folytatott bibliográfia elemzéséről

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Advertisements

E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
„A szociálpolitikus és szociális munkás képzés megújítása az ELTE és a BCE együttműködésében (SZOCMEG)” TAMOP /2/A/KMR-0043 A projekt az Európai.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Könyvtárhasználat.
Barki Katalin Szombathely, május 4.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
A hazai iskolai könyvtárak fejlődéstörténete
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Könyvtári informatika I.
Pályaorientáció Bikal, február 11. Bácskay András Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Esélyegyenlőség az oktatásban Ifi István ügyosztályvezető október 28.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság kiadványai
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szakirodalom gyűjtése Bibliográfiai adatok pontos rögzítése
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
HEFOP Zárókonferencia Kutatásmódszertan: szociálpszichológia e-tananyag Kiss Paszkál Szabó Mónika Ujhelyi Adrienn Berkics Mihály.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.
„A szociálpolitikus és szociális munkás képzés megújítása az ELTE és a BCE együttműködésében (SZOCMEG)” TAMOP /2/A/KMR Fő kedvezményezett:
Máté Szilvia programvezető OFA Hálózat - Észak-Alföldi Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés eredményének.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
A Nemzeti Pályainformációs Portál Juhász Ágnes. Juhász Ágnes Az életpálya-tanácsadás kikötője ahonnan eljuthatunk minden információhoz.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. Tóth Krisztina egyetemi docens GAZDASÁG- ÉS.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – NPT ülés, Pásztor Szilvia – pályaorientációs portál tartalmi.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Minőségi könyvtár a színvonalas szolgáltatásért!
Magyar Orvosi Bibliográfia (MOB)
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Dr. Bacsa-Bán Anetta Németh István Péter
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
A Nemzeti Pályaorientációs Tanács (NPT) és a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok (RFKB) együttműködése TÁJÉKOZTATÓ ANYAG az RFKB pályaorientációs.
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Magyar Orvosi Bibliográfia (MOB) és Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT) Áncsán Gizella Központi Könyvtár, 2014.
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Általános iskolások pályaválasztása 2014
Előadás másolata:

folytatott bibliográfia elemzéséről Jelentés az OFI pályaorientáció   témakörében folytatott bibliográfia elemzéséről Előadó:  Németh Antal

  Az elemzés célja: Egy olyan annotált bibliográfia elkészítése, amely tartalmazza az 1993 óta, pályaválasztás és pályaorientáció témakörében, megjelent műveket, ezzel segítve a szakemberek eligazodását a szakirodalomban. (Gillemotné Tóth Mária: Magyar nyelvű pályaválasztási irodalom: bibliográfia 1960-1993 Budapest : Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsésztudományi Kar, 1995 (Kézirat)) A megjelent írások csoportosítása tananyag, oktatási segéganyag szempontok mentén, valamint korosztályok szerint (felsőoktatás, középfokú oktatás).

  Előzmények: A munkát 2009 tavaszán kezdtük az OPKM, a ÁFSZ, a FPPTI és az OFI együttműködésével. A munka a TÁMOP 2.2.2. keretén belül zajlik A kiindulást a 2008-ban lezárult pályaorientáció, pályaorientációs tanácsadás témakörben készített bibliográfia jelentette, melyet az OPKM készített.

A kutatás forrásai:   OPKM adatbázisa Országos Széchenyi Könyvter adatbázisa Felsőoktatási intézmények könyvtárai Internetes források (non-profit szervezetek által megjelentetett írások, uniós programok során készült munkák)

Eddigi eredmények:   Különválasztottuk a könyveket, cikkeket, felsőoktatási és a középiskolai tananyagokat. 175 könyv 204 cikk 29 felsőoktatási tananyag 15 középiskolai tananyag

Eddigi tapasztalatok:   felsőoktatásban megjelent kiadványok a megjelenés időpontját tekintve igen sokfélék, ezért feltehetően a témakörben időt álló műveket is el kell választani az aktuális kérdéseket feldolgozó kiadványoktól

Eddigi tapasztalatok:   a tanulók számára készített „tananyagok” az elemzés első tapasztalatai alapján igen heterogén tartalmakat hordoznak, valamint módszertani megközelítésük sem egységes

Eddigi tapasztalatok:   Eddigi tapasztalatok:   a felsőoktatásban a pályaorientációs tevékenységre történő felkészítést segítő kiadványok tartalmi köreinek és módszertani megközelítésének összevetése szükséges lenne az általános képző iskolák számára készített tankönyvek tartalmi elemeivel és módszertani megközelítésével

Következő lépések:   A tananyagok annotált bibliográfiájának elkészítése. A tankönyvek elemzésének elkészítése (milyen korosztálynak, milyen képzési formában ajánlott, illetve milyen módszereket támogat) A teljes munka tapasztalatainak összegző tanulmányának elkészítése

Köszönöm figyelmüket! Németh Antal: 06-20-230-27-03   Köszönöm figyelmüket! Németh Antal: 06-20-230-27-03                        nem.antal@gmail.com