Az 1988-as adóreform Minden forint egyenlő 2015/2016. II. félév

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Előadó: Dr. TÖRÖK GYÖRGYI adószakértő
Advertisements

GKI Zrt., Bér- és bérteher-reform Akar László vezérigazgató március 10.
Készítette: Sallai Katalin
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Az egészségügy finanszírozásának problémái Adalékok a járulékreform kéréseihez Dr. Kincses Gyula ESKI.
Személyi jövedelemadó & Általános forgalmi adó Sándor Zoltán 2010/2011/2.
1 TÁRSASÁGI ADÓ Többször módosított évi LXXXI. tv. jellemzői A költségvetési bevételekben évről-évre kb. 6-8 %-ot képvisel.
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
Sajtótájékoztató Társasági adó, SZJA és EVA bevallások tapasztalatai
Sajtótájékoztató Társasági adó, SZJA és EVA bevallások tapasztalatai
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Az államháztartás Vázlat - nem elégséges tananyag!
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
Luxemburg, Málta,Hollandia
A társasági adóról szóló évi LXXXI. törvény 2008/2009/I.
Felsőfokú szakképzés Csorba László
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
A magyar gazdaság Dr. Veres János pénzügyminiszter október 13.
ADÓZÁS © A LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSOK 2008-TÓL dr. Laáb Ágnes BME Pénzügyek Tanszék egyetemi docens elérhetőség: telefon: ,
Gazdasági Informatika II. 2006/2007. tanév II. félév.
2009. június A személyi jövedelemadó törvény évi évközi változásai Siklósiné Antal Gyöngyi Pénzügyminisztérium Jövedelemadók főosztály.
Fiskális Politika Államháztartás - központi költségvetés - társadalombiztosítási alapok - egészségbiztosítási alap - nyugdíjbiztosítási alap - elkülönített.
Az egykulcsos adó bevezetésének várható hatásai
EHO módosítása szeptember 01-től. EHO mértéknövekedés 14% Külön adózó jövedelmekből: - vállalkozásból kivont - értékpapír kölcsönzésből - 25 illetve.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
Vagyon-, vagyoni értékű jog átruházásából származó jövedelem Mezőgazdasági tevékenység adózása az Szja-ban.
Államtalanítás vagy álomtalanítás Az állam szerepének és az adórendszer újragondolása Magyarországon Jaksity György.
1 Adóterhelés és a hazai gazdaság nemzetközi versenyképessége Halász Anita tudományos munkatárs ICEG Európai Központ Az EU-csatlakozás és a hazai gazdaság.
Szép esténk lesz…? Varga Mihály október 14. Fidesz- Magyar Polgári Szövetség Országgyűlés Képviselőcsoport Gazdasági Kabinet FIDESZ GAZDASÁGI KABINET.
RSM DTM Hungary Adótanácsadó és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. A személyi jövedelemadó évi változásai Lucz Zoltánné főosztályvezető Pénzügyminisztérium.
Válság felé sodródik a magyar gazdaság A gazdaság állapota 4 Tovább csökkent a gazdasági növekedés, a legfrissebb adatok szerint 2,4 %-ra esett vissza.
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai elképzelései Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai.
Osztalékadó. Osztalékadó A Medgyessy-Gyurcsány-kormány adóreformja I. 550 milliárd Ft elvonás évente (55 ezer Ft/fő) 22 adóemelés Áfa radikális.
ADÓTÖRVÉNYVÁLTOZÁSOK Évi LXXVII tvr.. SZJA ADÓTÁBLA A évtől az összevont adóalapba tartozó jövedelmek esetében a személyi jövedelemadó alapja.
Előadó: Kelemen Katalin
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Az adóreform lehetséges irányai Palócz Éva Kopint-Tárki Zrt.
SZEMÉLYI JÖVEDELEMADÓ
ADÓ Adótörvény változások 2006/2007 Demetrovics Gergely, szenior menedzser február 2.
Államháztartási alapismeretek
„ TÁMOP B/2. projekt pénzügyi megvalósításának lényeges pontjai” Szombathely, december 15. Készítette: Berényiné Bosch Cecília OFA Kooperáció.
A évi személyi jövedelemadó- és Tao-bevallások tapasztalatai, valamint kata és kiva jellemzők Komárom-Esztergom megyében Karácsonyi Norbert igazgató.
NAV Veszprém Megyei Adóigazgatósága
Az adó- és illetéktörvények változásainak hatása a vállalkozási szférára Dr. Parragh László Elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Családbarát adórendszer Magyarországon Tamásné Czinege Csilla NAV Adószakmai Ügyekért Felelős Szakmai Helyettes július 5.
Szakképzési hozzájárulás legfontosabb szabályainak változása, az éves elszámolással kapcsolatos tudnivalók 2014.
Dr Lakatos Mária2015/2016. I. félévDr Lakatos Mária ADÓZÁS I. A törvényekről, a kolbászhoz hasonlóan, jobb nem tudni, hogyan készülnek” – Otto von Bismarck.
Példák a személyi jövedelemadó kiszámítására ADÓZÁS I. 2014/2015. II. félév.
1 Személyi jövedelemadóról szóló törvény változásai Pásztorné Szerezlai Márta november 04.
TAX EXPERT International AG  2014 TAX EXPERT International AG. All rights reserved. Bevezetés a svájci adórendszerbe Sebestyén Péter, TAX EXPERT International.
Személyi jövedelemadó 2012 Guzmics Zsuzsanna Audit Service Kft.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Dr Lakatos Mária2012/2013. II.Dr Lakatos Mária ADÓZÁS I. A törvényekről, a kolbászhoz hasonlóan, jobb nem tudni, hogyan készülnek” – Otto von Bismarck.
Összehasonlító példák ‏ 2015/2016 II. Dr Lakatos Mária: ADÓZÁS I.
Navigátor IC & ID Kft.. A munkabér szerkezete január 1-től.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Társasági adó 2011, évi változások  Adókulcsváltozás 10% 500 M Ft-ig 19% 500 M Ft felett  Megszűnik a külföldi szervezet társasági adó-kötelezettsége.
Járulék- és egészségügyi hozzájárulás fizetési kötelezettséggel kapcsolatos változások év.
Egyéni vállalkozásból származó jövedelem adózása Mezőgazdasági kistermelők adózása TB járulékok.
Kormányszóvivői Iroda Cselekedni most és mindenkiért Adatok és tények a Medgyessy-kormány egy évéről május 24.
Összehasonlító példák
PÉLDÁK.
NEMZETKÖZI SZÁMVITEL I.
Az adórendszer Colbert (francia pénzügyminiszter): „Az adóztatás olyan, mint a libatépés, annak tudománya, hogyan lehet a legtöbb tollat a lehető legkevesebb.
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
Badak Béla okl. könyvvizsgáló
Készítette: Esenczki Fruzsina és Borbély Balázs RYBD2T, S7LJW9
Költségvetés.
Költségvetés bevételei Adórendszer
Előadás másolata:

Az 1988-as adóreform Minden forint egyenlő 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Miről volt szó? Adókról általában Adók csoportosítása Fogalmak, meghatározások Az adózás alapelvei Laffer görbe Adótörténelem Eljárások 2015/2016. II. félév ADÓZÁS ADÓZÁS I. 1-27

Miről lesz szó? Az adóreform háttere, okai Célkitűzések Adórendszerek Magyarországon Új adótörvények 1988.január 1 Átrendeződő jövedelmek Reform reformja A Bokros csomag 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Az adóreform oka Magyarország csatlakozott az IMF-hez 1981-ben Export kényszer: a GDP 40 százaléka már akkor a külkereskedelemben realizálódott Legfőbb partnerek: Németország, Ausztria, Olaszország Mérséklődött a KGST szerepe Előtérbe kerültek az európai unióban használatos elszámolási formák 36 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Adópolitikai célok 36-37 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Adórendszer 1909-1988 Személyi jövedelem adó 1909-től, csak 20 ezer kr fölött Európai szintű jogi megoldások Egyre differenciáltabb szabályozás Adórendszer 1945-1988 Adóreform 1949 – az államosítás befejezése nemzeti vállalatok jönnek létre 36-37 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Azok a boldog 50-es évek Elsődleges cél az állami vállalatok gazdálkodásának tervezése, a tervcélok betartatása, a jövedelem túlnyomó részének elvonása Csak magánszemély fizet jövedelemadót 1956 - önállósul a mezőgazdaság 1972- szellemi tevékenyéget végzők adója -differenciálódás 36-37 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

A 70-es évek Magánszektor – maszek elenyésző a GDP-hez való hozzájárulás Adóközösségek – elsősorban a szellemi szabad foglalkozásúaknak, illetve magán iparosoknak és kereskedőknek Adókivetés – adóközösségek révén. Fellebbezni nem lehetett a bíróság előtt 36-37 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Gazdaságpolitikai célkitűzések Az adóbevételek struktúráját a fejlett országokéhoz igazítani, Vállalatokra nehezedő magas elvonást mérsékelni, érdekeltséget növelni, Lakosságot jobban bevonni a közösségi feladatok finanszírozásába, A munkaerő ára alacsony volt, bérterhekkel, járulékokkal, adóval drágítani. 38-39 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Gazdaságpolitikai célkitűzések Kétszintű árrendszer követelménye – a termelői árnál legyen magasabb a fogyasztó ár Ebben mutatkozzék meg a bérköltség is, ne utólag a nyereségelvonás mértékében Költségek és jövedelmek különüljenek el egymástól 36-37 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Gazdaságpolitikai célkitűzések Összességében: A gazdasági tisztánlátást segítő, Ösztönző Eu konform Társadalmilag igazságosabb, egyenlő közteherviselés - azonos jövedelműek – szektortól függetlenül azonos adót fizessenek Láthatatlan jövedelmek megadóztatása 36-37 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Új adótörvények 1988.január 1. SZJA törvény – bérből és fizetésből élőknek, állami vállalatok, szövetkezeteknél dolgozók bérének bruttósítása ÁFA törvény – teljes körű átárazás A vállalatok nyereségét terhelő elvonások Újdonság: széleskörű, olykor társadalmi vita után a parlament fogadta el a törvényeket 38-39 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Az első SZJA törvény Egységesítette és összevonta adóztatás szempontjából a bérjövedelmeket - munkaviszonyból és azzal azonos kategóriájúnak vett szövetkezeti tagsági viszonyból eredő jöv A mezőgazdasági tevékenységből származó bevételt Egyéb, társas vállalkozások, nem munkaviszonyból származó szellemi és fizikai munkából eredő bevételeket, jogdíjakat 39-41 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

SZJA , 88 Egyéni és társas vállalkozás üzleti nyeresége kivételével minden lakossági jövedelemre vonatkozott Vállalkozásokra kétcsatornás rendszer: Üzleti nyereség után 25%, kivét SZJA hatálya alá A jövedelemforrások túlnyomó többségére összevonási kötelezettség. De kivétel forrásadó, kamatadó, osztalékadó 41-45 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Bérbruttósítás A bruttósítás csak a bér és bérjellegű jövedelmekre terjedt ki Részben vállalati pénzből, részben a központi ktg terhére növelték a bruttó bért a fizetendő adóval – Több mint 4 millió munkavállalónál a cégek végezték el a feladatok A pénz már az első hónap végén adó formájában visszafolyt 41-45 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Kedvezmények: mezőgazdasági tevékenység Háztáji – és kisegítő gazdaságok Szociálpolitikai és ellátási megfontolások Adófizetés –leáll-e a termelés vagy sem? Konszenzus : hivatalosan előírták számukra az adókötelezettséget (1,6 millió fő), de adómentes határ évi 300 ezer forint bevétel 41-45 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Kedvezmények: szellemi tevékenység Bruttósítás elmaradt Erős érdekérvényesítés – rendkívül erős sajtókampány az összevonás ellen Megoldás – költségelszámolás Mi a költség – megjelenik az úti elszámolás Kilométerpénz (új fogalom elköltségelés –mikor ktg a perzsaszőnyeg, ruha stb 41-45 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Nyugdíjak adómentessége Politikai megfontolás, bármiféle változtatás túlzott politikai feszültséget okozna –értékelhető haszon –bevétel nélkül Megoldás: nyugdíj adómentes, DE A szerzett jövedelmet hozzá kell adni és az magasabb kulccsal adózik 41-45 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Egyéb kedvezmények Ingatlan hasznosítás kedvezménye Tőkejövedelmek - kamatadó, kötvénykamatok után fizetendő adó Eredeti elképzelés szerint adómentesítették volna a takarékbetétet 41-45 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Az első adótábla Adósáv (Ft) Adókulcs (%) 0- 48 000 0 0- 48 000 0 48.001- 70 000 20 70 001- 90 000 25 90 001- 120 000 30 121 000- 150 000 35 150 000- 180 000 39 180 001 -240 000 44 240 001- 360 000 48 360 001- 600 000 52 600 001- 800 000 56 800 001- 60 41-45 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Hatások Rendkívül nagy progresszivitás Lakosság adóterhei a korábbi 9 százalékról 17 százalékra növekedtek Adóköteles jövedelmek 14 százalékát, a kedvezmények levonása után az adóalap 16 százalékát vonta el a költségvetés.(A jövedelmek átlagos adóterhe 1985-ben 5-15 % között mozgott, Japánban 2,9 %) 41-45 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

A költségvetésben koncentrálódó bevételek aránya nem csökkent Összességében a GDP-hez viszonyítva 10 százalékkal emelkedett a fogyasztáshoz kapcsolódó adók aránya A költségvetésben koncentrálódó bevételek aránya nem csökkent A méltányos közteherviselés elve sérült a kivételek, kedvezmények elszaporodása miatt 40-42 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Makrogazdasági számok Megnevezés 1988 1989 1990 ÁFA 123,0 135,1 146,8 SZJA 61,7 94,2 126,8 Fogyasztási a. 87,5 95,6 108,2 Vám- és import 34,4 45,5 51,5 Társasági adó 87,4 93,1 94,0 Egyéb bev 93,9 65,9 79,0 Összesen 898,2 1063,6 1279,0 41-45 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Általános következtetések Túlságosan széles az adómentesek köre – 1 millió adózó tartozott a mentes kategóriába A gazdálkodó szervezetek befizetései a vám és import befizetések kivételével mérséklődtek mint abszolút értékben, mint arányaikban A lakosság SZJA befizetései dinamikusan növekednek, arányuk meghaladja a 10 %-ot 42 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Dilemmák Jövedelem újraelosztásának leghatékonyabb módszere Nyertesként a vállalatok, vesztesként a lakosság került ki Magánszemélyek Állam 45 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Jövedelem átcsoportosítása 42 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

A bruttó jövedelem megoszlása Adósávok(e Ft) Ft/fő/év Megoszlás 0 - 48 29 332 3,2 48- 120 82 888 44,3 120-240 158 442 36,9 240- 360 284 134 8,8 360- 517 715 6,3 40-42 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Következtetések Erős progresszivitás az adóalanyok 70 százaléka az összadónak csak 18,1 százalékát fizette Az adóalanyok 4,6 százalékára jutott a befizetések 36 százaléka Fokozódó területi szegregáció- az alacsonyabb átlagjövedelmű, szegényebb kistelepüléseken kevesebb adó képződik 41-42 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

A progresszió hatásai A progresszió lehetővé tette, hogy a jövedelemnövekedésnél jobban növekedjék a bevétel – sávhatár átlépések A progresszió viszont kikényszeríti a kedvezmények iránti visszaverhetetlen nyomást Új, bevételi forrás – szja – a második évtől kezdve már csak 50 százalékban illeti meg a helyi önkormányzatokat Inflációs nyomás indul meg 41-42 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Változtatás Adótábla progresszivitásának csökkentése Adómentes határ 55 ezerre emelkedett Megszűnt a 60 százalékos adókulcs Vállalkozói adó helyett vállalkozási nyereségadó Egyéni vállalkozók az SZJA hatálya alá kerültek 42-46 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

1989-1994- a reform reformja Adóalap szélesítés – csökkent a vélelmezett költséghányadok súlya – adó alapja – a tényleges jövedelem Jövedelem=Bevétel - költség Erőteljes szoc. pol vonások 0 adókulcs jövedelemhatára 1991-ben 55 ezer forintról 100 ezer forintra emelkedett 42-46 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

1995 –új adóelemek 1994 kormányváltás Kiürült államkassza, rendkívül gyorsan növekvő hiány Békesi László pénzügyminiszterként nem bír el a rá nehezedő nyomással, nem lehet a szavazóktól újabb összegeket elvenni Feladat: hogyan lehet nagyobb társadalmi zúgolódás nélkül újabb összegeket elvenni? 46 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

1995.CXVIII. Törvény Megszűnik a 0 kulcsos adó, helyette 2 százalékos lesz a legalacsonyabb kulcs Előnyt kapnak a bérből élők, akik nem képesek költségeiket érvényesíteni Önálló tevékenység után az első forinttól adózni kell Magasabb jövedelműeknek erőteljesebb progresszivitás 46-48 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Öt alapvető változás 1. megszűnt az SZJA korábbi 0 kulcsa 2.megszűnt a tb járulék levonhatósága 3.jövedelem csökkentő kedvezmények helyett ( fölülről levonható 12 ezer forint) hasonló jogcímű, az adóból levonható kedvezménye. Pl szellemi tevékenység után az összjövedelemből 100 ezer forintot le lehetett vonni, ehelyett 50 ezer forinttal mérsékelhető az adó) 46-48 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

4. Megszűnt a gyermekek után igénybe vehető adókedvezmény 5.Cégautó adózás bevezetése A terhek zöme a lakosságra hárult Eredmény: jelentősen növekedő bevételek- több mint félmillióval csökken az adót fizetők száma 46-48 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Tőkejövedelmek túlpreferálása Kamatadó 0 százalék Osztalék, árfolyamnyereség, tőzsdei ügyletekre lineáris adó, nem összevont 10 százalék Befektetési hitel elnevezésű adókedvezmény –bevezetésekor korlátlan DE adómentes marad a családi pótlék 46-48 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

SZJA bevételek alakulása Év Bevétel SZJA/összadó 1987 1,4 milliárd forint (0,2%) 1995 290 milliárd forint (18,2%) 2000 740 milliárd forint (18,7%) 2005 1132 milliárd forint (22%) 46-48 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Adótáblák jelenérték számítással 0 – 55 000 (0 – 40 7000) Ft 0 % 55 001–90 000 (40 701–66 600) 12% 90 001–300 000 ( 66 601– 222 000) 30% 300 001–500 000 (222 001-370 000) 40 500 001 - (370 001 - ) 50% 1990.évi adótábla 36-48 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

1995.évi adótábla 0 -110 000Ft (0 - 26 132) Ft 0 % 110001 – 150 000 (26 133 – 35 635) 20% 150 001 -220 000 (35 635 – 52 265) 25% 220 001 – 380 000 (52 266- 90 276) 35% 80 001 -550 000 (90 277-130 662) 40% 550 001 - (130 663 -- ) 44% 46-48 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

1996. évi adótábla 0 -150 000Ft (0 -28 972) Ft 20% 150 001 – 220 000 (28 972 -42 492) 25% 220 001 380 000 (442 492 – 73 395) 35% 380 001 -550 000 (73 395 – 106 230) 40% 550 001 – 900 000 (106 230 -173 831) 44% 900 001- (173 831 -) 48% 46-48 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Adótáblák Adótábla 2011. január 1-től 0 ft - 16% Adótábla 2010. december 31-ig 0- 5.000.000 17 % 5.000.001- 850 000 ft+ 32 % Adótábla 2009. július 1-től 0-1 900 000 18% 1 900 001-ig 342 000 ft +36% Adótábla 2009. junius 30-ig 0-1 700 000 18 % 1 700 001- 306 000 ft +36% 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I.

Adókról általában ADÓ Jogszabályi előíráson alapuló fizetési kötelezettség, melyet a közhatalom közvetlen ellenszolgáltatás nélkül megállapít és megkövetel. Megjelenése: az államiság jelképe, a közszolgáltatások fenntartásért fizetett ellenszolgáltatás 2015/2016. II. félév 2009/2010 II. félév ADÓZÁS ADÓZÁS I. 1-16

Adók csoportosítása 1. 2015/2016. II. félév ADÓZÁS ADÓZÁS I. 1-16

Egyéb adók Eltérés Helyi adók Adó típusú járulékok Hasonlóság iparűzési adó építményadó, gépjárműadó, ebadó, egyházi adó Adó típusú járulékok Vámok,illetékek Hasonlóság Kivetés módja, fizetés módja, törvényi háttér, behajtás Eltérés speciális tevékenységekhez kapcsolódik 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I. ADÓZÁS 1-16

Az adózás alapelvei Fizetőképességi elv: az az elv, amely szerint az adóterheket a társadalom tagjai között az adófizetőképesség alapján, az egyenlő áldozat elvének figyelembevételével kell fizetni. Az egyenlő áldozat vitatható kategória, ezért többféle adótábla is kapcsolható ehhez. Általában a progresszív adótábla indokául szolgál 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I. ADÓZÁS 9-13

Laffer görbe adóbevétel adókulcs 13-15 LC’ LC max 50 100 adókulcs 50 100 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I. ADÓZÁS 13-15

Egy kis történelem Az árutermelés kezdetekor, amikor a pénz hiánycikk volt, az általános egyenértékes funkciót még nem tölthette be Adófizetés természetben Az első kísérlet a római császárság idején történt, hogy minden szolgáltatás ellenértékét pénzben szedjék be 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I. ADÓZÁS 15-17

APEH eljárások 2015/2016. II. félév ADÓZÁS I. ADÓZÁS