TFK–ITS–TSZT–TAK–TKR–HÉSZ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Településrendezési eszközök, egyeztetésük és az átmeneti rendelkezések
Advertisements

Az új épületenergetikai szabályozás
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
A TELEPÜLÉSÜGYI ÉS AZ ÉPÍTÉSÜGYI SZABÁLYOZÁS VÁLTOZÁSAI
A helyi jelentőségű védett természeti területekkel kapcsolatos jogszabályi háttér Sándor Edina Felső-Tisza-vidéki Környezetvédelmi,Természetvédelmi és.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
Önkormányzat építésügyi feladatai 1.településfejlesztés 2.Településrendezés (területek felhasználásának meghatározása és módja) 3.Helyi építészeti értékvédelem.
Egyes eljárásfajták: elvi engedélyezési eljárások, telekalakítás,
Településrendezés Építésügy
Az egyedi tájérték jogi szabályozásának jelenlegi helyzete
A hazai építési termék szabályozás tartalma és összefüggései
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
Az elektronikus építési napló (e-napló)
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
ÉPÍTÉSÜGYI VIZSGA FELKÉSZÍTŐ ELŐADÁS
Építésfelügyelet - építéshatóság feladatmegosztás
Átalakítások körében mértékében – Vonatkozó tűzvédelmi jogszabályok előadó: Csuba Bendegúz tű. ezredes II. Rockwool Építészeti Tűzvédelmi Konferencia 2011.
Az EU Városi környezet tematikus stratégia érvényesítéséhez kapcsolódó horizontális eszközök Krakler Judit vezető-főtanácsos ÖTM Építésügyi és Településrendezési.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Kővári János országgyűlési képviselő,
‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület A Falumegújítás és –fejlesztés, A vidéki örökség megőrzése pályázatok Kisbér,
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
ÚJABB KONCEPCIONÁLIS ÁTALAKÍTÁS
Hasznosítás ÁLDÁSÁTOK ÖntözésÁradás MosásPazarlás Szürkevíz öblítésSzikkesedés.
KEREPES VÁROS INTEGRÁLT TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA
Alapvető jogszabályok A évi LXIV. kulturális örökségvédelmi törvény (2005. évi LXXXIX. törvénnyel módosított, hatályos január 1-től) alapján.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
BME.-KJK. MTK Második előadás Épületek, építmények munkabiztonsági- és akadálymentességi követelményei I. FÉLÉV 2015.
Az önkormányzatok településfejlesztési
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
1 Péchysek Baráti Köre, Debrecen AZ ÁLLAMI FŐÉPÍTÉSZ SZEREPE AZ ÉPÍTÉSZETI MINŐSÉG ÉRVÉNYESÍTÉSÉBEN, AZ ÉPÍTÉSZETI ÖRÖKSÉG MEGŐRZÉSÉBEN Összeállította:
Geográfusok a tájvédelmi-, természetvédelmi államigazgatásban Faggyas Szabolcs tájvédelmi referens Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság MTA X. Osztály Természetföldrajzi.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
1997. évi LXXVIII. törvény az épített környezet alakításáról és védelméről.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
LAKÁSÉPÍTÉS-LAKÁSPIAC2016 Az egyszerű bejelentéshez kötött építési tevékenység bevezetésre vonatkozó jogszabályok kérdésköre e.a.: Révi Zsolt főépítész.
Berettyóújfalu Város Polgármesteri Hivatal Műszaki iroda bemutatása.
. Jogszabályi változások az építésügyben Építésügyi hatósági rendszer Elsőfokú építésügyi hatóság Kijelölt települési önkormányzat jegyzője.
A jegyző szakhatósági közreműködése az útügyi, bányafelügyeleti és műszaki biztonsági engedélyezési eljárásokban Gida Attila főosztályvezető-helyettes.
A Z ÖSSZEVONT TELEPÍTÉSI ELJÁRÁS. Sajátos jogintézmény alkalmas több önálló – építési engedélyezést megelőző – hatósági engedélyezés kiváltására és.
Az építési törvény Az épített környezet alakításáról és védelméről szóló évi LXXVIII. törvény aktuális módosításai.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
URBANISZTIKA 4 Baracsi Viktória. BEÉPÍTÉSI / KÖRNYEZETALAKÍTÁSI TERV ÉPÜLETEK Meglévő/tervezett épület (jellemző tetőfelülnézet) Jellemző funkció, szintszám.
Építési jog Témák A szabályozás rendszere Intézményrendszer Eljárás Szervezet.
Fontosabb építésügyi jogszabályok évi LXXVIII. törvény az épített környezet alakításáról és védelméről (Étv.)
Önkormányzat és állam.
Csermelyi Andrea február 28.
Kötelező Tervezői - kivitelezői felelősségbiztosítás tájékoztató
ügyvéd, egyetemi oktató SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Lakossági fórum-Téglás
Jegyzői Értekezlet A településrendezést meghatározó jogszabályi környezet változásai, és aktuális feladatai az állami főépítész szemszögéből.
Korszerű építésügy- minőségi építészet aktuális kérdései
Településrendezési, településképi aktualitások
Projektzáró rendezvény
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
A közigazgatási eljárás II.
Településképvédelem2017.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Dr. Kováts Beáta Főtanácsadó, Alkotmánybíróság l l l
Pécs, december 5. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
jogszabályváltozások AZ ÉPÍTÉSIgazgatásban
A településképi követelmények és a jókarbantartási kötelezettségek kapcsolatai. Településkép védelme érdekében a kötelezési eljárások lehetőségeinek bemutatása.
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
A településkép védelméről szóló rendelet főbb szabályai
Előzetes véleményezési szakasz Lakossági fórum március 27.
Előadás másolata:

TFK–ITS–TSZT–TAK–TKR–HÉSZ DOROG TFK–ITS–TSZT–TAK–TKR–HÉSZ

MILYEN LEGYEN DOROG VÁROSKÉPE MILYEN LEGYEN DOROG VÁROSKÉPE? MILYEN LEGYEN DOROG ÚJ SZABÁLYOZÁSI TERVE?

FOGALMAK TFK – településfejlesztési koncepció ITS – integrált településfejlesztési stratégia TSZT – településszerkezeti terv TAK – településképi arculati kézkönyv TKR – településképi rendelet HÉSZ – helyi építési szabályzat

JOGSZABÁLYOK 1995. évi LIII. törvény a környezet védelmének általános szabályairól 1996. évi XXI. törvény a területfejlesztésről és a területrendezésről 1997. évi LXXVIII. törvény az épített környezet alakításáról és védelméről 1997. évi CXLI. törvény az ingatlan-nyilvántartásról 2001. évi LXIV. törvény a kulturális örökség védelméről 2007. évi CXXIII. törvény a kisajátításról 2011. évi CLXXXIX. törvény Magyarország helyi önkormányzatairól 2013. évi CXXII. törvény a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról 2016. évi LXXIV. törvény a településkép védelméről 253/1997. (XII.20.) Korm. rendelet az országos településrendezési és építési követelményekről 314/2012. (XI.8.) Korm. rendelet a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről, stb.

TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ A településfejlesztési koncepció hosszú távra rendszerbe foglalja az önkormányzat településfejlesztési szándékait, ennek keretében a területi adottságok és összefüggések figyelembevételével meghatározza a település jövőképét, javaslatot tesz a helyi környezet, társadalom, gazdaság és az infrastruktúra átfogó fejlesztésére, a műszaki, az intézményi, valamint a táji, természeti és ökológiai adottságok fenntartható hasznosítására. A településfejlesztési koncepcióban foglaltakat a települési önkormányzat döntéseiben érvényesíti. (Étv. 9/A. § (1))

INTEGRÁLT VÁROSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA Az integrált településfejlesztési stratégia a rendelkezésre álló és bevonható források ismeretében meghatározza a településfejlesztési koncepcióban meghatározott célok megvalósítását egyidejűleg szolgáló beavatkozásokat, programokat, továbbá a megvalósítás eszközeit és nyomon követését. (Étv. 9/A. § (2))

TELEPÜLÉS SZERKEZETI TERV A településszerkezeti terv meghatározza a település alakításának, védelmének lehetőségeit és fejlesztési irányait, ennek megfelelően az egyes területrészek felhasználási módját, a település működéséhez szükséges műszaki infrastruktúra elemeinek a település szerkezetét meghatározó térbeli kialakítását és elrendezését, az országos és térségi érdek, a szomszédos vagy a más módon érdekelt többi település alapvető jogainak és rendezési terveinek figyelembevételével a környezet állapotának javítása vagy legalább szinten tartása mellett. (Étv. 10. § (1))

TELEPÜLÉSKÉPI ARCULATI KÉZIKÖNYV 4. § (1) A településképi rendelet szakmai megalapozása érdekében településképi arculati kézikönyv (a továbbiakban: kézikönyv) készül. (2) A kézikönyv a - települések természeti és épített környezete által meghatározott - településképi jellemzők bemutatásának és minőségi formálásának eszköze. A kézikönyv feltárja és ismerteti a településen belül jól elkülönülő egyes településrészek arculati jellemzőit és értékeit, és ennek figyelembevételével szöveges és képi megjelenítés formájában javaslatot tesz a településképhez illeszkedő építészeti elemek alkalmazására.

TELEPÜLÉSKÉPI RENDELET 3. § (1) A településképi rendelet a) az építési tevékenységgel érintett építmények - ideértve a sajátos építményfajtákat is - településképhez való illeszkedését biztosító anyaghasználatára, tömegformálására, homlokzati kialakítására és a zöldfelületek kialakításának módjára, b) a - településszerkezet, táji környezet, településkarakter vagy egyéb helyi adottság miatt - településképi szempontból meghatározó területekre, c) az Étv. szerinti helyi építészeti örökség egyedi és területi védelmére, védetté nyilvánítására és a védettség megszüntetésére, d) a reklámok, reklámhordozók, cégérek és egyéb műszaki berendezések elhelyezésére és alkalmazására, illetve tilalmára vonatkozó településképi követelményt tartalmazhat. (2) A településképi rendelet (1) bekezdés szerinti településképi követelményeinek részletes tartalmi kereteit - ideértve a helyi építészeti örökség védelmének szakmai szabályait is - kormányrendelet határozza meg. .

TELEPÜLÉSKÉPI ARCULATI KÉZIKÖNYV „minta”

TELEPÜLÉSKÉPI ARCULATI KÉZIKÖNYV „minta”

TELEPÜLÉSKÉPI ARCULATI KÉZIKÖNYV „minta”

TELEPÜLÉSKÉPI ARCULATI KÉZIKÖNYV „minta”

ÉPÍTÉSI TEVÉKENYSÉGEK JOGALAPJAI 1. Építési engedély nélkül A 312/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 1. mellékletében felsorolt építési tevékenységek amennyiben azok nem elérik a 191/2009. (IX. 15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Épkiv.) 22.§ (1) bekezdésében meghatározott paramétereket. 2. Építési engedély nélkül, de kiviteli terv készítési és e-napló vezetési kötelezettséggel Az Épkiv. 22.§ (1) bekezdésében meghatározott paramétereket elérő 312/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 1. mellékletében felsorolt építési tevékenységek 3. Egyszerű bejelentéssel Legfeljebb 300 m2 összes hasznos alapterületű új lakóépület építése, valamint műemlék kivételével meglévő lakóépület 300 m2 összes hasznos alapterületet meg nem haladó méretűre bővítése és ezen építési munkákhoz szükséges tereprendezés, támfalépítés, továbbá korlátlan nagyság, ha nem kereskedelmi tevékenység + természetes személy + saját lakhatás. 4. Építésügyi hatósági engedéllyel Minden olyan építési tevékenység, ami az 1-3. kategóriába nem tartozik.

ÉSZREVÉTEL, JAVASLAT HATÁRIDŐ: JÚLIUS 30. ÍRÁSBAN: POLGÁRMESTERI HIVATAL, MŰSZAKI OSZTÁLY, VÁROSI FŐÉPÍTÉSZ SZÓBAN: MOST