A tehetséggondozás napja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

A BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Székesfehérvári Belvárosi I. István Középiskola Székhelyintézmény
Krúdy.
Tehetségazonosítás gyakorlata
Pályaválasztás 2014/15.
A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI A TISZA-TÓ TÉRSÉGÉBEN Dr. Mező Ferenc • Korosztályok • Tehetségterületek • Léptékek • Együttműködés.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Üdvözlet a Fallerból!.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Iskolánkról.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
EGYÜTT A TISZAPARTIS TEHETSÉGEKÉRT ZÁRÓ KONFERENCIA
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
Kiss Albert Zalaegerszeg, szeptember 23.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
(Gerhardinger Mária Terézia alapító anya)
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Szent László Gimnázium
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
Iskola névadója Tagozataink Hagyományaink Iskolánk névadója Vörösmarty Mihály ( ) Magyar költő Fő művei: Lírai: Gondolatok a könyvtárban Dráma:
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
HUMÁN TAGOZAT TÁJÉKOZTATÓ
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tisztelettel köszöntjük a Trefort Ágoston Szakképző
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Köszöntjük intézményünkben!
Tokaji II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola
Előadás másolata:

A tehetséggondozás napja 2013. január 22.

Kecskeméti Művészetoktatási Intézmények közös igazgatású intézmény M. Bodon Pál Zeneiskola Kodály Zoltán Ének-zenei Iskola

Kodály Zoltán Ének-zenei Iskola általános iskola 8 évfolyam 22 osztály középiskola gimnázium (4 évf. , 4 osztály szakközépiskola (zeneművészeti – néptánc tagozat) alapfokú műv. okt. zeneiskola néptánc

Tehetséggondozás a kezdetektől „Akiben van tehetség, köteles azt kiművelni a legfelsőbb fokig, hogy embertársainak mennél nagyobb hasznára lehessen. Mert minden ember annyit ér, amennyit embertársainak használni, hazájának szolgálni tud.” (Kodály Zoltán)

Hírneves tanítványok a múltból egyetemi tanárok előadóművészek, karnagy, karmester operaénekesek, színészek tévé-, rádióbemondók, szerkesztő képzőművészek, költő

Tehetséggondozás a Kodály Iskolában A tevékenység múltja, hagyományai A zenei és művészeti képzés természete (kórusok, zenekar, szakközépiskola felvételire felkészítő jellege, fellépések , hangversenyek A közismereti képzés: 8-os továbbtanulási szokások Gimnazisták egyetemi, főiskolai továbbtanulása

Regisztrált tehetségpont, 2012 logikai-matematikai, természeti testi-kinesztikus terüle- nyelvészeti térbeli-vizuális tek zenei interperszonális

Specifikus és konkrét programok bemutatóórák nyílt napok „Ügyes kezek” kiállítás alsós karácsonyi műsor drámanap „ész-játék” nap hangversenyek évfordulók, iskolanap Kodály születésnapja Kecskeméti Szimfonikus Zenekarral tanszaki, vegyes tanszaki búcsúhangversenyek mentorálás 7-8. osztály tehetséggond. fogl. zenei és szaktárgyi versenyek sportversenyek néptánc regionális és országos versenyek

Versenyeredmények 2005/2006-2011/2012 Zenei versenyek (hangszer, ének, szolfézs) I. hely. II. hely. III. hely. kie-melt nívó-díj nívó-díj kü-löndíj arany minő-sítés ezüst minő-sítés bronz minő-sítés nem-zetkö-zi verse-nyek 6 7 4 2 5 1 orszá- gos verse- nyek 20 11 3

Kórusversenyek, fesztiválok I. hely. II. hely. III. hely. nívódíj arany minősí tés közön- ség-díj Az év kórusa nemzet-közi verseny 3 1 2 országos verseny 5

Egyéb országos versenyek I. hely. II. hely. III. hely arany ezüst bronz kiemelt nívódíj külön-díj egyéb minő-sítés m. nyelv, irod. 5 3 1 mate-matika 7 2 6 rajz szavaló szépkiejtés hon- és népism. 8 OKTV R:19.m: 8. OÁTV Fr: 8.,9. néptánc 6 pár kispántlikás kisbokrétás: 2 Kazinczy K.-érem: 5 sport 4,5,7, d.ol.: 2,3,5.

Nemzetközi matematikaversenyek 7. helyezés: 2 fő 15. helyezés: 1 fő 20. helyezés: 1 fő

Az általános iskola nyolcadikosainak továbbtanulási szokásai Saját középiskoláink 60-70 % A város gimnáziumai 10-15 % Szakközépiskolák

Emelt szinten érettségizők eredményei m. ny. és ir. matematika történelem idegen ny. 5. tárgy 2010 12. a 4 fő: 4,25 1 fő: 5 2 fő: 5 a: 1 fő: 3 biol.:2fő:3,5 12. b fizika:1fő: 5 12.sz földr.:1fő: 5 2011 12. g 2 fő: 4,5 1 fő: 3 5 fő: 5 a:3fő:5,n:1:5 inf.:1fő:4 földr.:1fő:5 biol.:3fő:4,3 12.szg n: 1 fő: 4 biol.:1fő: 2 2012 12.g 3 fő: 5 4 fő: 4 4 fő: 4,75 a:13:4,5 biol.:4 fő:4,5 kémia:1fő:5 2 fő: 4 1 fő: 4 a: 3 fő: 5 inf.:1fő:2 biol.: 3fő:3

A gimnáziumban érettségizők továbbtanulási irányai, 2010 BTK: 7 fő JTK: 3 fő TTK: 3 fő tudományegyetemek iparművészet: 1, látványtervező: 1 BME: 5 fő, Svájc: villamosmérnök: 1 fő Szent István E.: 2 fő, erdészeti: 1 fő művészeti, műszaki és egyéb egyetemek képi ábr., pedagógia, gyógyped., andragógia: 8 turizmus, pénzügy-számv., gazdálkodás, inf.: 6 főiskolák

A gimnáziumban érettségizők továbbtanulási irányai, 2011 tudományegyetemek BTK: 2 TTK: 1 ÁJK: 2 Orvostudományi: 2 egyéb egyetem építészmérnök: 1 főiskolák andragógia, pedagógia, rekreáció: 5 turizmus, nemzetközi gazdálkodás, kereskedelem és marketing: 5 Dánia: 1

A gimnáziumban érettségizők továbbtanulási irányai, 2012 tudomány-egyetemek BTK: 6 fő, ÁJK: 1 fő, TTK: 3 fő, teológia: 1 fő orvostud.: 2 fő, Corvinus: 4 fő egyéb egyetem BME: környezetmérnök: 1 fő BME: építészmérnök: 1 fő BME: közlekedésmérnök: 1 fő főiskolák médiaismeret, képi ábr., anglisztika: 1-1 fő egészségfejl.: 1 fő

A szakközépiskolások továbbtanulási irányai 2010 Liszt Ferenc ZE: 6 fő Debreceni E. ZK: 4 fő SZTE főisk.: 2 fő PTE MK: 1 fő Nem zene: 3 fő: SZTE TTK (földtudomány), főiskola: gazdaságtudományi szak, színi tanoda 2011 Liszt Ferenc ZE: 5 fő Debreceni E. ZK.: 1 fő SZTE: 4 fő PTE: 1 fő Nem zene: informatika, tanító, jogi assz. 2012 (vegyes osztály zenei tagozata) Liszt Ferenc ZE: 3 fő Debreceni E. ZK: 1 fő SZTE: 1 fő Széchenyi I. E. Varga Tibor Zeneművészeti Int: 1 fő 1 fő jövőre újra, 2 fő csak közismeretből ér., a zenei tárgyakból alsóbb évf.

A tehetséggondozás feltételei + 40 óra, szakképzés, AMI, Kodály Örökség, alapítvány, pályázatok, szülői segítség emelt szintű ének-zene, énekkar, fakultáció, szakkör, hangversenyek, szereplések , versenyek A tehetség felismerése, kiválasztása Tanári elhivatottság, felkészültség, áldozatkészség (+ munka, hétvégék, nyári szabadság ) Inspiráló, támogató szülői háttér

Tehetséggondozói továbbképzések a Kodály Zoltán Ének-zenei Iskolában 17 fő vett részt 30 órás képzés 61 fő vett részt 5 órás képzés

Tehetségazonosítás tesztek 5. évfolyam 9. évfolyam tehetség-azonosítás tanév vége 5. évfolyam 9. évfolyam

5. évfolyam Kreatív szabadidő tevékenység kérdőív 91% verset írt, mágnest használt 65%színeket kevert 60% tájképet rajzolt 56%,nyelvtani vagy tárgyi hibát észlelt 52% reáliákkal kapcsolatos tevékenység alacsony vagy 0 % Kreatív szabadidő tevékenység kérdőív könnyen jegyez meg és idéz fel adatokat tényeket 58% gyorsan megérti az alapelveket, könnyen jut el az általánosításhoz 54% önálló munka 50% jó szervező 50 % jó humorérzék 50 % lehet rá számítani, felelősségtudat 62% Renzulli-Hartman skála

intraperszonális (motiváltság, önism.) 35,09 % 7. évfolyam tanulási erősségek zenei 58,62% interperszonális (csoportos tev.) 50,5% nyelvi 25,88 % téri, vizuális 24% logikai-matematikai 18,3 % testi-mozgási 42,7 % intraperszonális (motiváltság, önism.) 35,09 %

9. évfolyam 9. g kreatív szabadidős tev. elment egy kiállításra 90 %, szerepelt színi előadásban 84 % komponált és énekelt egy dalt, írt hangszeres zeneszámot 19 %, szabadidős tevékenységük szerteágazó 9. g kreatív szabadidős tev. szerepelt színi előadásban 62 %, eljátszott egy történetet társasággal 50 % komponált és énekelt egy dalt 12 %, írt hangszeres számot 8 % szabadidős tevékenységük kevésbé változatos, kevés a szabad idejük 9. szk kreatív szabadidős tev.

10. g tulajdonságlista of. 0 % anyanyelvi tárgyakban kiváló 25 % jól kijön a társaival és a felnőttekkel 25 % zenében kiváló 15 % tulajdonságlista of. absztrakt módon gondolkodik nagy tudású matematikában kiváló szeret egyedül dolgozni elsőként veszi észre az ellentmondásokat 0 %

Tehetséggondozás és szolgálat Aurin/Miraculum: 23+5 alkalom Kicsinyek: 1 ; 5. o.: 2 alkalom Néptánc alapfok: 6 alkalom, szakközép: 5 alkalom Hangszeresek, énekesek: ZI: 23 alkalom, szakközép: 4 alkalom Versmondó: 3

Köszönöm a figyelmet!