1 Merre tart a világ a matematikai szoftverek használatában? Kovács Zoltán Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet, Analízis Tanszék.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lássuk a matematikát számítógéppel
Advertisements

Valós idejű tesztlefedettség- monitorozás JEE környezetben Dr. Ferenc Rudolf, Szegedi Tudományegyetem Bakota Tibor, FrontEndART Szoftver Kft.
4. Előadás: A mohó algoritmus
Meteorológiai Előrejelzés Adatbányászati Támogatással Putnoki Gyula GTK ISZAM II.évf. Társszerzők: az ISZAM-os Meteor-team TDK-konferencia 2007 Gödöllő.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
HEFOP értékelés Korszerű Pedagógiai módszerek a felsőoktatásban Valenta László Főiskolai docens Dunaújvárosi Főiskola Gépészeti Intézet.
Rendszerfejlesztés.
50 éves a szegedi informatika
A természettudományok helye a közoktatásban Szabó Gábor egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem & ELFT főtitkár.
SZTE TTIK Kari Nyílt Nap december 17. SZTE Bolyai Intézet = Matematika Tanszékcsoport = { Matematika BSc (3 év), Matematikus, Alkalmazott matematikus.
SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM Egyetemi Könyvtár és partnerei pályázata TÁMOP /1. CONTENTA "24 óra" - A minőségi oktatás és hozzáférés támogatása a szegedi.
Szoftverrendszerek fejlesztése
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása Bemutatkozik az Árkádia és irodalomtudomány-irodalomtanítás felülete TÁMOP /1/B.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2013/14 1. félév 4. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány
Változások a Tisztaszoftver Programban Taletovics Márk.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A minőség céljai #1  A minőség szabványos megfogalmazása (ISO 9000:2000): A minőség annak a mértéke, hogy mennyire.
Szoftverminőség biztosítása célok, dokumentációk, a minőség költségei Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009.
Bekő Éva Eötvös Loránd Tudományegyetem Elérhetőségem:
Objektum Vezérelt Szoftverek Analízise Ferenc Rudolf és Beszédes Árpád Szegedi Tudományegyetem FrontEndART.
DR. Lovász László Matematikus. Dr. Lovász László, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Matematikai Intézetének igazgatója 1948-ban született Budapesten. Fő.
Numerikus módszerek az elektromágneses térszámításban Dr
Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, március.
Komplex dinamikus rendszerek vizualizációja a XaoS fraktálkészítő programmal Kovács Zoltán Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet, Analízis Tanszék.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Lássuk a matematikát számítógéppel hu/pwp
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4.; B. Szendrei Mária, SZTE Szegedi Tudományegyetem (1872, 1921, 2000) 12.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
Perjésiné Hámori Ildikó
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
1 Vállalati együttműködések általános tapasztalatai Gyimóthy Tibor Szoftverfejlesztési Tanszék.
Csimag.hu Bemutatkozó.
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
TOVÁBBTANULÁSI TÁJÉKOZTATÓ. MATEMATIKA MIÉRT ÉRDEMES MATEMATIKÁT TANULNI? Hasznos Közismert tény, hogy a matematikus szakma a világon az egyik legjobb.
EGY VERSENY, NÉHÁNY GONDOLAT Hajnal Péter SZTE, Bolyai Intézet.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi ökoiskolai helyzetkép Varga Attila
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Let’s coach it!
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
1 A Hungary for FP6 projekt a bemutatása Dr. Groó Dóra Tudományos és Technológiai Alapítvány.
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
MESTERSÉGES MEGTERMÉKENYÍTÉS SIKERESSÉGÉNEK NÖVELÉSE NON-INVAZÍV MÓDSZEREKKEL TÁMOP D-15/1/KONV ZÁRÓ RENDEZVÉNY november 19.
UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM S zoftverfejlesztés Tanszék Programrendszerek tanúsítása – szoftverminőség mérése Dr. Gyimóthy.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Kontinuum modellek 2.  Közönséges differenciálegyenletek numerikus megoldásának alapjai  közönséges differenciálegyenletek  Euler módszer  Runge-Kutta.
Az Open Source lehetősége a szegedi geoinformatika képzésben Fehér Zsolt Zoltán Madarász Anett Olasz Angéla Szabó Péter január 29.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Minőségi könyvtár a színvonalas szolgáltatásért!
Érdemes – e Magyarországra hozni egy nemzetközi rendezvényt
Simon Péter főtitkár Bolyai János Matematikai Társulat
AP1 - SPORTTUDOMÁNYI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
A kezdetektől…. …”napjainkig” ( )
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
Az új Alaptörvény és a jogélet reformja
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Hogyan lesz jövő-biztos az OTP Bank?
Pécsi Tudományegyetem Matematikai és Informatikai Intézet
Vidiczki György Matematika BSc hallgató 2015
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Előadás másolata:

1 Merre tart a világ a matematikai szoftverek használatában? Kovács Zoltán Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet, Analízis Tanszék

Kereskedelmi matematikai szoftverek a SzTE Bolyai Intézetben 2 Kereskedelmi matematikai szoftverek a SzTE Bolyai Intézetben Maple 5 (campus wide licence), Maple 11 Wolfram Mathematica 7 (összegyetemi licenc) Mathworks Matlab (1 tanteremnyi licenc) Microsoft Excel (tisztaszoftver.hu)

3 Problémák Korszerű oktatás – korszerű szoftverek! De: nehéz anyagi forrást szerezni (upgrade)

4 Problémák Korszerű oktatás – korszerű szoftverek! De: nehéz anyagi forrást szerezni (upgrade) Biztos alapokon nyugvó kutatás? Zárt forráskód?

5 Problémák Korszerű oktatás – korszerű szoftverek! De: nehéz anyagi forrást szerezni (upgrade) Biztos alapokon nyugvó kutatás? Zárt forráskód? Matematikusként mélyen meg vagyok győződve arról, hogy tudományos nézőpontból csak a szabad szoftverek elfogadhatók. Egyrészt ha egy „matematikai” rendszer forráskódja nem publikus, akkor bármiféle számítási eredményt ad is, nem elfogadható matematikai bizonyítás részeként. Másrészt éppen matematikusként az volna a célom, hogy meglévő tételekre építsek új tételeket. Nagyon fontos lenne, hogy a meglévő algoritmusokat szabadon megvizsgálhassam, s ha kell, akár javítsam, bővítsem azokat. (Joris van der Hoeven, a TexMacs kitalálója, 2003)

6 Problémák Korszerű oktatás – korszerű szoftverek! De: nehéz anyagi forrást szerezni (upgrade) Biztos alapokon nyugvó kutatás? Zárt forráskód?

7 Problémák Korszerű oktatás – korszerű szoftverek! De: nehéz anyagi forrást szerezni (upgrade) Biztos alapokon nyugvó kutatás? Zárt forráskód? „To know math is to do math” – a hazavihető szoftver

8 Problémák Korszerű oktatás – korszerű szoftverek! De: nehéz anyagi forrást szerezni (upgrade) Biztos alapokon nyugvó kutatás? Zárt forráskód? „To know math is to do math” – a hazavihető szoftver Mindig új és új rendszerek megtanulása – muszáj?

9 Problémák Korszerű oktatás – korszerű szoftverek! De: nehéz anyagi forrást szerezni (upgrade) Biztos alapokon nyugvó kutatás? Zárt forráskód? „To know math is to do math” – a hazavihető szoftver Mindig új és új rendszerek megtanulása – muszáj? Algoritmusok, amelyeket sokszor újra és újra megírtak és megírnak – minek?! Ki fizeti ki?

Milyen válaszok léteznek? 10 Merre tart a világ? Milyen válaszok léteznek? A minőségi képzéshez minőségi oktatók és minőségi szoftverek kellenek A közösségi alapú fejlesztés nem feltétlenül ad rosszabb minőségű végterméket A gazdasági válság megszorításokat kíván (közhely, de általában véve mégis igaz) A kompatibilitás maximalizálása és az újratanulási idő minimalizálása Nemzetközi összefogás (Bábel tornya → „nép népre kardot nem emel, hadakozást többé nem tanulnak”, Ézsaiás)

Vannak-e mérhető trendek? 11 Vannak-e mérhető trendek? STOP!!! Tudományosan korrekt előrejelzést és objektív válaszokat NAGYON NEHÉZ adni. Napi hírek? Google Trends? Google PageRank? Alexa? Közvéleménykutatások? SourceForge.net statisztikák?

12

13

14

15

16

17

18

19

20 Google PageRank

21 Alexa

22 SourceForge.net

23

24 Konklúzió? Inkább sejtjük, hogy változás lesz, mint bármire is bizonyítékunk volna Minőségi szoftvert fejleszteni nehéz és drága A piac (mind kereskedelmi, mind open source téren) lényegében kialakult, a status quo adott Az open source alternatívák erősek A szoftverek oktatása nemzetközi és magyar viszonylatban is kérdéses → OKTASSUK! A közoktatás terén az open source életképesebbnek tűnik → TANULJUK MEG MI IS!

25 Merre tart a világ a matematikai szoftverek használatában? Kovács Zoltán Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet, Analízis Tanszék