A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A szaktanácsadás támogató szerepe
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
szerepe a köznevelésben
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Pályaválasztási szülői értekezlet
Az Oktatási Hivatal által koordinált állami köznevelési feladatok a 2016/2017-es tanévben Brassói Sándor Köznevelési elnökhelyettes.
MEGÚJULÓ PEDAGÓGIAI- SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS A REFORMÁTUS KÖZNEVELÉSBEN TÁMOP A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak.
Dr. Kis Szilvia Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ vezetője A Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai.
Tóth Ferenc főosztályvezető
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Hajdú-Bihar Megyei Szakmai Tanévnyitó Konferencia augusztus 25.
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
XII. Küldöttgyűlés Budapest május 13..
Felvételi a középfokú iskolákba
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Az Oktatási Hivatal támogató tevékenysége
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Barcsák Marianna KPSZTI
A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Szakiskolai fejlesztési program
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási központ
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
főosztályvezető-helyettes
Tóth Ferenc főosztályvezető szeptember 5. Szombathely
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
2018/2019 tanév.
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Középfokú oktatási intézmények
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető Oktatási Hivatal Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási központ

A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ Fejér megyei szakmai partnerei

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek

I.1. Műveltségterületi - és tantárgygondozói hálózat működtetése PSZKF-munkacsoport 2 pedagógiai referens 49 mesterpedagógus szaktanácsadó: - tantárgygondozói szakterület: 34 fő - tematikus: 2 fő - tantárgygondozói és tematikus: 16 fő

Szaktanácsadói kirendelések 2017.01.01.-2017.12.31.

Vezető szaktanácsadók Vezető szaktanácsadói pályázatok – 2016.10.28. Kiírt pályázatok: 128 Beérkezett pályázatok: 160 Nyertes pályázatok: 116

Tantárgygondozói területen: -Óvodapedagógusi: Fülöp Mária - Dunaújvárosi Óvoda -Tanítói: Pribékné Kazi Erika - Dunaújvárosi Vasvári Pál Általános Iskola Magyar nyelv és irodalom: Dr. Árgyelán Dánielné - Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és ÁI. Fizika és természetismeret: Bökönyi-Benedek Csilla - Székesfehérvári SZC Hunyadi Mátyás Szakgimn. Tematikus szakterületen: - Pedagógiai mérés-értékelés: Árvai Gyöngyi - Dunaújvárosi Petőfi Sándor Általános Iskola

Mesterpedagógus szaktanácsadói kapacitás bővítése a 2018 Mesterpedagógus szaktanácsadói kapacitás bővítése a 2018. évre vonatkozó pedagógusminősítési keretszámról szóló miniszteri határozat szerint Óvodapedagógus: 1 Informatika: 1 Idegen nyelv – angol : 1 Földrajz és természetismeret: 1 Intézményfejlesztés: 3 Kiemelt figyelmet igénylő : 2 Konfliktuskezelés: 2 Hátrányos helyzetű gyermek, tanuló: 1 Pedagógiai mérés - értékelés: 2 Összesen : 14 fő

Bázisintézmények

I.2. Pedagógiai tájékoztatás http://www.oktatas.hu/kozneveles/pok/szekesfehervar/ Hírlevelek – a 2016/2017-es tanévben 8 hírlevél Pedagógiai szakmai napok - 2016 ősz(38 program/520 fő ) - 2017 tavasz (35 program/540 fő) - 2017. 10. 16. – 2017. 10. 20. - 2018. április Tájékoztató előadássorozat: - Minősítés, önértékelés, tanfelügyelet - 8 alkalom - Az érettségi vizsgatárgyak vizsgakövetelményeinek változásairól - 3 - ESL tájékoztató sorozat – 4 alkalom

I.3. Tanulótájékoztatás, tanácsadás 2016. november - Fejér Megyei Diákparlament 2017. február - Országos Diákparlament – Székesfehérvár M.J.V 2017. március - Országos Diáktanács Diákönkormányzat munkáját segítő pedagógusok szakmai fóruma

I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 1. A 2016/2017-es tanévben elindult a lemorzsolódás megelőzését szolgáló korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer. 2016/2017. tanév I. féléves hibás adatszolgáltatás: 29 % 2016/2017. tanév II. féléves hibás adatszolgáltatás: a tájékoztató előadások (4 helyszínen 84 résztvevő), valamint a felület átalakítása miatt a hibás adatszolgáltatás minimálisra csökkent.

Fejér megyei adatok az országos adatok tükrében I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 2. Fejér megyei adatok az országos adatok tükrében 2016/2017. I. félév 2016/2017. II. félév Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók aránya országosan 20,41 % 11,52 % Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók aránya Fejér megyében (országosan 9. helyen) 19,87 % 10,22 % Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók száma Fejér megyében 30803 főből 6120 fő 3147 fő

Fejér megye 10 legveszélyeztetettebb intézménye I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 3. Fejér megye 10 legveszélyeztetettebb intézménye Intézmény típusa fő % 1. szakgimnázium és szakközépiskola 182 37,76 % 2. általános iskola 95 74,80 % 3. gimnázium, szakgimnázium és szakközépiskola 57 71,25 % 4. szakképző Iskola 53 46,49 % 5. általános Iskola 62 35,63 % 6. gimnázium és szakgimnázium 68 33,50 % 7. általános iskola és alapfokú művészeti iskola 54 34,84 % 8. általános Iskola 88 28,12 % 9. szakgimnázium és szakközépiskola és kollégium 58 29,00 % 10. általános Iskola

I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 4. Az intézmények megoszlása a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók arányának függvényében Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók aránya Érintett intézmények száma Fejér- és Veszprém megyében 11,52 - 0 % 162 20 - 11,53 % 82 100 – 20,1 % 61

Miniszteri jelentéshez adatok szolgáltatása I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 5. Az ESL-hez kapcsolódó feladatok a Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központban Az adatszolgáltatás elemzése során a tanulói lemorzsolódással leginkább veszélyeztetett intézmények azonosítása Az érintett intézmények számára támogató tevékenységek meghatározása, azok biztosítása a pedagógiai-szakmai szolgáltatás keretében 2018 február, 2018 július – a jelzőrendszerbe szolgáltatott adatok elemzése Miniszteri jelentéshez adatok szolgáltatása

Az ESL-hez kapcsolódó feladatok az iskolákban I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 6. Az ESL-hez kapcsolódó feladatok az iskolákban A 2016/2017. tanévben a jelzőrendszerbe szolgáltatott adatok elemzése Az elemezés eredménye alapján lemorzsolódás elleni tevékenységek meghatározása és megvalósítása Adatszolgáltatás 2018 február, 2018 június.

I.5. Tanulmányi - és tehetséggondozó versenyek szervezése 18 országos/megyei verseny megszervezése 4 Fejér megyei - ún. saját verseny 222 iskolából 794 tanuló nevezése 11 mesterpedagógus szaktanácsadó / 36 pedagógus / 4 közművelődési szakember helyszínek: Szabadbattyáni Batthyány Lajos Általános Iskola Seregélyesi Baptista Általános Iskola és AMI Mezőfalvi Petőfi Sándor Általános Iskola és AMI; Martonvásári Beethoven Általános Iskola Váli Vajda János Általános Iskola, Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola Székesfehérvári István Király Általános Iskola Felsővárosi Általános Iskola Vasvári Pál Általános Iskola Lánczos Kornél Gimnázium Székesfehérvári Szakképzési Centrum Bugát Pál Középiskolája Hunyadi Mátyás Szakgimnáziuma Vörösmarty Mihály Ipari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Vörösmarty Mihály Könyvtár.

1. Tanulói tevékenységek támogatása interaktív IKT eszközökkel I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 1. 1. Tanulói tevékenységek támogatása interaktív IKT eszközökkel (4 csoport) 2. Interaktív táblák és tanulói válaszadó rendszerek pedagógiai alkalmazása (4 csoport)

- Felkészítés érettségi vizsgaelnöki feladatok ellátására I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 2. Mindennapi pénzügyeink" - a gazdasági, pénzügyi ismeretek tanítási lehetőségei a középfokú köznevelési intézményekben (Pénziránytű Alapítvány képzése) Résztvevők száma: 71 fő Elégedettségi kérdőív eredménye: 4, 8 VET - Felkészítés érettségi vizsgaelnöki feladatok ellátására Résztvevők száma: 27 fő Elégedettségi kérdőív eredménye: 4, 9

Összesített adatok 2016/2017 tanév I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 3. Összesített adatok 2016/2017 tanév Résztvevők: 368 fő Elégedettségi kérdőívek eredménye: 4,8

I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 4. Igényfelmérés alapján induló képzések 2017/2018 tanévben http://tovabbkepzes.sulinet.hu

I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 5. EFOP 3 .1.1 – Kisgyermekkori nevelés támogatása óvodapedagógus-továbbképzések 2017. szeptember -2018. április között valósul meg

Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása II. Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása az Oktatási Hivatal Tanügyigazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztályának szakmai irányításával

II. 1. Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása 1. Tanügy- igazgatási főosztály szakmai irányítása 6 pedagógiai referens 363 mesterpedagógus szakértő Érintett pedagógusok:

II. 1. Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása 2. Szakértői fórum - 2017.09.21. Székesfehérvár Pedagógus képzés: - 2017.09.11-23. között – 10 órás (PÉM) - 2018. január (PSZE)

III. Az Oktatási Hivatal Köznevelési Programok Főosztályának szakmai irányításával ellátott feladatok

KIFIR és Közfelvir - iskolákkal történő kapcsolattarás Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer (DIFER) OKM - kiegészítő mérés felmérésvezetésének a megszervezése 37 érintett iskola (24 Fejér megyében) Nemzetközi mérések: PISA próbamérés 3 iskolát érintett Fejér megyében - a felmérésvezetés megszervezése POK feladat OKTV : - diákoknak szeptember 22-éig kell le adniuk a jelentkezési lapjukat az iskolában - az iskoláknak szeptember 29-éig kell a jelentkezéseket rögzíteniük az Adafor rendszerben

Köszönöm a figyelmet!