avagy az a 21. század új ipari forradalmának kihívásai Magyarországon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TENDERAUDITOR KFT. „Közvetlen brüsszeli pályázatok”
Advertisements

Megújuló forrásokból előállított villamos energia támogatása
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Az Új Széchenyi Terv Közép-magyarországi regionális környezetvédelmi konferencia Budapest, november 11. Dr. Nikodémus Antal főosztályvezető Nemzetgazdasági.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
Rövid beszámoló egy tört évről 2013 Klaszter Klubest Bertalan Zsolt elnök.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Határon átnyúló vállalkozásfejlesztési kapcsolatok.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
A Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform workshop-ja Az Aarlborg-i Future Internet Assembly üzenetei Dr. Sallai Gyula Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
A COACH-bioenergy projekt eredményeinek bemutatása
Önindító, motor, karosszéria?! Az önkormányzatok katalizátor szerepe a megújulókra való áttérésben Bozzay Balázs, alelnök
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Az Okos Jövő Innovációs Klaszter Amelynek célja, hogy tagjai minél többet profitáljanak az új technológiák kialakításából. Amelynek feladata, hogy erősítse.
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Foglalkoztatási Fórum Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum 2011
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Innovatív gazdaságfejlesztési központ Hargita megyében – Hargita Business Center – Vállalkozói inkubátorház.
Az OHÜ évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály január 24. Szombathely.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika.
Klaszterek, Akkreditált Klaszterek pályázati lehetőségei Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST február 10. NOS.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Megyei statisztikai profil a Smart Specialisation Strategy (S3) megalapozásához - Csongrád megye Szeged, Dr. Makra Zsolt.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése ÉMOP 1. Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki.
Az ENIN Környezetipari Klaszter bemutatása Lenkey Péter innovációs igazgató Észak-Magyarországi Gyáriparosok Szövetsége.
TOP vas megyei aktualitásai
Megyei statisztikai profil a Smart Specialisation Strategy (S3) megalapozásához - Csongrád megye Szeged, Dr. Makra Zsolt.
Csabai Renáta Projektmenedzser Pannon Gazdasági Hálózat Egyesület
BESZERZÉS A KATONAI LOGISZTIKÁBAN
Stratégiai szempontok alkalmazása az informatikai szektorban
A nemzetgazdasági tervezés megújítása
Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Előadás másolata:

avagy az a 21. század új ipari forradalmának kihívásai Magyarországon Az e-mobilitás elfogadott Fejlesztési Programja a Jedlik Ányos Tervben (JÁT), módosulások az elmúlt időszakban avagy az a 21. század új ipari forradalmának kihívásai Magyarországon Pethő József (főtitkár) 2016. október 21.

Hazai elektromos mobilitás = a Jedlik Ányos Terv (JÁT)

RÖVID TÖRTÉNETI KITÉRŐ: NÉVADÓNK, JEDLIK ÁNYOS Bencés szerzetes, egyetemi tanár, az elektromechanika tudományának egyik alapítója 1828 - „villanydelejes forgony”, az első egyenáramú elektromágneses villanymotor 1855 - elem hajtotta elektromos motorkocsi 1856 - „ egysarki villanyindító” – a dinamó elvének felfedezése Siemens előtt Rendkívüli jelentőségű felfedezéseit tudományos kísérletekben tette, találmányait nem szabadalmaztatta mivel a hazai ipar még fejletlen volt hozzájuk.

A MAGYARORSZÁGI SZAKPOLITIKAI KERET KIALAKULÁSA 2014. március 2014. szept. 2015. július 2015 – 2017 A Nemzetgazdasági Miniszter bejelenti a Jedlik Ányos Terv (JÁT) elkészítését Megalakul a Jedlik Ányos Klaszter az NGM és a NKFIH (volt NIH) felügyeletével széles szakmai és társadalmi egyeztetés az alapítók hazai innovatív cégek az érintett területekről Szakmai kompetencia központ A Jedlik Ányos-terv (JÁT) kormányzati jóváhagyása Összhangban az EU szabályozásokkal Összhangban az Oktatási és Munkahelyteremtési programokkal A Jedlik Ányos-terv keretében EV Infrastruktúra kiépítése és Pilot projektek indítása

A JEDLIK ÁNYOS KLASZTER A hazai elektromos mobilitás legfontosabb érintettjeit tömörítő Szakmai Szervezet (egyfajta platform) A JÁK tagjai és együttműködő partnerei (jelenleg 50 szervezet): Az e-mobilitás területén működő innovációs, gyártó és értékesítő vállalatok Energiavállalatok Tudományos és Oktatási intézmények Önkormányzatok Civil szervezetek (társadalmi beágyazódás) Klaszterek (hangsúly a szinergiák megteremtése) Munkacsoporjaink (a hozzáadott érték teremtéséhez): Közlekedés (benne autóipar) Energetika (benne közlekedés energetika) Innováció és ICT Jog (fenti szabályozások összefogására)

A JEDLIK ÁNYOS-TERVBEN (2015) FOGLALT FELADATOK K+F+I tevékenység és a Hazai Gyártás támogatása Projektek finanszírozásának elősegítése (klf. pályázatok) Az elektromos mobilitást támogató jogi- és adózási feltételek felülvizsgálata, kibővítése A Közösségi Közlekedés jelentőségének növelése Mintaprojektek indítása

jelenleg : 1251db => A JEDLIK ÁNYOS CSELEKVÉSI TERV A JÁT-hoz kapcsolódó főbb jogalkotási feladatok és határidők FELADAT HATÁRIDŐ Töltőinfrastruktúra telepítéséhez szükséges eljárási szabályok (új engedély típus) 2015. november 30. VET módosítása A villamos energia egyetemes szolgáltatás árképzéséről szóló 4/2011. (I. 31.) NFM rendelet módosítása Zöld rendszám bevezetése = környezetkímélő jármű 2015. szeptember 30. Illetéktörvény, gépjárműadóról valamint a regisztrációs adóról szóló törvények módosítása Ingyenes vagy kedvezményes parkolás a településeken (eddig 12 megyei jogú városban) folyamatos bevezetés A költségvetés teherbíró képességéhez igazodó DIREKT és INDIREKT ÖSZTÖNZŐK, egyéb Pénzügyi Ösztönzők jelenleg : 1251db =>

A JEDLIK ÁNYOS CSELEKVÉSI TERV eddigi eredményei (teljesség igénye nélkül) Önkormányzati töltőpályázat (1,25Mrd idei) EV gépjárműfinanszírozás pályázat (2Mrd idei) Közöségi Közlekedés – BKV eBusz beszerzés (4Mrd) Adókedvezmények (pl. regisztrációs adó, vagyon átruházási illetékmentesség, cégautóadó mentesség, gépjárműadó ment.) Tesztpálya - EV technológiák hazai teszteléséhez

Az elektromos mobilitás terjedésének újabb fókuszterületei A JEDLIK ÁNYOS-TERV TOVÁBBGONDOLÁSA (JÁT 2.0) Az elektromos mobilitás terjedésének újabb fókuszterületei A stratégiai villámtöltő-infrastruktúra (TEN-T) tervezése és létrehozása állami támogatással Töltők fejlesztésének, gyártásának és karbantartásának támogatása (új generációs v2 töltők) Műszaki tervezés az energiaszolgáltatókkal közösen – smart charging / smart grid / smart city követelmények A töltők üzemeltetéséhez piaci és üzleti modell kialakítása Központi elektromobilitási mérési és elszámolási rendszer létrehozása (ICT Back-end) Elektromos buszok, betegszállítás, eCar-sharing, e-kerékpárok, városi logisztika, városüzemeltetés, stb. Fejlesztési források: Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Széndioxid-kvóták eladásából NGM gazdaságzöldítési alap

A 21. század 4.0-ás ipari forradalmának részeként e SZEKTOR elemei AZ ELEKTROMOS MOBILITÁSI PIAC (EKOSZFÉRA) A 21. század 4.0-ás ipari forradalmának részeként e SZEKTOR elemei Elektromos jármű (M1-3, N, L, Light and Heavy Duty) Infrastruktúra - töltési rendszerek Energia-menedzsment rendszerek (okos mérés) Áramkereskedelem (üzemanyagellátás) Elektromos hálózat (ellátás biztonság) ICT (backend) hálózat Elszámolóház, Adattárház Multimodális közlekedési módok Mobilitás, mint Szolgáltatás Új komplex Üzleti modellek

A Z E-MOBILITÁS MAGA IS VÁLTOZÁSOKAT GENERÁL A fenntartható e-mobilitás: Technológiai válasz a Társadalmi változásokra Új mobilitási minták, új infrastruktúra és üzleti modellek Karbonmentes energia integrálása – meglévő energiarendszerek átalakulása Megjelent a fenntartható mobilitási szolgáltatások dinamikus piaca Az e-mobilitás többé nem a járműipar „BELÜGYE” Új járműfejlesztési filozófia (ICT based – IoE, connected car, shared economy) Az Energia- és az ICT-szektor stakeholdereinek döntő szerephez jutása Komplex és összehangolt szabályozást igényel Új szabványosítási igények megjelenése – egységesítés (ww és EU)

Köszönöm a figyelmet! Pethő József (főtitkár) 2016. Október 21.