meg a.
A digitális kép bevezetés.
Prezentációk 2. Bemutatók készítése.
Ismétlés 6. osztály Image Logo
Kód tördelése és a megjelenés
Előadás másolata:

Script nyelvek előadás - példa funkcionális vs. objektumorientált kód - néhány hasznos modul - turtle

Funkcionális vs OO getInfoFun_1_0.py, ..., getInfoFun_3_1.py; searchFun_1_0.py, ..., searchFun_3_0.py; getInfoClass.py, searchClass.py; searchFunClass.py; objSearch.py, searchFunClassObj.py

Turtle modul - LOGO szerű „játék” rajzolóprogram - „teknős a homokban” - egyszerű illusztrációk - programok gyerekeknek - egyszerű rajzolóprogramok

Turtle modul - képernyő beállítás setup(width=600, height=500) - pozíció - lekérdezés: position() - beállítás: setpos(200,150), setx(100), sety(50) /kezdetben: (0.00,0.00) / - mozgatás: - forward(20) - backward(10) - forward(-10)

Turtle modul - irány - lekérdezés: heading() - beállítás: left(90) right(120) setheading(30) /kezdetben: 0.0 (fok)/ - sebesség: - speed(0) 0 -leggyorsabb 1--10 - gyorsuló skála - delay(20)

Turtle modul - szín - color(”blue”) - color((0.00, 0.00, 1.00)) - háttérszín - bgcolor('black') - bgcolor((0.00, 0.00, 0.00)) - háttér kép - bgpic('bg.gif') - „teknős” elrejtése - hideturtle() -kilépés - exitonclick()

Turtle modul Példaprogram turtle1.py

Turtle modul - pötty - dot() - dot(20) - dot(40, 'red') - kör - circle(50) -- 50 sugarú kör - circle(50, 180) -- félkör - circle(50,360,10) -- 10 vonalból - négyzet - for i in range(4): forward(50) right(90)

Turtle modul - vonalvastagság - width(3) - toll lerakása/felvétele - pendown() - penup() - terület kitöltése - fillcolor('red') - fill(true) - fill(false) - szöveg megadása - write(”abcd”, align = "center", font=("Courier", 12, "normal"))

Turtle modul Példaprogramok turtle2.py, turtle3.py