KIÁLLÍTÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Egy kép többet mond ezer szónál!”
Advertisements

A Biblia és a könyvnyomtatás
BUDA MÁTYÁS idejében. (A Schedel-féle krónika képe után.)
Az érett reneszánsz festészete (A 16. század eleje)
Ancient Babylon MUSIC : BONNY M – RIVERS OF BABYLON.
Német reneszánsz.
A szőlő a művészetben.
A sárospataki Rákóczi-vár udvari loggiája ( )
Japán írásjegyhálózatok vizuális ábrázolása. Első ábra.
CSIPKEVERÉS ABÁDSZALÓK, 2009
N.10 Bibliai Jelenetek Zene: Gregorian - Feel F:Laci.
Zene: Gregorian - Lady in black
Válaszutak a művészettörténetben A reneszánsz
RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.
Áldott,Békés Ünnepeket Kívánok!
A MAGYAR BAROKK /50.
A GIMP képszerkesztő program bemutatása
(Paolo Uccello: Giotto portréja)
Leonardo Da Vinci és festményei
Magyar Nemzeti Galéria Budapest
Önarckép (1500). Önarckép (1500) A reformáció Németországának egyik legnagyszerűbb művésze, festő, grafikus, könyvkiadó és művészetelméleti író egy.
Id. Hans Holbein és id. Lucas Cranach a Szépművészeti Múzeumban,
Suki-kehely Szilágyi Klára
Szűz Mária életének eseményei reneszánsz művek tükrében
Zene: Gheorghe Zamfir – Kjilmar song of ocarina hijos del sol
Világvége-elképzelések
Ghirlandaio: Irgalmas Madonna, Levétel a keresztről (1472)
ANDREA DEL SARTO
Az Újszövetség a művészetekben
A reneszánsz A szó a fr. renaissance ‘újjászületés’ szóból származik
Turulmánia érthető filatélia 5 rész Nyomás-kísérleti nyomatok és színek Gelle Péter /angyalka/
A Grál. Grál Ikonográfiája: A 13/14. századi Montréal-de-Sos mellett egy barlangrajz a Grált tálként ábrázolja lándzsával, karddal és vércseppekkel
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Apokalipszis 12/C.
A Biblia.
A nyomtatott sajtó történetéről
Csaták, hadvezérek, katonák
Szent Anna.
Logo tervezéshez információk
Reneszánsz.
ROMÁN KOR A középkor művészete Készítette: Ecseri István.
DR. LAÁB ÁGNES: MIT ÜZEN A MA ÉLŐKNEK LEONARDO UTOLSÓ VACSORÁJA? – 3. RÉSZ – MÁRCIUS 19.
GRAO VASCO. Grao Vasco Múzeum G RAO V ASCO C.1542.
Giotto: Bevonulás Jeruzsálembe
Hasonlóságok és különbségek a reneszánsz és az alföldi realizmus művészetében.
ANDREJ RUBLJOV
02/10/ :56 T.B. STRASSBURG A Kis Franciaország „A Kis Franciaország“ egy nagyon kedves és bájos terület, csatornákkal, jellegzetes, múlt századbeli.
Jeruzsálem Óváros, szikla mecset. Jeruzsálemről általában  Jeruzsálem Izrael fővárosa, továbbá politikai, jogi és vallási központja több kultúra találkozópontja,
Az E-galéria kiállítása Gergely Borbála első önálló tárlata az E-galéria „Tehetségek” című sorozatában december 2 – december 2 – 18.
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
2010. AUGUSZTUS 27-ÉN A MŰVÉSZTELEPI BESZÁMOLÓ KIÁLLÍTÁSSAL EGYÜTT MEGNYITJUK A VARGA MÁTYÁS SZABADISKOLAI CSOPORT TANÉVÉT. PROGRAM: AUGUSZTUS.
Készítette: Berkes Benedek István
Jézus szenvedése, halála és feltámadása.
Készítette: Hatvani Ferenc Bence
a évi szakmai vizsgáról
Készítette: Hegedűs Dóra
MŰVÉSZTELEP JÚLIUS KEMENCE.
„Dürer kora” – fejezetek a német reneszánsz történetéből
Advent angyalai Az első vasárnap angyala  Négy héttel karácsony előtt valami nagyon fontos dolog történik: egy angyal kék köpenybe öltözve leszáll az.
Zene: Gheorghe Zamfir the King
Világvége-elképzelések
A Biblia és a képzőművészet
2. A számító- gépes grafika eszközei
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Giotto: Bevonulás Jeruzsálembe
Ki mit tud? december óra 330 terem
Előadás másolata:

KIÁLLÍTÁS

Grafikai technikák Dürer korában Az idei nyílt foglalkozásunk témája a német reneszánsz festészet. A tárgykörön belől a német grafika szinte önálló műfajjá vált, éppen ezért úgy gondoltuk, hogy a kiállításunk anyagát ilyen lapokból válogatjuk. A képzőművészek a vizuális tapasztalataikat legközvetlenebbül rajzban rögzítik. Ezeknek sokféle fajtája van, de a tankönyvekben, szakkönyvekben azt olvashatjuk, hogy grafikának nevezünk minden olyan műalkotást, amelynek alapja a papír. Ez lehet egyedi és sokszorosító grafika. Az egyedi grafika készítésekor a művész közvetlenül a papírra rajzolja egyetlen rajzát. A sokszorosító grafika estében pedig a rajz egy nyomófelületre készül, és erről nyomtatják át papírra. A következő eljárásokat már ismerték Dürer és kortársai is, és csodálatos alkotásokat hoztak létre. Ilyen a szénrajz – nagyon tág lehetőségű technika, a jó minőségű, általában fűzfaágból készült égetett szénnel mélyfekete, bársonyos, könnyen eldörzsölhető vonalak húzhatók. Szintén régi rajzeszköz a tus. A tusrajz művészi hatását befolyásolja a tollak használata. A nádtollal készült rajz vonalai erőteljesebbek, az ecsetrajz csapongó. A középkorban főleg lúdtollat és madártollakat használtak. Finom és pontos munkát követel. Mivel a ceruza 17. századi találmány, így a 15-16. században a ceruza elődjének számító ezüstvesszővel készültek a megcsodált tanulmányrajzok. Tiszta ötvözetlen ezüstöt hosszabbító foglalatba tettek, és ezzel rajzoltak az alapozott papírra. Nagyon szép, finom, szürke tónusú rajzokat készítettek, amelyeknél a javítás lehetősége éppen úgy kizárt, mint a tollrajznál.

Az akvarell is jól ismert technika, bár ennek hovatartozását illetően megoszlanak a vélemények.(A papír alap miatt grafika, a festék miatt festészet.) Dürer és festőtársai a sokszorosító grafikai eljárások közül a fametszetet és a rézmetszetet művelték kimagasló szinten. A fametszet Európában a 15. században lett általános. A magasnyomású sokszorosító technikák egyik fajtája, ahol a nyomóforma, az ún. dúc - falap. A falapot a kor művészei még rostjainak irányában metszették, a fehérnek szánt képelemeket kivésték, és így a grafikai jegyek kialakításában csupán az érintetlenül maradt felületrészek szerepelnek. Nagyon egyszerűen fogalmazva: a hátteret vésték ki, a formák maradtak „magasan”. Ehhez a művelethez metszőkéseket és vésőket használtak. A rézmetszet már a mélynyomással készült sokszorosító technikák egyike. A 16. században bizonyos értelemben konkurenciát jelentett a fametszettel szemben, ezek ugyanis nagyobb tónusgazdagságot és finomabb megmunkálást tettek lehetővé. Itt a dúc rézlemez. A rézmetszet készítése tökéletes rajztudást, a metszőkés tökéletes kezelését és nagy pontosságot igényel. A bevésett vonalak formakövetők kell, hogy legyenek, amelyek a világos tónusoknál megritkulnak, a sötét tónusoknál sűrűsödnek és kereszteződnek. A metszés következtében ezek a vonalak az alapanyagba „mélyülnek”. Mindkét sokszorosító technika esetében a nyomatok készítéséhez fel kell festékezni a dúcokat, majd megfelelő nyomdai gépben, egymással szemben működő hengerek között át kell préselni a dúc, a papír és az ezen felfektetett rugalmas filclap hármas rétegét. És megtörténik a csoda.

AZ APOKALIPSZIS NÉGY LOVASA ALBRECHT DÜRER AZ APOKALIPSZIS NÉGY LOVASA /fametszet/

ALBRECHT DÜRER JÉZUS SZÜLETÉSE /rézmetszet/

ALBRECHT DÜRER SZENT JEROMOS /fametszet/

ALBRECHT DÜRER ÖNARCKÉP /ezüstvessző/

ALBRECHT DÜRER DRAPÉRIA TANULMÁNY /toll, ecset/

ALBRECHT DÜRER: TANULMÁNY /toll/

MARTIN SCHONGAUER JÉZUS SZÜLETÉSE /fametszet/

MARTIN SCHONGAUER A MÁSODIK OKOS SZŰZ /rézmetszet/

BEVONULÁS JERUZSÁLEMBE ALBRECHT DÜRER BEVONULÁS JERUZSÁLEMBE /fametszet/

ALBRECHT DÜRER UTOLSÓ VACSORA /fametszet/

SZENT MIHÁLY HARCA A SÁRKÁNNYAL ALBRECHT DÜRER SZENT MIHÁLY HARCA A SÁRKÁNNYAL /fametszet/

SZENT GYÖRGY /toll, ecset/ ID. LUCAS CRANACH SZENT GYÖRGY /toll, ecset/

ID. LUCAS CRANACH ÁDÁM ÉS ÉVA /fametszet/

ALBRECHT DÜRER: TANULMÁNY /ecset, toll/

JÖRG BREU: LUCRETIA TÖRTÉNETE /toll/

JOACHIM ÉS ANNA TALÁLKOZÁSA AZ ARANYKAPUNÁL ALBRECHT DÜRER JOACHIM ÉS ANNA TALÁLKOZÁSA AZ ARANYKAPUNÁL /fametszet/

KRISZTUS A KÍNSZENVEDÉS ESZKÖZEIVEL /toll/ HANS BALDUNG GRIEN KRISZTUS A KÍNSZENVEDÉS ESZKÖZEIVEL /toll/

ALBRECHT DÜRER KIRÁLYOK IMÁDÁSA fametszet/

ALBRECHT DÜRER MELANKÓLIA /rézmetszet/

ALBRECHT DÜRER NYÚL /akvarell/

ALBRECHT ALTDORFER A NAGY FENYŐ /akvarell, toll/

ALBRECHT DÜRER ANGYALI ÜDVÖZLET /fametszet/

MARTIN SCHONGAUER: DÍSZÍTŐ MOTÍVUM /fametszet/

MARTIN SCHONGAUER MENEKÜLÉS EGYIPTOMBA /fametszet/

SZENT GYÖRGY /fametszet/ ALBRECHT ALTDORFER SZENT GYÖRGY /fametszet/

MATTHIAS GRÜNEWALD SZENT JÁNOS AZ ERDŐBEN /szén/

ALBRECHT DÜRER I. MIKSA CSÁSZÁR /szén/

ÉS SZENT JÁNOS EVANGÉLISTÁVAL MARTIN SCHONGAUER A FÁJDALMAS KRISZTUS MÁRIÁVAL ÉS SZENT JÁNOS EVANGÉLISTÁVAL /rézmetszet/

MATHIAS GRÜNEWALD MÁRIA A NAPPAL /toll, akvarell/