VII. Közlekedéstudományi Konferencia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PBN Szombathely. 360 km 1280 km.
Advertisements

Vasúttársaságok.
Nyiri Lajos, ZINNIA Group
Románia Spanyolország Olaszország Portugália Izland Svédország Norvégia Finnország Franciaország Oroszország ÚjraVége Húzd az országhoz a nevét!
Winnie the pooh & friends
LDV Project  Szeretettel köszönjük Önöket Egerben a Leonardo Projekt Workshopján  We welcome - with much love - our dear guests!
Klaszterek gazdasági környezete
A buddhizmus szerepe a modern tudatkutatásban
„Songlish” How not to be a „Bicky Chewnigh”. Lehet zöld az ég…
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Welcome to the participants of the conference!
Az Audi Hungaria elvárásai és részvétele a magyar regionális repülőterek fejlesztésében Chicfarm Green Manifesto: -Do you have a farm in your house? -Can.
Számold meg a fekete pontokat!
Puskás Tivadar Közalapítvány Nemzetközi Technológiai Intézet.
Villamos és hibrid kishaszonjárművek hajtás problémái
Ellenőrző kérdések a)Auto-indexing enabled b)Auto-indexing disabled c)Nem eldönthető 1.
Kliensoldali Programozás
Lehet-e távolból tanítani? Kovács Győző és a Távoktatás.
A kiskorúak védelmének etikai dilemmái
SEVEN DONT'S AFTER A MEAL Hét dolog amit nemszabad tenni, étkezés után.
Minőségügy a mindennapokban
Sims-1 This chapter is about Simson line. The question arises in connection with orthic triangles: from which points should we draw perpendicular lines.
Innovatív elemek a SKA végrehajtásban Innovative elements in SCF implementation.
Az eredményesség kulcsa egy önkormányzati gazdaságfejlesztési projekt esetében The keys of success in case of an economic development project implemented.
Az emelt szintű idegen nyelvi érettségi feladattípusai.
CHINESE Kínai PROVERB Közmondás ( munkatársi csapat épités)
A varázslat világába lépsz be... Enter the world of magic …
Innováció az oktatásban – innováció a gazdaságban Készítette: Szabó Gábor Szeged, szeptember 21.
Beginner Dialogues - In a motel / hotel Getting a room for the night - Good evening. Can I help you? - Yes, please. I'd like a room for the night. - Would.
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Winnie the pooh & friends
1 From building roads to building society Federation for the Development of Community Participation 2012.
Have you ever asked yourself: PART FCL – What's behind it and how does it affect me? Airprox – What to do when coming too close? Alternative propulsion.
Alapítva: 1870 ORSZÁGOS METEOROLÓGIAI SZOLGÁLAT Hungarian Meteorological Service Györgyi Baranka Training Workshop for National Meteorological and Hydrological.
Copyright and on-line infringements; enforcement experiences
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért 2 nd European Workshop – ’Breaking the Drug Cycle’ project Budapest,
2009.IV.30.Argumentation techniques 1 Non-mirrorable argumentation techniques in English Analysis of theological texts aiming persuasion effects László.
TREASUREHUNT project made by: Márton Demény, Kata Nagy, Kolos Ruszthi, Áron Erős and Tamara Balogh Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma.
Shared Services Community Meeting Mr. Csaba Kilián Executive investment director
 Presentation for our collegues regarding meeting in Greece  Journalist from HVG (Weekly World Economy) visited our school  Visit at the Budapest Zoo.
Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia Nyitott kérdések a drónok alkalmazásában Budapest, november 3-4. Presented by : Gyula GYŐRI, president.
A személyszállítási piacnyitás tapasztalatai és lehetőségei Közlekedéstudományi Konferencia Győr, március 25. ÁCS BALÁZS KTI Közlekedéstudományi.
A Tordai-hasadék legendája. I am going to tell you the legend of how Torda Gorge evolved. Elmesélem nektek az erdélyi Tordai-hasadék keletkezésének történetét.
Information on the sources of information on the quality of education Hungary Daniel Horn research fellow MTA KRTK KTI and ELTEcon
Komplex tehetségazonosító és tehetséggondozó program az újszászi vasúti szakképzésben Complex programme for the gifted in the railway vocational education.
Maven és Ant Build eszközök bemutatása
Simon Péter főtitkár Bolyai János Matematikai Társulat
Mariko Ouchi ILO-Budapest Office
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
A Büntetés-végrehajtási Szervezet helyzete és aktuális feladatai
The new waves of modernisation of the Hungarian PES
Tudásmenedzsment és a Web 2.0
Survey on competitiveness
Ba(nk)stards an(nu)al report
Mi a megbocsátás jelentősége? What is the significant of forgivness?
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
Guidance activity at the Hungarian National Employment Service
Equality and solidarity in school practice
Túlfeszültség védelem a hálózaton
The new waves of modernisation of the Hungarian PES
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Csurgalékvíz tisztítás
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
Microsoft eszközpályázat
Számold meg a fekete pontokat!
Public relation at our school
Social Renewal Operational Programme
Volunteering in Hollókő
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
This table is avarage! Read instructions below!
Előadás másolata:

VII. Közlekedéstudományi Konferencia Győr, 2017. március 31. 30 éves a japán vasútreform előzmények, tanulságok és jövőkép 30 years after the railway reform in Japan ÁCS BALÁZS KTI Közlekedéstudományi Intézet Irodavezető, tudományos munkatárs Vasúti közlekedési vezető szakértő BALÁZS ÁCS KTI Institute for Transport Sciences Head of office, Research fellow Senior rail transport expert acs@kti.hu

? Körkérdés: melyik szó jut eszünkbe a japán vasútról? Survey: one word about Japanese railways?

KTI alkalmazottaknak válaszai alapján / Based on the answers of KTI employees

Senki sem említette az 1987-es vasútreformot, melynek során - a gyakorlatilag csődbe ment - Japán Nemzeti Vasút feldarabolásra került, és létrejött a JR Group, mely azóta eredményesen működik. Erről szól a mai prezentáció és a cikk. Noone mentioned the 1987 railway reform, when the Japan National Railways was divided into regional railway companies, and since then the JR Group operates safe and sound. This presentation is about this topic.

A JNR és a JR gazdasági mutatói 1960-2016 Financial performance of JNR and JR 1960-2016 1987 Forrás Source: History of Japanese Railways, Yomiuri Shinbun 1000 milliárd jen / trillion yen

Forrás / Source: Japan Railway and Transport Review, 1997

1987: A JNR felosztása Division of JNR Forrás Source: EJRCF (1)

2017: Sinkanszen vonalak üzemeltetői Operators of Shinkansen lines Forrás Source: japan-guide.com (2)

passenger-km (billion) 1987: Az újonnan alakult társaságok mutatói Figures of newly established JR companies Forrás Source: History of Japanese Railways (1)   hálózathossz utaskm (milliárd) munkavállaló route km passenger-km (billion) employees JR East 7657 104,5 82469 JR Central 2003 41,1 21410 JR West 5323 45,8 51538 JR Kyushu 2406 7,7 14589 JR Hokkaido 3176 3,9 12719 JR Shikoku 880 1,7 4455 JR6 21445 204,7 187180

Milliárd jen / billion yen MÁV-START

A JNR összeomlásának okai: -„közvállalatiság” („oyakata hinomaru”, „amakudari”, stb.) - a vasút nélkülözhetetlenségébe és növekedésbe vetett hit - hatalmas infrastruktúra beruházások - alacsony munkaerő-hatékonyság Factors leading to the collapse of JNR: - being a „public corporation” („govmt will bail us out” attitude, „descendants from heaven”) - belief in the importance of railways and constant growth - huge infrastructure investments - low labour productivity

Doai állomás Doai station

Yodo vonali alagutak és viaduktok Tunnels and viaducts on Yodo line

Toride, Joban vonal, Tone folyó hidak Toride city, Joban line, Tone river bridges

A JR sikerének okai: - újragondolt célfilozófia - felesleges beruházások leállítása - tevékenységi kör kiterjesztése - a helyi érdekhordozók bevonása - innováció Factors of the success of JR: - new corporate and management philosophy - skipping the doubtful projects - extending business activity to new fields - involving local stakeholders into services - innovation

Beruházások újragondolása Reconsidering investments

Mini-shinkansen

Mellékvonalak rural lines 83 vonalat vizsgáltak, napi 4000 utas alatt 38 vonal „3. szektor-beli” vasúttársasággá alakult, többségük ma is működik, a maradék bezárásra került, főleg Hokkaidon Vannak még veszteséges mellékvonalak, de azokat egyelőre inkább megtartják a cégek, kivéve ha valamilyen katasztrófa során rongálódnak, semmisülnek meg. 83 lines were examined, which had less than 4000 passengers /day 38 was transferred to „3rd sector compenies”, and still in operation, others were closed, many in Hokkaido There are still some lost making lines, but JRs keep rather them, except when natural disasters destroy them

Iwaizumi, végállomás. (2010-ben bezárt) Iwaizumi line closed in 2010

Volt Wajima állomás Former Wajima station

Veszélyeztetett JR West vonal JR West local line in danger

Innováció a JR East-nél Innovation at JR East Az innováció annak képessége, hogy a változást lehetőségnek lássuk és ne veszélynek

Járműfejlesztés: 103, 209, E231 EMU Innovation: 103, 209, E231

Yamanote vonali 205 és E231 sorozat Yamanote line series 205 and E231

ACCUM vegyesüzemű motorkocsi a Karasuyama vonalon ACCUM battery EMU on Karasuyama line

Nem-vasúti tevékenységek kiterjesztése a JR East-nél Extending non-railway business at JR East

Omiya „ekinaka”: Állomás, vagy pláza? Mindkettő! Station or Plaza? Both!

A Newdays állomási bolthálózat is a JR East-hez tartozik, ahol a JR East Suica utazási kártyáival fizetni is lehet, akár okostelefonba integráltan is Newdays convenience store-chain belongs to JR East, SUICA travelcards can be used as e-money, even integrated into smartphones

Shinagawa: új állomás és városrész épül a „kocsiműhely” helyén New station and new town to be built on the site of a former depot

A Shinagawa karbantartóbázis 2004-ben Shinagawa depot in 2004

Shiodome teherpályaudvar 1985-ben és 2015-ben Shiodome freight terminal in 1985 and in 2015 http://blog.livedoor.jp/netatowako/archives/50727164.html

A JNR és a JR gazdasági mutatói 1960-2016 Financial performance of JNR and JR 1960-2016 1987 Forrás Source: History of Japanese Railways, Yomiuri Shinbun 1000 milliárd jen / trillion yen

Felhasznált és ajálott irodalom References East Japan Railway Culture Foundation: A History of Japanese Railways 1872-1999, 2000. Sumita, Shoji: Success Story - The Privatisation of Japanese National Railways, 2000. Yamanouchi, Shuichiro - If There Were No Shinkansen. 2000 Aoki, Eiichi: Dawn of Japanese Railways. JRTR vol.1, 1994.3. Fukui, Yoshitaka: Twenty Years After. JRTR vol. 49., 2008.3 Imashiro, Mitsuhide: Changes in Japan’s Transport Market and JNR Privatization. Japan Railway & Transport R. vol. 13, 1997.9 Smith, Ian: 10 Years of JR Operation – The Explicit and Implicit Aims of JNR Privatisation. JRTR vol. 13,. 1997.9 http://www.jrtr.net/ http://www.ejrcf.or.jp/index.html https://www.google.hu/maps http://japanvasut.blog.hu/ http://vilagvasutai.hu/japan/japanbiztber/japanbiztber2.html http://adlersson.x10.mx/ http://www.jreast.co.jp/e/investor/ar/2016/index.html (2016 Annual report) http://www.japan-guide.com/

VII. Közlekedéstudományi Konferencia Győr, 2017. március 31. 30 éves a japán vasútreform előzmények, tanulságok és jövőkép 30 years after the railway reform in Japan Köszönöm a figyelmet! Thank you for your attention acs@kti.hu

Japán vasúthálózatának változása Changes in railway network Forrás Source: Eichi Aoki (1) 1880 1900 1920 1940 1960 1980 1999 2017

Japán vasúthálózatának változása Changes in railway network Forrás Source: Eichi Aoki (1) 1880 1900 1920 1940 1960 1980 1999 2017

Japán vasúthálózatának változása Changes in railway network Forrás Source: Eichi Aoki (1) 1880 1900 1920 1940 1960 1980 1999 2017

Japán vasúthálózatának változása Changes in railway network Forrás Source: Eichi Aoki (1) 1880 1900 1920 1940 1960 1980 1999 2017

Japán vasúthálózatának változása Changes in railway network Forrás Source: Eichi Aoki (1) 1880 1900 1920 1940 1960 1980 1999 2017

Japán vasúthálózatának változása Changes in railway network Forrás Source: Eichi Aoki (1) 1880 1900 1920 1940 1960 1980 1999 2017

Japán vasúthálózatának változása Changes in railway network Forrás Source: Eichi Aoki (1) 1880 1900 1920 1940 1960 1980 1999 2017

Japán vasúthálózatának változása Changes in railway network Forrás Source: Eichi Aoki (1) 1880 1900 1920 1940 1960 1980 1999 2017

Japán vasúthálózatának változása Changes in railway network Forrás Source: Eichi Aoki (1) 1880 1900 1920 1940 1960 1980 1999 2017