TANTUdSZ Tanulj, tanítsd, tudd! Ifjúsági Egészségnevelési Program Projektvezető: Prof. Dr. Falus András egyetemi tanár, PhD, med.habil., DSc a Magyar Tudományos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Mit öröklünk és mit nem? Életmód, egész-ség, (epi)genetika EDUVITAL
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kutatási program rövid bemutatása
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
1 „Esélyteremtés és értékalakulás” „Esélyteremtés és értékalakulás” Az MTA Szociológiai Kutatóintézete és a Somogy Megyei Esélyegyenlőségi Iroda közös.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Az EDUVITAL koncepció és oktatási gyakorlat Dr. Falus András egyetemi tanár, az MTA tagja.
Epigenetika és életmód
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Szakmai munkánk a pályázatban
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Nagyné Horváth Emília.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
Szakmódszertani fejlesztés
Falus András Az egészségtudatosságra való nevelés; biológiai, lelkiegészségi és társadalmi vonatkozások Semmelweis Egyetem.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Erasmus+ tapasztalatok
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Nonprofit Egészségnevelési Társaság
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

TANTUdSZ Tanulj, tanítsd, tudd! Ifjúsági Egészségnevelési Program Projektvezető: Prof. Dr. Falus András egyetemi tanár, PhD, med.habil., DSc a Magyar Tudományos Akadémia és az Európai Akadémia rendes tagja az EDUVITAL társalapítója Semmelweis Egyetem, Általános Orvosi Kar, Genetikai, Sejt- és Immunbiológiai Intézet

Az EDUVITAL-ról…

Küldetés nyilatkozat A magyar társadalom jelenlegi egészségi állapota és távlati kilátásai minden felelősen gondolkodó számára kötelező feladatokat jelölnek ki. Ezért mi, pedagógusok, orvosok, biológusok, pszichológusok, szociológusok, bioetikusok és egészségpolitikai szakemberek életre hívtuk az EDUVITAL Nonprofit Egészségnevelési Társaságot február

Primer célcsoportok EÜ. SZAKEMBEREK védőnők házi/gyerek/orvosok szociális munkások PEDAGÓGUSOK biológia-egészségtan, osztályfőnök tanárok, tanítók nevelési tanácsadók LELKÉSZEK KISEBBSÉGI SZERVEZETEK szociális munkások ÚJSÁGÍRÓK FIATAL TÁRSADALOM FELSŐOKTATÁS Pedagógus-és egészségügyi szakemberképzés

TANTUdSZ koncepció…

Felelősség- vállalási modell, gondoskodás a kisebbek irányában egészségtudatosság, rizikómagatartás prevenciós programok az ismeretátadás újító módszertana KORTÁRS OKTATÁS

Célok… 5. értékes és társadalmilag hasznos közösségi munka a középiskolásoknak 1. innovatív, hatékony, szerethető és befogadható egészségformáló ismeretek, oktatási programok 2. fiatalok felelősségvállalásának növelése 3. élő párbeszéd és együttműködés az egészségügyi és a pedagógusképző felsőoktatási intézmények között 4. valódi területi gyakorlat biztosítása

Közvetlen előzmény…

MTA Szakmódszertani Pályázat 2015.

Pályázati időszakban megvalósított lépések 1.Szakértői csapat létrehozása (EDUVITAL; SE ETK; ELTE TÓK, Lovassy László Gimnázium, egészségfejlesztő koordinátorok) 2. Vonatkozó szakirodalom feltárása, általános helyzetkép a fiatalok egészségi állapotáról 3. Tudományos felmérés középiskolások körében (N=898) 4. Lehetséges szakmai együttműködések társulások feltérképezése 5. TANTUdSZ program analízise

TANTUdSZ program analízise erősségek- lehetőségek; gyengeségek- veszélyek dimenziók mentén. ifjúsági védőnőkkel, ifjúsági egészneveléssel foglalkozó szakemberek; felsőoktatási (SE ETK; ELTE TÓK) hallgatókkal. Oktatási szintenkénti elemzés: Szakmai kerekasztal- beszélgetések:

Pályázati időszakban megvalósított lépések 6. TANTUdSZ program során alkalmazható egészségnevelési témák feltérképezése 7. TANTUdSZ program szakmai módszertani lehetőségeinek feltérképezése

Könyvfejezet Feith HJ; Melicher D; Falus A. Utószó helyett a TANTUdSZ programról. in: Sokszínű egészségtudatosság. Értsd, csináld, szeresd! (szerk.: Falus András) SpringMed Kiadó, Budapest, pp Írásos összefoglalók… Tudományos közlemény Feith HJ; Melicher D; Máthé G; Gradvohl E; Füzi R; Darvay S; Hajdú Zs; Nagyné Horváth E; Soósné Kiss Zs; Bihariné Krekó I; Földvári-Nagy Lászlóné Lenti K; Molnár E; Szalainé Tóth T; Urbán V; Kassay A; Falus A. (2016) Tapasztalatok és motiváltság: magyar középiskolások véleménye az egészségvédő programokról Orvosi Hetilap 157 (2): 65–69. Zárótanulmány (158 oldal) Szerzők: Bihariné Dr. Krekó Ilona, Dr. Darvay Sarolta, Dr. Falus András, Dr. Feith Helga Judit, Földvári-Nagy Lászlóné Dr. Lenti Katalin, Máthé Gábor, Dr. Füzi Rita, Dr. Gradvohl Edina, Melicher Dóra, Nagyné Horváth Emília, Soósné Dr. Kiss Zsuzsanna, Dr. Szalainé Tóth Tünde Budapest, január 26.

MTA Pályázati elbírálás 2016.

Pályázati célok, zsűri prioritások Szakmódszertani KUTATÁS, de GYAKORLATIAS megoldások KUTATÓK ÉS GYAKORLÓ PEDAGÓGUSOK KÖZÖS MUNKÁJA

Pályázati célok, zsűri prioritások Szakmódszertani KUTATÁS, de GYAKORLATIAS megoldások. Minél szélesebb tematikai/tantárgyi megoszlás. Életkori csoportokat minél jobban lefedje a pályázat. Fókuszáljon speciális igényű csoportokra, valósuljon meg a társadalmi felzárkózás oktatási támogatása is. KUTATÓK ÉS GYAKORLÓ PEDAGÓGUSOK KÖZÖS MUNKÁJA

Elbírálás két kulcsszempontja 1.A pályázat a hazai közoktatás égető gondjait igyekszik orvosolni, nagy a társadalmi hasznossága. 2.A pályázat az MTA tudományos köztestületében elfogadott kritériumoknak megfelelően elősegíti tudományos kutatócsoportok létrehozását vagy tovább fejlődését. Támogatja a hazai eredmények nemzetközi megismertetését.

Forrás: MTA Szakmódszertani pályázat eredményhirdetés június 24.

MTA Szakmódszertani Pályázat - nyertesek - A 11 tagú Szakmódszertani Programtanács (vezetője: Patkós András akadémikus) 75 pályázatot értékelt. 19 kutatócsoport nyert, összesen 299 tag, ebből 120 gyakorló pedagógus

TANTUdSZ Program év, 17 tag, 58 MFt

TANTUdSZ pályázat erőssége és megerősítése Megerősítendő: 1.Nemzetközi és hazai tudományos szakirodalmi környezetbe illesztés. 2.Fiatal és tanári közreműködők tudományos perspektíváinak kidolgozása. 3.Pszichológus együttműködőt feltételező aspektusok részletes kimunkálása. Erősség: „Az egészség-érték szemlélet közvetítését, az egészséges életre nevelést és egészségfejlesztési tevékenység meghonosítását célozza a KORTÁRSOKTATÁS eszközeivel a közoktatás minden szférájában.”

TANTUdSZ Program prioritások

Projektlépések madártávlatból…

Pályázati időszakban megvalósítandó stratégiai lépések évenkénti bontásban I. év módszertani alapfeltételek biztosításának éve II. év: a minta-TANTUdSZ programok kipróbálásának éve III. év: TANTUdSZ módszertan véglegesítésének éve IV. év: a módszertani anyagok publikálásának, nemzetközi konferenciaszervezés éve

I. év ( ) I.ÉV ( ) I/1. Szakirodalomkutatás Darvay Sarolta, Füzi Rita, Soósné Kiss Zsuzsanna, Lukács Ágnes I/2. Oktatási anyagok (tankönyvek és online szakmai anyagok) felülvizsgálata Nagyné Horváth Emília, Szalainé Tóth Tünde, Bihariné Krekó Ilona, Falus András, oktatási szakértők I/3. Partnerekkel való együttműködés logisztikájának kialakítása Falus András, Feith Helga Judit, Melicher Dóra I/4. Pályamunka kiírásának megtervezése Falus András, Feith Helga Judit, Melicher Dóra I/5. Honlap szerkesztés és karbantartásFalus András, Feith Helga Judit, Melicher Dóra I/6. Felsőoktatási kurzusok engedélyeztetése Darvay S., Falus A., Feith HJ., Melicher D. I/7. Felsőoktatási kurzusok tananyag előkész.Darvay Sarolta, Feith Helga Judit I/8. Pályamunka kiírása Falus András, Feith Helga Judit, Melicher Dóra I/9. Felsőoktatási szint képzők képzésének beindítása 1. sz. Darvay Sarolta, Feith Helga Judit, Bihariné Krekó Ilona, Soósné Kiss Zsuzsanna I/10. Középiskolai és kisiskolás/óvodai szint előkész. Nagyné H. Emília, Szalainé T. Tünde, Bihariné Krekó Ilona, Füzi Rita, oktatási szakértők I/11. Konferencia szekció és workshop szervezés Lukács Ágnes, Feith Helga Judit I/12. Tudományos publikáció(k) –I/ 1.; I/2.Darvay Sarolta és Soósné Kiss Zsuzsanna I/13. Minőségbiztosítási rendszer kidolgozásaFeith Helga Judit, Lukács Ágnes I/14. Tanulmányi versenyek előkészítése Falus András, Melicher Dóra, Nagyné Horváth Emília, Szalainé Tóth Tünde I/15. Pályamunkák eredményhirdetése, konferencia Falus András, Feith Helga, Melicher Dóra I/16. Külföldi kapcsolatfelvétel Falus András, Feith Helga Judit, Melicher Dóra I/17. Beszámoló I.Falus András, Feith Helga

Zsűri mottó: „Varga Tamás módszere ott, akkor és addig volt sikeres, amíg a tanárok hittel alkalmazták.” (Mérő László egyetemi tanár)

TANTUdSZ Tanulj, tanítsd, tudd! Ifjúsági Egészségnevelési Program