Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány A Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány művészeti szervezet, mely a humort és a nevetést viszi el mindazokhoz, akiknek vidámságra van szükségük.
Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány 1997. óta rendszeres bohócdoktori vizitek gyerekkórházakban Budapest Pécs Győr Miskolc Nyíregyháza Debrecen 2006. óta rendszeres bohócdoktori vizitek idősek otthonában Vázsonyi Vilmos Idősek Otthona Alacskai Úti Idősek Otthona Napfény Hotel Projekt
Speciális képzés Színészi alapképzettség Bohócdoktor képzés Bohóctechnika Improvizáció, páros munka Eszközök Pszichológia Egészségügyi alapismeretek Kommunikáció Szociológia Folyamatos tréningek és szupervízió
A bohóc szerepe Kommunikációs formák túl a verbalitás határán Tekintet kapcsolat Magas minőségű figyelem Jelenidejűség - folyamatosan reagál a befogadó oldal érzelmeire, aktivitására Test, mit kifejező eszköz Érzelmek kommunikációja Távolság közelség felmérésében verhetetlen Zeneiség
A bohóc és a kommunikáció A kommunikáció mint eszköz Verbális és nonverbális kommunikáció Nonverbális kommunikáció Mimika - összesen hét érzelem: öröm, meglepetés, félelem szomorúság, harag undor és érdeklődés Tekintet Vokális kommunikáció Mozgásos kommunikáció: gesztusok testtartás térközszabályozás: meddig mehetünk
Demencia Demens személyek a betegségük előrehaladtával egyre nehezebben fejezik ki magukat, egyre inkább háttérbe szorul a verbalitás. Előtérbe kerülnek a non-verbális kommunikáció elemei. Értelmezni is ezeket tudják könnyebben és ezzel próbálnak kommunikálni. A velük foglalkozó embereknek ezeket a jeleket kell minél pontosabban érteni ill. megfogalmazni. Saját tapasztalatom mentálhigiénéskét is az, hogy a zenék, a régi dalok, sanzonok népdalok, amit fiatal korukban hallgattak, nagyon sok emléket hoznak elő és érzelmileg pozitívan hatnak rájuk. Bohócként ezt az eszközt könnyen illesztjük, visszahozhatjuk azt a hangulatot, érzelmet, amit ők ismernek.
Napfény Hotel Helyszín Bohócjáték 10 részes sorozat A részek 30-40 percesek Interaktív A részek között enyhe kohézió 5 szereplő: karakterek Könnyen értelmezhető helyzetek, őket érdeklő érzelmi szálak mentén dolgozunk. Dramaturgiai vázlat és improvizáció A történetszövés mindig az előző részek tapasztalataiból megy tovább. Az idősek zenei emlékeire alapozva választjuk a zenei anyagot.
Első és második széria tapasztalatai Élmény Az előadás rétegei Érzelmi stimuláció hatása a kognitív funkciókra