– Letölthető változat – VMR.kids 2009 Kutatás – Letölthető változat – A 2.500 internetező gyermek megkérdezésével lezajlott kutatás célja a 15 év alatti világhálót látogató fiatalok internetezési, médiahasználati, szabadidő eltöltési szokásainak és érdeklődésének vizsgálata.
A gyerekek leginkább játszanak az interneten A kutatás eredményei: A mai gyerekek számára a számítógép használat és az internetezés életük természetes velejárója, a 15 év alatti netező gyerekek csaknem fele minden nap fellátogat a világhálóra. A gyerekek kortól függetlenül elsősorban játékra használják az internetet. A kicsik emellett a mesehallgatást és a gyerekoldalak látogatását részesítik előnyben, míg a nagyobbak körében a zenehallgatás, videónézés és az ismerőskereső oldalak örvendenek nagy népszerűségnek. Közösségi oldalakat saját bevallásuk alapján a 7-10 éves netezők közel fele, a 11-14 éveseknek pedig már több mint háromnegyede látogat, chatelni előbbiek 25, utóbbiak 61 százaléka szokott, amelyre az esetek többségében az MSN-t használják. VMR.kids 2009 - Letölthető változat - 2009. április 21. - www.nrc.hu/termekek/vmrkids
Az olvasást és a sportot sem hanyagolják el A kutatás eredményei: A tévé örök; az internetező fiatalok több mint 90 százaléka által kedvelt időtöltésnek évtizedek óta nem akad „valódi ellenfele”. A tévénézési és rádióhallgatási szokásokat is nagyban meghatározza a gyermekek életkora ezen keresztül pedig érdeklődésük. Más csatornákat részesítenek előnyben a 6 év alattiak, de a 7-10 és a 11-14 évesek között is találunk eltéréseket. Míg a 7-10 éves netezők körében a tévénézést a szülőkkel vagy testvérrel való játék, a rajzolás, színezés, festés követi, addig a 11-14 évesek előszeretettel hallgatnak zenét, vagy játszanak a számítógépen. Mindemellett a szülők igyekeznek gondoskodni róla, hogy a kultúra és a mozgás se maradjon ki a gyerekek életéből. A 7-14 éves internetezők csaknem fele olvas könyvet szabadidejében, sportolni pedig közel 45 százalékuk szokott; utóbbiak körében a foci (34 százalék), valamint az úszás (27 százalék) a legkedveltebbek. VMR.kids 2009 - Letölthető változat - 2009. április 21. - www.nrc.hu/termekek/vmrkids
A netező 11-14 évesek 2/3-a minden nap leül a gép elé VMR.kids 2009 - Letölthető változat - 2009. április 21. - www.nrc.hu/termekek/vmrkids
Főként gyerekoldalakat látogatnak a 7 év alattiak VMR.kids 2009 - Letölthető változat - 2009. április 21. - www.nrc.hu/termekek/vmrkids
Játék, zenehallgatás, videózás, ismerkedés VMR.kids 2009 - Letölthető változat - 2009. április 21. - www.nrc.hu/termekek/vmrkids
Szabadidőben a játék és a tévénézés dominál VMR.kids 2009 - Letölthető változat - 2009. április 21. - www.nrc.hu/termekek/vmrkids
A tévének nehezen akad vetélytársa VMR.kids 2009 - Letölthető változat - 2009. április 21. - www.nrc.hu/termekek/vmrkids
Az adatok forrása A kutatás részletei: A felmérést az NRC Piackutató 2008 decemberében végezte 2.500 fő online megkérdezésével A kérdőívet a gyermekek szülői felügyelet mellett, a szülő beleegyezésével töltötték ki az interneten keresztül. A VMR.kids célja, hogy felmérje a 14 éves és ennél fiatalabb internetezők internet-használati és honlap látogatási jellemzőit, fogyasztási és szabadidő-eltöltéssel kapcsolatos szokásait, valamint reklámokkal kapcsolatos attitűdjét. A kutatás a célcsoporton belül külön vizsgálja a 6 éven aluliak, 7-10 évesek és a 11-14 évesek csoportját. VMR.kids 2009 - Letölthető változat - 2009. április 21. - www.nrc.hu/termekek/vmrkids
A kutatás teljes tanulmánya a következő témákat érinti Számítógép- és internet-használat, honlap látogatások Internet használat: mióta, milyen gyakran, hol és kivel? Interneten végzett tevékenységek Gyermekeknek, fiataloknak szóló honlapokat ismerők, látogatók aránya Számítógépes eszközök használata Érdeklődési kör, szabadidő Kedvelt témák Szabadidőben végzett tevékenységek Mobiltelefon-használat Gyorséttermek látogatása Egyes tévécsatornákat nézők aránya Egyes újságokat, magazinokat olvasók aránya Online hirdetések, akciók Online hirdetésekkel kapcsolatos viselkedés Nyereményjátékban, pontgyűjtésben való részvétel – ideális ajándékok Honlap-látogatói profil 35 gyermekeknek, fiataloknak szóló honlap látogatói megoszlása a 14 éves és ennél fiatalabb internetezők körében VMR.kids 2009 - Letölthető változat - 2009. április 21. - www.nrc.hu/termekek/vmrkids
VMR.kids 2009 tanulmányunk megvásárolható! Amennyiben érdeklik kutatásunk részletei, a kapcsolat@nrc.hu e-mail címen léphet velünk kapcsolatba. A komplex elemzést IDE KATTINTVA rendelheti meg 250.000 Ft + Áfa áron. VMR.kids 2009 - Letölthető változat - 2009. április 21. - www.nrc.hu/termekek/vmrkids