Rettegi Attila február 14.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Alcím mintájának szerkesztése Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Duális szakképzés Együttműködési lehetőségek a Nyíregyházi Szakképzési Centrummal Nyíregyháza, március 01.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája Pályaválasztási tájékoztató.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Pályaválasztási szülői értekezlet
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
A GAZDASÁG ÉS A TÁRSADALOM SZOLGÁLATÁBAN Debrecen január 26. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
2016/17-es tanév. Iskolatípus változások 2016/17-es tanévtől.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája
KAPOSVÁRI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM NAGYATÁDI ADY ENDRE GIMNÁZIUMA, SZAKGIMNÁZIUMA, SZAKKÖZÉPISKOLÁJA.
Felvételi a középfokú iskolákba
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI REGIONÁLIS PROJEKTINDÍTÓ RENDEZVÉNY
Átalakult a szakképzési rendszer
A VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA PÁLYAORIENTÁCIÓ MEGÚJÍTÁSA
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Szombathelyi Szolgáltatási pályaorientációs feladatai
Továbbtanulás a Remenyikben 2017/2018 tanév
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Szakképzési pályaorientációs fórum
Felvételi a középfokú iskolákba TÁJÉKOZTATÓ A SZÜLŐK SZÁMÁRA A 9
Pályaválasztási szülői értekezlet
A végzős tanulók döntési irányai a középiskolákban
„Az egyetlen igazi boldogságot akkor találjuk meg, ha szüntelenül befelé növekszünk, és igazabbá, nagylelkűbbé, egyszerűbbé, emberibbé, kedvesebbé és tevékenyebbé.
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Szakgimnáziuma
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Középfokú oktatási intézmények
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Amit egy nyolcadikosnak és szüleinek tudnia érdemes
PÁLYAVÁLASZTÁS? SZAKMAVÁLASZTÁS?
Pályaválasztási szülői értekezlet
NYITOTT KAPUK NAPJA november 14.
Középfokú felvételi eljárás a 2018/2019. tanévben
Előadás másolata:

Rettegi Attila 2017. február 14. Pályaorientációs tevékenység a Szombathelyi Szolgáltatási Szakképzési Centrumban Rettegi Attila 2017. február 14.

A szakképzési centrum Többcélú köznevelési intézmény Fenntartó: Nemzetgazdasági Minisztérium Irányító szerv: Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal 44 szakképzési centrum, 365 tagintézmény, kb. 200 ezer tanuló. Vas megye: Szombathelyi Műszaki SZC Szombathelyi Szolgáltatási SZC (Megyénként legfeljebb 3 centrum, minimum 200 fős tanulólétszámmal)

Tagiskolák - SZOSZSZC   tagintézmény megnevezése tagintézmény címe 1 Szombathelyi Szolgáltatási SZC Barabás György Műszaki Szakgimnáziuma és  Szakközépiskolája 9600 Sárvár, Kisfaludy Sándor utca 2/a 2 Szombathelyi Szolgáltatási SZC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai  Szakgimnáziuma 9700 Szombathely, Zrínyi Ilona utca 12. 3 Szombathelyi Szolgáltatási SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma 9700 Szombathely, Nagykar utca 1-3. 4 Szombathelyi Szolgáltatási SZC Oladi Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája 9700 Szombathely, Simon István utca 2-6. 5 Szombathelyi Szolgáltatási SZC Béri Balogh Ádám Szakgimnáziuma és  Szakközépiskolája 9800 Vasvár, Járdányi professzor utca 13. 6 Szombathelyi Szolgáltatási SZC Tinódi Sebestyén Gimnáziuma és Idegenforgalmi, Vendéglátói Szakképző Iskolája 9600 Sárvár, Móricz Zsigmond utca 2.

A pályaorientáció fogalma „A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely a tanuló egyéni igényeinek figyelembevételével segíti a megfelelő pálya, szakma kiválasztását a lehető legszélesebb információnyújtás révén” (Szilágyi Klára). A pályaorientáció fogalma alatt a pálya- és a munka világában való folyamatos tájékozódási igény kialakítását értjük, egy olyan tanulási folyamatot, ahol a fiatalok elfogadják, hogy a körülöttük lévő világ gazdasági jellemzői, és a választható munkák tartalma változik, és felismerik, hogy sikeres életpályájuk nagyrészt azon múlik, hogy önismeretük révén hogyan képesek ezekben a változásokban eligazodni.

Fenntartói, kormányzati elvárások A szakképzés vonzóvá tétele. (A gazdasági növekedés legfontosabb gátló tényezője a szakképzett munkaerő hiánya.) Felnőttoktatás megszervezése Jelenlét a felnőttképzésben Fejlesztési projektek megkezdése. (Pl. a lemorzsolódás csökkentését célzó GINOP projekt) A szakképzési centrumok képzési és szolgáltató központok legyenek. A beiskolázás eredményességének javítása a szakképzésben. ➤ Beiskolázási cselekvési terv

Célok és vállalások A beiskolázott tanulók számának 5%-os növelése a 9. évfolyamon. (Az indított osztályok létszámainak eredményesebb feltöltésével) A felvettek arányának javítása a meghirdetett férőhelyek számához viszonyítva. A meghirdetett képzési helyek felülvizsgálata A szakmakínálat felülvizsgálata Az iskolamarketing erősítése a Centrum és a tagiskolák szintjén egyaránt. (Indikátorok)

Tevékenységek Részvétel pályaválasztási szülői értekezleteken, általános iskolai programokon. Programok szervezése általános iskolások számára (pl. szakmai nap, versenyfelhívások, táborok) Csatlakozás rendezvényekhez, országos akciókhoz (Szakképzés hete, Szakmák éjszakája, Pályainfo, Állásbörze, stb.) Iskolafilmek megújítása, tájékoztató anyagok Általános iskolai pedagógusok bevonása, tájékoztatása

2016-tól: új iskolatípusok Szakközépiskola → szakgimnázium Kimenet: érettségi + szakmai végzettség. Szakiskola → szakközépiskola (3+2 év) Kimenet: 3. év után szakmai végzettség, 5. év végén érettségi Speciális szakiskola → szakiskola

Hátráltató tényezők Tanulólétszám csökkenése Gimnáziumi férőhelyek számának növekedése A gimnazisták matematika eredménye egyenletes ütemben romlott 2009-2015 között. Természettudomány és szövegértési pontszámuk érdemben nem csökkent 2009-2012 között, azonban 2012-2015 között ~20 pontos nagyságrenddel zuhant.  A gimnázium lehetővé teszi a pályaválasztásról szóló döntés elhalasztását. Torz információk szakmákról, szakképzésről. Hiányos információk az elhelyezkedési lehetőségekről.

A pályaorientációs tevékenység nem öncélú! A gazdaság és a társadalom igénye, hogy legyen szakképzett (jól képzett) munkaerő, szakember. A tanuló a számára megfelelő iskolatípusba kerüljön. ➤ Így lesz sikeres, eredményes az életben. A tanuló érdeklődésének és adottságainak megfelelő pályát (szakmát) válasszon.

Pályaorientáció a képzésben Szakma megszerettetése Munkahelyi környezet, karrierlehetőségek megismertetése Egyénre szabott gondoskodás, lemorzsolódást megelőző tevékenységek, tehetséggondozás. Továbbtanulási irányokról, lehetőségekről tájékoztatás (iskolán, Centrumon belül, felsőfokon)

Köszönöm a figyelmet! Szombathelyi Szolgáltatási Szakképzési Centrum 9700 Szombathely, Nagykar u. 1-3. E-mail: info@szoszszc.hu Telefon: +36-94-312-375 Web: www.szoszszc.hu